Januari

Mijn spoorse jaar begon met een kort reisje naar Polen, daar zag ik in Rzepin deze IC.
Februari

Een winters plaatje uit Bohinjska Bistrica, Slovenië.
Maart

In Maart ging ik een dagje op en neer naar Wuppertal om een ritje te maken met de nieuwe voertuigen van de Schwebebahn. De tekst Bitte nicht einsteigen! is helaas nu weer erg actueel, het zweefverkeer ligt voorlopig stil nadat er een stroomrails naar beneden viel)
April

In april bracht ik twee weken door in Groot-Brittannië, reizend in de eerste klas (i.v.m. gratis voedsel enzo) en dan bij voorkeur met High Speed Trains. Inmiddels een historische opname want Virgin rijdt hier niet meer (deze treinen nog wel maar dat zal ook niet lang meer duren).
Mei

In mei een lange rit met hondekop 766, de Zuid-Beverland Express van Amersfoort (hier op de foto) naar Goes.
Juni

Niet heel veel spannends gedaan deze maand op treingebied, maar ik was wel een keertje in België, en zag deze dieseltjes in Mol
Juli

In juli was bij de Stoomtram Hoorn-Medemblik het Bello-festival. Hier arriveert de naamgever van dit festival in Wognum-Nibbixwoud
Augustus

Uitzicht vanaf het stadhuis van Stockholm, met op de brug een X2000.
September

Een Lastochka (Russische Desiro) in station Lokomotiv aan de grote ringlijn rond Moskou
Oktober

Op een zonnige dag eind oktober bij de Mid-Hants Railway (aka Watercress Line) komt een stoomtrein aan rijden bij station Ropley.
November

De SSN nam in november afscheid van de 65 018 als hoofdlijnlocomotief met een lange rit naar de VSM. Hier de loc in actie met een goederentrein bij Loenen.
December

Ik sloot het jaar af met een ritje in de nieuwste aanwinst van de Nederlandse Spoorwegen, de SNG, van Den Haag naar Haarlem.