Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Buurtbus 575 vertrok vanmiddag om 12:20 maar liefst 3 minuten te vroeg vanaf halte Dijnselburg en dat is heel spijtig aangezien er precies op dat moment iemand vanaf de camping naar de halte ging lopen. Het busje zat ook helemaal leeg, maar dat is ook niet zo raar als je overal te vroeg vertekt.
Afgelopen dinsdag had ik dat ook, toen kwam de buurtbus 2 minuten te vroeg aan bij Dijnselburg en moest ik rennend de Panweg oversteken (nogal gevaarlijk) om de buurtbus te halen. Soms zie ik de chauffeur wel wachten bij een halte, maar de meeste blijven gewoon in het rood rijden. Afgelopen dinsdag ook, toen zaten we vrijwel de hele route in het rood. Ik heb liever dat de bus vertraagd is dan dat hij te vroeg aankomt en dat ik dan een heel uur moet wachten.

Oplossing:
Dienstregeling aanpassen tussen Dijnselburg en Huis ter Heide of een andere route rijden waardoor je niet te vroeg aankomt (via Bosch en Duin dus).
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door cassie127 »

Nou stuur je SMART-plan maar op naar Keolis :lol:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Self-Made-Artificial-Rij-Tijden?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Die tijden vallen nog mee. Lijn 19 is in Amersfoort richting station bij halte Vondellaan vaak 5 minuten te vroeg.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door cassie127 »

Aking schreef:Self-Made-Artificial-Rij-Tijden?
Als je nou even de zoekmachine gebruikt had kwam je bij dit uit:
SMART:
Specifiek
Meetbaar
Acceptabel
Realistisch
Tijdsgebonden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

De BBVS geeft aan te weten van het probleem en heeft een mail gestuurd aan alle leden om te wachten bij halte Dijnselburg. Keolis geeft geen gehoor over het probleem
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

In Utrecht komt begin volgend jaar een elfde Ebusco te rijden, zo meldt RTV Utrecht. Benieuwd of dat nog een 2.1 wordt of dat er een extra 2.2 meekomt achter de bestelling voor DMG aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom523 »

Mocht iemand komende zaterdag op zondag niks te doen hebben, onze gelede bus 1201 zal gaan rijden op nachtlijn N26 door materieelbeperkingen :P
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Milco »

@Daniel: of Keolis die tegen die tijd klaar is met testen? :P
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door trolly »

Ferdinand schreef:De BBVS geeft aan te weten van het probleem en heeft een mail gestuurd aan alle leden om te wachten bij halte Dijnselburg. Keolis geeft geen gehoor over het probleem
't Is ook meer een probleempje van de Buurtverening BBVS dan van Keolis. En de simpele methode? Gewoon even iets zeggen tegen een jakkerende chauffeur doet soms wonderen. Wederzijdse bewustwording en zo.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Tom523 schreef:Mocht iemand komende zaterdag op zondag niks te doen hebben, onze gelede bus 1201 zal gaan rijden op nachtlijn N26 door materieelbeperkingen :P
Voor de N50 was ik gaan kijken, maar N26 is net iets te ver
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

dnmw2705 schreef:P+R Science Park bedoel je :N
Nee hoor, de officiele naam is gewoon P+R de Uithof, en zo wordt het in de volksmond ook gewoon gebruikt. (A)
Bij twijfel altijd klagen
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Mdk schreef:
dnmw2705 schreef:P+R Science Park bedoel je :N
Nee hoor, de officiele naam is gewoon P+R de Uithof, en zo wordt het in de volksmond ook gewoon gebruikt. (A)
Haha. Op de bestemmingsfilm van de 28 staat Science Park en de halte heet tegenwoordig ook zo, vandaar mn reactie :P
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

Ik had je graag geloofd, was het niet dat er hier 8x per uur zo'n grote gele makker langs komt rijden met de tekst "De Uithof P+R" :wink:
Of ze de haltenaam veranderd hebben weet ik niet, maar gezien de lijnfilm lijkt het me niet erg waarschijnlijk. Gelukkig zijn ze nog niet alles aan het ver-usp'en
Bij twijfel altijd klagen
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

De haltenaam volgens de schermen in de bussen is sinds een paar weken (?) echter wel P&R Science Park.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door The Greyhound »

Daniel schreef:In Utrecht komt begin volgend jaar een elfde Ebusco te rijden, zo meldt RTV Utrecht. Benieuwd of dat nog een 2.1 wordt of dat er een extra 2.2 meekomt achter de bestelling voor DMG aan.
Op de website van Ebusco staat nog steeds:

With the EBUSCO technology replacing diesel busses with electric does not have to be hard. No extra electric busses or complex infrastructural changes needed to compensate for the shorter range of electric busses. With the EBUSCO 2.1 it is simple, one on one replacement and overnight charging.

Dat valt dus in de praktijk een beetje tegen
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

Cas schreef:De haltenaam volgens de schermen in de bussen is sinds een paar weken (?) echter wel P&R Science Park.
Ik zal eens goed gaan opletten de volgende keer dat ik de 28 pak. Wel vreemd dat de info binnen dus blijkbaar niet overeen komt met de lijnfilm.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

The Greyhound schreef:Dat valt dus in de praktijk een beetje tegen
Nee dat valt helemaal niet tegen. In een artikel van een jaar geleden was al te lezen dat lijn 1 er een elfde omloop bij nodig had door verkeersdrukte, met het bereik van de Ebusco's heeft dat niks te maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door The Greyhound »

Daniel schreef:
The Greyhound schreef:Dat valt dus in de praktijk een beetje tegen
Nee dat valt helemaal niet tegen. In een artikel van een jaar geleden was al te lezen dat lijn 1 er een elfde omloop bij nodig had door verkeersdrukte, met het bereik van de Ebusco's heeft dat niks te maken.
Die verkeersdrukte was er niet opeens toen de Ebusco’s gingen rijden. Met de dieselbussen had je geen verplichte oplaadpauzes, die hadden gewoon wat korter pauze bij vertraging. Dit probleem had je dus van te voren aan zien kunnen komen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Voordat de Ebusco's er waren reden er toch echt maar 10 dieselbussen op lijn 1.

Edit: En vanmiddag werd de rust in m'n busritje naar huis ook nog aardig verstoord door allerlei alarmsignalen vanuit de cabine van de chauffeur in de Syntus 1890. Bleek een alarm voor een los noodhamertje te zijn, maar de chauffeur kon niet ontdekken welke de schuldige was toen hij in Woudenberg op onderzoek uit ging.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Die Citea's hebben de laatste tijd wel vaker kuren, er zijn er ook een paar waarvan de achterdeur uit zichzelf weer opengaat als je hem dichtdoet. Heb je net een klant laten uitstappen, druk je op het knopje om de deur te sluiten, dan is hij bijna dicht en opeens klinkt er een zoemer, dan gaat de deur uit zichzelf weer helemaal open. Echt vet irritant :N :N
Ik vind die Citea's echt geweldig fijn rijden, echt super bussen, maar bovenstaand probleem irriteert me wel :X
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Dat achterdeurprobleem is wel herkenbaar als dagelijks Citea-reiziger ja. Vanmiddag was het juist andersom, toen zat er tot twee keer toe een uitstapper bijna tussen de deur omdat de chauffeur het verkeerde knopje te pakken had (hij wilde de voordeur vast sluiten terwijl er uitgestapt werd, maar sloot juist de achterdeur)
En de, zo even uit het hoofd, 1873 rijdt al maanden rond met een TFT-scherm op verkeerde resolutie waardoor de eerstvolgende haltes geplet worden (de kop van dat scherm staat onderaan nog een keer) en deels rechts buiten beeld vallen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Op welke lijn(en) kan ik de Mercedes Benz Citaro G in Syntus Utrecht kleuren aantreffen?
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

Daniel schreef:En de, zo even uit het hoofd, 1873 rijdt al maanden rond met een TFT-scherm op verkeerde resolutie waardoor de eerstvolgende haltes geplet worden (de kop van dat scherm staat onderaan nog een keer) en deels rechts buiten beeld vallen.
Het gaat in mijn geval om Setra's, maar o.a. op de 107, 195 en 295 zie ik dit ook enigszins regelmatig langskomen.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Het komt op alle lijnen voor, waarschijnlijk bij specifieke bussen.

@Ferdinand: Op de middagritten van de 656 rijdt de 1204 dagelijks. 's Ochtends rijdt deze een rit op de 680. Ik heb ook foto's van geledes op lijn 102 en 647 gezien.

Trof vanmorgen een kaartlezer met Keolis-logo i.p.v. Syntus-embleem op het scherm in bus 1023. Dat is voor het eerst dat me dat is opgevallen. Zal wel een ex-Almere kaartlezer zijn :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nhanngdw en 64 gasten