Lijkt me wel. Je kan die Eurobahn trein echt niet over de HSL sturen...............traibergen schreef:En het liefst dan via Dordrecht. Dan hebben wij ook weer een redelijk fatsoenlijke verbinding.
Intercity Eindhoven - Duitsland
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Ik mag toch hopen dat Keolis/Eurobahn vanaf 2025 niet meer de RE13 exploiteert. Keolis/Eurobahn maakt er een enorme bende van en vrijwel hun gehele netwerk heeft er last van, met de RB67/RB71 en de RE78 als negatieve uitschieters.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Daar zijn ze helaas niet uniek in, er zijn circa 1000 machinisten tekort in Duitsland waardoor alle vervoerders personeelstekort hebben. De chaos op Sylt, uitval van de Entenfang-trein, geschrapte RB-verbindingen bij de HLB en de problemen op de Eurobahn, ze hebben verrassend veel met elkaar te maken.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Het hele Duitse spoorwegwezen holt werkelijk achteruit als het om kwaliteit gaat. En niet alleen bij de regionale vervoerders. Kijk eens wat voor puinhoop het soms is met het fernverkehr. Vertragingen, vertragingen enzovoort.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Lijkt me dat tussen Eindhoven en Rotterdam/Den Haag gewoon buiten de concessie gereden kan worden. Internationaal vervoer mag niet geweigerd worden.Suus schreef:Zijn ze wel een beetje laat mee met dit verzoek, nu de Duitsers al begonnen zijn met de concessie voor 2025 waarbij Eindhoven het eindpunt wordt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Keer op keer blijkt dat kort grensverkeer alleen tot stand komt als aan beide kanten van de grens betrokken opdrachtgevers geld op tafel durven te leggen voor dit vervoer.
En internationaal vervoer op de langere afstand blijkt ook keer op keer alleen maar te werken als reizigers niet voor een habbekrats vervoerd kunnen worden of er een zeer rendabel binnenlands traject aan vast zit.
Het is niet zo dat het onwil is, maar we zijn als Nederland nu eenmaal omringt door landen waar het spoor een problematische positie binnen de politieke verhoudingen heeft. Er is nu een akkoord dat er een aanbesteding komt voor een trein tot Eindhoven. Laten we dat voor deze grensovergang eerst afwachten voordat we meteen weer gaan overeisen.
En internationaal vervoer op de langere afstand blijkt ook keer op keer alleen maar te werken als reizigers niet voor een habbekrats vervoerd kunnen worden of er een zeer rendabel binnenlands traject aan vast zit.
Het is niet zo dat het onwil is, maar we zijn als Nederland nu eenmaal omringt door landen waar het spoor een problematische positie binnen de politieke verhoudingen heeft. Er is nu een akkoord dat er een aanbesteding komt voor een trein tot Eindhoven. Laten we dat voor deze grensovergang eerst afwachten voordat we meteen weer gaan overeisen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Ik lees op NOS-teletekst dat de trein Eindhoven-Düsseldorf er in 2025 komt en er 1 uur en 40 minuten over gaat doen.
De IC Bus doet er nog geen anderhalf uur over en je hebt dan ook Wifi.
De IC Bus doet er nog geen anderhalf uur over en je hebt dan ook Wifi.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Zolang je alle stations tussen Venlo en Viersen moet bedienen en kop moet maken in Mönchengladbach gaat dat echt niet minder worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Klopt. Enige voordeel in die trein is dat je elk uur rijdt in tegenstelling tot de IC Bus die een paar keer per dag rijdt.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Dat is ook vrij logisch. Grensoverschrijdend vervoer is vrijwel geheel afhankelijk van toerisme.Keer op keer blijkt dat kort grensverkeer alleen tot stand komt als aan beide kanten van de grens betrokken opdrachtgevers geld op tafel durven te leggen voor dit vervoer.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Lijkt me geen goed idee, de oude route via Dordrecht kost bijna een kwartier extra reistijd.traibergen schreef:En het liefst dan via Dordrecht. Dan hebben wij ook weer een redelijk fatsoenlijke verbinding.
Verwacht dat de toekomstige trein ook wel wifi en stopcontacten zal bezitten.en-es schreef:Ik lees op NOS-teletekst dat de trein Eindhoven-Düsseldorf er in 2025 komt en er 1 uur en 40 minuten over gaat doen.
De IC Bus doet er nog geen anderhalf uur over en je hebt dan ook Wifi.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Niet overdrijven, het verschil tussen de huidige [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] en de oude route van de 1900 via Dordrecht bedraagt slechts 7 minutenMr-W schreef:Lijkt me geen goed idee, de oude route via Dordrecht kost bijna een kwartier extra reistijd.traibergen schreef:En het liefst dan via Dordrecht. Dan hebben wij ook weer een redelijk fatsoenlijke verbinding.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
En zolang het idee er is om 1 IC op te heffen tussen Eindhoven en Venlo is het sowiso een slecht plan.Suus schreef:Zolang je alle stations tussen Venlo en Viersen moet bedienen en kop moet maken in Mönchengladbach gaat dat echt niet minder worden.
Je confronteerd een hoop binnenlandse reizigers met een langere reistijd.
Dus gewoon stoppen in Deurne, Horst-Sevenum en Blerick OF een EXTRA Internationale IC die ook niet in Helmond stopt.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Valt me mee, ik ging uit van de vertraging die de trein oploopt als men via Dordrecht rijdt, overigens zal er nog een minuut of 3-5 bij komen als men 200 km/h rijdt op de hsl.Daniel schreef:Niet overdrijven, het verschil tussen de huidige [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] en de oude route van de 1900 via Dordrecht bedraagt slechts 7 minutenMr-W schreef:Lijkt me geen goed idee, de oude route via Dordrecht kost bijna een kwartier extra reistijd.traibergen schreef:En het liefst dan via Dordrecht. Dan hebben wij ook weer een redelijk fatsoenlijke verbinding.
Dat gaat gelukkig niet gebeuren volgens http://www.rijksoverheid.nl/actueel/nie ... f-onderweg. Gewoon Eindhoven-Helmond-Venlo non stop :)huibf schreef:En zolang het idee er is om 1 IC op te heffen tussen Eindhoven en Venlo is het sowiso een slecht plan.Suus schreef:Zolang je alle stations tussen Venlo en Viersen moet bedienen en kop moet maken in Mönchengladbach gaat dat echt niet minder worden.
Je confronteerd een hoop binnenlandse reizigers met een langere reistijd.
Dus gewoon stoppen in Deurne, Horst-Sevenum en Blerick OF een EXTRA Internationale IC die ook niet in Helmond stopt.
Ook in ons land zijn de verhoudingen tussen politiek en de openbaar vervoersbedrijven niet altijd goed, al valt het in vergelijking met de buurlanden mee.Suus schreef:Het is niet zo dat het onwil is, maar we zijn als Nederland nu eenmaal omringt door landen waar het spoor een problematische positie binnen de politieke verhoudingen heeft.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Waar reageer je precies op? Wat gaat er gelukkig niet gebeuren?Mr-W schreef:Dat gelukkig niet gebeuren volgens http://www.rijksoverheid.nl/actueel/nie ... f-onderweg
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Die plannen zijn er dus nog steeds. Het nieuws is dat men de verbinding Eindhoven-Düsseldorf precies volgens die plannen wil gaan aanbesteden.
Dat staat te lezen in het programma van eisen dat te vinden is op
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2018D55087
Dat staat te lezen in het programma van eisen dat te vinden is op
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2018D55087
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: vr 03 mar 2017, 21:28
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
En gooit alle aansluitingen om zeep omdat je geen strakke halfuursdienst meer rijdt. Geen goed plan, maar dat heb ik in dit topic al eens betoogd en ga ik dus niet nog een keer doen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Welke aansluitingen zouden dan verloren gaan volgens jou?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
ehm 4x per uur in Deurne. Een slechte zaak dus. Zoalng die trein in Duitsland overal stopt lijkt het me daarom ook om het nederlande deel op peil te houden. Dus 4x per uur Deurne, 2x per uur Hort Sevenum en 2x per uur Blerick.
Denk je nu werkelijk als die IC stopt in Deurne dat er minder reizigers mee gaan op de internationale trein.
Je verliest op het binnenlandse deel alleen maar reizigers. Met name in Deurne.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Treinaansluitingen in Eindhoven en Venlo, en vast nog een busaansluiting.regenmaker schreef:Welke aansluitingen zouden dan verloren gaan volgens jou?
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Er staat in de hierboven gelinkte PvE wel een optie om de treindienst tussen Venlo en Mönchengladbach te versnellen als de spoorlijn tussen Kaldenkirchen en Dülken dubbelsporig is, daar schijnt nu opeens geld voor te zijn . Vanuit Düsseldorf gezien rijdt het voorste treinstel dan als stoptrein van Mönchengladbach naar Venlo en het achterste treinstel als sneltrein naar Venlo en Eindhoven. Vanuit dat punt snap ik wel dat ze niet willen dat die trein stopt in Blerick, Horst-Sevenum en Deurne.huibf schreef:Denk je nu werkelijk als die IC stopt in Deurne dat er minder reizigers mee gaan op de internationale trein.
Je verliest op het binnenlandse deel alleen maar reizigers. Met name in Deurne.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Zovele in Eindhoven, een een oninteressante scheve verbinding.regenmaker schreef:Welke aansluitingen zouden dan verloren gaan volgens jou?
Wie zit er te wachten een een paar minuten tijdwinst voor de IC ? In principe blijven Horst Sevenum en Blerick 2x per uur bedient (zei het met 3 stops in Helmond). Deurne verliest een IC en gaat terug van 4 naar 3 treinen (1 IC en 2 sprinters) in een scheve frequentie.
Dus wat maakt het nu echt die ene IC stop in Deurne uit omwille van een snellere IC.
De grootste winst zit 'm in het niet hoeven overstappen (en dus minder kans op het missen van de aansluiting in Venlo).
Overigens las ik in de eerdere rapporten dat het Best zo kan zijn dan er in Deurne gestopt gaat worden. Als de IC in Venlo toch 10 minuten moet wachten op vrijliggende paden is die stop gerust te maken.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Weet iemand of de ICNG voldoet aan het programma van eisen?reisthijs schreef:Die plannen zijn er dus nog steeds. Het nieuws is dat men de verbinding Eindhoven-Düsseldorf precies volgens die plannen wil gaan aanbesteden.
Dat staat te lezen in het programma van eisen dat te vinden is op
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2018D55087
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten