Voor een treinverbinding die naast de Arriva-stoptrein Groningen-Leer komt, en bovendien voor meer dan de helft van de route door Duitsland loopt, zou het mij juist logischer lijken als het onderdeel wordt van de Duitse concessie.Klaasje schreef:Al zou het mij logisch lijken dat het in de concessie met de Noordelijke spoorverbindingen zit.
Trein Groningen - Leer
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Trein Groningen - Leer
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Trein Groningen - Leer
Mooi, kan ook weer in het grote fabeltjesboek worden geplakt.dennistd schreef:........de rechtstreekse trein levert precies 0 minuten tijdswinst op en kost minimaal 90 miljoen extra ten opzichte van een snelle overstap :') ........
Nu eerst maar weer eens bezig met die brug. Wordt dat nog wat voor de start van het volgende millennium?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Trein Groningen - Leer
Als het goed is, wordt de nieuwe brug in 2024 opgeleverd, dus er is dan maar zo'n 9 jaar geen treinverkeer mogelijk geweest.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Trein Groningen - Leer
Schandalig. Als het een brug 50 kilometer verderop bij Oldenburg was geweest was het binnen een paar maanden wel opgelost geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Trein Groningen - Leer
Als ie twaalf kilometer naar het westen gelegen had ook.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 3591
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Trein Groningen - Leer
Nou, nou. Nieuweschans-Leer is gewoon een heel zwak lijntje. Het stuk Nieuweschans-Weener is vrij snel na de aanvaring weer in gebruik genomen en de snelbus Groningen-Leer is sneller dan de stoptrein die eerder reed. Ik snap heel goed dat de Duitsers totaal geen prioriteit hebben met herstel van de brug.Suus schreef:Schandalig. Als het een brug 50 kilometer verderop bij Oldenburg was geweest was het binnen een paar maanden wel opgelost geweest.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Trein Groningen - Leer
Toen de brug in de tweede wereld oorlog beschadigd is geraakt duurde het ook ruim vijf jaar voordat er een nieuwe brug lag hoor.
Re: Trein Groningen - Leer
Destijds waren er wel iets meer bruggen kapot die een hogere prioriteit hadden
Volgens mij zijn er momenteel weinig bruggen kapot...
Volgens mij zijn er momenteel weinig bruggen kapot...
Re: Trein Groningen - Leer
De Duitsers betalen ook meer dan Nederland in totaal, dus het zou mij niets verbazen.reisthijs schreef:Voor een treinverbinding die naast de Arriva-stoptrein Groningen-Leer komt, en bovendien voor meer dan de helft van de route door Duitsland loopt, zou het mij juist logischer lijken als het onderdeel wordt van de Duitse concessie.
Re: Trein Groningen - Leer
Dat zou je zeggen, maar in werkelijkheid zijn er ontstellend veel Autobahnbruggen op cruciale plekken die op het punt staan om in elkaar te zakken. En aangezien dat uit hetzelfde potje gaat...dennistd schreef:Destijds waren er wel iets meer bruggen kapot die een hogere prioriteit hadden
Volgens mij zijn er momenteel weinig bruggen kapot...
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Trein Groningen - Leer
Internationaal treinvervoer is in principe "open acces". Ik verwacht een zelfde opzet als met de drielandentrein in Limburg. De overheid legt het als wens neer en de vervoerder die er brood in ziet mag het exploiteren.Klaasje schreef:Daar zitten überhaupt grote onzekerheden in. Al zou het mij logisch lijken dat het in de concessie met de Noordelijke spoorverbindingen zit. Dan loopt inderdaad het project om dieseltreinen te vervangen/ombouwen door wat anders. Daarbij wed met name de provincie Groningen al het geld op één paard terwijl die steeds minder waarschijnlijk het meest interessant is. Maar eigenlijk maakt het niet uit: Als de dienstregeling maar gehaald kan worden en het duidelijk is als de nieuwe verbindingen worden aanbesteed.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Trein Groningen - Leer
Er is een pot met geld onderweg vanuit de Europese Commissie. *O*
Bron: https://www.europa-nu.nl/id/vl29i5sd8wz ... 6ukzb3nnt0(..) Voor de verbetering van de spoorverbinding tussen Groningen en Bremen stelt de Europese Commissie 12,7 miljoen euro beschikbaar. Daarmee kan de reistijd naar de Duitse stad op termijn met een halfuur worden bekort.
Het betreft een bijdrage aan verbetering van het traject tussen Groningen via Winschoten naar Leer, niet ver over de grens. Treinen op dat stuk moeten tot 130 kilometer per uur kunnen gaan rijden. Ook worden maatregelen getroffen tegen geluidsoverlast en voor een betere veiligheid. EU-commissaris Violeta Bulc (Transport) verwacht op korte termijn officieel groen licht. Het werk moet in november 2023 klaar zijn. (..)
Re: Trein Groningen - Leer
Fijn dat het werk in 2023 klaar moet zijn ... maar die brug moet toch in 2024 af zijn?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8732
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Trein Groningen - Leer
Een brug die in 2023 af is, is dat ook nog wel in 2024. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Trein Groningen - Leer
Tenzij hij weer kapot gaat. (A)
Re: Trein Groningen - Leer
Als je dat bedrag deelt door het aantal reizigers dat er gebruik van maakt, zou je beter een kunnen gebruiken, vermoed ik...Durashift schreef:Er is een pot met geld onderweg vanuit de Europese Commissie. *O*
(...)
Bron: https://www.europa-nu.nl/id/vl29i5sd8wz ... 6ukzb3nnt0
Re: Trein Groningen - Leer
Gewoon een marketingcampagne starten onder studenten (Weener en Leer vallen binnen studentenreisproduct) dat drank goedkoper is aan de andere kant van de grens. Dan heb je de trein wel vol.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Trein Groningen - Leer
Ach, dit is bij uitstek een symbool- en prestigeproject. Er is gewoon geen enorme potentie op deze verbinding, en bovendien is de ongesubidieerde lange-afstandsbus (Flixbus e.a.) op deze verbinding zeer concurrerend.
Je zou de toekomstige treinverbinding Eindhoven - Hamm (RE13) als voorbeeld kunnen nemen voor hoe je de Wunderline over X-jaar zou kunnen vormgeven. Qua belabberde infrastructuur die opgeknapt wordt is het goed vergelijkbaar (met het enkelspoor Kaldenkirchen-Viersen). Echter, tel eens op hoeveel mensen er in de steden tussen Eindhoven en Hamm wonen en hoeveel mensen tussen Groningen en Bremen. Waarbij Eindhoven ook nog eens een veel dichtbevolkter "achterland" heeft dan Groningen.
Sowieso zou een dergelijke grensoverschrijdende concessie pas echt mogelijk zijn ná het einde van de huidige concessie voor treinvervoer in Friesland en Groningen. Tot die tijd zit je aan Arriva vast voor het Nederlandse deel, waardoor het moeilijk wordt daar een tweede concessie bovenop te leggen. Aan de Duitse kant is dat allemaal wat makkelijker.
Niettemin is het niet verkeerd om wat te investeren in verbetering van de infrastructuur. Denk ook aan mogelijkheden voor milieuvriendelijker goederenvervoer per spoor. En wie weet ooit nog eens een open-access lange-afstandstrein, maar het zal lastig worden die op enkelsporige trajecten in te plannen.
Je zou de toekomstige treinverbinding Eindhoven - Hamm (RE13) als voorbeeld kunnen nemen voor hoe je de Wunderline over X-jaar zou kunnen vormgeven. Qua belabberde infrastructuur die opgeknapt wordt is het goed vergelijkbaar (met het enkelspoor Kaldenkirchen-Viersen). Echter, tel eens op hoeveel mensen er in de steden tussen Eindhoven en Hamm wonen en hoeveel mensen tussen Groningen en Bremen. Waarbij Eindhoven ook nog eens een veel dichtbevolkter "achterland" heeft dan Groningen.
Sowieso zou een dergelijke grensoverschrijdende concessie pas echt mogelijk zijn ná het einde van de huidige concessie voor treinvervoer in Friesland en Groningen. Tot die tijd zit je aan Arriva vast voor het Nederlandse deel, waardoor het moeilijk wordt daar een tweede concessie bovenop te leggen. Aan de Duitse kant is dat allemaal wat makkelijker.
Niettemin is het niet verkeerd om wat te investeren in verbetering van de infrastructuur. Denk ook aan mogelijkheden voor milieuvriendelijker goederenvervoer per spoor. En wie weet ooit nog eens een open-access lange-afstandstrein, maar het zal lastig worden die op enkelsporige trajecten in te plannen.
Re: Trein Groningen - Leer
Het is wel verkeerd om je infra-geld te verspillen aan een project dat nauwelijks door reizigers wordt gebruikt, want dan kan dat geld niet worden gebruikt voor nuttige projecten.Statler Rail schreef:Niettemin is het niet verkeerd om wat te investeren in verbetering van de infrastructuur. Denk ook aan mogelijkheden voor milieuvriendelijker goederenvervoer per spoor. En wie weet ooit nog eens een open-access lange-afstandstrein, maar het zal lastig worden die op enkelsporige trajecten in te plannen.
Wanneer je dat geld zou steken in partiële spoorverdubbeling op Groningen - Leeuwarden (waardoor de sneltrein overdag 2x/uur kan rijden), en opening van station Hoogkerk, en als je dan ook de sprinter Gn - Lw ook 's avonds 2x/uur zou rijden, zou je voor hetzelfde geld veel meer treingebruik realiseren.
Re: Trein Groningen - Leer
Daar wordt ook geld in gestoken, het is niet of maar én in dit geval.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Trein Groningen - Leer
Een zgn. vals dilemma. Vaker te zien bij spoorinfraprojecten.
@Suus: niet dat ik dat ei lelijk vind, maar wordt het geen tijd voor de kerstboom?
@Suus: niet dat ik dat ei lelijk vind, maar wordt het geen tijd voor de kerstboom?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Trein Groningen - Leer
Het is zowel een ei als een kerstbal.
Re: Trein Groningen - Leer
Eerst nog de pompoen.trolly schreef:@Suus: niet dat ik dat ei lelijk vind, maar wordt het geen tijd voor de kerstboom?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten