Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Dan zullen beide verhalen wel kloppen. Dan krijgen we hier dus zometeen ritten die met 2 Ambassadors achter elkaar gereden gaan worden omdat de diensten al aangepast zijn aan de Midcity's.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
_O- _O- _O- _O- _O-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Er komen 8 Ambassadors uit ''een andere concessie'', aldus een interne mededeling.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Dat zullen de Amba's uit VPR wel zijn.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Ach gossie toch... En niemand zag dit aankomen natuurlijk. Die dingen gaan connexxion een hoop kopzorgen opleveren. Ze hadden beter meer K7U's kunnen kopen. Dan weet je tenminste zeker dat het gewoon knap werkt ipv. Die rommel uit Eindhoven.Frank93 schreef:Het volgende verhaal komt uit de wandelgangen maar wel uit een redelijk betrouwbare hoek.
De Midcity's zouden nog steeds problemen hebben. Er hebben er een tijdje 3 gestaan in Alkmaar maar er was een probleem met opladen. Als ze 's avonds aan de oplader waren gezet waren ze de volgende ochtend alweer helemaal leeg. Ze zijn blijkbaar nog niet goed genoeg om op 9 december met de dienstregeling mee te draaien. Het schijnt dat er eerst een paar in Hoorn gaan ''proefrijden'' en in maart pas de hele vloot instroomt.
Meer info heb ik er niet over omdat er nog niks officieel naar buiten is gebracht, maar ik denk dat dit wel interessant is om te weten.
Over de dienstregeling vanaf 9 december: er zijn nagenoeg geen wijzigingen, zelfs niet in de tijden. De enige wijziging die ik heb gehoord is dat lijn 250 ook de haltes Sluis en Verlaat gaat aandoen om lijn 350 nog een beetje meer te ontlasten.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Ja het gaat prima. Dit product wordt al bijna 1,5 jaar gekenmerkt door allerlei problemen waardoor het niet goed tot niet functioneert. Er zijn verscheidene mensen door VDL gevraagd als troubleshooter op te draven om het probleem op te lossen. De conclusie is iedere keer hetzelfde: dit type bus is niet geschikt om te elektrificeren op de manier zoals zij dat willen. En ipv. Te luisteren gaan ze eigenwijs door.... Cxx wist ruim een jaar terug dat er problemen mee waren (vandaar de 1950-57 in Haarlem-IJmond als diesel ipv. Elektrisch) en toch schaffen ze het aan...
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Ik moet opeens aan het succes van de Frysker denken.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
De Frysker is zonneschijn in vergelijking met dit...
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Die Procity's hebben het in Noord-Holland-Noord nog indrukwekkend lang vol gehouden.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Na een korte afwezigheid was er deze week weer een Midcity te vinden in Alkmaar. Deze keer niet meer met groen handelaarskenteken maar met een geel kenteken. Geen idee of het erg interessant is om te delen maar het betrof bus(je) 7577 met kenteken 78-BLN-4. Opvallend vind ik dat de RDW zegt dat er 6 staanplaatsen zijn terwijl altijd gecommuniceerd is dat dit er 0 zijn.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Is die 7577 niet de enige met een kenteken? Is in ieder geval de enige die ik op foto's heb gezien tot nu toe.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Ik zag er deze week 2 staan in Alkmaar maar toen had ik niet het moment om ze even te bekijken. Toen ik dat wel had was er nog maar eentje te zien, dus of die ander ook al een kentekenplaat heeft weet ik niet.
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: zo 15 jul 2018, 12:40
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Kwam vandaag op lijn 160 richting Alkmaar de oude VDL ambassador 8795, die reed toch in Gooi- en Vechtstreken?
🚌
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Inmiddels staan er al enige tijd 2 Midcity's in Hoorn om het 1 en ander te testen en uitproberen. Het grootste probleem blijft nog steeds het laden en de actiradius die bij lange na niet gehaald worden. De reden dat de 2 busjes plotseling uit Alkmaar vertrokken waren was omdat "iemand" even vergeten was kachels in te bouwen....
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Als die kachels er al waren geweest, werd die actieradius mogelijk nog kleiner?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Ligt eraan hoe die kachels werken. Die in de BYD werken op diesel namelijk.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Ik weet niet zozeer of dat verband heeft met elkaar aangezien ik geen idee heb of de kachel op stroom of diesel gaat. De kachel was men namelijk in z'n geheel vergeten in te bouwen... Ik voorzie een gouden toekomst voor de sleepbedrijven hier in de regio.isadora schreef:Als die kachels er al waren geweest, werd die actieradius mogelijk nog kleiner?
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Connexxion wil de Midcity's nu vanaf april inzetten:
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... land-noord
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... land-noord
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Bij elk bericht wat erover verschijnt is de startdatum steeds weer uitgesteld :')
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Waarom mogen er maar 19 mensen meerijden? Buiten 100 bussen zijn staanplaatsen toch gewoon toegestaan?
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Met staanplaatsen worden de bussen te zwaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Wat Suus zegt.
Bij een bus wordt het aantal staanplaatsen gerekend door het overgebleven laadvermogen te delen op een gemiddelde mens (70 kg). Een VDL MidCity Electric heeft ongeveer 1400 kilo laadvermogen, dus 19 man + chauffeur = maximale massa bereikt.
Bij een bus wordt het aantal staanplaatsen gerekend door het overgebleven laadvermogen te delen op een gemiddelde mens (70 kg). Een VDL MidCity Electric heeft ongeveer 1400 kilo laadvermogen, dus 19 man + chauffeur = maximale massa bereikt.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
En de provincie NH slikt het allemaal als zoete koek.... Je wint een concessie door een aanbod te doen en je bent al bijna het eerste hele jaar niet in staat om je beloftes na te komen wat cxx vantevoren al wist omdat er in HIJ ook elektrische Midshitty's moesten komen en er toen ook al problemen mee waren... Maargoed, soms is het goed om dingen te laten gebeuren en iemand flink door het ijs te zien zakken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten