Maar dat zijn nu 7 en 8. Het is toch niet logisch om daar dan spoor 1 en 2 naast te leggen? Of zou er dan een doorschuifactie met de sporen komen?Klaasje schreef:Meer met als men twee sporen extra aanbrengt richting Haarlem. Dan kan de nummering hetzelfde blijven.
Korte vragen
Re: Korte vragen
Re: Korte vragen
Vroeger was dat ook 1 tot en met 6. Wat nu 11 en 12 is was vroeger 7 en 8.
Re: Korte vragen
Spoor 1 en 2 lagen in het oude station Sloterdijk, 600 meter oostelijk van het huidige station. Na de opening van het huidige station in 1983 aan de toen nieuwe sporen richting Hemtunnel hebben de beide stations even naast elkaar bestaan, als Sloterdijk Noord (huidig) en Sloterdijk Zuid (origineel). In het nieuwe station is de spoornummering daarom vanaf spoor 3 begonnen. In 1985 was de herbouw van de spoorlijn rond Sloterdijk klaar, werd het perrons van station Sloterdijk aan de Oude Lijn geopend, maar zonder de sporen 1 en 2, die niet meekwamen vanaf Sloterdijk Zuid.
Re: Korte vragen
Dat is niet waar. Sloterdijk heeft spoor 1 tot en met 6 gehad dit is later omgenummerd. 100 procent zeker.
Re: Korte vragen
Dat klinkt onlogisch, dan zouden er tijdens de periode met twee stations Sloterdijk ('83-'85) twee keer perron 1 en 2 zijn geweest, en zou er daarna expres onlogisch omgenummerd zijn. Daar zou ProRail dan zelfs nog een puntje aan kunnen zuigen... :X
Re: Korte vragen
Gaan er vannacht nog stations dicht eigenlijk? Met de nieuwe dienstregeling enzo *O*
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ja, station Heerlen De Kissel sluit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Als er sporen bij Sloterdijk worden bijgebouwd, dan gebeurt dat aan de noordzijde van het gebouw, direct naast spoor 3. Daar is een reservering vrijgehouden. Als je die sporen hebt gebouwd, kunnen de sporen 5 en 6 aan de richting Haarlem worden toegewezen.Wubbo schreef:Maar dat zijn nu 7 en 8. Het is toch niet logisch om daar dan spoor 1 en 2 naast te leggen? Of zou er dan een doorschuifactie met de sporen komen?Klaasje schreef:Meer met als men twee sporen extra aanbrengt richting Haarlem. Dan kan de nummering hetzelfde blijven.
Als daar al rekening mee was gehouden, hadden ze de sporen op Sloterdijk niet van noord naar zuid moeten nummeren zoals nu het geval, maar van zuid naar noord zoals op het oude Sloterdijk het geval was.Z2N schreef:Spoor 1 en 2 lagen in het oude station Sloterdijk, 600 meter oostelijk van het huidige station. Na de opening van het huidige station in 1983 aan de toen nieuwe sporen richting Hemtunnel hebben de beide stations even naast elkaar bestaan, als Sloterdijk Noord (huidig) en Sloterdijk Zuid (origineel). In het nieuwe station is de spoornummering daarom vanaf spoor 3 begonnen. In 1985 was de herbouw van de spoorlijn rond Sloterdijk klaar, werd het perrons van station Sloterdijk aan de Oude Lijn geopend, maar zonder de sporen 1 en 2, die niet meekwamen vanaf Sloterdijk Zuid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Toch weet ik zeker dat ik nog in mijn studentenov tijdperk vaak de Haarlem - Maastricht/ Heerlen vanaf Sloterdijk pakte van spoor 6. Zal eens kijken of ik iets nog van een foto van daar heb
Overigens hadden toen het oude Sloterdijk nog bestond 2 aparte namen noord en zuid.
Overigens hadden toen het oude Sloterdijk nog bestond 2 aparte namen noord en zuid.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen
Weet iemand of het Tourist Day Ticket (dagkaart voor bus, tram, metro en boot in Zuid-Holland) ergens op Utrecht Centraal te verkrijgen is?
Re: Korte vragen
Dat is het niet, ook al geprobeerd :X
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Wat is een handige locatie om hem te kopen als je uit het oosten komt?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Korte vragen
Online via https://touristdayticket.nl/
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen
Ja, maar als je hem online koopt, dan wordt hij over de post opgestuurd. Is het niet mogelijk om hem bijvoorbeeld online te kopen en bij een kaartautomaat af te halen ?
Re: Korte vragen
Je kan alleen afhalen bij een balie op Schiphol Plaza.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Wat is het probleem met verzenden? Handig toch.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen
Het probleem is dat je dan moet wachten tot het kaartje binnen is en je dan dus niet bijvoorbeeld op de dag zelf kan reizen. Het gebied waarin gereisd kan worden is namelijk groter dan het gebied waarbinnen zich de verkooplocaties bevinden.
Re: Korte vragen
Rotterdam Centraalregenmaker schreef:Wat is een handige locatie om hem te kopen als je uit het oosten komt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Het TouristDayTicket is ook te koop bij alle metrostations van RET. Hier kun je hem gewoon uit de automaat halen.regenmaker schreef:Wat is een handige locatie om hem te kopen als je uit het oosten komt?
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen
Is het bij die automaten ook bijvoorbeeld mogelijk om een Tourist Day Ticket zonder datum te kopen of is hij geldig op de dag dat je de kaart koopt?
Re: Korte vragen
Volgens mij is die zonder datum, je checkt in en vervolgens is die een dag geldig. Maar geen 100% zekerheid van mijn kant.Globetrotter schreef:Is het bij die automaten ook bijvoorbeeld mogelijk om een Tourist Day Ticket zonder datum te kopen of is hij geldig op de dag dat je de kaart koopt?
Re: Korte vragen
Bevestiging van mijn kant ;) Wel met de kanttekening dat kaartjes gekocht voor 31 december alleen geldig zijn tot 31 december. Vanaf 1 januari 2019 wordt namelijk het tarief verhoogd naar €14,50.
Re: Korte vragen
Waar staat dat dan dat dat ticket voor 31 december gekocht op 1 januari 2019 niet meer geldig is? Enige voorwaarde die ik op de website tegen kom is dit:
"Wat is de prijs?
De prijs is € 13,50 per kaart. Er geldt geen reductietarief.
Een in 2016 gekocht Tourist Day Ticket is geldig tot en met 31 december 2018."
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
My bad, ik had die 6 in 2016 automatisch als een 8 gelezen...
Re: Korte vragen
Vroeger was er ook altijd een opmerking: "Vervoerbewijzen zijn geldig tot één jaar na de laatste tariefwijziging."
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten