Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
UtrechtOV schreef:Wel opvallend. Meerdere amba's op lijn 3 gezien vandaag al!
Gister en vandaag inderdaad. Heeft er mee te maken dat de lijnen 3 en 7 naar de streek zijn in de zomerdienstregeling. Vanaf maandag worden dit ook volledig cash-less lijnen, maar de stadsbussen daarvoor worden dit weekend omgetoverd.
Vanaf morgen dus gewoon Citaro's op de 3 en 7, maar wel vanuit Nieuwegein..
Gister en vandaag inderdaad. Heeft er mee te maken dat de lijnen 3 en 7 naar de streek zijn in de zomerdienstregeling. Vanaf maandag worden dit ook volledig cash-less lijnen, maar de stadsbussen daarvoor worden dit weekend omgetoverd.
Kunnen we dan eindelijk met de pin een kaartje kopen?! *bus* *bus* *O* *O* :D :D
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Ik zag vanochtend ook een gelede citaro op lijn 3.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Druk in het ov? Pak een bus eerder of later
UTRECHT - Buspassagiers in Utrecht krijgen voortaan onderweg advies over welke bus ze beter hadden kunnen nemen. Vervoerbedrijf U-OV laat op schermen zien hoe vol de vorige bus zat en hoe druk het in de volgende bus is. Volgens de Utrechtse vervoerder scheelt het al veel drukte als reizigers één rit eerder of later kunnen nemen. Analyse van de ov-chipkaartcijfers wijst namelijk uit dat op bijvoorbeeld lijnen naar de Uithof drukke ritjes afgewisseld worden met rustigere ritjes.
Nou, het komt er dan eindelijk toch van: de Dichtersbaan, de busbaan van Utrecht Centraal naar de Vondellaan, krijgt dan eindelijk die ene missing link die het mogelijk moet maken dat bussen ook vanaf de Balijelaan naar de Dichtersbaan kunnen rijden.
Die bocht lag er niet om het aantal bussen op die vrije busbaan gegarandeerd te kunnen beperken, want, weten vaste lezers van dit topic ongetwijfeld, de omwonenden kwamen in het geweer tegen de busbaan. RTV Utrecht heeft een stukje gewijd aan de reconstructie van de kruising Dichtersbaan-Vondellaan en kon gek genoeg alleen maar omwonenden vinden die aangaven geen last van de busbaan te ondervinden.
De huidige routes vanuit het zuiden/zuidwesten naar CS (Van Zijstweg, Croeselaan) moeten een keer dicht voor werkzaamheden, dus de gemeente heeft ook geen keus dan het zo te doen, maar houdt nog een slag om de arm... want die bocht moet er over een jaar weer net zo hard uit. Wat een dorpspolitiek...
Komt lijn 5 in Zuilen tegenwoordig? Gaat die niet meer naar de Cartesiusweg?
En ik heb eigenlijk geen flauw idee welke route lijn 4 tegenwoordig heeft, de laatste die ik me fatsoenlijk kan herinneren was Fockema Andrealaan - Cartesiusweg :')
Aking schreef:Komt lijn 5 in Zuilen tegenwoordig? Gaat die niet meer naar de Cartesiusweg?
Allebei, lijn 5 rijdt van de Cartesiusweg via Oog in Al en CS naar Zuilen en Maarssen.
En ik heb eigenlijk geen flauw idee welke route lijn 4 tegenwoordig heeft, de laatste die ik me fatsoenlijk kan herinneren was Fockema Andrealaan - Cartesiusweg :')
Da's de vorige 4, nadat er een tijdje geen lijn 4 geweest is is er tegenwoordig een van Terwijde via CS naar Zuilen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Aking schreef:Komt lijn 5 in Zuilen tegenwoordig? Gaat die niet meer naar de Cartesiusweg?
Allebei, lijn 5 rijdt van de Cartesiusweg via Oog in Al en CS naar Zuilen en Maarssen.
Da's de vorige 4, nadat er een tijdje geen lijn 4 geweest is is er tegenwoordig een van Terwijde via CS naar Zuilen.
Moet je nagaan hoe goed ik die busapparaten in de gaten hou :')
Lijn 45 schreef:Nee, een van Pouw, want deze heeft geen Facelift.
Hoe constateer je überhaupt vanaf een foto voor welke vervoerder een bus gaat rijden, vooral als de foto ook nog gemaakt is op de stalling van U-OV zelf. Je zou sowieso een foto van de achterkant moeten hebben om te zien of het er eentje voor een onderaannemer is, want uit de nummering blijkt dat bij U-OV ook niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...