OVer je reiservaringen in mei 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Meltrain »

Ik zit nu in een trein van Keolis die uit twee stellen bestaat en in beide stellen is het toilet (wegens onderhoud) buiten dienst. :?
Verder kan ik niet inloggen op de WiFi, omdat mijn telefoon de inlogpagina niet vertrouwt. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door VIRM »

Dodnerdag was het elastiek binnen in mijn blindenstok geknakt. Uiteindelijk resultaat was een aardig stuk elastiek dat aan de onderkant eruit stak, en ik had zelf maar het balletje eraf gehaald omdat het op die manier toch nutteloos was. Dus dan maar even wat voorzichtiger lopen over de geleidelijnen op he tstation. -o-
Een machinist zag mij over het perron lopen, en heeft het uitstekende stuk elastiek vastgeknoopt. Alweer de tweede keer dat NS-personeel assisteert bij een defecte blindenstok van mij. (O(
Beul van de blindegeleidelijn
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door cassie127 »

Meltrain schreef:Ik zit nu in een trein van Keolis die uit twee stellen bestaat en in beide stellen is het toilet (wegens onderhoud) buiten dienst. :?
Verder kan ik niet inloggen op de WiFi, omdat mijn telefoon de inlogpagina niet vertrouwt. :')
Iets met de SSL certificaten. Is standaard zo. Uiteindelijk kun je jezelf er omheen loodsen maar ligt ook aan je browser. Chrome doet bijvoorbeeld moeilijker dan Edge om op de pagina te komen

Wel opvallend... De laatste tijd heb alleen maar werkende toiletten in de Flirts gezien
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door isadora »

Dus onbeveiligde website, net als dit forum.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door dennistd »

Nee, iets met een verouderd SSL-certificaat geloof ik.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door en-es »

Vandaag een slagje Breda-Noorderkempen gedaan. In Breda uit een automaat de kaartjes gehaald. Retoer was 15,20 euro met korting op NL-traject. Je krijgt dan 2 kaartjes, heen- en terugreis. Ik nam de trein van 10.42 die behoorlijk vol zat. Niet iedereen kon zitten. In Noorderkempen stapten met mij meegerekend 2 reizigers uit. Met de vele reizigers die in Noorderkempen zaten te wachten werd de trein helemaal goed gevuld.

Het station ligt afgelegen. Achter het station bevind zich duidelijk aangegeven een wandel- en fietspad naar het centrum van Brecht. Ik heb daar eens rondgekeken maar echt bezienswaardig is Brecht niet. Op het station is ook een provisorisch stationsgebouw met loket maar die is dicht in de weekends. Er is wel een kaartautomaat maar die is alleen voor binnenlandse reizen. En de rijen zijn best wel lang.

Ik nam de trein van 13.01 die ruim een kwartier vertraging had. Dit keer aanzienlijk minder reizigers en een vrije raamplek was gauw gevonden. Met mij stapten nog 4 anderen in. Een van hen had geen plaatsbewijs want in Breda zag ik dat hij niet door de poortjes kon en verwikkeld was in een discussie met een NS-medewerker. In Noorderkempen zag ik hem al bij de automaat waar hij tot de conclusie was gekomen dat hij geen kaartjes naar Nederland kon krijgen.

De terugreis van Breda naar Baarn duurde een kwartier langer omdat in S'Hertogenbosch de IC van 15.58 naar Alkmaar een dusdanige vertraging had dat ik aangewezen was op de volgende IC die om 16.08 ging. Dat betekende een extra overstap in Hilversum waar de sprinter van 17.17 naar Baarn in zowel Hilversum als Baarn op afwijkende sporen kwam. In beide gevallen op spoor 2 vanwege werkzaamheden in Amersfoort.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door julsteren »

Momenteel lekker aan het bakken in IC 149, gezien de airco defect is van mijn rijtuig.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door cassie127 »

Ik zit in dezelfde IC 149 maar hier werkt de airco wel :twisted: ... Alleen als je hier naar het toilet wil kom je in de sauna :lol:
Dacht al dat ik jou op het perron zag staan... Waar niet veel later iemand volledig oranje gekleed aan kwam lopen _O-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Aking »

Ik heb betaald voor Herzogenrath grens - Herzogenrath, en zit in de Eurobahn tussen Viersen en Mönchengladbach *O*

En het boeide de Schaffner niet eens :o voor niets stempels en blauwe stickers gehaald -o- (al moet ik zo nog overstappen)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Hainje »

Of hij zag die blauwe sticker en dacht "Oh dan zal het wel."
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Aking »

Die zat op het printje in mijn tas, niet op m'n kaartje :wink:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Hainje »

Ja da hedde dr nie bij gezeejt.
🍉
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door julsteren »

cassie127 schreef:Ik zit in dezelfde IC 149 maar hier werkt de airco wel :twisted: ... Alleen als je hier naar het toilet wil kom je in de sauna :lol:
Dacht al dat ik jou op het perron zag staan... Waar niet veel later iemand volledig oranje gekleed aan kwam lopen _O-
De oranje afro heb ik ook nog zien lopen ja, en je hebt gelijk mijn vriendin en mede-forumlid Bartjk kunnen spotten :wink:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door cassie127 »

Volgens mij had ik Bart al in de Noord-Zuidlijn gezien :lol:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door julsteren »

Kreeg ik al wat foto's over toen ik aan mijn ontbijt zat in Breukelen, waarna ik zeer oncomfortabel per SLT naar Asd ben gekomen (om on-topic te blijven).
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Suus »

De 523 naar Groningen krijgt in Rotterdam tien minuten vertraging omdat men aan het wachten is op een treinstel dat voor bijgeplaatst moet worden. :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Meltrain »

Uiteindelijk is de 523 zelfs volledig opgeheven omdat het treinstel te laat binnen kwam en men na het combineren ineens bedacht dat de vertraging nu wel erg groot werd.
Iedereen moest dus snel overstappen op de 2825 die met een DDZ6 dus nu de (totale) capaciteit van 14 bakken DDZ moet hebben (en inmiddels ook nog steeds niet vertrokken is).

Edit: de 2825 is inmiddels ook opgeheven. :roll: De reden is mij onduidelijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Etienne »

Volgens het welbekende forum van Somda vanwege een vermoedelijk defecte 4018 bij Rotterdam Alexander.

Ben ik toch blij dat ik sinds vorige week niets meer met die verbinding te maken heb, de metro rijdt over het algemeen wel lekker op tijd :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Bemined
Berichten: 5868
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Bemined »

Trein 4018 stond inderdaad langs het perron van Rotterdam Alexander zonder beweging erin, zag deze vanuit de bus al langs het perron staan en toen ik boven op het perron aankwam deze er nog steeds, kwam wat gesis van de remmen af en verder niets. Andere kant op was het een optocht met de zwaar vertraagde 512 voorop, de licht vertraagde 2814 daarachter en de bijna op tijd zijnde 7714 daar weer achter. Waar deze file door veroorzaakt werd weet ik niet, dat had in ieder geval niets met de defecte trein te maken want die stond er nog niet zo lang. Te Rotterdam handelde de treindienstleider overigens wel lekker vlot vanmorgen, ik rekende eigenlijk al op om enkele minuten voor een rood sein te eindigen met de 7714 maar we mochten zonder verdere vertraging bezet spoor binnenkomen op spoor 15 :pos: Wel typisch trein 625 dan uiteindelijk toch weer met ICM12 te zijn gaan rijden, terwijl er 14 bakken DDZ uitgevallen waren en stonden te niksen. Materieel van de 523 is uiteindelijk de 2829 geworden.

Overigens leken de ooievaars bij Diergaarde Blijdorp nu nog een vierde bovenleidingsportaal geclaimed te hebben, ik spotte vanuit de trein wéér een extra nest vanochtend naast de twee permanente nesten en het extra nest dat ze er vorige maand bijgebouwd hebben.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door VIRM »

Gisteravond ook in een sauna gestapt in de [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Almere Centrum2600[/serie] die om 20:32 van Almere Centrum naar Amsterdam vertrok. Het werd wat aangenamer tijdens de rit, aangezien er een raam was opengezet.
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Aking »

Ik had vandaag weer jackpot bij de tram. *O* Ik twijfelde of ik bij Kanaleneiland-Zuid of bij de Vasco da Gamalaan uit zou stappen, koos voor de laatste en daar stonden mijn vrienden -o-

Ach, de laatste keer was in oktober, dus ik mag ook niet heel hard klagen geloof ik (A)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door ArrivaBas »

Je bedoelt onze uitvoerende macht? (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Aking »

Ik bedoel de (dames?)heren met hun mobiele pinapparaten. Prima gasten verder, alleen jammer dat het altijd zo kostbaar is om ze tegen te komen :') (A)
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door julsteren »

Aking schreef:Ik had vandaag weer jackpot bij de tram. *O* Ik twijfelde of ik bij Kanaleneiland-Zuid of bij de Vasco da Gamalaan uit zou stappen, koos voor de laatste en daar stonden mijn vrienden -o-

Ach, de laatste keer was in oktober, dus ik mag ook niet heel hard klagen geloof ik (A)
Is schwarzfahren in Utreg net zo easy als in Amsterdam op het zuidelijke stuk van de 51 en de hele 5?, dan wil ik nog eens een goedkoop dagje Nieuwegein doen binnenkort :P :P :P
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Aking »

Ik zal niet al teveel in detail treden voordat ik rode jassen of BOA's in mijn nek heb wegens mogelijk aanzetten tot, maar in principe ben ik wel voor "altijd of nooit". Af en toe werkt niet, want dan zul je zien dat je net die ene keer "dubbel pech" hebt. En zoals gezegd, mijn laatste pinbon dateert van 17-10, voor mij persoonlijk loont het dus in ieder geval. (A)

Nou moet ik daar wel gelijk ook bij zeggen dat ik geen "standaard" reiziger ben qua spitstijden en richtingen en dergelijke, dus dat kan ook nog wel meespelen :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten