Concessie Veluwe (Syntus)
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ja dat is het enige probleem met dit idee.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Wat raar zeg dat bus 105 blijft rijden over de N310 tussen Otterlo en de aansluiting met de N311 tijdens de werkzaamheden. Het hele wegdek ligt eraf en er zitten nogal wat pijnlijke hobbeltjes nu in de weg. Ook moeten constant werkvoertuigen omzeild worden.
Laatst gewijzigd door Ferdinand op di 23 okt 2018, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Het is dat of zo'n 10km omrijden schat ik. Morgen wordt er overigens wel omgereden via Hoenderloo en Deelen, maar dat heeft zoveel extra rijtijd tot gevolg dat lijn 105 is ingekort tot Papendal. Hier kan vervolgens overgestapt worden op lijn 10.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Waarom dan niet vanuit Deelen rechtstreeks naar Arnhem rijden (desnoods eindig je dan bij het ziekenhuis)? Nu rijdt je vervolgens half om Arnhem heen om de reizigers dan ver van Arnhem af op lijn 10 af te zetten, terwijl iedereen naar Arnhem wil.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Acht jaar geleden hadden we ook een langdurige omleiding via Deelen, toen reed een chauffeur van van Kooten het stuk 's Kooningsjaght - Centraal Station en stapte de chauffeur van Syntus over op de eerste bus die terug kwam. De rijtijd was dermate lang dat er anders nieuwe diensten moesten komen. Er is ook eens een variant geweest dat lijn 105 eindigte bij Golf Links, dit lijkt me voor een kortdurige omleiding de beste keuze. Vanavond op Arnhem Centraal was er geen informatie te vinden over het niet rijden van lijn 105 en er stond een hand vol reizigers te wachten...
Groeten,
Nick
Nick
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Idee was zo om Ede / Apeldoorn / Barneveld <> Papendal te blijven bedienen. Doorgaande reizigers naar Ahm konden met de 9 en 10 of via Ede en de trein. Tot Golflinks was ook een optie en dan met 91/231 verder, echter dan moesten de 'Papendallers' x km om. Info in Ahm was ook lastig te plaatsen, waardoor menig reiziger verward was. Gelukkig was het slechts één dag.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9281
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Politieke steun voor eurokaartje in Apeldoornse stadsbus
De terugkeer van het eurokaartje in het Apeldoornse stadsvervoer komt een stuk dichterbij, nu daar brede steun voor blijkt te zijn binnen de Apeldoornse gemeenteraad.
De Stentor
De terugkeer van het eurokaartje in het Apeldoornse stadsvervoer komt een stuk dichterbij, nu daar brede steun voor blijkt te zijn binnen de Apeldoornse gemeenteraad.
De Stentor
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Berichten over de nieuwe dienstregeling afgesplitst, klik
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9192
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Hoe lang blijven de Optares op de Veluwe eigenlijk nog rijden? In de Achterhoek en Twente zijn ze inmiddels uitgerangeerd en de Optare in Almere is mogelijk niet meer in dienst (en juist daarom vervangen door de 2301).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste updates:
29-08-2024 --> 63 nieuwe foto's
11-08-2024 --> 15 nieuwe foto's
31-07-2024 --> 69 nieuwe foto's
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste updates:
29-08-2024 --> 63 nieuwe foto's
11-08-2024 --> 15 nieuwe foto's
31-07-2024 --> 69 nieuwe foto's
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
In Twente rijden nog altijd 6 Optares rond hoor (lijnen 7,10,12 en 51) en dat gaat voorlopig ook nog niet veranderen volgens mij. Leasecontract schijnt tot (en met?) 2020 te lopen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9192
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ah oké. Geen idee hoe ik er dan bijkom dat ze er niet meer waren in Twente...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste updates:
29-08-2024 --> 63 nieuwe foto's
11-08-2024 --> 15 nieuwe foto's
31-07-2024 --> 69 nieuwe foto's
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste updates:
29-08-2024 --> 63 nieuwe foto's
11-08-2024 --> 15 nieuwe foto's
31-07-2024 --> 69 nieuwe foto's
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9281
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ik vermoed tot eind 2020.Milco schreef:Hoe lang blijven de Optares op de Veluwe eigenlijk nog rijden?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Syntus Twente mishandeldt mij gemiddeld 4 tot 5 keer per week om zo'n geval in te zetten op de lijn 51 die om 6:18 uit Hengelo koers zet richting Almelo, dus in Twente rijden ze (helaas) nog wel. In de Achterhoek zijn de Optares inderdaad weg, die hadden ook maar een enkelbladsdeur en een wat comfortabeler interieur, en waren best prima te doen.Milco schreef:Hoe lang blijven de Optares op de Veluwe eigenlijk nog rijden? In de Achterhoek en Twente zijn ze inmiddels uitgerangeerd en de Optare in Almere is mogelijk niet meer in dienst (en juist daarom vervangen door de 2301).
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9281
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Mishandelt nog wel. Moet je nagaan hoe vaak ik dan mishandeld word in de week. :X
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Gezien je woonlocatie wel wat vaker wellicht :') in vergelijking met een Citea is het best wel reiziger mishandelen, een niet nader te noemen medeforumlid had gister zijn Optare ingewisseld voor een Ambassador, omdat de verwarming stuk was. Was met het weer van gister ook geen verkeerde handeling.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
In vergelijking met een Sprinter City 77 en een Rošero vond ik de Optares nog best wel meevallen. :Y
- dylanwild94
- Berichten: 6231
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Het kan altijd erger en dat noemen we dan VDL procity. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Die zijn gelukkig wel weg daarbij zijn die BYD's in NHN echt een enorme vooruitgang *bus*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ik vond die Optare wel geinig eigenlijk. Ze zien er vanbuiten heel bijzonder uit, maar niet per se lelijk. Je hebt geen last van een laag plafond zoals bij de Mercedes-Benz Sprinter en Midcity (ik ben nogal lang).
Ik heb hem eens meegenomen tussen Harderwijk en Nijkerk toen het treinvervangend vervoer weer eens vertraagd was. Het beste aan de wagentjes is dat ze veel vermogen hebben. Dat lag misschien aan de chauffeur, want die trapte constant het gaspedaal hard in en die dingen maakten enorm veel lawaai.
Niet per se slechte bussen, maar als je er iedere dag in zit is het denk ik niet fijn. Van Borne naar Hengelo kun je trouwens toch ook gewoon de fiets pakken? ;)
(al mag ik niet zeiken, ik pak soms voor niet eens 5 kilometer ook de buurtbus)
Ik heb hem eens meegenomen tussen Harderwijk en Nijkerk toen het treinvervangend vervoer weer eens vertraagd was. Het beste aan de wagentjes is dat ze veel vermogen hebben. Dat lag misschien aan de chauffeur, want die trapte constant het gaspedaal hard in en die dingen maakten enorm veel lawaai.
Niet per se slechte bussen, maar als je er iedere dag in zit is het denk ik niet fijn. Van Borne naar Hengelo kun je trouwens toch ook gewoon de fiets pakken? ;)
(al mag ik niet zeiken, ik pak soms voor niet eens 5 kilometer ook de buurtbus)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9281
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Als iedereen zo zou denken dan zou de stadsbus in verschillende plaatsen overbodig worden. ;)Ferdinand schreef:Van Borne naar Hengelo kun je trouwens toch ook gewoon de fiets pakken? ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 1705
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Maar als men als bezuinigingsmaatregel de frequentie van een stadsbus terugbrengt naar een uurdienst, is de fiets en vaak ook de benenwagen een sneller alternatief (wachttijd meegerekend). Dat is overbodig maken op termijn.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ik ben pas erg... Ik fiets naar de dichtstbijzijnde bushalte neem voor 2 kilometer de bus en stap daarover op de trein (terwijl het station slechts 7 tot 9 minuten fietsen is) :XFerdinand schreef:Ik vond die Optare wel geinig eigenlijk. Ze zien er vanbuiten heel bijzonder uit, maar niet per se lelijk. Je hebt geen last van een laag plafond zoals bij de Mercedes-Benz Sprinter en Midcity (ik ben nogal lang).
Ik heb hem eens meegenomen tussen Harderwijk en Nijkerk toen het treinvervangend vervoer weer eens vertraagd was. Het beste aan de wagentjes is dat ze veel vermogen hebben. Dat lag misschien aan de chauffeur, want die trapte constant het gaspedaal hard in en die dingen maakten enorm veel lawaai.
Niet per se slechte bussen, maar als je er iedere dag in zit is het denk ik niet fijn. Van Borne naar Hengelo kun je trouwens toch ook gewoon de fiets pakken? ;)
(al mag ik niet zeiken, ik pak soms voor niet eens 5 kilometer ook de buurtbus)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Dat is juist de ramp aan die Optare's (vanuit reizigersoogpunt), ze maken enorm veel herrie. Daarnaast zijn die trillingen die je voelt als de bus stil staat ook behoorlijk, zeker achterin de bus.Ferdinand schreef:Ik vond die Optare wel geinig eigenlijk. Ze zien er vanbuiten heel bijzonder uit, maar niet per se lelijk. Je hebt geen last van een laag plafond zoals bij de Mercedes-Benz Sprinter en Midcity (ik ben nogal lang).
Ik heb hem eens meegenomen tussen Harderwijk en Nijkerk toen het treinvervangend vervoer weer eens vertraagd was. Het beste aan de wagentjes is dat ze veel vermogen hebben. Dat lag misschien aan de chauffeur, want die trapte constant het gaspedaal hard in en die dingen maakten enorm veel lawaai.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ik reis helaas niet naar Hengelo, dan had ik wel de fiets gepakt, gezien ik dagelijks naar Almelo reis is dat een ander verhaal, ik fiets liever niet door een bos zonder lantarenpalen of kilometers om.Ferdinand schreef:
Niet per se slechte bussen, maar als je er iedere dag in zit is het denk ik niet fijn. Van Borne naar Hengelo kun je trouwens toch ook gewoon de fiets pakken? ;)
(al mag ik niet zeiken, ik pak soms voor niet eens 5 kilometer ook de buurtbus)
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Dat is op veel plekken dan ook al gebeurt ;-)regenmaker schreef:Als iedereen zo zou denken dan zou de stadsbus in verschillende plaatsen overbodig worden. ;)Ferdinand schreef:Van Borne naar Hengelo kun je trouwens toch ook gewoon de fiets pakken? ;)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten