Kabinetsplannen OV Rutte-III
Re: Kabinetsplannen OV Rutte-III
Ik moet zeggen dat ik de plannen juist meer focus vond hebben op de 'tweede schil' (Brabantstad, Arnhem-Nijmegen, Zwolle) dan verwacht. In die zin wordt er al flink buiten de Randstad gekeken, tenzij Nijmegen nu de Randstad is geworden.
Natuurlijk worden Zeeland, Limburg, Twente en het noorden zo een beetje vergeten, en mag ook best wat meer aandacht naar toe. Maar dat moet sowieso in context van de mogelijke PHS naar Rotterdam, Eindhoven en Zwolle, en dat is natuurlijk een veel fijnere soundbite.
Natuurlijk worden Zeeland, Limburg, Twente en het noorden zo een beetje vergeten, en mag ook best wat meer aandacht naar toe. Maar dat moet sowieso in context van de mogelijke PHS naar Rotterdam, Eindhoven en Zwolle, en dat is natuurlijk een veel fijnere soundbite.
請勿靠近車門
Re: Kabinetsplannen OV Rutte-III
De D66 in Apeldoorn voelt zich ook genegeerd.
zie hierrrr
zie hierrrr
Bij twijfel altijd klagen
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kabinetsplannen OV Rutte-III
Ook politici laten zich blijkbaar sterk beïnvloeden door wat de media roepen. Geheel ten onrechte is het beeld ontstaan dat er alleen nog maar geïnvesteerd gast worden in de verbindingen tussen de genoemde 9 steden.
In plaats daarvan wordt voor die verbindingen gekeken of het sneller & comfortabeler kan. Een snelheidsverhoging tussen Amersfoort en Apeldoorn zou juist goed in dit plan passen!
Nee, deze delen van het land wordt niet vergeten, alleen wordt niet verwacht dat de vervoersvraag daar zo groot wordt, dat de treinen hoogfrequent moeten gaan rijden.Cas schreef:Natuurlijk worden Zeeland, Limburg, Twente en het noorden zo een beetje vergeten, en mag ook best wat meer aandacht naar toe.
In plaats daarvan wordt voor die verbindingen gekeken of het sneller & comfortabeler kan. Een snelheidsverhoging tussen Amersfoort en Apeldoorn zou juist goed in dit plan passen!
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Kabinetsplannen OV Rutte-III
Zo, met het laatste nieuws over de Wunderline (https://www.treinreiziger.nl/wunderline ... er-bremen/) kunnen we die verbinding A'dam - Hamburg over Groningen voorlopig in het rijk der fabelen parkeren.
En nu Osnabrück aanpassen (als dat nodig is) en karren met dat ding.
En nu Osnabrück aanpassen (als dat nodig is) en karren met dat ding.
Re: Kabinetsplannen OV Rutte-III
Osnabrück aanpassen is niet nodig, op voorwaarde dat je niet langs het perron wil komen daar. Anders moet het twee keer, en moet je nog een keertje keren ook. Maar sowieso, als je in Duitsland dingen wil laten aanpassen ben je waarschijnlijk langer bezig dan het Wunderline-project nu. (A)
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: za 28 nov 2015, 22:46
Re: Kabinetsplannen OV Rutte-III
Politiek landelijk en media en politiek in het Noorden halen 2 dingen door elkaar. Het noorden wil sneller naar de Randstad, dus opwaardering of zelfs nieuwe lijnen op de trajecten Groningen/Leeuwarden - Zwolle - Lelystad met hoge snelheid.Suus schreef:Gert-Jan Segers vindt de plannen veel te veel vanuit de Randstad bedacht. "Hoe dierbaar Zwolle ons ook is, er gaat echt nog wel iets boven Zwolle".
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b89717ab/
De spoorplannen van het kabinet gaan over "meer" treinen per uur op drukke trajecten in het gebied Asd - Zw - Ah - Ehv - Bd. Toevallig is het daar drukker, dus logisch om meer treinen te laten rijden. En die gaan geen km sneller rijden.
Als het noorden nu eens zou zorgen dat de verbindingen vanuit de kleine kernen ri. Leeuwarden, Groningen en Assen beter worden kan er op een goedkopere manier een kwartier reistijdwinst gehaald worden plus hogere frequenties dan nu.
Kom ik weer met mijn eigen frustratie: 1 km inhaalspoor halverwege Franeker-Dronrijp met goede overstap in Leeuwarden levert voor behoorlijk wat reizigers een winst op van nu 1x naar dan 2x per uur naar de Randstad. Hebben wij veel meer aan dan onzinnge plannen maken die miljarden kosten en toch niet niet uitgevoerd worden in de komende 10-tallen jaren. En zo kan ik nog wel een paar optimalisaties tegen geringe kosten bedenken. Wat te denken van Sneek - Leeuwarden, geen hogere frequentie door funderingsproblemen. Laat men zich daar op focussen.
Re: Kabinetsplannen OV Rutte-III
We zijn op de hoogte. :')ibodejoode schreef: Kom ik weer met mijn eigen frustratie: 1 km inhaalspoor halverwege Franeker-Dronrijp met goede overstap in Leeuwarden levert voor behoorlijk wat reizigers een winst op van nu 1x naar dan 2x per uur naar de Randstad. [...] Laat men zich daar op focussen.
Re: Kabinetsplannen OV Rutte-III
Wat de 'schil' betreft zie ik het ook: plannen om het bestaande spoor te versnellen en frequenter te bedienen, al ben ik met mijn eigen Brabant nog huiverig over wat ze zullen gaan doen om de noodzakelijke verbindingen naar middelgrote steden zonder station te verbeteren. Ik vrees dat er verzandt in óf nagenoeg niks, óf een of ander concept dat geen spoor betreft maar zodanig duur wordt dat ze achteraf toch gaan smeken om spoor (en dat gevoel heb ik heel erg bij de tekst over het Brabantliner-traject: "geen spoor maar meer dan een bus").Cas schreef:Ik moet zeggen dat ik de plannen juist meer focus vond hebben op de 'tweede schil' (Brabantstad, Arnhem-Nijmegen, Zwolle) dan verwacht. In die zin wordt er al flink buiten de Randstad gekeken, tenzij Nijmegen nu de Randstad is geworden.
En al zullen zaken als nieuwe stations niet in deze fase aan bod zijn gekomen, dan vind ik het toch opvallend dat voor Brabant ineens veel details zijn over bepaalde andere, niet eerder vernomen projecten. Vooralsnog wel met een zekere vaagheid: 80 miljoen voor dubbelspoor Tilburg Reeshof? Bedoelt men vier sporen? En eigenlijk ook nog een hoop andere vragen. Al moet ik zeggen dat ik het heel hoopgevend vond klinken toen ik vanmorgen de krant las.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Kabinetsplannen OV Rutte-III
Daarstraks een, vind ik, mooi / leuk interview met Pier Eringa gehoord op radio 1 over bovenstaand onderwerp. Hij liet zich de kaas niet van het brood eten door Sven Kockelman. :pos: :)diederickx schreef:Van Veldhoven: in 2040 elke 10 minuten een trein tussen negen steden
Het ging over de ambitie van ProRail om sneller te investeren in meer treinen per uur (om de perrons tijdens de spits als het ware leeg te slepen)
en dat de reizigersgroei sneller groeit dan verwacht.
Naar zijn mening is 2040 zodanig ver weg.. dat mensen daardoor in de 'wachtstand' komen en dan is het over 10 jaar te laat om de boel in 2040 volgens plan uitgevoerd te hebben.. Zit wel wat in, denk ik.
https://www.nporadio1.nl/1-op-1/onderwe ... ur-in-2030
Waarom dit interview nou precies vandaag gehouden werd, is mij niet helemaal duidelijk.
Vermoedelijk vanwege Railtech in de jaarbeurs?
Re: Kabinetsplannen OV Rutte-III
Goed mogelijk ja, vanochtend was Goedemorgen Nederland ook al in Utrecht te vinden daarvoor.
Re: Kabinetsplannen OV Rutte-III
Als het goed is, is dit verhaal inderdaad toegelicht op de Railtech vandaag.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 134 gasten