Intercity Direct (Amsterdam - Breda)
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Dank voor de nadere toelichting. Dat is dan toch wel een bug, met dan als gevolg een meest veilige fout (stilzetten van de trein). Het preventief stilzetten zal daarbij werking zijn van de software. Het komen in een loop is fout, waardoor er een timeout ontstaat. Dat is toch essentiële functionaliteit. Hopelijk dat ze snel akkoord hebben voor de fix zodat het probleem permanent tot het verleden behoort
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Mja, aangezien het om veiligheid gaat, kan het helaas nog wel even duren ben ik bang.
Ik zou het ook graag anders zien uiteraard.
Ik zou het ook graag anders zien uiteraard.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Vanochtend heeft de 907 inderdaad met een negendelige stam gereden, ik zag hem op Amsterdam Centraal.Suus schreef:Er schijnt één negendelige stam uit de 1100 naar de 900 te verhuizen. Een zesdelige stam verhuist daardoor naar de 1100.
De “gelukkige” omloop die de negendelige stam krijgt is de omloop die met de 907 begint in Breda.
Maar ik heb nog niet gevonden welke omloop van de 1100 de zesdelige stam heeft ingenomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Ik heb even zitten zoeken en de 1137 rijdt met 6 bakken (treinstam 16115)
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
De zomervakantie is grotendeels voorbij, daarom heeft NS nieuwe drukte-indicatoren gemaakt. Naast dat de treinen opnieuw zijn gewaardeerd is nieuw is dat ze nu ook op Amsterdam Centraal hangen voor de avondspits en dat de indicatie Rood-uitroepteken is verdwenen.
Rotterdam Centraal:
Amsterdam Centraal:
Rotterdam Centraal:
Amsterdam Centraal:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Misschien handiger om het hierover in een meeromvattend topic te hebben, want die drukte-indicatoren hangen namelijk tegenwoordig op meer stations. Ik heb ze deze week ook gezien in Amersfoort en vandaag ook op Leiden Centraal.
In het geval van Leiden heeft het nog zin (omdat er werkelijk groene treinen gedurende de spits zijn), maar in Amersfoort schreeuwt het ding eigenlijk "NS maak je spitstreinen nou eens wat meer op maat" want daar komt de kleur groen amper op voor (die zie je bijvoorbeeld op tijden waarop je nog in de daluren incheckt om die trein te nemen en bij de trein van 8.58 uur die veel minder mensen nemen omdat ze dan nog in de rij staan om met korting in te kunnen checken).
En dan zullen we het er nog maar niet over hebben dat in Leiden het overzicht voor de treinen richting Schiphol op het perron naar Den Haag hangt en er in Amersfoort drie stuks voor de richting Utrecht zijn, maar nul naar Schiphol waar toch ook genoeg volle treinen gemeld worden.
In het geval van Leiden heeft het nog zin (omdat er werkelijk groene treinen gedurende de spits zijn), maar in Amersfoort schreeuwt het ding eigenlijk "NS maak je spitstreinen nou eens wat meer op maat" want daar komt de kleur groen amper op voor (die zie je bijvoorbeeld op tijden waarop je nog in de daluren incheckt om die trein te nemen en bij de trein van 8.58 uur die veel minder mensen nemen omdat ze dan nog in de rij staan om met korting in te kunnen checken).
En dan zullen we het er nog maar niet over hebben dat in Leiden het overzicht voor de treinen richting Schiphol op het perron naar Den Haag hangt en er in Amersfoort drie stuks voor de richting Utrecht zijn, maar nul naar Schiphol waar toch ook genoeg volle treinen gemeld worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Ik vind zojuist een brief van NS in mijn brievenbus met daarin excuses voor de drukte in de Intercity Direct en één koffiebon geldig voor Rotterdam Centraal.
Tja, wat moet ik daar nu weer van vinden...
Tja, wat moet ik daar nu weer van vinden...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Pas op hoor, straks krijg je Mikos op je dak! :Y
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Daar gaan we weer!
Softwarefout in locomotief Intercity Direct zorgt mogelijk tot Kerst voor extra vertragingen: https://www.ad.nl/rotterdam/mogelijk-to ... ~a4355ff0/
Softwarefout in locomotief Intercity Direct zorgt mogelijk tot Kerst voor extra vertragingen: https://www.ad.nl/rotterdam/mogelijk-to ... ~a4355ff0/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Staat nu niet echt veel nieuws in. New article, same shit.
🍉
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
NS heeft besloten de prijsverhoging van de Intercity Direct Toeslag uit te stellen tot 1 juli 2019. De motivatie is dat de reiziger de afgelopen tijd teveel overlast heeft ervaren. NS verwacht in 2018 een punctualiteit van 82,9% op de HSL te halen en daarmee aan de eisen van het ministerie te voldoen.
https://nieuws.ns.nl/ns-stelt-prijsverh ... irect-uit/
https://nieuws.ns.nl/ns-stelt-prijsverh ... irect-uit/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Zes jaar na het Fyra-debacle rijdt de intercity direct nog steeds dramatisch. link
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Schandalig gewoon hoe die prutsers er nog steeds niks van bakken. En daar doodleuk schandalige prijzen voor vragen. Om maar niet te zwijgen over de laconieke reacties van NS. Men blijft maar aanmodderen en het heeft geen gevolgen voor ze.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
IC Brussel is een internationale treinverbinding, die mag een andere partij dus gewoon uitvoeren. Ik lees echter nergens plannen, dus kennelijk is er toch te weinig markt of het is te ingewikkeld.
Die reistijd is natuurlijk grotendeels een politieke keuze, voor zowel het ommetje Breda als het ommetje Zaventem.
Die reistijd is natuurlijk grotendeels een politieke keuze, voor zowel het ommetje Breda als het ommetje Zaventem.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Ga je nou eens verdiepen in de materie. Weet je überhaupt hoeveel acties er lopen, wat er momenteel aan wordt gedaan om de schade te beperken?en-es schreef:Schandalig gewoon hoe die prutsers er nog steeds niks van bakken. En daar doodleuk schandalige prijzen voor vragen. Om maar niet te zwijgen over de laconieke reacties van NS. Men blijft maar aanmodderen en het heeft geen gevolgen voor ze.
Weet je überhaupt of NS alleen verantwoordelijk kan worden gehouden?
Ga dat nou eens eerst uitzoeken en kom dan met termen als prutsers, schandalig en aanmodderen. Of stel op z'n minst vragen.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Voor het Fyra-debacle is de NS niet in zijn eentje verantwoordelijk geweest.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Parlement ... _naar_Fyra
De dieperliggende oorzaken: het gebrek aan ervaring met HSL-materieel en infrastructuur, de gebrekkige samenwerking tussen Nederland en België, het hoge ambitieniveau en tegelijk het gebrek aan financiële middelen om dat te verwezenlijken, de onoverbrugbare kloof tussen commercieel en publiek belang - dat is allemaal nog steeds aanwezig en niet opgelost.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Parlement ... _naar_Fyra
De dieperliggende oorzaken: het gebrek aan ervaring met HSL-materieel en infrastructuur, de gebrekkige samenwerking tussen Nederland en België, het hoge ambitieniveau en tegelijk het gebrek aan financiële middelen om dat te verwezenlijken, de onoverbrugbare kloof tussen commercieel en publiek belang - dat is allemaal nog steeds aanwezig en niet opgelost.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Vraag: Kerst is geweest. Zijn nu alle problemen met de software opgelost zoals NS aan haar klanten had beloofd?Daan! schreef:Of stel op z'n minst vragen.
Met vriendelijke groet,
Een gedupeerde reiziger (44 claims in 2018)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Er is nooit beloofd dat álle softwareproblemen met de kerst opgelost zouden zijn. Er is gezegd dat er vóór kerst gepoogd zou worden om één specifiek probleem op te lossen.
De oplossing is sinds begin december goedgekeurd en wordt uitgerold op alle machines. Dat heeft echter tijd nodig. Tot en met begin volgend jaar worden er nog machines voorzien van de update.
Eerste indruk is overigens erg hoopvol. Sinds anderhalf jaar hebben we weer een volledig lege storingslijst.
Bij de vorige softwareversie (7J) was de Memor uitgeschakeld, dus daar kreeg je altijd een melding van. Bij de nieuwe 9.4 stond er een standaard melding in. Nu met 9.4.1 is de lijst dus weer helemaal leeg :)
De oplossing is sinds begin december goedgekeurd en wordt uitgerold op alle machines. Dat heeft echter tijd nodig. Tot en met begin volgend jaar worden er nog machines voorzien van de update.
Eerste indruk is overigens erg hoopvol. Sinds anderhalf jaar hebben we weer een volledig lege storingslijst.
Bij de vorige softwareversie (7J) was de Memor uitgeschakeld, dus daar kreeg je altijd een melding van. Bij de nieuwe 9.4 stond er een standaard melding in. Nu met 9.4.1 is de lijst dus weer helemaal leeg :)
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Is het eigenlijk de bedoeling dat alle icd en icb diensten met icng worden uitgevoerd? Dan is het toch simpelweg wachten op nieuw materieel, en in de tussentijd het zo goed mogelijk proberen te doen met het materieel dat je hebt, een andere vervoerder zou hier in precies dezelfde situatie zitten, alleen hebben die geen traxxen+icr, dus wordt het nog lastiger om een fatsoenlijke dienst neer te zetten.
Bij twijfel altijd klagen
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
ICD krijgt ICNG, ICB is nog geen besluit over genomen (hangt af van een eventuele concessieverlenging in 2025).
Wel zijn er twee treinstellen met België-pakket besteld voor het doorlopen van de toelating. Als er dan een beslissing valt, kunnen de treinen snel besteld en geleverd worden.
Mocht er geen verlenging komen van de concessie, dan worden die twee treinstellen voor België opgenomen in de binnenlandse pool. De verschillen zijn gelukkig relatief klein (meer fietsplekken en bagagerekken voor de Belgische variant), buiten natuurlijk de technische verschillen.
Wel zijn er twee treinstellen met België-pakket besteld voor het doorlopen van de toelating. Als er dan een beslissing valt, kunnen de treinen snel besteld en geleverd worden.
Mocht er geen verlenging komen van de concessie, dan worden die twee treinstellen voor België opgenomen in de binnenlandse pool. De verschillen zijn gelukkig relatief klein (meer fietsplekken en bagagerekken voor de Belgische variant), buiten natuurlijk de technische verschillen.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Ja tot die tijd dient NS zeker op dit traject vorstelijk te compenseren. Dus geen toeslagen, extra kortingen etc en een actief GTBV. Dus NS benaderd reizigers ipv andersom.Daan! schreef:Ga je nou eens verdiepen in de materie. Weet je überhaupt hoeveel acties er lopen, wat er momenteel aan wordt gedaan om de schade te beperken?en-es schreef:Schandalig gewoon hoe die prutsers er nog steeds niks van bakken. En daar doodleuk schandalige prijzen voor vragen. Om maar niet te zwijgen over de laconieke reacties van NS. Men blijft maar aanmodderen en het heeft geen gevolgen voor ze.
Weet je überhaupt of NS alleen verantwoordelijk kan worden gehouden?
Ga dat nou eens eerst uitzoeken en kom dan met termen als prutsers, schandalig en aanmodderen. Of stel op z'n minst vragen.
Of je bent zelf wat slim. Gewoon eens grijs rijden. Dus per ongeluk met je TrajectVrij vergeten uit te checken, waar dat kan.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Het zal zijn redenen hebben. Maar ik vind het gewoon niet normaal dat het al 6 jaar duurt.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Tja, dat zal wel op dag 1 van.inzet probleemloos al die spanningsovergangen passeren??Mdk schreef:Is het eigenlijk de bedoeling dat alle icd en icb diensten met icng worden uitgevoerd? Dan is het toch simpelweg wachten op nieuw materieel,(...
Er zal vast en zeker niet minder electronica in komen.dan.dat er nu al in een Traxx zit, lijkt mij.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Alstom kan prima treinen bouwen anders, maar Bombardier heeft al een tijd technische problemen. De beveiliging van de Hofpleinlijn, de Vario-dubbeldekkers en Talent-2'en van DB Regio, de Swiss Express van de SBB, allemaal zijn ze jaren te laat en allemaal zijn ze van Bombardier. Als het dan uiteindelijk rijdt komt het vaak wel goed, maar ook niet altijd: de AGC-stellen van de SNCF hebben van tijd tot tijd wel eens last van uitval van de dieselmotoren, de punctualiteit van de SBB lijdt onder de problemen van de Swiss Express en ook bij DB Regio zijn de Vario-Dosto's niet betrouwbaar genoeg. Helaas ben ik er steeds meer van overtuigd dat de Baureihe 186 niet de beste keus was voor NS, de Vectron-serie toont dat goede locomotieven wel beschikbaar zijn, de aanloopproblemen van de HLE 18/19 van de NMBS waren niets in vergelijking met de problemen bij Bombardier.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
In de tijd, circa zestien jaar geleden, dat de locomotieven als tijdelijke oplossing voor de HSL werden geselecteerd had je niet zoveel keuze natuurlijk. En zover ik weet is het Siemens/NMBS ook nooit gelukt om de HLE 18 goedgekeurd te krijgen voor de HSL 4. Sterker nog, zelfs Luxemburg is nog niet eens gelukt. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten