OVer Missers in de Reisinformatie
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Spijkenisse ligt niet in Haaglanden.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Oh ja, in mijn gedachten lag Spijkenisse een beetje op de hoogte van Maassluis. :')
🍉
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Misschien kan Mikos hier iets mee ?Wubbo schreef:Nog van dinsdag: door een stroomstoring reden er geen treinen van en naar Zaandam. Volgens Tuffy moesten mensen van Utrecht naar Alkmaar daardoor omreizen via Hilversum en Amsterdam Centraal.
Ik snap niet dat dit soort dingen nog steeds voorkomen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Het antwoord van Connexxion lijkt de vraag niet (correct) te beantwoorden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Waarschijnlijk een medewerker die net iets te globaal op de kaart heeft gekeken. Zelf vind ik het overduidelijk dat Spijkenisse in de regio Rotterdam ligt en niet in Haaglanden, maar Nederland is natuurlijk een klein landje..., het is niet alsof je Lille en Lyon door elkaar haalt :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Nog een in de categorie onlogische omreisadviezen: vanavond was er een aanrijding tussen Driebergen en Ede. Het Argosbord stuurde reizigers naar Nijmegen via Utrecht en Den Bosch, en reizigers naar Arnhem via Tilburg.
Op Utrecht hoorde ik een omroepbericht van een opgeheven IC naar Nijmegen. Daar zat verder geen alternatief reisadvies bij. Is dat de nieuwe standaard? Volgens mij is het me al wel eens eerder opgevallen.
Op Utrecht hoorde ik een omroepbericht van een opgeheven IC naar Nijmegen. Daar zat verder geen alternatief reisadvies bij. Is dat de nieuwe standaard? Volgens mij is het me al wel eens eerder opgevallen.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat hoor ik zo al een tijdje. De trein naar x rijdt niet, punt. Excuses en alternatieven kunnen er niet meer vanaf.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Nog steeds onderdeel van een proef om de omroepberichten zo kort mogelijk te houden en de reiziger zelf zijn reis te laten bekijken in de Reisplanner.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Toevallig gisteren een tweetalig bericht gehoord op Amsterdam Centraal dat de Intercity Direct van 17:37 niet reed met daarbij als alternatief de Intercity Direct van 17:49. Amsterdam doet zeker niet mee aan de proef ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
IC Direct valt nog steeds onder het kopje 'bijzonder', of 'hoge prioriteit', waardoor daar sowieso al een ander afhandelingsschema achter zit. Maar er zijn wel meer situaties en locaties waarbij er wel of niet een alternatief wordt omgeroepen.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ik blijf dat bijzonder vinden. In de tijd dat ik wat dichter op de reisinformatie zat (ook alweer 15 jaar geleden) was het OPA-principe juist in zwang: oorzaak, prognose, advies. Het niet meer geven van een advies in dit soort situaties vind ik echt een gemis.Mikos schreef:Nog steeds onderdeel van een proef om de omroepberichten zo kort mogelijk te houden en de reiziger zelf zijn reis te laten bekijken in de Reisplanner.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Hoezo, kun je pas vanaf je 30e werken? :)
-
- Berichten: 1639
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
In lijn 174 (Connexxion Amstel- en Meerlanden) staat op het scherm de eindbestemming uitams (zonder hoofdletter). Ik vraag me af hoeveel passagiers dat herkennen als Uithoorn Amstelplein.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Klinkt haast of je een afkorting noemt die op de oude ov chipkaart apparatuur van Syntus staan (daar stond tot een paar maanden geleden) dan ZwolDelt verwijst naar Zwolle, Deltion Campus :X
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Nog eentje uit de categorie "vreemde omreisadviezen bij een storing": door een storing tussen Utrecht en Amersfoort werden reizigers naar Groningen in Den Haag Centraal aangeraden om via Zwolle te reizen. Ik ben benieuwd hoe je dan normaalgesproken zou moeten reizen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Met de Flixbus
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
In diezelfde categorie aparte adviezen: door de storing in Geldermalsen vanmiddag werden reizigers naar Roosendaal in Amersfoort geadviseerd via Rotterdam te reizen. Echter adviseert de reisplanner dat altijd al, ook als er geen storing is, omdat het simpelweg de snelste route is (Pas als de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] niet meer rijdt wordt er 2x/uur een advies via 's-Hertogenbosch gegeven)
Later op de dag zat ik in de 300 van Haarlem naar Amsterdam, waarin opviel dat juist op de meest nutteloze plek (namelijk bij halte "Vijfhuizen, Vijfhuizen") ook de plaatsnaam voor de haltenaam werd omgeroepen. Bij de eerste halte in Hoofddorp en op Schiphol gebeurt dat niet, al zit er toch al Hoofddorp in de naam van de eerste halte in Hoofddorp.
Eenmaal op Schiphol eens de instapbalk op perron 1/2 kunnen aanschouwen. Erg nuttig maar niet heus dat 'ie zodra er een VIRM aan komt rijden alleen nog de plek van de deuren aangeeft. Zo te zien wordt de klasse en dingen als rolstoelplaatsen alleen bij symmetrische treinen weergegeven, zoals bij de IC-direct of een SLT.
Later op de dag zat ik in de 300 van Haarlem naar Amsterdam, waarin opviel dat juist op de meest nutteloze plek (namelijk bij halte "Vijfhuizen, Vijfhuizen") ook de plaatsnaam voor de haltenaam werd omgeroepen. Bij de eerste halte in Hoofddorp en op Schiphol gebeurt dat niet, al zit er toch al Hoofddorp in de naam van de eerste halte in Hoofddorp.
Eenmaal op Schiphol eens de instapbalk op perron 1/2 kunnen aanschouwen. Erg nuttig maar niet heus dat 'ie zodra er een VIRM aan komt rijden alleen nog de plek van de deuren aangeeft. Zo te zien wordt de klasse en dingen als rolstoelplaatsen alleen bij symmetrische treinen weergegeven, zoals bij de IC-direct of een SLT.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
In Ht was dat namelijk al een probleem dus denk dat ze dat eruit hebben gehaald om verwarring te voorkomen.Daniel schreef: Eenmaal op Schiphol eens de instapbalk op perron 1/2 kunnen aanschouwen. Erg nuttig maar niet heus dat 'ie zodra er een VIRM aan komt rijden alleen nog de plek van de deuren aangeeft. Zo te zien wordt de klasse en dingen als rolstoelplaatsen alleen bij symmetrische treinen weergegeven, zoals bij de IC-direct of een SLT.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Wat op zich ook al vrij gek is, aangezien SLT ook al niet symmetrisch is (fiets/bagage wisselt, afhankelijk van hoe 'ie op de baan staat). Al heeft VIRM natuurlijk weer andere indeling die zelfs nog generatie-afhankelijk zijn.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
SLT6 is tegenwoordig symmetrisch. SLT4 is dat nooit geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
De eerste halte in Hoofddorp is "Spaarne Gastuis", waarbij de plaatsnaam niet in de haltenaam zit. :?Daniel schreef: Later op de dag zat ik in de 300 van Haarlem naar Amsterdam, waarin opviel dat juist op de meest nutteloze plek (namelijk bij halte "Vijfhuizen, Vijfhuizen") ook de plaatsnaam voor de haltenaam werd omgeroepen. Bij de eerste halte in Hoofddorp en op Schiphol gebeurt dat niet, al zit er toch al Hoofddorp in de naam van de eerste halte in Hoofddorp.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Die halte wordt omgeroepen als "Spaarne Gasthuis Hoofddorp"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ik zit net voor dit weekend een reis te plannen, waarvan een deel per bus gaat door werkzaamheden. Voor de bus staat "Uitstapzijde onbekend".... Is dat niet, zeg maar, praktisch altijd rechts?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Als je op z'n kop in de sloot uitkomt hoeft dat niet persé het geval te zijn natuurlijk (A)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 204 gasten