Statistieken: méér dan cijfertjes.

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Hainje »

Ardan schreef:hij vliegt zonder mij erin ook wel.
Mwa, als iedereen zo denkt wel ja. Je hebt natuurlijk ook nog het vraag/aanbod-ding. Maar goed, ik ga verder ook niet met het opgeheven vingertje zwaaien ofzo.
🍉
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door waldo79 »

Heel lang was vliegen ook voor de happy few weggelegd. Maar zolang als de zware vervuilers als het vliegverkeer en scheepvaartverkeer buiten alle milieuaspecten gehouden worden is er sprake van oneigenlijke concurrentie.

Wat niet wegneemt dat ik vaker in de lucht bivakkeer dan als het minder toegankelijk was geweest.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door SLToilet »

Trein:

Meest noordelijk: nabij Zwolle, NL
Meest westelijk: Penn Station, NYC, VS
Meest zuidelijk: nabij Kesamben, Jawa Timur, ID
Meest oostelijk: tussen Malang Kotalama en Kotabaru, ID
Hoogste punt: ergens in de buurt van Malang, ID
Laagste punt: HSL-tunnel, NL, tussen Breda en Rotterdam.
Daarnaast ben ik ook nog in België geweest met de trein.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

waldo79 schreef:Heel lang was vliegen ook voor de happy few weggelegd. Maar zolang als de zware vervuilers als het vliegverkeer en scheepvaartverkeer buiten alle milieuaspecten gehouden worden is er sprake van oneigenlijke concurrentie.

Wat niet wegneemt dat ik vaker in de lucht bivakkeer dan als het minder toegankelijk was geweest.
De scheepvaart maakt in Europa in ieder geval meer progressie dan de luchtvaart, door over te stappen op aardgas en (dankzij de EU) in havens op walstroom. Nu is aardgas nog steeds een fossiele brandstof, maar al wel een stuk beter dan de uiterst smerige zware stookolie. Het zwavelgehalte daarvan is in de laatste jaren gelukkig al wat teruggebracht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Vinny »

De nieuwe vliegtuigen zijn efficiënter geworden, en er wordt nu zelden nog half-leeg gevlogen. Per reizigerkilometer is het vliegtuig niet meer verschrikkelijk vervuilend. Voor het klimaat en het milieu is het aanpakken van kolen of petroleumkachels (amper meer in Nederland) zinvoller.

Ik zou zelf zeggen: stop zo snel mogelijk met de winning van bruinkool, vervang kernenergie niet door nieuwe fossiele brandstofcentrales en vind een betaalbare oplossing voor energieopslag in huizen zodat zonnepanelen rendabel kunnen worden. Daarmee kan (vrij eenvoudig) mondiaal aardig wat CO2 emissie beperkt worden en niemand hoeft iets in te leveren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door JothamvW »

Van mij ook maar eens OV-extremen:.
Noord: Eemshaven
West: Heathrow Terminal 5, Londen
Zuid/Oost: Metrostation Opatov, Praag
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Z2N »

Vinny schreef:De nieuwe vliegtuigen zijn efficiënter geworden, en er wordt nu zelden nog half-leeg gevlogen. Per reizigerkilometer is het vliegtuig niet meer verschrikkelijk vervuilend. Voor het klimaat en het milieu is het aanpakken van kolen of petroleumkachels (amper meer in Nederland) zinvoller.
Het probleem zit er echter in dat het aantal passagiers enorm groeit, en het aantal vliegbewegingen daarmee ook. De algehele CO2-uitstoot stijgt dan ook, en zolang 'een weekendje Barcelona' meer CO2 uitstoot dan een jaar lang elke dag een bucket KFC eten, moet er iets aan dat vliegen gebeuren.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door DingeZ »

Mijn statistieken voor 2018:

Bus: 2.544,5 km
Tram: 2.509,8 km
Metro: 1.595,1 km
Trein: 26.364,9 km

De kilometers met de metro zitten vooral in januari-maart (1069km), daarna verhuisde ik van de Bijlmer naar de Spaarndammerbuurt, dus zakte het flink in. De buskilometers zitten (op wat uitstapjes vanwege nieuwe concessies in januari na) vooral in de laatste maanden, aangezien ik tegenwoordig in Almere werk en daar dagelijks de bus moet gebruiken. De meeste afstand heb ik afgelegd in juni, 4537km, wat voornamelijk door een retourtje Praag kwam. De minste afstand was mei, met 1544km.

Wat de extremen betreft, met de trein bereikt:
Noord: Eemshaven
Oost: Praha-Holešovice
Zuid: Praha hlavní nádraží
West: Penzance

Met vliegtuig en touringcar bereikt:
Oost: Caesarea Philippi (oude romeinse stad aan de voet van de Hermon in het Golan-gebergte)
Zuid: Ein Gedi (Oase aan de dode zee)

Nieuwe trajecten:
Spoiler: show
Trein:
Roodeschool (aansluiting) - Eemshaven
Berlin Südkreuz - Dresden Hbf
London Paddington - Penzance
Bodmin Parkway - Boscarne Junction
St. Erth - St. Ives
Exeter St. Davids - Bristol Temple Meads
Bristol Temple Meads - Cardiff Central
Cardiff Central - Swansea
Swansea - Schrewsbury (via Heart of Wales line)
Schrewsbury - Birmingham New Street
Birmingham Moor Street - Stourbridge Junction
Stourbridge Junction - Stourbridge Town
Birmingham New Street - Coventry
Brimingham New Street - Nottingham
Nottingham - Grantham
Grantham - London King's Cross

Metro:
Diverse korte stukjes in Praag
Noord/Zuidlijn

Tram:
Jeruzalem
Veel stukken in Praag
Birmingham
Antwerpen
Normaal ga ik nooit vrijwillig vliegen. Dit jaar had ik alleen een reis naar Israel voor het 25-jarig huwelijk van m'n schoonouders.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door erjeebee »

2018:

Tram: paar kilometer (<10) in Melbourne, 4 km in Sydney
Bus: paar korte tripjes in Brisbane en Ipswich (bij elkaar misschien 25 km) , Auckland-Tauranga (NZ) vv (plm 430 km), Auckland Airport - Auckland vv (42 km), dus zeg maar rond de 500 km.
Metro: nada
Trein: Gosford-Sydney Central v.v., tig keer Karrabin-Brisbane Central, aantal keer Dinmore-Brisbane Central, 2 keer Bundamba-Brisbane Central en wat kortere tripjes op de Ipswich line. Ik schat zo rond de 13000 km
Boot: Auckland-Waiheke island v.v. (plm 25 km)
Taxi: 2 keer Melbourne Airport-CBD v.v. (plm 110 km) en 1 keer Auckland Airport-CBD vv (42 km)
Vliegen: 2 keer Brisbane-Melbourne v.v., 2 keer Brisbane-Auckland v.v.
Eigen auto: 12000 km.
Fiets: paar km (moet nodig worden gerepareerd)
Benenwagen: Ergens rond de 2500 km

Noord: Esk (Nee, niet Enschede Kennispark, maar in Queensland, vlak bij huis... ben in 2018 eigenlijk niet in noordelijke richtiging gegaan.)
Oost: Papamoa (NZ)
Zuid: Papamoa (NZ)
West: "12 Apostles" (Great Ocean Road, Victoria)

Ondanks storend gebrek aan OV in mijn woonplaats toch nog steeds meer OV dan auto-km's hier. Niet slecht!
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door VIRM »

Met de trein bereikt afgelopen jaar:
Noord: Kopenhavn Hovedbanegard (op de voet gevolgd door Malmo-Centraal)
Oost: Malmo-Centraal (op de voet gevolgd door Kopenhavn Hovedbanegard en Venezia Santa Lucia)
Zuid: Marseille Saint-Charles (ook op de voet gevolgd door Venezia Santa Lucia)

Ik houd het aantal OV-kilometers niet bij, tenzij iemand daar een goed programma voor weet?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door ArrivaBas »

Door onder andere mijn bijbaan bij Jumbo Sterrenburg en de voorwaarden van de Kärnten Card zijn alle OV-statistieken gedaald naar 0 km, maar ik kom toch met de volgende uitersten:
Noord: Slagharen (NL) (2017: Amsterdam Centraal (NL))
Oost: Klagenfurt (AT) (2017: Bielerhöhe (AT))
Zuid: Rateče (AT/IT/SI) (2017: Bielerhöhe (AT))
West: Hoek van Holland (NL) (2017: Scheveningen (NL))

Dit jaar zijn 6 landen bezocht: Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Italië en Slovenië.

Toch staat er alweer een treinreis gepland: Op 11 februari ga ik proefstuderen bij Avans Tilburg en ga er om te oefenen voor mijn studentenperiode per trein heen. De OV-Studentenkaart staat ook om de hoek. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Wannes »

Mijn uitersten met de trein;
Noord: Groningen
Oost: Alp Grüm
Zuid: Alp Grüm
West: Antwerpen CS
Hoogste station: Ospizio Bernina
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Lijn65 »

Kilometers hou ik niet bij, treinritten wel. De ritten moet ik alleen nog wel een keer verwerken. Ik heb tot nu toe alleen mijn uitersten van 2018:
Plaatsen:
Noord: Trondheim, Noorwegen
Oost: Stockholm, Zweden
Zuid: London, Verenigd Koninkrijk
West: Cliffs of Moher, Ierland.

Verder heb ik mijn kaartje met bezochte stations in het buitenland weer een klein beetje uitgebreid: Klik hier
Basislijn
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door erjeebee »

Lijn65 schreef: Zuid: London, Verenigd Koninkrijk
Ben je in Nederland niet zuidelijker dan pak m beet Weert geweest?
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door jelmerrr »

Hoe berekenen jullie trouwens de buskilometers?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Hainje »

Opmeten met www.afstandmeten.nl gaat het handigste.
🍉
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Lijn65 »

erjeebee schreef:Ben je in Nederland niet zuidelijker dan pak m beet Weert geweest?
Het zuidelijkste waar ik in Nederland geweest bent is Heinkenszand. Dat ligt ongeveer op de zelfde hoogte als Londen, maar Londen klinkt leuker. :lol:
Basislijn
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door erjeebee »

En limbabwe is zo prachtig..........
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

Zo, januari is goed begonnen. En nog niet eens afgelopen *O*

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Suus op zo 27 jan 2019, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Ardan »

Ha, ik was dinsdag ook nog in die hoek. Ik neem wel aan dat jij je rondje alleen niet in één dag hebt gemaakt :P
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

Nee, in drie dagen, want alleen met daglicht in Duitsland gereisd. Dankzij Black Friday + Ledenkorting was de IBIS net buiten het centrum van Dortmund (metro Markgrafenstraße) maar 33 euro per nacht *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door cassie127 »

Rondje Almelo - Herford - Paderborn - Unna heb ik begin deze maand ook al gedaan :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

En januari deel 2 *O*

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

Ik verwacht dat het voor de maand april nu klaar is, dus de tussenstand na de eerste vier maanden van 2019:
Afbeelding

Met een zoom op de Ruhrpott:
Afbeelding

Inmiddels heb ik van NRW alle stations van de gebieden Aachen, Bochum, Duisburg, Essen, Hamm, Kleve, Krefeld, Leverkusen, Mülheim a/d Ruhr, Oberbergische Kreis, Oberhausen, Remscheid, Soest, Solingen, Viersen en Wuppertal op de foto, nadat ik vorig jaar bijna alles verloor. Nog van twee gebieden heb ik niets: Olpe en Euskirchen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

Omdat er een zevendaagse veldtocht gevolgd door een driedaagse strooptocht in de planning staan, even een update met daarin de tweedaagse excursie van afgelopen weekend erin verwerkt *O*

Afbeelding

In NRW heb ik van de volgende Kreis/Kreisvrije steden nu van alle stations minstens één bordje: Aachen, Bochum, Duisburg, Ennepe-Ruhr-Kreis, Essen, Hagen, Hamm, Kleve, Krefeld, Leverkusen, Mülheim an der Ruhr, Oberbergische Kreis, Oberhausen, Remscheid, Soest, Solingen, Viersen en Wuppertal.

Van Niedersachsen zijn de volgende gebieden compleet: Braunschweig, Delmenhorst, Gifhorn, Grafschaft Bentheim, Peine, Schaumburg en Wolfsburg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten