Doorgeefluik
Re: Doorgeefluik
Of je voegt voor blinden, slechtzienden, toeristen en dagjesmensen die niet opletten de uitstapzijde toe, dus: [ping] Boskoop, uitstappen rechts. Boskoop, exit on the right.
Bij aankomst op grotere stations is het naar mijn mening trouwens niet erg dat de omroep iets langer is, maar dan alsnog hoef ik geen uitgebreide reisinformatie in de omroep, zolang er geen sprake is van een buitengewone omstandigheid. Vaste reizigers weten precies waar de aansluitende trein vertrekt, en minder frequente reizigers zijn toch al geneigd gebruik te maken van de reisplanner of de TB7-borden op het perron. Op dit ogenblik begint de omroep in het Flirtje naar Gouda 2,5 minuut voor aankomst in Gouda al met de omroep, omdat mevrouw koekblik mij per sé wil vertellen dat ik kan overstappen op de intercity naar Den Haag [pauze van vijf seconden], deze vertrekt van spoor 10. Dat is dan toch te veel van het goede.
Bij aankomst op grotere stations is het naar mijn mening trouwens niet erg dat de omroep iets langer is, maar dan alsnog hoef ik geen uitgebreide reisinformatie in de omroep, zolang er geen sprake is van een buitengewone omstandigheid. Vaste reizigers weten precies waar de aansluitende trein vertrekt, en minder frequente reizigers zijn toch al geneigd gebruik te maken van de reisplanner of de TB7-borden op het perron. Op dit ogenblik begint de omroep in het Flirtje naar Gouda 2,5 minuut voor aankomst in Gouda al met de omroep, omdat mevrouw koekblik mij per sé wil vertellen dat ik kan overstappen op de intercity naar Den Haag [pauze van vijf seconden], deze vertrekt van spoor 10. Dat is dan toch te veel van het goede.
Re: Doorgeefluik
Doe dan "*ping* - Brummen, station Brummen". Dat is namelijk ook de manier waarop handmatig wordt omgeroepen en is meer dan genoeg bij kleine stations zonder overstapmogelijkheden.trolly schreef:Geen speld tussen te krijgen. Maar het kan nog korter:Hoe korter, hoe minder storend voor de routiniers. De *ping* geeft voldoende attentie voor toeristen en slaapkoppen, en wordt uitsluitend voor stationsaankondigingen gebruikt.*ping* — Boskoop
Bij grotere stations met overstapmogelijkheid gewoon *ping* Het volgende station is Hengelo. Hier kunt u overstappen op de stoptrein naar Hengelo Gezondheidspark en Zutphen om zestien minuten over vier van spoor twee a, op de sprinter naar Enschede Kennispark en Enschede om zeventien minuten over vier van spoor drie a, op de stoptrein naar Hengelo Oost en Oldenzaal om achttien minuten over vier van spoor drie b en op de Regionalbahn naar Bad Bentheim en Bielefeld om vier over half vijf van spoor 11. Dit is station Hengelo"
Re: Doorgeefluik
Nou kan het aan mij liggen, maar volgens mij ging deze discussie over het verkorten van de omroep. Dat je er dan voor bent om de overstapmogelijkheden te blijven benoemen is 1 ding, maar om die dan ook nog uitgebreider te doen dan nu snap ik niet, dus wat is je onderbouwing daarvoor?
Re: Doorgeefluik
Mijn onderbouwing is dat de omroep korter moet waar het kan, maar juist uitgebreider moet waar dat nodig is. Een beetje meer onderscheid in de stations dus. Ook zaken als 'u kunt hier overstappen op het metronetwerk van Amsterdam'. Ja, heel leuk dat je dat bij Sloterdijk roept, maar als je naar Weesperplein moet kun je toch echt beter op Centraal overstappen.
Kort gezegd komt het dus hier op neer: laat (overbodige) informatie weg of maak (bet belangrijke) het uitgebreider, maar zoals het nu is heb je er maar weinig aan.
Kort gezegd komt het dus hier op neer: laat (overbodige) informatie weg of maak (bet belangrijke) het uitgebreider, maar zoals het nu is heb je er maar weinig aan.
Re: Doorgeefluik
Het is geen NS maar de omroepen incde Keolis flirts kunnen wel lekker kort... "*ping* het volgende station is Heino, uitstappen in rijrichting links"Z2N schreef:Naar mijn mening is de dingdong in de omroep het probleem niet echt, wel wordt er heel veel overbodige informatie in de automatische omroep gedaan. De gemiddelde omroep in een Flirt van NS doet eerst de dingdong, en zegt daarna: Beste reizigers, goedemorgen. Het volgende station is Boskoop, station Boskoop. Maar de omroep is alleen bedoeld voor reizigers, een robot hoeft mij geen goede morgen te wensen of te praten in volzinnen, en dat de omroep bij binnenkomst in een station gaat over waar we aankomen is meer dan logisch. Ik zou dan ook liever geen overinformatie willen, dus: [dingdong] volgende halte: Boskoop, next stop: Boskoop
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Doorgeefluik
Wat mij betreft neemt NS voor de omroepen in de trein een voorbeeld aan die van de metro’s van de RET. Dus geen gong, en bericht beginnen en eindigen met Station [XXX].
En als ze toch bezig zijn, kan iemand bij NS ook even de directeur van de RET bellen (toch een oud-NS’er) om het telefoonnummer van de Engelse omroepster te vragen?
En als ze toch bezig zijn, kan iemand bij NS ook even de directeur van de RET bellen (toch een oud-NS’er) om het telefoonnummer van de Engelse omroepster te vragen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Doorgeefluik
Nee, ik vind die bel verschrikkelijk.Mikos schreef:De stelling is kort te beantwoorden: Een dingdong voor de automatische omroepberichten in de trein heeft een toegevoegde waarde.
Re: Doorgeefluik
De ‘zakdoekjesbedelaars’ zijn weer actief, zo lijkt het. Afgelopen week al een paar keer gezien, vooral rond Amsterdam Zuid, zoals vandaag in de 3542.
Re: Doorgeefluik
Nu sloterdijk dicht is zie ik ze veel rond Schiphol. Vandaag in de 11638, afgelopen zondag in de 742. Was dezelfde persoon (man met muts)
Re: Doorgeefluik
Ja.Mikos schreef:Er is intern een uitvraag gedaan naar de toegevoegde waarde van een 'dingdong' voor omroepberichten in de trein. Denk aan SLT, maar denk ook aan SGM dat dat niet doet.
De stelling is kort te beantwoorden: Een dingdong voor de automatische omroepberichten in de trein heeft een toegevoegde waarde.
Ja of Nee?
Het heeft een toegevoegde waarde om je aandacht te trekken naar het feit dat er een omroepbericht aankomt. Maar de huidige dingdongs kunnen wat korter, en bij SLT mag het volume wel wat omlaag (hij staat vaak loeihard).
Overigens, los daarvan, gisteren in een SLT gezeten waar de omroep weer werkte. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Doorgeefluik
De wc in treinstel 7503 is kapot.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Doorgeefluik
DDZ-4 heeft 2 toiletten, dus dat is een erg algemene melding. Ik heb altijd een deurnummer nodig om meldingen door te kunnen zetten van storingen in het materieel.
Re: Doorgeefluik
Dan had ik dus nog naar een andere wc kunnen lopen, wist ik niet. Helaas niet op deurnummers gelet.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Doorgeefluik
Simpel te verhelpen: schuifdeur of automatische deur?
Re: Doorgeefluik
Existentialistische vraag: is een defecte automatische deur wel automatisch? Of deur?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Doorgeefluik
De klok op spoor twee in bunnik loopt vijf minuten achter
Re: Doorgeefluik
Ja..maar..dát is nou juist het mooie van zo'n robot.. dat men al die zinnen zo kan programmeren. :)Z2N schreef: (..) Maar de omroep is alleen bedoeld voor reizigers, een robot hoeft mij geen goede morgen te wensen of te praten in volzinnen, (..)
Ja, maar met de toevoeging van dennistd: .. station Boskoop.Z2N schreef:
dus: [dingdong] volgende halte: Boskoop, next stop: Boskoop
Want, met de gong of start van het bericht wordt de aandacht getrokken.. als die aandacht er nog niet is.. is de stationsnaam al uitgesproken... en dan is een herhaling wel zo handig.. soort van 'reddende engel'..
Het antwoord op de vraag van Mikos is wat mij betreft Nee.. omdat het inderdaad wel een teveel aan 'gong's is.
Is er intern ook al de vraag gesteld of de gong in de SGM gemist wordt door reizigers?
Re: Doorgeefluik
Is de omroep in de SLT inmiddels aangepast naar 'beste reizigers'?
Ik vind trouwens dat de gong in de SLT moet blijven! Het volume vind ik persoonlijk soms zelfs te zacht!
Ik vind trouwens dat de gong in de SLT moet blijven! Het volume vind ik persoonlijk soms zelfs te zacht!
Re: Doorgeefluik
'Beste reiziger' is voorlopig nog niet te horen in SLT, vanwege een probleem met de achterliggende techniek.
En ik vind dat de appels bij de Albert Heijn goedkoper moeten worden. Maar wat vooral belangrijk is: Wáárom? Geef eens argumenten om je mening te staven.Mitchel schreef:Ik vind trouwens dat de gong in de SLT moet blijven! Het volume vind ik persoonlijk soms zelfs te zacht!
Re: Doorgeefluik
Ahahahahahaha _O- _O-trolly schreef:Existentialistische vraag: is een defecte automatische deur wel automatisch? Of deur?
Trolly won the internet today!! *O* *O*
Wellicht heb ik je vraag verkeerd geïnterpreteerd:Mikos schreef:Wáárom? Geef eens argumenten om je mening te staven.
Maar je vraagt hier niet om argumenten. Sterker, ik krijg de indruk dat je daar zelfs niet op zit te wachten. *nerd*Mikos schreef:De stelling is kort te beantwoorden: Een dingdong voor de automatische omroepberichten in de trein heeft een toegevoegde waarde.
Ja of Nee?
🍉
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 178 gasten