Tariefintegratie op de wiki
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Tariefintegratie op de wiki
Vindt de rest dit ook een goed idee?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Tariefintegratie op de wiki
Op de pagina ziet het er wel mooi uit. :pos:
Ik begrijp alleen nog niet waar we de informatie precies moeten aanpassen.
(Op Rotterdamse metrostations worden andere kaartjes verkocht dan in tram en bus, dus moet er dan nog een extra categorie komen. :X )
Ik begrijp alleen nog niet waar we de informatie precies moeten aanpassen.
(Op Rotterdamse metrostations worden andere kaartjes verkocht dan in tram en bus, dus moet er dan nog een extra categorie komen. :X )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Tariefintegratie op de wiki
ik vind het er op zich prima uitzien. Maar ik houd me niet bezig met de tarifering in het openbaar vervoer en ik voel me dan niet erg geroepen om dit overal toe te gaan voegen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Tariefintegratie op de wiki
Het tweeuurskaartje van 3,50 is overal te koop.Meltrain schreef:(Op Rotterdamse metrostations worden andere kaartjes verkocht dan in tram en bus, dus moet er dan nog een extra categorie komen. :X )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Tariefintegratie op de wiki
We beginnen met [wiki]sjabloon:TariefInfo[/wiki] dat eenvoudig te gebruiken is. Je hoeft alleen de concessienaam zonder jaartallen in te voeren. Het is immers iets wat alleen van toepassing is op de huidige lijnen.Meltrain schreef:Ik begrijp alleen nog niet waar we de informatie precies moeten aanpassen.
Het Sjabloon:TariefInfo maakt gebruik van:
- [wiki]Sjabloon:AboInfo[/wiki] - Voor het kopje Abonnementen
- [wiki]Sjabloon:KaartInfo[/wiki] - Voor het kopje Wagenverkoop
- [wiki]Sjabloon:SaldoInfo[/wiki] - Voor het kopje Reizen op Saldo
[wiki]Sjabloon:KaartInfo[/wiki] maakt een lijst van alle pagina's die gebruik maken van [wiki]Sjabloon:Kbox[/wiki]
Sjablonen Abobox en Kbox worden gecontroleerd op de ingevoerde concessieparameter. Indien deze concessies zijn ingevuld komen de pagina's in de automatische lijst op de lijnpagina van de betreffende concessie te staan. Bovendien komt er een verouderingssjabloon op de pagina indien de parameter tariefjaar van het abonnementen of kaartsoort niet overeenkomt met het huidige jaar (vergelijkbaar met de parameter dienstregeling voor het buitenland). Je hoeft dus alleen de individuele pagina's voor de abonnementen en kaartsoorten aan te maken zoals [wiki]Altijd Voordeel Oost Trein & Bus[/wiki]. De rest gaat vanzelf.
[wiki]Sjabloon:SaldoInfo[/wiki] heeft een standaard tekst voor het opstaptarief en kilometertarief. De tabel voor het kilometertarief staat in een database op dezelfde pagina. Op dit moment staat er alleen één in voor de concessie Veluwe. Als je nu nog een andere concessie bij het sjabloon:TariefInfo invoert krijg je een error.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Tariefintegratie op de wiki
Je hebt gelijk, ik dacht aan het (inmiddels afgeschafte) Uurskaartje van €3,- dat alleen in tram en bus te koop was.Suus schreef:Het tweeuurskaartje van 3,50 is overal te koop.Meltrain schreef:(Op Rotterdamse metrostations worden andere kaartjes verkocht dan in tram en bus, dus moet er dan nog een extra categorie komen. :X )
Maar dan zijn er in de kaartautomaten nog wel méér kaarten beschikbaar dan in tram en bus.
Op zich is het me nu redelijk duidelijk, maar bovenstaande begrijp ik nog niet. Waar kun je nu de kilometertarieven invoeren.regenmaker schreef: [wiki]Sjabloon:SaldoInfo[/wiki] heeft een standaard tekst voor het opstaptarief en kilometertarief. De tabel voor het kilometertarief staat in een database op dezelfde pagina. Op dit moment staat er alleen één in voor de concessie Veluwe. Als je nu nog een andere concessie bij het sjabloon:TariefInfo invoert krijg je een error.
Verder moet het landelijke Altijd Korting dan nog voorzien worden van het Sjabloon:AboInfo.
Hoe zullen we het doen met zone-abonnementen? In de rijen het aantal zones en als kolom de periode of alleen het aantal zones en eronder de opmerking dat een jaarabonnement 10x een maandabonnement kost?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Tariefintegratie op de wiki
Het netabonnement staat er ook nog niet tussen, maar dit is een eerste opzet. Maar zo te zien is er wel draagvlak voor.Meltrain schreef:Verder moet het landelijke Altijd Korting dan nog voorzien worden van het Sjabloon:AboInfo.
Op de pagina SaldoInfo zie je het onderstaande als de pagina bewerkt. Hier staat de tabel voor de Veluwe achter |Veluwe=, mocht je een andere concessie willen toevoegen dan moet je bijvoorbeeld |Rail Rotterdam= met de tabel erachter toevoegen. De tabel komt dan overal waar je |concessie=Rail Rotterdam invoert in het sjabloon TariefInfo. Let op dat je in de tabel geen | pipe symbooltje gebruikt maar {{!}}.Meltrain schreef: Op zich is het me nu redelijk duidelijk, maar bovenstaande begrijp ik nog niet. Waar kun je nu de kilometertarieven invoeren.
{{#switch:{{{concessie}}}
|Veluwe=
{{{!}}class="wikitable" width="65%"
! colspan="9" {{!}} Tariefjaar en prijs (€)
{{!}}-
! style='background: #CADCEB; color: #115098;' {{!}} 2011
! style='background: #CADCEB; color: #115098;' {{!}} 2012
! style='background: #CADCEB; color: #115098;' {{!}} 2013
! style='background: #CADCEB; color: #115098;' {{!}} 2014
! style='background: #CADCEB; color: #115098;' {{!}} 2015
! style='background: #CADCEB; color: #115098;' {{!}} 2016
! style='background: #CADCEB; color: #115098;' {{!}} 2017-1*
! style='background: #CADCEB; color: #115098;' {{!}} 2017-2**
! style='background: #CADCEB; color: #115098;' {{!}} 2018
{{!}}-
{{!}} 0,126
{{!}} 0,132
{{!}} 0,137
{{!}} 0,139
{{!}} 0,141
{{!}} 0,143
{{!}} 0,144
{{!}} 0,155
{{!}} 0,166
{{!}}}
<small>* 2017-1 gold tot 1 juli 2017<br>** 2017-2 gold na 1 juli 2017</small>
}}
Lijkt me prima.Meltrain schreef:Hoe zullen we het doen met zone-abonnementen? In de rijen het aantal zones en als kolom de periode of alleen het aantal zones en eronder de opmerking dat een jaarabonnement 10x een maandabonnement kost?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Tariefintegratie op de wiki
Zodra al die kilometertarieven in het sjabloon:SaldoInfo zitten zouden we dan ook wel de tabel op de pagina OV-chipkaart automatisch moeten vullen, anders moet je alsnog dingen dubbel invullen.
En nog een layouttechnische opmerking: op m'n laptop springt de tariefinformatie omlaag naar onder de infobox als ik 'm uitklap, na inklappen staat 'ie weer op de normale plek. Waarschijnlijk is er ergens net een tabel te breed om ernaast te passen.
Edit: Hmm apart, op de voorbeeldpagina van lijn 104 doet 'ie dat niet, maar op de voorbeeldpagina van lijn 105 wel :?
Op mobiel deed de spoiler ook nog een beetje raar: het kopje tariefinfo is als je de pagina voor het eerst opent nog een kleiner lettertype, maar zodra je 'm uitklapt wordt 'ie even groot als het kopje dienstregeling. Na weer inkloppen blijft de lettergrootte dan weer hetzelfde.
En nog een layouttechnische opmerking: op m'n laptop springt de tariefinformatie omlaag naar onder de infobox als ik 'm uitklap, na inklappen staat 'ie weer op de normale plek. Waarschijnlijk is er ergens net een tabel te breed om ernaast te passen.
Edit: Hmm apart, op de voorbeeldpagina van lijn 104 doet 'ie dat niet, maar op de voorbeeldpagina van lijn 105 wel :?
Op mobiel deed de spoiler ook nog een beetje raar: het kopje tariefinfo is als je de pagina voor het eerst opent nog een kleiner lettertype, maar zodra je 'm uitklapt wordt 'ie even groot als het kopje dienstregeling. Na weer inkloppen blijft de lettergrootte dan weer hetzelfde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Tariefintegratie op de wiki
Kan je wat screenshots plaatsen? Ik heb nergens last van eigenlijk.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Tariefintegratie op de wiki
Zie hieronder, ik zie nu dat het verschil is dat er bij 105 foto's op de pagina staan en bij 104 niet. Dat was vrij kritisch qua breedte met foto's erbij meen ik, hebben we voor de routestrips zelf ooit ook een oplossing voor moeten zoeken en die zat in de tabelbreedte.
Voor uitklappen:
Na uitklappen bij de 105:
Na uitklappen bij de 104:
Voor uitklappen:
Na uitklappen bij de 105:
Na uitklappen bij de 104:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Tariefintegratie op de wiki
Hoe breed is die tarieftabel bij lijn 105 dan? Die staat er net niet op.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Tariefintegratie op de wiki
Net zo breed als bij 104 natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Tariefintegratie op de wiki
Ziet er goed uit. Ten eerste zal tariefinformatie zeker iets toevoegen en deze gekozen oplossing lijkt het meest onderhoudsvriendelijk. Info is centraal te bewerken en met sjablonen verwijderen kunnen we eventueel denk ik wel wikibotje gebruiken als een lijn ooit op voormalig gaat.
"Een touringcar is geen bus"
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Tariefintegratie op de wiki
Dat is vreemd, want de breedte zou die automatisch moeten aanpassen zoals op mijn computer. Probeer het eens een keer in een andere browser?Daniel schreef:Net zo breed als bij 104 natuurlijk.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Tariefintegratie op de wiki
Tja, ik kan hier natuurlijk niet zien hoe de tabel zich automatisch qua breedte aanpast op jouw computer, maar mijn scherm is groot dus hij past altijd ruimschoots en wordt dus ook bij beide lijnen even groot getoond (immers is het dezelfde tabel ook).
In Chrome springt 'ie niet naar beneden bij de 105 zie ik, dus het lijkt hetzelfde probleempje als destijds met routestrips naast foto's te zijn wat ook browserspecifiek was.
In Chrome springt 'ie niet naar beneden bij de 105 zie ik, dus het lijkt hetzelfde probleempje als destijds met routestrips naast foto's te zijn wat ook browserspecifiek was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Tariefintegratie op de wiki
Ik kan wel een breedte instellen, maar dan komt het Uitvouwen op een rare plek te staan. Zoals nu het geval is.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Tariefintegratie op de wiki
Hoe bedoel je precies dat "Uitvouwen" op een rare plek komt te staan? Dat het net zover naar rechts komt te staan als "Inklappen" nadat je het uitgevouwen hebt?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Tariefintegratie op de wiki
Ja precies, maar als dat geen probleem is dan houden we het zo.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Tariefintegratie op de wiki
Zie dat je het al aangepast had en het browsercompatibiliteitsprobleem is daarmee nu ook verdwenen :pos:
Is ook wel mooier zo, met het inklaplinkje op dezelfde plek als het uitklaplinkje i.p.v. dat het zoals voorheen heen en weer springt.
Is ook wel mooier zo, met het inklaplinkje op dezelfde plek als het uitklaplinkje i.p.v. dat het zoals voorheen heen en weer springt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Tariefintegratie op de wiki
Toen ik begon met wat GVB-producten in te voeren bedacht ik dat er nog helemaal geen onderscheid voor nachtbussen is aangebracht. GVB heeft diverse producten waarvan het verschilt of ze wel, niet of alleen geldig zijn op nachtlijnen, maar als ik nu tariefinfo toevoeg aan een lijn komen alle producten daar te staan.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Tariefintegratie op de wiki
[wiki]Help:Tariefpagina[/wiki]
De hulppagina is geüpdatet met een speciale typeparameter.
De hulppagina is geüpdatet met een speciale typeparameter.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Tariefintegratie op de wiki
Ik krijg het nog niet voor elkaar, maar ik snap ook niet helemaal hoe de parameters werken. Ik heb nu de dagkaart zowel type1=dag als type2=nacht gegeven en de uurkaart alleen de type2=nacht, maar als ik bij een nachtlijn de typekaart2=nacht gebruik krijg ik nog steeds de uurkaart erbij te zien.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Tariefintegratie op de wiki
Dag: Lijn 15 Amsterdam, Station Sloterdijk - Station Zuid
Nacht: Lijn 293 Amsterdam, Centraal Station - Molenwijk
Volgens mij klopt het gewoon zo.
Nacht: Lijn 293 Amsterdam, Centraal Station - Molenwijk
Volgens mij klopt het gewoon zo.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Tariefintegratie op de wiki
Vreemd, in de preview leek het alsof het niet werkte, maar goed, toch wel.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Tariefintegratie op de wiki
Ja, ik zag dat 2 en 3 nog niet goed in de code stonden dus dat kan zijn dat het daarom niet werkte.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten