Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Milco »

Wat is "een tijdje"? Wellicht is hij defect?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Hij is al een tijd niet gesignaleerd in de stalling in Breda. Waar de bus nu is (waarschijnlijk bij Volvo) is mij onbekend.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Door wegwerkzaamheden in de buurt van station 's-Hertogenbosch rijden de lijnen richting o.a. Uden en Eindhoven nu via de Onderwijsboulevard. Opvallend is dat de route ook in de systemen is gewijzigd, want deze bussen staan op de DRIS-panelen op de boulevard vermeld (doen dus ook die haltes aan) en ook de KAR-prioriteit bij de verkeerslichten is meegenomen. Netjes, want ik heb wel langer durende omleidingen bij Arriva meegemaakt waar dat allemaal niet werd aangepast.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Bij langdurige werkzaamheden , zeg +3 maande, is dat inderdaad gebruikelijk. Hermes doet dit al een jaar.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Eigenlijk niet gebruikelijk, want de afgelopen 2 jaar is dit niet of nauwelijks voorgekomen. Toen de bussen niet door Maaspoort konden rijden voor ongeveer 6 maanden of langer, werd er weliswaar een nood abri geplaatst, maar de haltes werden niet als vervallen genoteerd in bijvoorbeeld OVInfo en werden gewoon overgeslagen.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

De Volvo's zijn inmiddels hun Volans stickers kwijt. De 2 'tijdelijke' witte Volvo's hebben echter juist Volans stickers gekregen.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Tsja, en de grap is dat op zaterdag overdag lijn 2 en 4 wel elk kwartier rijden. Op een normale zaterdag is dat al niet druk, nu het vakantie is nog veel minder.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Volans gaat verder als Bravodirect

De snelbussen in Noord-Brabant veranderen van naam. Volans, sinds ruim tien jaar de benaming voor de HOV-buslijnen, maakt plaats voor de aanduiding Bravodirect. De provincie wil het begrip Bravo voor zoveel mogelijk vormen van mobiliteit gebruiken. Alle Volansbussen krijgen de komende weken stickers met de nieuwe naam.

Er komt geen ‘big bang’, de komende weken zullen de omgestickerde bussen geleidelijk op straat verschijnen. In het najaar worden de haltes aangepast, zodat goed te zien is waar de Bravodirect-bussen stoppen. De kosten van de hele operatie zijn ongeveer 250.000 euro. De provincie neemt dit bedrag voor haar rekening uit het budget dat beschikbaar is voor marketing. “We hebben gemerkt dat de naam Bravo erg bekend is en goed aanslaat, vandaar dat we dit een verantwoorde uitgave vinden”, legt een woordvoerster van de provincie uit.

Bron: ovmagazine.nl
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Milco »

Wellicht lees ik er overheen, maar geldt de naam Bravo Direct enkel voor Arriva of ook voor de HOV-lijnen van Hermes?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Stadsbus »

Volgens dit lijstje zouden alle 3xx en 4xx buslijnen van Hermes Bravo Direct worden.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Klopt helemaal.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Plutona »

olof schreef:Het is nu zomerdienstregeling in Brabant, en ook dit jaar valt het me weer op hoe druk de stadsdiensten dan worden. In Tilburg rijdt bijna alles 2x/u, alleen lijn 1 is in de spits nog 4x/u. Zeker op lijnen 2 en 4 is het in de spits staan in de stad. Dat zal wel weer afnemen naar mate de zomervakantie vordert, maar echt fijn is het niet. Overigens zag ik gisteren onze nieuwe wethouder Oscar Dusschooten van de VVD de bus nemen, ik dacht dat wethouders taxikosten mogen declareren _O-
Het valt me op dat het in Brabant al zo vroeg is.
Al sinds de laatste week van juni!
Draait Stappegoor e.d. dan niet gewoon nog? Met lijn 601 die niet rijdt en lijn 1 maar twee keer per uur zal dat een volle bus worden...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

olof schreef:Ik ben toch wel benieuwd waar ze dat op baseren. Ik heb echt nog nooit iemand horen zeggen dat hij met 'Bravo' reist. Hetzelfde geldt voor 'Volans'.
Ik heb al met diverse mensen gesproken over mijn sollicitatieperikelen bij de busmaatschappijen hier en al die mensen hebben niet in de gaten dat er twee bedrijven zijn die rijden onder de naam Bravo. Ik heb het ook proberen uit te leggen, maar echt aankomen deed het niet geloof ik. Het scheelt denk ik ook enorm dat de naam Bravo erg groot op de bussen staat en de namen Hermes/Arriva ergens weggefrut zijn in een hoekje.
🍉
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Raymond »

De eerste elektrische bus(sen) van Hermes rijden al rond met de Bravodirect bestickering.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Hainje schreef:
olof schreef:Ik ben toch wel benieuwd waar ze dat op baseren. Ik heb echt nog nooit iemand horen zeggen dat hij met 'Bravo' reist. Hetzelfde geldt voor 'Volans'.
Ik heb al met diverse mensen gesproken over mijn sollicitatieperikelen bij de busmaatschappijen hier en al die mensen hebben niet in de gaten dat er twee bedrijven zijn die rijden onder de naam Bravo. Ik heb het ook proberen uit te leggen, maar echt aankomen deed het niet geloof ik. Het scheelt denk ik ook enorm dat de naam Bravo erg groot op de bussen staat en de namen Hermes/Arriva ergens weggefrut zijn in een hoekje.
Ik merk juist ook dat Bravo goed is ingeburgerd. Ik hoor juist veel Bravo.
Raymond schreef:De eerste elektrische bus(sen) van Hermes rijden al rond met de Bravodirect bestickering.
Ik zal er eens op letten.
Ik zal voor Zuidoost de formules toevoegen bij de lijnen. de Volansformule mag mijn inzien nu ook worden vervangen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

huibf schreef:
Hainje schreef:
olof schreef:Ik ben toch wel benieuwd waar ze dat op baseren. Ik heb echt nog nooit iemand horen zeggen dat hij met 'Bravo' reist. Hetzelfde geldt voor 'Volans'.
Ik heb al met diverse mensen gesproken over mijn sollicitatieperikelen bij de busmaatschappijen hier en al die mensen hebben niet in de gaten dat er twee bedrijven zijn die rijden onder de naam Bravo. Ik heb het ook proberen uit te leggen, maar echt aankomen deed het niet geloof ik. Het scheelt denk ik ook enorm dat de naam Bravo erg groot op de bussen staat en de namen Hermes/Arriva ergens weggefrut zijn in een hoekje.
Ik merk juist ook dat Bravo goed is ingeburgerd. Ik hoor juist veel Bravo.
Ik hoor juist in mijn omgeving weer heel veel BBA.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Lijn 45 schreef:Rijdt hybride Volvo 7299 nog? Heb hem al een tijd niet op OVzoeker voorbij zoen komen.
Vandaag weer gespot.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Voor de liefhebbers. Ook de eerste 300 streeklijnen bij Hermes dragen het Direct Jasje.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

De 773 uit Tilburg rijd tijdelijk in Den Bosch als extra vervoer (stadsbus te kort)
Zag hem net bij ons in de straat rijden :)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Wat apart. Er zijn sinds een paar maanden al negen bussen extra, terwijl men het daarvoor ook zonder die bussen kon. Bovendien is het vakantiedienstregeling?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Die negen bussen houdt men als reserve voor de elektrische tot aan december. Denk dat ze hierbij liever op safe spelen.
🍉
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ZO6176 »

Vandaag 2 wagens van Hermes in Bravo-Direct uitvoering gefotografeerd. Persoonlijk vind ik het wel een minimaal verschil.
Afbeelding
Afbeelding
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door dylanwild94 »

Ja en daar wordt dan €250.000 voor uitgegeven. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten