Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
U-OV doet kennelijk aan Maatschappelijk verantwoord ondernemen, waarbij ze onder andere de buiten-dienst-haltezakken hergebruiken, hetgeen natuurlijk helemaal geweldig is voor het milieu enzo *O*
Alleen is het dan wel handig om even het haltespecifieke briefje er af te halen, want Maarssen station is toch nog best een eindje lopen vanaf het Jaarbeursplein (A)
De paar treinen in de [serie=Internationale Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] die naar Gv rijden, worden op de vertrekstaten aangeduid als Intercity naar Den Haag HS. De vermelding dat er niet in Delft gestopt wordt, ontbreekt echter.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Er heeft vanochtend een aanrijding met een persoon plaatsgevonden bij een voormalige onbewaakte spoorwegovergang tussen Nijverdal en Wierden, RTV Oost heeft daarover het volgende bericht op hun site staan
Het ongeval heeft gevolgen voor de treindienstregeling van Arriva. Naar verwachting is er tot zeker een uur vanmiddag geen treinverkeer mogelijk. Er worden bussen ingezet tussen de stations van Nijverdal en Wierden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
jelmerrr schreef:Nou dat is geen ongeluk denk ik gezien de locatie...
Treinen hebben een dusdanige remweg dat zij niet altijd direct na een overweg tot stilstand kunnen komen. Dat geldt zeker wanneer de trein het object/persoon op volle snelheid raakt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
De andere (waar het ongeluk gebeurt is) bestaat al een × aantal jaar niet meer en is afgehekt. Eerder was deze overweh voorzien van een Aki als ik me niet vergis.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
In hoeverre dit een 'misser' is zal moeten blijken op 3 mei aanstaande, het zou een gevalletje wachten op een (LM) tegenligger kunnen zijn, maar dan had ik eerder een niet-publieke stop verwacht.
Het is meer dat als je een stop inplant je deze ook moet maken, als zo'n stop puur bedoeld is om een conflict op te lossen met een andere trein dan is de kans aanwezig dat dit conflict in werkelijkheid helemaal niet optreed omdat de andere trein te vroeg is of je zelf te laat bent. Normaal zou de stop dan gewoon kunnen vervallen, maar niet als je die stop naar de reizigers gecommuniceerd hebt. Vroeger waren geplande stops op de vrije baan heel normaal, de [serie=Sprinter|2018|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] stond er bekend om bijvoorbeeld, maar tegenwoordig krijg je dit soort constructies waarbij een trein een extra stop op een station krijgt puur en alleen om een conflictsituatie op papier te voorkomen.
Als een trein langs een perron stopt gaan veel reisinfo systemen er vanuit dat de trein stopt voor reizigers, er is niet altijd een onderscheid tussen wel/niet voor reizigers.
Dat gaat inderdaad nog wel eens fout met de vertrektijden bijvoorbeeld in Zwolle als ze via Zwolle moeten rijden. Ik heb daar wel eens staan wachten op de IC Berlijn naar Amsterdam die toen via spoor 2 door het station kwam terwijl de info spoor 1 zei
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Bemined schreef:Komt er een nieuw internationaal station bij? :D
*plaatje*
In hoeverre dit een 'misser' is zal moeten blijken op 3 mei aanstaande, het zou een gevalletje wachten op een (LM) tegenligger kunnen zijn, maar dan had ik eerder een niet-publieke stop verwacht.
Ga je op 3 mei ook daadwerkelijk kijken om 6 uur in de smorges? (of moet je die dag naar Berlijn en moet je dus sowieso vroeg je nest uit? -o- )
Ik heb ook al weleens in Zutphen op de ICE staan wachten die doodleuk via spoor 4 voorbij kwam rijden. En ik meen dat de IC Berlijn ook wel eens in Weesp gestopt heeft. Alleen was dat op spoor 3 waardoor niemand er wat aan had.
Kennelijk gaat het RIS in de Valleilijn FLIRTs eerst alles omroepen nadat het goed gezet wordt.
In het stel waar ik nu in zit stond in Amersfoort al keurig Ede-Wageningen op de schermen, maar bleef het eerstvolgende station op Amersfoort staan. Vervolgens werd het na vertrek uit Hoevelaken door de machinist goed gezet en begon het systeem eerst Amersfoort, eindbestemming en daarna station Hoevelaken om te roepen direct achter elkaar
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Toen ik vanochtend door Amersfoort kwam met mijn [serie=Intercity|2018|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] had de gereedstaande Valleilijn-flirt als bestemming ''Valleilijn''.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Daniel schreef:Kennelijk gaat het RIS in de Valleilijn FLIRTs eerst alles omroepen nadat het goed gezet wordt.
In het stel waar ik nu in zit stond in Amersfoort al keurig Ede-Wageningen op de schermen, maar bleef het eerstvolgende station op Amersfoort staan. Vervolgens werd het na vertrek uit Hoevelaken door de machinist goed gezet en begon het systeem eerst Amersfoort, eindbestemming en daarna station Hoevelaken om te roepen direct achter elkaar
Dit had ik laatst ook al
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km