OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Kijk, dat is een duidelijke uitleg. :pos: Bedankt.
De "uitleg" van MetroRET maakte het voor mij namelijk alleen maar onduidelijker, omdat ik dacht dat hij bedoelde dat de [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] via Amsterdam Bijlmer rijdt. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

De omroep in Gouda geeft wegens een defecte trein tussen Gouda en Alphen aan den Rijn een omreisadvies naar Haarlem via Woerden en Leiden...
Lijkt me wat om: de reisplanner geeft dan ook alleen adviezen via Den Haag Centraal en via Woerden en Amsterdam Centraal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door diederickx »

Mikos schreef:De 5700 rijdt van Utrecht naar Hoofddorp, maar dan wel via Hilversum. Vanwege die omweg, wordt de 5700 aangegeven op Utrecht als Sprinter naar Weesp. Onderweg wijzigt de bestemming naar Hoofddorp. Reizigers naar Schiphol en Hoofddorp stappen dan op Utrecht niet in de trage 5700, maar in de rechtstreekse Intercity. Door een wisselstoring kunnen de 15800 en 5700 momenteel niet stoppen te Weesp. Meer is het niet.
Op een vergelijkbare manier zie je op het paneel rechts een trein naar Breukelen staan die (afwijkend) eindigt in Maarssen, en dus niet stopt in Breukelen.

Edit: Quote toegevoegd wegens tussengekropen berichten
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

Mikos schreef:De 5700 rijdt van Utrecht naar Hoofddorp, maar dan wel via Hilversum. Vanwege die omweg, wordt de 5700 aangegeven op Utrecht als Sprinter naar Weesp. Onderweg wijzigt de bestemming naar Hoofddorp. Reizigers naar Schiphol en Hoofddorp stappen dan op Utrecht niet in de trage 5700, maar in de rechtstreekse Intercity. Door een wisselstoring kunnen de 15800 en 5700 momenteel niet stoppen te Weesp. Meer is het niet.
Ben ik wel benieuwd of de sprinters elders aan de kant gingen voor de IC's die normaal in Weesp worden gepasseerd, of dat de treinen doorknalden en vervolgens veel te vroeg op het volgende station (eerste stop na Weesp dus) waren.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Zugführer »

diederickx schreef:Op een vergelijkbare manier zie je op het paneel rechts een trein naar Breukelen staan die (afwijkend) eindigt in Maarssen, en dus niet stopt in Breukelen.
Daar staat niet "sprinter naar Breukelen - stopt niet in Breukelen", maar daar staat gewoon "eindigt in Maarssen", dus vind ik niet helemaal vergelijkbaar :p
Maar het is me duidelijk nu, het staat er een beetje raar, maar het is gewoon een vrij uitzonderlijke situatie ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Defecte trein op de HSL tussen Schiphol en Rotterdam Centraal. Vandaag is het advies op Amsterdam Centraal dan als volgt: Reizigers naar Delft reizen via Haarlem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daelea »

Een echte misser is het niet, maar wel een mooi voorbeeld van de onfeilbare logica in het OV soms. Men neme twee metrolijnen, A en B, die beide een voetnoot moeten hebben, aangeduid door een letter. Dan kies je natuurlijk (b) voor lijn A en (a) voor lijn B. Leuker kunnen we het niet maken, wel ...Afbeelding
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

_O-
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Klopt wel meer niet, want zover ik weet rijdt lijn B nooit verder dan Parkweg, en wordt er alleen naar Parkweg gereden als lijn A niet naar Pernis rijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

In de vakantiedienst is men ook weer lekker duidelijk....

Dan rijdt maandag t/m zaterdag lijn B naar Pernis, in de plaats van lijn A.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Maar hoe je dat op de site van de RET moet terugvinden? Als ik voor morgen lijn B opvraag krijg ik Pernis niet te zien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Dát is juist de misser.... sterker nog... daar wordt gewoon de jaardienst getoond.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Maar hoe weet je dat dan? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Lijn D die om de 5 minuten rijdt op Eerste Kerstdag lijkt me wat onwaarschijnlijk.
Afbeelding

Tevens is de juiste dienstregeling wel op andere online-platformen ingeladen, zoals 9292 en de OVinfoapp.

Ook een leuk missertje is dat een nachtmetro naar Nesselande in de vakantiedienst is betitelt met lijn A.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ArrivaBas »

https://www.rijdendetreinen.nl/storinge ... echt-breda

Prima informatie, maar de [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Breda2300[/serie] rijdt niet meer in het weekend. :P
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Dan klopt het toch? *O*
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Die storing duurde ook wel 1 minuut.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Ik stond net (18:15) op het perron in Ut, toen op de 665 alle bestemmingsaanwijzers van de drie stellen ICM op Amsterdam Bijlmer Arena schoten. De ICM-stellen van mijn 8862 naar Apn terug hadden bij binnenkomst last van dezelfde kwaal, toen hadden de HC's van de 665 op twee van de drie stellen de aanwijzers weer goed gezet.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door marvinkok »

Lijkt een storing te zijn...
Vandaag zag ik ook meerdere stellen icm geparkeerd in Zutphen en Hengelo met Asb opde borden...
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Jultar »

Is al een aantal weken zo dat de bestemmingsaanduiding op Bijlmer Arena springt als er geen reisinfo voor die trein geladen is.
De Rotterdamse collega's waren daar niet al te blij mee
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

Eerder vanavond was er op de HSL een verstoring vanwege een defecte trein. Op Schiphol werd omgeroepen dat de 1068 van 20:37 was uitgevallen, en dat reizigers naar Rotterdam gebruik konden maken van de 2481 van 20:43. Geen idee waarom reizigers niet werden doorverwezen naar de 9268 van 20:40…
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Mogelijk omdat die al vol zit met Belgen?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Vanmiddag was er een [serie=Sprinter|2019|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] naar Baarn uitgevallen op Utrecht Centraal. Zowaar werd er een omreisadvies omgeroepen (inclusief vertrektijd en -spoor van de trein van Hilversum naar Baarn). Jammer dat er voor de reizigers naar de andere stations niets werd omgeroepen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Het reisadvies naar Baarn is dan ook ietsjes gecompliceerder dan de eerstvolgende trein nemen. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daelea »

In ZHN is sinds afgelopen zondag een tweetal lijnen gewijzigd: lijn 1 in Leiderdorp rijdt een iets andere route en lijn 602 is begonnen met rijden. In 9292 zijn de nieuwe route en lijn terug te vinden, maar in apps/websites als OVinfo, Google Maps, Citymapper en OVzoeker niet. In OVinfo is wel te zien dat de bussen op lijn 1 de nieuwe route rijden, maar zodra ze aan het begin van de nieuwe route komen, schiet de status meestal op 'geen real-time info'. Heeft iemand enig idee wat hier misgaat?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten