Doorgeefluik
Re: Doorgeefluik
Reversed Doorgeefluik:
Er is een wijziging doorgevoerd in de werkwijze bij verstoringen en het omroepen van de verstoringen. Hieronder de wijzigingen.
Reisplanner en adviezen bij verstoringen
Sinds gisteren is een aantal wijzigingen in de werkwijze van ProRail van kracht geworden, en komt daar vanaf maart naar verwachting nog een verbeterstap bij. In geval van het rijden onder een versperringsmaatregel ("Er rijden minder Sprinters"/"Er rijden geen treinen") neemt de ProRail Verkeersleiding voortaan altijd een besluit over het moment tot wanneer de ritten moeten worden verwijderd uit de dienstregeling, en de prognoses mogen niet zomaar meer op onbekend worden gezet, waardoor er vaker verder vooruit gewerkt gaat worden en de informatie dus ook vaker meteen goed is.
In het geval er te ver naar voren treinen opgeheven zijn, maar er kan om wat voor reden dan ook eerder alweer begonnen worden met rijden, moest daar tot nu toe een apart treinnummer voor aangemaakt worden (30xxxx), want opgeheven was opgeheven. Dan werden er de gekste dingen getoond in de Reisinformatie (vage eindbestemmingen, tussenstops die niet klopten, vreemde reisadviezen die helemaal niet konden, enzovoorts). Voortaan worden die treinen weer ingelegd onder hun eigen nummer, zodat we daar in principe allemaal van af zouden moeten zijn.
Sinds gisteren zou de reisinformatie in geval van verstoringen dus veel betrouwbaarder moeten zijn.
Omroepen van verstoringen
Zoals elders al eerder gecommuniceerd, is er een nieuwe werkwijze in de manier van omroepen getest. Vanaf 1 maart aanstaande gaat men in het geheel over op de nieuwe werkwijze.
Aanpassingen vanaf 1 maart
- Berichten bij geplande werkzaamheden zijn korter, kernachtig en bevatten géén uitgebreide reisadviezen, tenzij er één omreisadvies is en/of we reizigers bij een verbussing met de trein willen laten omreizen.
- Extra reistijd wordt niet genoemd.
- Berichten worden op trajectniveau omgeroepen in lijn met berichtgeving bij ongeplande verstoringen.
- Uniforme formulering, zodat berichten beter herkenbaar zijn.
We benoemen reisadviezen alleen indien van reizigers een duidelijk ander reisgedrag wordt gevraagd. Bijvoorbeeld uitval IC Gd-Rtd, de bussen rijden tussen Gd en Sdm en vandaar uit met de trein verder. Dat verwachten reizigers niet, dus wordt het reisadvies in die omroepberichten benoemd. Ook gebruiken we reisadviezen in de omroepberichten als we willen voorkomen dat (grote aantallen) reizigers (ongewenst) in busvervoer belanden.
Voor de reiziger betekent dit dat hij/zij meer een beroep moet doen op de planners, daardoor een advies op maat krijgt en bovendien nog actueler ook.
Er is een wijziging doorgevoerd in de werkwijze bij verstoringen en het omroepen van de verstoringen. Hieronder de wijzigingen.
Reisplanner en adviezen bij verstoringen
Sinds gisteren is een aantal wijzigingen in de werkwijze van ProRail van kracht geworden, en komt daar vanaf maart naar verwachting nog een verbeterstap bij. In geval van het rijden onder een versperringsmaatregel ("Er rijden minder Sprinters"/"Er rijden geen treinen") neemt de ProRail Verkeersleiding voortaan altijd een besluit over het moment tot wanneer de ritten moeten worden verwijderd uit de dienstregeling, en de prognoses mogen niet zomaar meer op onbekend worden gezet, waardoor er vaker verder vooruit gewerkt gaat worden en de informatie dus ook vaker meteen goed is.
In het geval er te ver naar voren treinen opgeheven zijn, maar er kan om wat voor reden dan ook eerder alweer begonnen worden met rijden, moest daar tot nu toe een apart treinnummer voor aangemaakt worden (30xxxx), want opgeheven was opgeheven. Dan werden er de gekste dingen getoond in de Reisinformatie (vage eindbestemmingen, tussenstops die niet klopten, vreemde reisadviezen die helemaal niet konden, enzovoorts). Voortaan worden die treinen weer ingelegd onder hun eigen nummer, zodat we daar in principe allemaal van af zouden moeten zijn.
Sinds gisteren zou de reisinformatie in geval van verstoringen dus veel betrouwbaarder moeten zijn.
Omroepen van verstoringen
Zoals elders al eerder gecommuniceerd, is er een nieuwe werkwijze in de manier van omroepen getest. Vanaf 1 maart aanstaande gaat men in het geheel over op de nieuwe werkwijze.
Aanpassingen vanaf 1 maart
- Berichten bij geplande werkzaamheden zijn korter, kernachtig en bevatten géén uitgebreide reisadviezen, tenzij er één omreisadvies is en/of we reizigers bij een verbussing met de trein willen laten omreizen.
- Extra reistijd wordt niet genoemd.
- Berichten worden op trajectniveau omgeroepen in lijn met berichtgeving bij ongeplande verstoringen.
- Uniforme formulering, zodat berichten beter herkenbaar zijn.
We benoemen reisadviezen alleen indien van reizigers een duidelijk ander reisgedrag wordt gevraagd. Bijvoorbeeld uitval IC Gd-Rtd, de bussen rijden tussen Gd en Sdm en vandaar uit met de trein verder. Dat verwachten reizigers niet, dus wordt het reisadvies in die omroepberichten benoemd. Ook gebruiken we reisadviezen in de omroepberichten als we willen voorkomen dat (grote aantallen) reizigers (ongewenst) in busvervoer belanden.
Voor de reiziger betekent dit dat hij/zij meer een beroep moet doen op de planners, daardoor een advies op maat krijgt en bovendien nog actueler ook.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
OBIS geeft in de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] bij Gouda een overstap op de [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] / [serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] weer voor de richting Amersfoort, terwijl in Utrecht in dezelfde [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] een overstap op de [serie=Intercity|2018|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] / [serie=Intercity|2018|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] wordt gegeven voor de richting Amersfoort. Die trein biedt echter in Gouda al een cross-platform overstap, dus zou allicht wel handig zijn als die overstap wat gelijker vermeld worden op beide stations.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Doorgeefluik
Ik weet niet of je er wat mee kan, maar op Schiphol hangt zo'n dergelijk scherm:
Hier stonden de hele middag echter geen vertrekkende treinen op.
Hier stonden de hele middag echter geen vertrekkende treinen op.
Re: Doorgeefluik
Zit er überhaupt een nummer op dan? Het is geen TB en hangt 6 meter hoog... :@
Re: Doorgeefluik
^^ verrekijker App op de telefoon?
:D
:D
Re: Doorgeefluik
Heb je het format van dit draadje nou nog niet begrepen? Overal zit een nummer op :YChrysa schreef:Zit er überhaupt een nummer op dan? Het is geen TB en hangt 6 meter hoog... :@
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Er zitten waarschijnlijk 36 nummers op ;)
Re: Doorgeefluik
Bovendien hebben we op Schiphol een handvol servicemedewerkers lopen die er ook 'bovenop' zitten en het zeer waarschijnlijk ook al hebben doorgegeven. Dat zegt echter niets over de oplossing; wanneer die moeilijk is, duurt het wel even voor zoiets weer is opgelost.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Ik kan de deurnummers in een Flirt nog altijd niet vinden... :@trolly schreef:
Heb je het format van dit draadje nou nog niet begrepen? Overal zit een nummer op :Y
Re: Doorgeefluik
Ik weet niet hoe het zit bij de NS-Flirts, maar die van R-NET hebben een deurnummer van drie tekens: Letter-Cijfer-Zijkant.
De letter is het treindeel (A of B), cijfer het balkon van deze bak (1 of 2) en de zijkant die van de trein (L of R).
De letter is het treindeel (A of B), cijfer het balkon van deze bak (1 of 2) en de zijkant die van de trein (L of R).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
In de 7501 mist in de kopbak beneden in de tweede klas een tafeltje bij de 4-zits.
Re: Doorgeefluik
Die ligt in het HC-hok, zo weet het grote boek mij te vertellen; was dus reeds bekend. :pos:
Die zitten tegen de zijwand van de deur, kan niet missen. Wel even iets omhoog kijken.Chrysa schreef:Ik kan de deurnummers in een Flirt nog altijd niet vinden... :@
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Kun je tegen die collega's van je vertellen dat ze die tafeltjes gewoon moeten laten zitten...
Als ze niet genoeg tafel in dat hokje hebben klagen ze maar bij de baas :Y
Als ze niet genoeg tafel in dat hokje hebben klagen ze maar bij de baas :Y
Re: Doorgeefluik
In de ICE-omroep op Utrecht Centraal zit, enkel in het Duits, een "in wenigen Minuten". Nou kun je over de definitie daarvan bakkeleien, maar 17 of 10 minuten is voor mij geen "wenigen Minuten".
In het Nederlands en Engels zit er geen tijdsaanduiding bij, maar vertrekt ie gewoon van spoor 19.
In het Nederlands en Engels zit er geen tijdsaanduiding bij, maar vertrekt ie gewoon van spoor 19.
Re: Doorgeefluik
^^^in DLD gaat de (bouw van...) infrastructuur tergend langzaam.. dus dan vind ik zo'n tijdsaanduiding wel passend eigenlijk.
:)
:)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Perronverwijzer 15583 te Shl (spoor 1/2) heeft aan de kant van spoor 2 een zwart scherm. Andere scherm van dezelfde PV doet het wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Poortje 1.9, in de hal van station Amersfoort aan de centrumzijde, heeft in de richting station uit een probleem met het lezen van OV-chipkaarten. Hij gaf herhaaldelijk "Probeer opnieuw" en "Biedt een OV-chipkaart aan" toen ik daar vanmiddag probeerde uit te checken. Ik zag voor me ook al een reiziger naar een ander poortje gaan, dus was in ieder geval niet alleen bij mij.
Bij 't eerstvolgende poortje ernaast kon ik vervolgens wel probleemloos uitchecken.
Lijkt me trouwens ook wel een urgente melding dit, want 1.9 blijkt na nog even gekeken te hebben het enige brede NS-poortje aan de centrumzijde te zijn.
Bij 't eerstvolgende poortje ernaast kon ik vervolgens wel probleemloos uitchecken.
Lijkt me trouwens ook wel een urgente melding dit, want 1.9 blijkt na nog even gekeken te hebben het enige brede NS-poortje aan de centrumzijde te zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Doorgeefluik
Op stel 4073 is een klapstoel thv deur 11 doorgezakt.
Re: Doorgeefluik
Scherm op Schiphol, poortje Amersfoort en klapstoel doorgegeven. De omroep in Utrecht geef ik door zodra ik weer in het bijbehorende programma kan. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Doorgeefluik
Hebben ze bij de NS ook postrechten ingetrokken bij jou.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Doorgeefluik
Nah, ik zit boven het aantal meldingen voor dit jaar :Y
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 140 gasten