CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
De noordelijke CTA op spoor 3 te Rotterdam Lombardijen toont aan beide kanten ook een paar foutjes:
-Een stoptrein wordt aangegeven als 'Intercity'.
-De sneltrein naar Dordrecht (s2200, dus non-stop) stopt ook in Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Delft en Den Haag HS. Toch een eindje om, denk ik zo.
-Een stoptrein wordt aangegeven als 'Intercity'.
-De sneltrein naar Dordrecht (s2200, dus non-stop) stopt ook in Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Delft en Den Haag HS. Toch een eindje om, denk ik zo.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
De vertrekstaat op spoor 10 te Den Haag Centraal gaf ook iets vreemds aan, ik vermoed dat er iets is blijven hangen.
13.09 Stoptrein
Laan van NOI, Mariahoeve,
Voorschoten, De Vink, Leiden CS
Voorhout, Hillegom,
Heemstede Aerdenhout
ZOETERMEER Haarlem
13.09 Stoptrein
Laan van NOI, Mariahoeve,
Voorschoten, De Vink, Leiden CS
Voorhout, Hillegom,
Heemstede Aerdenhout
ZOETERMEER Haarlem
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Vandaag in Tilburg waren 3 van de 6 CTA's (op ieder spoor eentje van de twee) afgekoppeld (blanco, en licht was uit) en met rood-wit lint eromheen. Betreft de oostelijke exemplaren. Gisteren waren ze nog gewoon in bedrijf. Vervanging door digitale exemplaren, of gaan ze er wat anders mee doen?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
In Amersfoort zag ik gisteravond dat er, in navolging van Hvs Noord en Bussum Zuid, naast de komende trein, ook de volgende trein daarna op een klein balkje onderaan wordt aangekondigd. Ze doen het nog lang niet allemaal, de meeste staan nog uit, maar die paar die wel werken, hebben ineens zo'n balkje.
Ik doe ook maar wat
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
In Hoogeveen kreeg de IC van 23:12 naar Utrecht een leuke omweg erbij. Na Amersfoort ging ie volgens de CTA verder naar Tilburg, Tilburg-West, Gilze-Rijen, Breda, Etten-Leur en dan naar Utrecht.
In Meppel werd de IC naar Lw van 23:36 voor het gemak maar helemaal niet op de CTA gezet. Maar goed dat is nog maar 4 jaar het geval, dus dat zal ook wel nooit wat worden...
In Meppel werd de IC naar Lw van 23:36 voor het gemak maar helemaal niet op de CTA gezet. Maar goed dat is nog maar 4 jaar het geval, dus dat zal ook wel nooit wat worden...
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Hartstikke mooi allemaal, maar in Naarden-Bussum doen ze het allemaal nog steeds niet.Ardan schreef:In Amersfoort zag ik gisteravond dat er, in navolging van Hvs Noord en Bussum Zuid, naast de komende trein, ook de volgende trein daarna op een klein balkje onderaan wordt aangekondigd. Ze doen het nog lang niet allemaal, de meeste staan nog uit, maar die paar die wel werken, hebben ineens zo'n balkje.
En maar jubelen over Fyra en chipkaarten, maar basale reisinformatie geven...
Laatst gewijzigd door M57 op do 24 sep 2009, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Vandaag weer hetzelfde, alleen nu met vertrek 15.09.Pijnackerbus schreef:De vertrekstaat op spoor 10 te Den Haag Centraal gaf ook iets vreemds aan, ik vermoed dat er iets is blijven hangen.
13.09 Stoptrein
Laan van NOI, Mariahoeve,
Voorschoten, De Vink, Leiden CS
Voorhout, Hillegom,
Heemstede Aerdenhout
ZOETERMEER Haarlem
Ik de machinist er maar op gewezen, die heeft toen een knal tegen die CTA gegeven en toen draaide hij wel weg. :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Zoiets wordt ook wel een 'harde reset' genoemd. Mijn (klassieke) TV toestel biedt meer kans op succes
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
De 10:04 IC van Dvd >> Es heeft voorop een viertje dat het wel erg bont maakt. Achtereenvolgens op de bakken:
Apeldoorn, leeg, Niet Instappen en Rotterdam Stadion. Nou 1 station hiervan komt ie langs, even kijken wat we daar voor splitsing krijgen.
Zit zelf in wat zowat het laatste drietje in oude staat moet zijn, de 4093.
Apeldoorn, leeg, Niet Instappen en Rotterdam Stadion. Nou 1 station hiervan komt ie langs, even kijken wat we daar voor splitsing krijgen.
Zit zelf in wat zowat het laatste drietje in oude staat moet zijn, de 4093.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Vandaag twee opvallende CTA's en een opvallende vertrekstaat.
Eerst over de vertrekstaat: in Roermond bleek nog een blauwe vertrekstaat te hangen van het hoogfrequent rijden. Je gaat me toch niet vertellen dat dit niet opgevallen is in drie weken.
We blijven in Roermond en kijken naar de CTA van spoor 3b. Deze gaf netjes aan dat er bussen reden op een gedeelte van het traject, alleen nu waren de stations Swalmen, Reuver, Tegelen, Venlo en Blerick verdwenen:
In Maastricht had de CTA van spoor 6 weer kuren, vandaag reed de trein naar Kerkrade als "Extra trein":
Eerst over de vertrekstaat: in Roermond bleek nog een blauwe vertrekstaat te hangen van het hoogfrequent rijden. Je gaat me toch niet vertellen dat dit niet opgevallen is in drie weken.
We blijven in Roermond en kijken naar de CTA van spoor 3b. Deze gaf netjes aan dat er bussen reden op een gedeelte van het traject, alleen nu waren de stations Swalmen, Reuver, Tegelen, Venlo en Blerick verdwenen:
In Maastricht had de CTA van spoor 6 weer kuren, vandaag reed de trein naar Kerkrade als "Extra trein":
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Op spoor 3 te Rotterdam Lombardijen had één van de CTA's vandaag ook kuren: die toonde "Sneltrein" i.p.v. "Let op omroepbericht". Gisteren toonde deze CTA niet alleen het bovenstaande, maar stond naast de melding dat de treinen richting Dordrecht van spoor 2 vertrokken ook nog een aantal stations in de richting Den Haag vermeldt
En in Zwijndrecht was de stoptrein naar Roosendaal volgens de CTA's een Intercity.
En in Zwijndrecht was de stoptrein naar Roosendaal volgens de CTA's een Intercity.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Na tig jaar mag je toch wel verwachten dat een CTA zo dicht bij het vuur wel aangepast is, maar nee: Amsterdam Zuid WTC op een CTA van Dvd.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Wordt Heerlen De Kissel nu nog niet getoond?Marc schreef:Vanmorgen reed een leuke trein vanuit Maastricht, de EC-trein naar Kerkrade:
http://farm4.static.flickr.com/3451/394 ... 0bf3_b.jpg
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Volgens mij zit die er wel op, maar om de een of andere duistere reden wordt dat flapje niet getoond.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Tsja, er moet gewoon een aanpassing gedaan worden dat flapje x voorgedraaid moet worden bij de stoptrein. Hier gaat echter een tijdje overheen...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
De CTA onder de overkapping te Rotterdam Alexander maakte van de vertraagde t12514 vanmorgen een "IC - trein met toeslag"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
De digitale CTA's in Amersfoort geven tegenwoordig ook aan wat de volgende trein is die op het desbetreffende spoor zal vertrekken. Onderin wordt een balkje getoond met de tijd en eindbestemming van die trein.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Ook worden de tussenstations anders aangegeven. Het Sprintertje naar Uitgeest wordt bijvoorbeeld aangekondigd met:
13 37 Sprinter Uitgeest
Via Baarn, Hilversum, Hilversum Noord...
(...)
Bussum Zuid, Naarden-Bussum, Weesp...
(...)
enz. tot
en Krommenie-Asse
(juist, niet Krommenie-AsseNDELFT)
Alle stops verschijnen dus niet meer bij elkaar op het scherm, maar worden afwisselend getoond.
Verder is het ook altijd fijn om te weten dat de IC naar Hilversum, Duivendrecht, Amsterdam Zuid en Schiphol ook in Duivendrecht stopt (buiten dat Duivendrecht in het lijstje staat, wordt het ook nog apart vermeld)
13 37 Sprinter Uitgeest
Via Baarn, Hilversum, Hilversum Noord...
(...)
Bussum Zuid, Naarden-Bussum, Weesp...
(...)
enz. tot
en Krommenie-Asse
(juist, niet Krommenie-AsseNDELFT)
Alle stops verschijnen dus niet meer bij elkaar op het scherm, maar worden afwisselend getoond.
Verder is het ook altijd fijn om te weten dat de IC naar Hilversum, Duivendrecht, Amsterdam Zuid en Schiphol ook in Duivendrecht stopt (buiten dat Duivendrecht in het lijstje staat, wordt het ook nog apart vermeld)
Ik doe ook maar wat
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Een CTA in Hgl op spoor 2a was nogal van slag, en toonde gisteravond dit:
Vertrek 15 08 Intercity
Duivendrecht, A'dam RAI
Amsterdam Zuid WTC
Voorste treindeel tot Deventer
Achterste treindeel afgesloten
WARSZAWA
Vertrek 15 08 Intercity
Duivendrecht, A'dam RAI
Amsterdam Zuid WTC
Voorste treindeel tot Deventer
Achterste treindeel afgesloten
WARSZAWA
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Vrijdagavond gezien op de digitale CTA's in Amersfoort:
20.08 Intercity
A-Zijde Groningen
via Zwolle, Meppel, Hoogeveen, Beilen, Assen en Haren
B-Zijde Leeuwarden
via Zwolle, Meppel, Steewijk, Wolvega...
...Heerenveen, Akkrum, Grou-Jirnsum
Waar de puntjes staan versprong die telkens, dus alleen bij het Leeuwardendeel.
Dit klopt geheel, ware het niet dat vooraan het deel naar Groningen stond en achteraan het deel naar Leeuwarden.
Volgens de perronaanduidingen was vooraan de B-Zijde.
Dit was voor de langdurige storing aan de digitale CTA's beter weergegeven, namelijk Voor: Groningen en Achter: Leeuwarden.
20.08 Intercity
A-Zijde Groningen
via Zwolle, Meppel, Hoogeveen, Beilen, Assen en Haren
B-Zijde Leeuwarden
via Zwolle, Meppel, Steewijk, Wolvega...
...Heerenveen, Akkrum, Grou-Jirnsum
Waar de puntjes staan versprong die telkens, dus alleen bij het Leeuwardendeel.
Dit klopt geheel, ware het niet dat vooraan het deel naar Groningen stond en achteraan het deel naar Leeuwarden.
Volgens de perronaanduidingen was vooraan de B-Zijde.
Dit was voor de langdurige storing aan de digitale CTA's beter weergegeven, namelijk Voor: Groningen en Achter: Leeuwarden.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Maar, er werd dan ook netjes bij omgeroepen dat "In tegenstelling tot wat u op de borden ziet staan, het voorste gedeelte naar Zwolle en eindpunt Groningen rijdt en het achterste gedeelte naar Zwolle en Leeuwarden." Althans, om 23 uur wel
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Toen ik in wou stappen was er inderdaad een omroep hoorbaar, maar die was veels te zacht: niemand kon het horen. De remmen van de ICM(m)'s uit zowel Utrecht als Hilversum maakten iets te veel lawaai daarvoor.
Als een omroep zelfs door de remmen van ICM(m)'s overstemd wordt, kan die een heel stuk harder
Als een omroep zelfs door de remmen van ICM(m)'s overstemd wordt, kan die een heel stuk harder
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Niet in Amersfoort: Na een bepaald tijdstip gaat de omroep daar op de nachtstand (lees: Onhoorbaar). Ik heb daar al eens over gebeld (tijdens een verstoring), waarop ik dat antwoord kreeg. Schijnt iets met omwonenden te maken te hebben (welke?)
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten