Concessie Twente
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Het is in het belang van zowel de Achterhoek als Twente dat er een busverbinding tussen beide komt die niet anderhalf uur duurt. Dat Haaksbergen dan verminderd wordt aangedaan is mijns inziens niet verrassend en niet zo'n probleem. Het gros van de reizigers op de lijnen 73 en 74 is toch gericht op Enschede en Doetinchem.
De oplossing is zoals al eerder is genoemd een overstap creëren voor 62 en 73/74 op een logische locatie zodat Haaksbergen voldoende bediend kan worden. Maar ja, dan moet-ie er wel komen -o-
De oplossing is zoals al eerder is genoemd een overstap creëren voor 62 en 73/74 op een logische locatie zodat Haaksbergen voldoende bediend kan worden. Maar ja, dan moet-ie er wel komen -o-
Re: Concessie Twente
Zouden de 73/74 dan pas bij het Danspaleis de nieuwe N18 op gaan? Of houdt Eibergen alleen de 72 nog over in het dorp?
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Twente
Ja, 73/74 gaan pas na Danspaleis de nieuwe N18 op (en ook tussen Groenlo en Eibergen zou in de toekomst een nieuw stuk N18 benut worden door 73/74). De haltes Viersprong en Garage Grooters in Eibergen blijven door 73/74 bedient worden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Twente
Ook de halte De Kiefte blijft bediend worden door 73 en 74, aangezien die verplaatst is naar de nieuwe verbindingsweg tussen de nieuwe N18 en de oude bij afslag Eibergen.
Re: Concessie Twente
https://www.tubantia.nl/haaksbergen/bus ... ~a050a584/
De 73/74 gaan definitief over de nieuwe N18, terwijl het overstappunt Assinkbos niet gebouwd gaat worden. Lekker voor de reizigers Eibergen <=> Haaksbergen, die mogen de vaak onhaalbare overstap in Neede dus gaan proberen te halen. Of in the middle of nowhere bij een kansloos smalle halte overstappen....
De 73/74 gaan definitief over de nieuwe N18, terwijl het overstappunt Assinkbos niet gebouwd gaat worden. Lekker voor de reizigers Eibergen <=> Haaksbergen, die mogen de vaak onhaalbare overstap in Neede dus gaan proberen te halen. Of in the middle of nowhere bij een kansloos smalle halte overstappen....
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Zou lijn 72 niet 1x/uur naar Haaksbergen i.p.v. Neede kunnen gaan rijden?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Twente
Ah weer prima geregeld zoals we het gewend zijn inmiddels. Afbraak van het OV in onze regio :N
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Nouja, afbraak. Voor een groot gedeelte van de reizigers (lees: Gelderlanders) is dit juist een verbetering.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Twente
Overigens vind ik dat verkeersveiligheid-verhaal gewoon bullshit: er is prima een extra afslag aan de eerste rotonde te maken met daaraan een busstation.
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Precies. Doetinchem-Enschede kan nu pakweg 15-20 minuten sneller. Dat ga je echt wel merken.regenmaker schreef:Nouja, afbraak. Voor een groot gedeelte van de reizigers (lees: Gelderlanders) is dit juist een verbetering.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Twente
Volgens mij komt er geen busstation, maar overstappen bij de huidige halte kan dan wel. Probleem is alleen dat die helemaal niet bedoeld is grote groepen reizigers.dennistd schreef:https://www.tubantia.nl/haaksbergen/bus ... ~a050a584/
De 73/74 gaan definitief over de nieuwe N18, terwijl het overstappunt Assinkbos niet gebouwd gaat worden. Lekker voor de reizigers Eibergen <=> Haaksbergen, die mogen de vaak onhaalbare overstap in Neede dus gaan proberen te halen. Of in the middle of nowhere bij een kansloos smalle halte overstappen....
Ook blijf ik me afvragen of lijn 62 het wel aan kan om naast de reizigers Borculo/Neede<->Haaksbergen/Enschede ook nog de scholieren Eibergen-Haaksbergen mee te nemen in de ochtendspits. Ik vrees voor achterblijvende reizigers bij het Danspaleis.
Ook vraag ik me af hoe het in het weekend moet, want lijn 74 had dan bij het Danspaleis moeten eindigen. Daar is nu dus geen voorziening voor.
Dat zou een oplossing zijn, zeker als je de rit naar Haaksbergen op de schooltijden van Het Assink Lyceum laat aansluiten (dus niet in het verkeerde halfuur laat doorsturen).regenmaker schreef:Zou lijn 72 niet 1x/uur naar Haaksbergen i.p.v. Neede kunnen gaan rijden?
- busentrein
- Berichten: 578
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Zoals in een eerder bericht is verschenen gaat naar alle waarschijnlijkheid buslijn 53 doorgetrokken worden naar Eibergen om de relatie Haaksbergen/Hengelo bereikbaar te houden voor reizigers uit de Achterhoek.dennistd schreef:https://www.tubantia.nl/haaksbergen/bus ... ~a050a584/
De 73/74 gaan definitief over de nieuwe N18, terwijl het overstappunt Assinkbos niet gebouwd gaat worden. Lekker voor de reizigers Eibergen <=> Haaksbergen, die mogen de vaak onhaalbare overstap in Neede dus gaan proberen te halen. Of in the middle of nowhere bij een kansloos smalle halte overstappen....
Ik weet niet waar jij de rijtijd winst van 15 minuten op baseert, maar ik ben nog niet verder gekomen dan een rijtijdwinst van 6 minuten in een van de conceptvervoersplannen.nsimmelink94 schreef:Precies. Doetinchem-Enschede kan nu pakweg 15-20 minuten sneller. Dat ga je echt wel merken.regenmaker schreef:Nouja, afbraak. Voor een groot gedeelte van de reizigers (lees: Gelderlanders) is dit juist een verbetering.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Twente
Ik dacht dat dat alleen een ideeballonnetje was en nog niet concreet.busentrein schreef:Zoals in een eerder bericht is verschenen gaat naar alle waarschijnlijkheid buslijn 53 doorgetrokken worden naar Eibergen om de relatie Haaksbergen/Hengelo bereikbaar te houden voor reizigers uit de Achterhoek.dennistd schreef:https://www.tubantia.nl/haaksbergen/bus ... ~a050a584/
De 73/74 gaan definitief over de nieuwe N18, terwijl het overstappunt Assinkbos niet gebouwd gaat worden. Lekker voor de reizigers Eibergen <=> Haaksbergen, die mogen de vaak onhaalbare overstap in Neede dus gaan proberen te halen. Of in the middle of nowhere bij een kansloos smalle halte overstappen....
Als dat wel concreet wordt, zou dat geweldig zijn (zeker voor de scholieren handig, aangezien 53 al helemaal voor de deur van de school stopt). Waar zou die bus dan overigens moeten keren en hoe lang moet hij dan keren?
Je zou wellicht (als de keertijd het toelaat) dan na Eibergen Viersprong nog verder kunnen rijden middels een rondje via Eibergen-West, wat nu erg ver van de bushaltes af ligt (sommige plekken bijna 2 km). Je kan dan een rondje rijden via de Klaashofweg, Schoppensteastraat, Bronbeekstraat, Beltrumseweg/Nieuwstraat en de J.W. Hagemanstraat. Hier kun je dan haltes maken ter hoogte van Blenkenkamp (waar vroeger een halte lag), kruising Bronbeekstraat/Beltrumseweg, sporthal De Pickerhal en Bartelinksgang (huidige buurtbushalte).
Overigens zou ik er voor pleiten om lijn 53 dan in Eibergen aan lijn 72 vast te maken. Lijn 72 is nu eenmaal drukker op (Eibergen-)Groenlo-Lichtenvoorde dan op Eibergen-Neede. Voor Eibergen-Neede kun je dan altijd een klein busje inzetten (of wellicht zelfs een buurtbuslijn van maken), die dan na halte Viersprong het hierboven genoemde rondje kan rijden (dat komt sowieso uit qua rijtijden) en in Neede dan iets ruimer kan keren, zodat hij in Neede betere haalbare overstappen krijgt.
Re: Concessie Twente
Als 53 doorgetrokken wordt moet je rekenen op een rijtijd van een half uur om naar Eibergen en terug te gaan: dat heeft ie namelijk nodig om in Haaksbergen weer in de knoop te komen. Keren kun je doen op de nieuwe rotonde net voor de nieuwe N18. Koppelen aan de 72 zie ik eventueel pas gebeuren als de nieuwe concessie ingaat waarbij het één vervoerder wordt. Maar vergis je niet in de reizigersstroom 72-62-56, dat zijn er zelfs buiten de spits nog wel een stuk of vijf per bus.
Re: Concessie Twente
Ik denk dat de keuze om de 73-74 over de N18 te rijden een prima keuze is (voor de grote groep doorgaande reizigers), maar dat het onderliggende lijnennet wel (fors) moet worden aangepast.
Een eerste aanzet hiervoor:
* lijn 72 en 53 koppelen tot één doorgaande lijn Achterhoek - Hengelo (via Haaksbergen)
* lijn 97 rijdt na Haaksbergen door naar Enschede (via de 62-route)
* lijn 66 doortrekken naar Eibergen (om het vervallen van lijn 72 tussen Eibergen en Neede te compenseren), of anders een nieuw pendellijntje Eibergen - Neede
Ben benieuwd naar de oplossingen in het Vervoerplan 2019 van Twents!
Een eerste aanzet hiervoor:
* lijn 72 en 53 koppelen tot één doorgaande lijn Achterhoek - Hengelo (via Haaksbergen)
* lijn 97 rijdt na Haaksbergen door naar Enschede (via de 62-route)
* lijn 66 doortrekken naar Eibergen (om het vervallen van lijn 72 tussen Eibergen en Neede te compenseren), of anders een nieuw pendellijntje Eibergen - Neede
Ben benieuwd naar de oplossingen in het Vervoerplan 2019 van Twents!
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Twente
Je weet dat 66 alleen nog maar in de spits op Delden-Neede rijdt (2-3 ritten 's ochtends en 3-4 ritten 's middags)? Het lijkt me dat dit ook een uitsterfconstructie is en die binnen enkele jaren volledig is verdwenen op Delden-Neede.
- busentrein
- Berichten: 578
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Hadden we hier het ideeëntopic niet voor? :XRoeland schreef:Ik denk dat de keuze om de 73-74 over de N18 te rijden een prima keuze is (voor de grote groep doorgaande reizigers), maar dat het onderliggende lijnennet wel (fors) moet worden aangepast.
Een eerste aanzet hiervoor:
* lijn 72 en 53 koppelen tot één doorgaande lijn Achterhoek - Hengelo (via Haaksbergen)
* lijn 97 rijdt na Haaksbergen door naar Enschede (via de 62-route)
* lijn 66 doortrekken naar Eibergen (om het vervallen van lijn 72 tussen Eibergen en Neede te compenseren), of anders een nieuw pendellijntje Eibergen - Neede
Ben benieuwd naar de oplossingen in het Vervoerplan 2019 van Twents!
Re: Concessie Twente
Het loopt nog niet storm met het nieuwe buurtbusmaterieel in Twente, er stonden er al 3 bij de ''dokter'', en sinds vandaag kan de splinternieuwe 318 (met Flex bestickering) ook tussen de defecte wagens staan, en rijd de 501 (oude Renault buurtbus) op het Bornse stadsnetwerk. De 318 ervaarde een niet werkende EBS, passagiersdeur, airco. Alles deed het er gewoon niet aan behalve het motortje zelf, reizigers moesten via de chauffeursstoel in en uit stappen, en dat vond ik in sommige gevallen helemaal niet erg :@
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Twente
Had je een mooie dame bij je op schoot zitten jongen?
Re: Concessie Twente
_O-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Twente
Wat is eigenlijk de bedoeling van dat TwenteFlex busje.
Re: Concessie Twente
Gaat in Rijssen en Holten rijden: https://www.twents.nl/flex
Re: Concessie Twente
Keolis is inderdaad van plan om lijn 53 door te trekken naar Eibergen, aldus de Tubantia vandaag:
"De directe busverbinding tussen Eibergen en Haaksbergen blijft bestaan. Keolis/Syntus lijkt de reddende engel te zijn. De vervoermaatschappij wil buslijn 53 uitbreiden."
via tubantia
"De directe busverbinding tussen Eibergen en Haaksbergen blijft bestaan. Keolis/Syntus lijkt de reddende engel te zijn. De vervoermaatschappij wil buslijn 53 uitbreiden."
via tubantia
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Twente
Dan blijft Hengelo vanuit de Achterhoek ook ten minste bereikbaar zonder omreis via Enschede. Erg handig als je vanuit de Achterhoek in Hengelo moet zijn of de IC Berlin moet hebben. Ik ben wel benieuwd hoe de avond- en weekendbediening eruit gaan zien. Ik verwacht eerlijk gezegd dat lijn (73/)74 's avonds en in het weekend, als er niet wordt doorgereden naar Enschede gewoon naar Haaksbergen rijden om zo aan te sluiten op lijn 62 naar Enschede/Oldenzaal en lijn 53 naar Hengelo.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Twente
Als lijn 53 echt wordt doorgetrokken, dan zie ik nog 2 andere varianten als opties waar Arriva voor zou kunnen kiezen voor de avonduren en het weekend:
1) Lijn 74 blijft altijd van/naar Enschede rijden (wil Arriva eigenlijk ook, maar kan momenteel nog niet vanwege concessie-belemmeringen)
2) Lijn 74 gaat naar Neede rijden, met overstap op de 53 in Eibergen en de 62 in Neede en lijn 72 wordt dan ingekort tot Groenlo met overstap op de 74.
1) Lijn 74 blijft altijd van/naar Enschede rijden (wil Arriva eigenlijk ook, maar kan momenteel nog niet vanwege concessie-belemmeringen)
2) Lijn 74 gaat naar Neede rijden, met overstap op de 53 in Eibergen en de 62 in Neede en lijn 72 wordt dan ingekort tot Groenlo met overstap op de 74.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten