![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Qbuzz B.V. gaat vanaf eind 2018 voor minimaal acht jaar het busvervoer in het concessiegebied Drechtsteden, Alblasserwaard en Vijfheerenlanden (DAV) en op de MerwedeLingelijn verzorgen.
Qbuzz B.V. gaat vanaf eind 2018 voor minimaal acht jaar het busvervoer in het concessiegebied Drechtsteden, Alblasserwaard en Vijfheerenlanden (DAV) en op de MerwedeLingelijn verzorgen.
Bij een Italiaanse spoorwegmaatschappij weet je het natuurlijk maar nooit...StefanRijnhoutjes schreef:![]()
Nieuw bussen op de merwedelingelijn!!!!
Niet heel verbazend. Drechtwerk had heel veel personeelsbusjes voor besloten vervoer rijden maar daar willen ze van af, wat deels al gebeurd is. Daarom zal er wel wat meer regulier OV die kant op moeten. Er reed daar toch ook al versterking de laatste tijd?Daniel schreef: - Lijn 8 van Dordrecht Drechtwerk naar Sliedrecht Stormrand.
Meende ik ook te herkennen ja, maar ik kan vooralsnog geen Ebusco vinden die er zo uitziet. De Ebusco 02 heeft een andere look in elk geval.ArrivaBas schreef:Het logo op de Stadsbuzz lijkt op de E van Ebusco. Oeps. :X
Ik vermoed dat 'ie juist daarom een tweerichtingsroute heeft in Papendrecht en niet een lus. Als ik er even een dienstregeling van een willekeurig jaar uit de huidige concessie bij pak dan is te zien dat de lus van Viaduct N3 naar Viaduct N3 er 30 minuten over doet, tel je daar het de brug oversteken bij op dan zit je ergens tegen de 45 minuten aan en da's lastig inpassen. Met het heen en weer rijden zou je er weleens precies een uur over kunnen gaan doen en dan past het handig in.nvdw schreef:De aftakking naar Papendrecht zal wel een stuk meer tijd kosten dan die naar de Staart, plus dat de brug in de N3 nu een extra onzekerheidje vormt; benieuwd hoe Qbuzz dat rondrekent, want op het gemeenschappelijke deel zal de bus toch wel elk kwartier blijven rijden.
Er was natuurlijk ook wel te verwachten dat er één lijn op CS of Centrum zou blijven keren. Zover ik eerder er al eens over had nagedacht hield ik altijd een lijn over die nergens meer aan te koppelen viel. Zeker omdat de 488 en 392 al afvielen door de overgang naar Rnet/Snelbuzz, dat waren immers de enige groot rijdende lijnen waarop je naar het westen toe nog kon koppelen.Verder opvallend: lijn 7 blijft straks gewoon bij halte Centrum keren.
Lijn 7 kan toch best aan 392 of 488 gekoppeld worden? Dan ook maar als R-NET of snelBuzz.Er was natuurlijk ook wel te verwachten dat er één lijn op CS of Centrum zou blijven keren. Zover ik eerder er al eens over had nagedacht hield ik altijd een lijn over die nergens meer aan te koppelen viel. Zeker omdat de 488 en 392 al afvielen door de overgang naar Rnet/Snelbuzz, dat waren immers de enige groot rijdende lijnen waarop je naar het westen toe nog kon koppelen.Verder opvallend: lijn 7 blijft straks gewoon bij halte Centrum keren.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 135 gasten