Die melding kijkt naar de naam van de vervoerder, als dat iets anders is dan de naam van de vorige vervoerder dan krijg je die melding. Zal een uitzondering toevoegen voor het ding naar Herzogenrath.Aking schreef:Ik krijg in Heerlen, bij een overstap op het ding naar Herzogenrath, de melding "check uit bij NS en check in bij DB" maar volgens mij staan er (in ieder geval in Landgraaf) gewoon NS paaltjes? Of zijn die ergens diep van binnen stiekem DB?
Het grote rijdendetreinen-app topic
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
:pos:
Overigens hebben verschillende (alle?) treinen naar Bentheim, gister in ieder geval de 149 en vandaag zover ik gecheckt heb de 149 en 221 twee locs in het samenstellingsplaatje. Lijkt te komen doordat de stam/rijtuigen ook een loc in het plaatje hebben, want die zit op gelijke hoogte met de rijtuigen terwijl de eerste loc iets lager staat.
Oh en ik ben in Aachen door de politie uit de ICE gehaald, kan ik die rekening naar jou doorsturen?
Overigens hebben verschillende (alle?) treinen naar Bentheim, gister in ieder geval de 149 en vandaag zover ik gecheckt heb de 149 en 221 twee locs in het samenstellingsplaatje. Lijkt te komen doordat de stam/rijtuigen ook een loc in het plaatje hebben, want die zit op gelijke hoogte met de rijtuigen terwijl de eerste loc iets lager staat.
Oh en ik ben in Aachen door de politie uit de ICE gehaald, kan ik die rekening naar jou doorsturen?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Doorsturen mag altijd als je verder maar niets verwacht ;)
Ja, die 140'ers zijn altijd irritant en de matsamenstelling is behoorlijk inconsequent (in de data althans). Thanks voor de melding, even kijken of/wat ik er mee doe.Aking schreef:Overigens hebben verschillende (alle?) treinen naar Bentheim, gister in ieder geval de 149 en vandaag zover ik gecheckt heb de 149 en 221 twee locs in het samenstellingsplaatje. Lijkt te komen doordat de stam/rijtuigen ook een loc in het plaatje hebben, want die zit op gelijke hoogte met de rijtuigen terwijl de eerste loc iets lager staat.
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
De [serie=Internationale trein|2018|Berlin Ostbahnhof - Bad Bentheim - Amsterdam Centraal140[/serie] is in de praktijk juist behoorlijk consequent: een 1700-loc voorop en negen rijtuigen erachter. Enige afwijking die er kan zijn is ICM tot Bentheim, maar dat onderscheid lijkt me wel te filteren.
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
In ovinfo zie ik met enige regelmaat een loc met 18 rijtuigen staan :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
De samenstelling is behoorlijk consequent ja. De manier waarop die samenstelling geleverd wordt niet. Nog niet zo heel lang geleden werd er geen loc geleverd...
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Afbeelding van de 3-delige Keolis Flirt in de app klopt niet. In de app staat dat deze aan beide kanten een 1e klas heeft. Echter heeft de driedelige flirt maar aan één kan een 1e klas
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Dit is een pagina terug al gemeld.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Maar dus nog steeds niet opgelost :o
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Ik zie dit nu ook in de NS appAking schreef::pos:
Overigens hebben verschillende (alle?) treinen naar Bentheim, gister in ieder geval de 149 en vandaag zover ik gecheckt heb de 149 en 221 twee locs in het samenstellingsplaatje. Lijkt te komen doordat de stam/rijtuigen ook een loc in het plaatje hebben, want die zit op gelijke hoogte met de rijtuigen terwijl de eerste loc iets lager staat.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Kan het zijn dat er een storing is? Ik kan geen details van treinen opvragen.
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Het viel mij zojuist op dat de omgeleide ICE's niet bij de werkzaamheden/verstoringen staan. Volgens mij zijn het geplande werkzaamheden want Arnhem-Düsseldorf staat er wel in, maar in de NS-app staat ie als verstoring, dus mogelijk dat daar iets fout gaat.
Daarnaast heb ik afgelopen tijd een paar keer gehad dat de vertraging in de AV, reisadvies en ritdetails afweek/verschilde. Kan dat te maken hebben met dat die data uit andere bronnen komt? (indien gewenst heb ik, als ik thuis ben, screenshots)
Daarnaast heb ik afgelopen tijd een paar keer gehad dat de vertraging in de AV, reisadvies en ritdetails afweek/verschilde. Kan dat te maken hebben met dat die data uit andere bronnen komt? (indien gewenst heb ik, als ik thuis ben, screenshots)
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
ICE's gaan zo vaak mis in reisinformatie door het 2x passeren van Koeln Deutz en er meerdere systemen zijn die pertinent weigeren om ritten met twee keer hetzelfde station in een rit te accepteren.
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Vanaf vandaag wordt station Eemshaven in gebruik genomen. Echter kan ik het station nog niet in de app vinden
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Vanavond is er een update live gegaan met Eemshaven en ook de bug met de 140'en met 2 locs is daarin gefixt. De FLIRT wordt in een volgende update gefixt, evenals een oplossing voor mensen met Android 8 die notificaties slecht ontvangen.
Dat zou inderdaad de meest waarschijnlijke verklaring zijn. Ritdetails en reisadvies zouden wel (ongeveer) moeten matchen, daarvoor is het bronsysteem gelijk. Zie graag screenshots van extreme verschillen of structurele verschillen.Aking schreef:Daarnaast heb ik afgelopen tijd een paar keer gehad dat de vertraging in de AV, reisadvies en ritdetails afweek/verschilde. Kan dat te maken hebben met dat die data uit andere bronnen komt? (indien gewenst heb ik, als ik thuis ben, screenshots)
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Dat probleem met notificaties heb ik ook, soms update de app gewoon netjes zoals ingesteld, en soms gewoon 12 uur lang (of langer) niet... Ook bij het openen van de app update de notificatie niet. Heb ingesteld staan dat ie net zo lang moet blijven tot de storing voorbij is. Blijkbaar dus een Android8 probleem, dat draait sinds kort op m'n privé telefoon. Die van het werk is nog niet zo ver en die werkt wel gewoon goed...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Zijn er veel mensen die de functie gebruiken om een notificatie in beeld te laten staan totdat de storing voorbij is? Deze is tot nu toe bij de herontwikkeling gesneuveld, maar als er veel vraag naar is kan ik daar nog eens naar kijken.
Overigens worden de notificaties beter dan ooit, je krijgt nu echte pushberichten dus op het moment dat Tuffy begint te praten komt de melding al op je telefoon (bij wijze van spreken) :)
Overigens worden de notificaties beter dan ooit, je krijgt nu echte pushberichten dus op het moment dat Tuffy begint te praten komt de melding al op je telefoon (bij wijze van spreken) :)
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Ik gebruik die functie, maar zal m niet missen als die weggaat
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Ik swipe de notificatie weg als ik hem lees, en als er een update is en er een nieuwe notificatie is lees ik de update (als ik hem relevant vind), en swipe ik hem daarna weer weg.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Top :)WALUIGI96 schreef:Ik gebruik die functie, maar zal m niet missen als die weggaat
De huidige uitwerking is dat je per storing een notificatie krijgt, en dat je bij een update van die storing niet een nieuwe notificatie krijgt (om te voorkomen dat je om de paar minuten een nieuwe notificatie krijgt bij een beginnende storing). (Uiteraard gelinkt aan je favoriete trajecten.) Zou je dan wel een nieuwe notificatie willen als er een update komt over een storing?Z2N schreef:Ik swipe de notificatie weg als ik hem lees, en als er een update is en er een nieuwe notificatie is lees ik de update (als ik hem relevant vind), en swipe ik hem daarna weer weg.
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Ik gebruik die functie niet *O*
En kunnen we op korte termijn de Eurostarren nog in de app verwachten? (A)
En kunnen we op korte termijn de Eurostarren nog in de app verwachten? (A)
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Komt waarschijnlijk in dezelfde update als de pushnotificaties, en die gaat over een paar dagen naar de betatesters en als dat goed gaat naar alle andere gebruikers.
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Yaay! *O*
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Ik gebruik deze functie.Geert schreef:Zijn er veel mensen die de functie gebruiken om een notificatie in beeld te laten staan totdat de storing voorbij is?
En bovenstaande beschrijft waarom ik die functie gebruik: anders krijg ik steeds een nieuwe melding als er iets wijzigt aan de verstoringsinformatie. Dat wil ik niet. Maar ik wil wel graag snel de huidige stand van zaken kunnen zien: of de prognose gewijzigd is, of er al busvervoer geregeld is, enzovoorts. Dat kan straks dus alleen door de app zelf te openen als ik de eerste en enige notificatie heb gewist? Dat lijkt me iets onhandiger dan de huidige situatie, maar nog altijd wel acceptabel.Geert schreef:De huidige uitwerking is dat je per storing een notificatie krijgt, en dat je bij een update van die storing niet een nieuwe notificatie krijgt (om te voorkomen dat je om de paar minuten een nieuwe notificatie krijgt bij een beginnende storing). (Uiteraard gelinkt aan je favoriete trajecten.) Zou je dan wel een nieuwe notificatie willen als er een update komt over een storing?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Merkte vanmiddag dat de Benelux precies achterstevoren in de app staat: de samenstelling die voor de 9252 werd gegeven klopte op zich, maar was in de app 180 graden gedraaid t.o.v. de praktijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Wannes en 165 gasten