Een bestuurder is een bestuurder. En HM zou ongetwijfeld not amused zijn bij de term klerk. Uiteraard zijn beiden in laatste instantie ambtenaar, maar dat zijn de feminiene regenten die je eerder noemde natuurlijk ook :YAlargule schreef:Ja maar die hadden niet de mácht - dat waren gewoon klérken.
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ojee. Krijgen wij straks reizigers met ontwenningsverschijnselen in de 52?
http://www.at5.nl/artikelen/183999/niet ... t-telefoon
http://www.at5.nl/artikelen/183999/niet ... t-telefoon
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
M'n iPhone heeft op het KPN-netwerk geen moment zonder 4G gezeten toen ik in de N/Z-lijn aan het testrijden was. Het was 1 van de dingen waar ik juist op gelet heb.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik heb met Tele2 ook geen problemen ervaren. De 'test' is gedaan door één persoon, die alleen de Telegraaf bereid vond dit 'onderzoek' te publiceren. Tsja.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het bereik van mijn telefoon bekijken wat wel het laatste waar ik aan dacht tijdens de testrit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Tele 2 en kpn zitten op hetzelfde netwerk. Dus dat is niet zo gek.Littlebusdriver schreef:Ik heb met Tele2 ook geen problemen ervaren. De 'test' is gedaan door één persoon, die alleen de Telegraaf bereid vond dit 'onderzoek' te publiceren. Tsja.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Stoer yo! Goed om te weten ook.Suus schreef:Het bereik van mijn telefoon bekijken wat wel het laatste waar ik aan dacht tijdens de testrit.
Tele2 heeft een eigen 4G-netwerk. Ze maken daarbij wel gebruik van T-Mobile-antennes. Voor 2G en 3G gebruikt Tele2 als terugvaloptie het T-Mobile-netwerk.dylanwild94 schreef:Tele 2 en kpn zitten op hetzelfde netwerk. Dus dat is niet zo gek.
Laatst gewijzigd door n-evo op vr 06 jul 2018, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Telfort is onderdeel van KPN, Tele 2 is een losstaand bedrijf. Ach, het begint allebei met een 't'.dylanwild94 schreef:Tele 2 en kpn zitten op hetzelfde netwerk. Dus dat is niet zo gek.
🍉
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ze beginnen zelfs beiden met "Tel"
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Met 3g liftte Tele2 mee op het netwerk van T-mobile..... :D maar dat terzijde.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nog steeds. :)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Mind! Is! Blown!n-evo schreef:Ze beginnen zelfs beiden met "Tel"
🍉
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
't Was vanmiddag redelijk chaotisch, met twee kapotte bruggen (Wiegbrug en Berlagebrug) en een aanrijding op de Ceintuurbaan (west van Ferdinand Bolstraat), daardoor had tram 12 wel drie aanpassingen. De route werd (straten): Sloterdijk - Admiraal de Ruijterweg - Jan Evertsenstraat - Mercatorplein - Hoofdweg - Postjesweg/Kinkerstraat - Bilderdijkstraat/1e C. Huygensstraat - Overtoom - Leidseplein - Weteringschans - Weteringcircuit - Ferdinand Bolstraat/Scheldestraat - Churchilllaan - Victorieplein > Vrijheidslaan > Amsteldijk > (Remise) Lekstraat > Rijnstraat. Dat is bijna de helft van de haltes overgeslagen.
Verder zag ik een 12G als "Lijn 19" rijden. In het lagevloersgedeelte zaten een paar mensen, waaronder iemand in een elektrische rolstoel. Vermoedelijk werd de toegankelijkheid van de haltes op deze route met de 12G getest.
Verder zag ik een 12G als "Lijn 19" rijden. In het lagevloersgedeelte zaten een paar mensen, waaronder iemand in een elektrische rolstoel. Vermoedelijk werd de toegankelijkheid van de haltes op deze route met de 12G getest.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Hoe lang blijven naar verwachting de 11 en 12G's nog in dienst? Het onderwerp is al eens voorbij gekomen maar ben de uitkomst vergeten.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ze krijgen in ieder geval een LVO (Levensverlengend onderhoud) om tot in 2023 dienst te doen, minimaal........
Als de planning in onderstaand document nog klopt, zou er na deze (!) zomer al testgereden gaan worden met minimaal één 15G.
https://vervoerregio.nl/document/c8c419 ... 8ca3fa64ba
Als de planning in onderstaand document nog klopt, zou er na deze (!) zomer al testgereden gaan worden met minimaal één 15G.
https://vervoerregio.nl/document/c8c419 ... 8ca3fa64ba
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
...wat niet geheel in tegenspraak is met de verwachting dat de eerste exemplaren de komende herfst hun opwachting kunnen maken.Wikipedia schreef:GVB neemt in eerste instantie 63 trams af, maar heeft daarnaast nog een optie genomen op 60 wagens extra. Volgens de planning wordt de eerste tram vanaf de tweede helft van 2019 in gebruik genomen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Klopt, trolly......alleen het document was van 2015, toen de inschrijving/aanbesteding nog moest beginnen, vandaar dat ik me af vroeg of deze planning nog actueel is. In Amsterdam weet je het nooit. :D
Iets anders: Ik lees dat o.a. Femke H. het lintje mag doorknippen op 21 juli..... Hoop niet dat ze met die oude rokende Mercedes naar de opening komt.
Iets anders: Ik lees dat o.a. Femke H. het lintje mag doorknippen op 21 juli..... Hoop niet dat ze met die oude rokende Mercedes naar de opening komt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ach, daar heeft het GVB er ook zat van.fred1954 schreef:Hoop niet dat ze met die oude rokende Mercedes naar de opening komt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik hoor net, dat ze die Mercedes heeft ingeruild voor een bakfiets..... :Y
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Opgeklopt verhaal. Volgens mij zit ze in de stad altijd op de fiets. Of ze nog rookt is een andere vraag.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Elke keer dat ik Halsema tegenkwam, was het op de fiets inderdaad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Die W123 was toch van haar wederhelft?
Geen idee of beiden zijn ingeruild... (A)
Geen idee of beiden zijn ingeruild... (A)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ah okay thnx. Over LVO gesproken: hoe zit het met het "gevecht" tussen GVB en Siemens over de staat waarin de Combino's verkeren? Dat was niet al te best. Siemens gaf GVB de schuld vanwege het buiten stallen en GVB wees weer naar Siemens.fred1954 schreef:Ze krijgen in ieder geval een LVO (Levensverlengend onderhoud) om tot in 2023 dienst te doen, minimaal........
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Vooralsnog heeft het GVB in 2017 20 miljoen euro gereserveerd voor extra onderhoud/herstel van de Combino’s. Of dat geld ooit van Siemens terugkomt staat nog te bezien. Ik heb daar niks over kunnen vinden, dus het zou zo maar kunnen dat dat herstel helemaal voor rekening van GVB komt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Kijk de kenner met alle inside information! :D
Dat GVB niet wil investeren in een overdekte stalling. Op termijn verdien je dat weer terug.
Dat GVB niet wil investeren in een overdekte stalling. Op termijn verdien je dat weer terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 174 gasten