OVer je reiservaringen in februari 2018
Re: OVer je reiservaringen in februari 2018
De gratis overgangskaartjes van de Valentijnsactie van NS Extra hebben (deels) een geldigheid tot woensdag.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2018
Hoe ging het eigenlijk met de treinen die in Utrecht stonden, ook allemaal ontruimd? Het lijkt me niet handig om ook nog eens die mensen uit het station te krijgen.Durashift schreef:Duss.. het ontruimingsprotocol behelst dus slechts de mensenmassa achter de NS poortjes krijgen?
Want op deze manier is de stationshal niet volledig ontruimt natuurlijk.. ik zie niemand buiten de hal staan..
In Breda hebben ze het al eens gedaan: ik kwam aan met de 1100 en op dat moment klonk het brandalarm. Niet dat men de 1100 laat vertrekken zodat de mensen weg zijn, nee reizigers moesten via de "brandende" stationshal naar de uitgang...
Re: OVer je reiservaringen in februari 2018
Vanochtend werd er in Zaandam helemaal niet omgeroepen dat de 3323 was uitgevallen (waarschijnlijk vanwege een defecte trein bij Hoorn Kersenboogerd), want anders had ik wel de [serie=Sprinter|2018|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie] van een minuut eerder genomen. De [serie=Intercity|2018|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] die op de 3323 had moeten aansluiten was overigens ook uitgevallen. Met +15 in Leiden Centraal en tien minuten extra forenzenijspegelen op het perron.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in februari 2018
Ben vandaag een dagje aan het toeren, waarbij ik vooral over regionale lijnen reis. Ik ben vandaag door 'de regionalen' vaker gecontroleerd dan door NS in twee maanden. :')
🍉
Re: OVer je reiservaringen in februari 2018
Gisteren Oldenzaal-Zutphen-Nijmegen-Ede-Amersfoort-Hengelo-Oldenzaal gedaan en ook precies 0x gecontroleerd...
Re: OVer je reiservaringen in februari 2018
Wat was je route?Hainje schreef:Ben vandaag een dagje aan het toeren, waarbij ik vooral over regionale lijnen reis. Ik ben vandaag door 'de regionalen' vaker gecontroleerd dan door NS in twee maanden. :')
Re: OVer je reiservaringen in februari 2018
Ging vandaag echt weer eens heel goed met de S-Bahn van München
na ongeveer 10 minuten stil te hebben gestaan reed de trein terug naar het vorige station (Gronsdorf), waar de machinst via de omroep vertelde dat de trein niet verder zal gaan rijden en dat men de trein mocht verlaten en de bus moet nemen. Omdat ik zag dat de hele trein leegstroomde was ik nog even blijven zitten om zo niet op een overvol perron te hoeven lopen. Ondertussen hoorde ik al meerdere mensen in de trein over het feit dat er vanaf dit station helemaal geen bus richting München gaat.
Ondertussen zag ik in de DB app dat er over 10 minuten een Ersatz S-bahn naar Ebersberg zou gaan vertrekken, en dat er een grote file aan stadinwaarts gaande S-Bahn treinen stond op meerdere lijnen. Toen de trein naar Ebersberg binnen kwam ben ik samen met een heleboel andere reizigers uit de nog steeds stilstaande trein gelopen en in de trein naar Ebersberg gegaan. Inmiddels was het al 10:30 uur geworden. De trein vertrok vrijwel gelijk na binnenkomst. Onderweg stapte er in Vaterstetten 2 mensen in die met de S-Bahn een bankstel gingen verhuizen. Deze stapten in Zorneding weer uit.
Gelukkig kon mijn trein nog gewoon doorrijden en kwam ik zonder vertraging aan (op het irritantste gedeelte) van München Hbf, namelijk de sporen 5 tot en met 9. Als je naar het uiteinde van een van deze perrons zou lopen en vervolgens recht het spoor zou oversteken kom je op het begin van het perron van station Hackerbrücke dat ongeveer 1 kilometer van de centrale hal van Hbf ligt.
Inmiddels was mijn vertraging al opgelopen naar +1 uur en dat is nog wel verdubbeld.
Vervolgens nam ik de trein naar Buchloe. Deze vertrok enkele minuten later. Nadat wij op station Pasing waren aangekomen moesten wij lang stil staan vanwege diezelfde storing over de gehele stammstrecke van de S-Bahn. Uiteindelijk kwam ik met 20 minuten vertraging aan op Buchloe en was mijn aansluiting al vertrokken. Vervolgens heb ik maar besloten om via Augsburg naar München terug te gaan.
Eenmaal daar was het probleem met de S-Bahn nog steeds niet opgelost. Alle spitsritten vielen uit en ook bestonden er vertragingen van 10 tot 15 minuten op de stammstrecke en tot 20 minuten buiten de stammstrecke. Rond 18:00 uur ontstond er nog een storing rondom Ostbahnhof waardoor het complete S-Bahn verkeer aan de oostelijke kant kwam plat te liggen. Als er nog S-Bahn treinen reden, dan was de vertraging gigantisch (minimaal +1 uur)
Gelukkig was ik rond 17:00 weer terug in Eglharting en heb ik van de storing rond 18:00 uur geen last gehad. En nu nog maar hopen dat het hier morgen beter gaat (A).
Overigens was al dit gedoe wel goed voor mij... Heb toch even 14.407 stappen gezet en 25 keer een trap naar boven genomen (aldus mijn horloge)
Zie ook dit nieuwsartikel:https://www.focus.de/regional/muenchen/ ... 25380.html
De route van de S2 vanuit Dachau was overigens wel een mooie kans geweest om een stuk spoor de berijden waar anders alleen goederen treinen komen (maar daar kom ik nu pas achter -o-)
- Spoiler: show
na ongeveer 10 minuten stil te hebben gestaan reed de trein terug naar het vorige station (Gronsdorf), waar de machinst via de omroep vertelde dat de trein niet verder zal gaan rijden en dat men de trein mocht verlaten en de bus moet nemen. Omdat ik zag dat de hele trein leegstroomde was ik nog even blijven zitten om zo niet op een overvol perron te hoeven lopen. Ondertussen hoorde ik al meerdere mensen in de trein over het feit dat er vanaf dit station helemaal geen bus richting München gaat.
Ondertussen zag ik in de DB app dat er over 10 minuten een Ersatz S-bahn naar Ebersberg zou gaan vertrekken, en dat er een grote file aan stadinwaarts gaande S-Bahn treinen stond op meerdere lijnen. Toen de trein naar Ebersberg binnen kwam ben ik samen met een heleboel andere reizigers uit de nog steeds stilstaande trein gelopen en in de trein naar Ebersberg gegaan. Inmiddels was het al 10:30 uur geworden. De trein vertrok vrijwel gelijk na binnenkomst. Onderweg stapte er in Vaterstetten 2 mensen in die met de S-Bahn een bankstel gingen verhuizen. Deze stapten in Zorneding weer uit.
- Spoiler: show
Gelukkig kon mijn trein nog gewoon doorrijden en kwam ik zonder vertraging aan (op het irritantste gedeelte) van München Hbf, namelijk de sporen 5 tot en met 9. Als je naar het uiteinde van een van deze perrons zou lopen en vervolgens recht het spoor zou oversteken kom je op het begin van het perron van station Hackerbrücke dat ongeveer 1 kilometer van de centrale hal van Hbf ligt.
Inmiddels was mijn vertraging al opgelopen naar +1 uur en dat is nog wel verdubbeld.
Vervolgens nam ik de trein naar Buchloe. Deze vertrok enkele minuten later. Nadat wij op station Pasing waren aangekomen moesten wij lang stil staan vanwege diezelfde storing over de gehele stammstrecke van de S-Bahn. Uiteindelijk kwam ik met 20 minuten vertraging aan op Buchloe en was mijn aansluiting al vertrokken. Vervolgens heb ik maar besloten om via Augsburg naar München terug te gaan.
Eenmaal daar was het probleem met de S-Bahn nog steeds niet opgelost. Alle spitsritten vielen uit en ook bestonden er vertragingen van 10 tot 15 minuten op de stammstrecke en tot 20 minuten buiten de stammstrecke. Rond 18:00 uur ontstond er nog een storing rondom Ostbahnhof waardoor het complete S-Bahn verkeer aan de oostelijke kant kwam plat te liggen. Als er nog S-Bahn treinen reden, dan was de vertraging gigantisch (minimaal +1 uur)
Gelukkig was ik rond 17:00 weer terug in Eglharting en heb ik van de storing rond 18:00 uur geen last gehad. En nu nog maar hopen dat het hier morgen beter gaat (A).
Overigens was al dit gedoe wel goed voor mij... Heb toch even 14.407 stappen gezet en 25 keer een trap naar boven genomen (aldus mijn horloge)
Zie ook dit nieuwsartikel:https://www.focus.de/regional/muenchen/ ... 25380.html
De route van de S2 vanuit Dachau was overigens wel een mooie kans geweest om een stuk spoor de berijden waar anders alleen goederen treinen komen (maar daar kom ik nu pas achter -o-)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer je reiservaringen in februari 2018
Het gaat vandaag opnieuw niet lekker met de S-Bahn in München. Ostbahnhof is stadsinwaarts compleet gestremd. Staduitwaarts rijden mondjes maat enkele S-Bahn treinen. Regionale treinen en intercities blijven wel rijden. Inmiddels heb ik al wel mijn aansluiting op de ICE naar Nürnberg Hbf gemist en had ik een half uur geleden al op Hbf moeten staan. Momenteel sta ik nog vlak voor Leuchtenberg ring te wachten
Ondertussen riep de automatische omroep om dat het volgende station Donnersbergerbrücke zou zijn
Edit: WE RIJDEN EINDELIJK NA 40 MINUTEN
Ondertussen riep de automatische omroep om dat het volgende station Donnersbergerbrücke zou zijn
Edit: WE RIJDEN EINDELIJK NA 40 MINUTEN
Laatst gewijzigd door cassie127 op wo 28 feb 2018, 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer je reiservaringen in februari 2018
De tweede bus van de dag op lijn 55 vanochtend kan nauwelijks een dag op tijd rijden; de ene dag is het slechts +1, terwijl de volgende dag het weer +3 tot +7 (zoals vandaag) is met een enkele keer een uitschieter naar +11. De treinaansluiting in Zoetermeer vind ik dan wat minder, bij +6 of meer wordt dat wel erg krap. Wonderwel was de Sprinter vanochtend ook 2 minuten te laat.
Daarnaast was het rondom Gouda een wat rommelige opstart. Veel vertragingen van en naar alle richtingen en ook een defecte Intercity bij Woerden en dientengevolge enige opgeheven treinen.
Daarnaast was het rondom Gouda een wat rommelige opstart. Veel vertragingen van en naar alle richtingen en ook een defecte Intercity bij Woerden en dientengevolge enige opgeheven treinen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9181
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2018
De IC naar Den Haag reed niet omdat mijn trein een ree had aangereden tussen Apeldoorn en Amersfoort. Zo'n 30 minuten vertraging opgelopen.
Wel opvallend dat men bij een ree wel uiteindelijk doorrijdt en bij een aanrijding met een persoon de trein geheel ontruimd wordt.
Wel opvallend dat men bij een ree wel uiteindelijk doorrijdt en bij een aanrijding met een persoon de trein geheel ontruimd wordt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2018
Bij een persoon kunnen ze ook doorrijden, maar dat vindt de politie niet zo leuk volgens mij.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2018
Het zal inderdaad wel met het onderzoek te maken hebben
Re: OVer je reiservaringen in februari 2018
en met de machinist?
Neem aan dat een ree platrijden minder traumatisch is (ondanks de reebruine ogen) dan een persoon aanrijden.
Neem aan dat een ree platrijden minder traumatisch is (ondanks de reebruine ogen) dan een persoon aanrijden.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2018
In principe rijdt de machinist dan niet meer inderdaad, en die zal ook verklaringen af moeten leggen aan de politie over de toedracht. Dan moet er nog een vervangende machinist komen en moet de trein door de hulpdiensten nog vrij gegeven worden, tis tenslotte een plaats delict.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten