Gezelligheid in Den Bosch, waar alle stadslijnen toch al een 60-nummer hebben, dat alle bussen onder lijn "65" werden gereden. Ik sliep nog half, toen ik doorhad dat de AOW de reden was dat er zoveel lijnen 65 naar tig verschillende bestemmingen reden. En bedankt, want anders had ik een bus eerder gehad, want dat bleek toch lijn 63 te zijn.
's middags een chauffeuse die kennelijk zo vaak geconfronteerd was met Rivierenland kaartjes in de stadsbus van Den Bosch dat er nog niet eens naar het verhaal geluisterd werd, maar er vanachter het stuur gelijk een tirannade kwam in de trant van hoe stom mijn medereizigster wel niet kon zijn te denken dáármee in de stadsbus van Den Bosch (ook nog eens beiden Arriva) te willen rijden.
Zij, 's ochtends in een streeklijn (165) op het station van Den Bosch gekocht, had te horen gekregen van die chauffeur dat ze er ook mee terug kon. Dat die chauffeur er niet bij had gezegd dat dat alleen op de streeklijnen vanuit Rivierenland was, was de hele fout. Hoe moet je dat als reiziger van de andere kant van het land dan weten? Het kaartje wordt haar aangeboden als de beste optie, het is niet alsof ze er zelf om vroeg. De chauffeuse zei indirect dat ze dit bij elkaar loog, omdat die kaartjes NOOIT op het station van Den Bosch aangeboden worden. Nou wel in de streeklijnen dus. Dat vergat mijn medereizigster in haar rustige verhaal er de hele tijd bij te zeggen, er werd ook niet om gevraagd, dus zei ik maar even dat ze met de 165 was gekomen en dáárom ook dat kaartje had kunnen kopen in de bus. Chauffeuse: "JA maar dat zégt ze niet"
Anyway, ze mocht wel mee, onder het mom van we kijken straks hoe we dit oplossen. Uiteindelijk hoefde ze geen nieuw kaartje meer te kopen, dat is dus schappelijk. Alleen erg jammer dat de beste vrouw zo op haar tenen was getrapt om niks. In ieder geval geen goede houding om evt. agressieve pasagiers te benaderen of te sussen, ik wens haar daar in de toekomst alle succes mee.

De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.