Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door Michael »

nv_busfreak schreef:Misschien is 2 minuten iets te snel berekend maar ik was op de hele rit overal op tijd. Het ging vrij snel en desbetreffende kon zichzelf vast zetten. Het scheelt ook heel erg per situatie. Maar wat ik al zei het gebeurt zo weinig op alle ritten gezien. Dat ik een vervoerder of concessieverlener wel snap om gewoon hogevloers in te zetten voor deze hoogwaardige verbindingen.
Dan is het bij jullie niet meer dan een gordel gok ik zo. Zijn de Qliners bij jullie T100 bussen? Bij de BrabantLiners (Mercedes Intouro's) moeten op 4 plekken speciale klemmen waaraan gordels zitten die aan de rolstoel vastgemaakt moeten worden in de vloer vastgeklikt worden. Wat dus nogal wat tijd kost. Als het bij jullie alleen een gordel is (waar ik vanuit ga aangezien de passagier zichzelf vast kon zetten) verklaart dat wel waarom het bij jou zo snel ging.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door Z2N »

Post schreef:Ja oké dus omdat die Amsterdammers zich in een stadbus een uur laten martelen moeten anderen dat ook?
Wie zegt dat Amsterdammers Almeerders zich laten martelen? Het belangrijkste voor het comfort zijn de stoelen, en die zijn uiterst comfortabel te noemen daar. Het voordeel is dat de bus voor iedereen comfortabel is, niet alleen voor mensen die goed genoeg ter been zijn. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door Wievank »

Michael schreef:
nv_busfreak schreef:Misschien is 2 minuten iets te snel berekend maar ik was op de hele rit overal op tijd. Het ging vrij snel en desbetreffende kon zichzelf vast zetten. Het scheelt ook heel erg per situatie. Maar wat ik al zei het gebeurt zo weinig op alle ritten gezien. Dat ik een vervoerder of concessieverlener wel snap om gewoon hogevloers in te zetten voor deze hoogwaardige verbindingen.
Dan is het bij jullie niet meer dan een gordel gok ik zo. Zijn de Qliners bij jullie T100 bussen? Bij de BrabantLiners (Mercedes Intouro's) moeten op 4 plekken speciale klemmen waaraan gordels zitten die aan de rolstoel vastgemaakt moeten worden in de vloer vastgeklikt worden. Wat dus nogal wat tijd kost. Als het bij jullie alleen een gordel is (waar ik vanuit ga aangezien de passagier zichzelf vast kon zetten) verklaart dat wel waarom het bij jou zo snel ging.
Als je daar wat meer ervaring hebt kan ik je vertellen dat dat ook best snel gaat hoor. Ik heb vaak genoeg een complete touringcar vol elektrische rolstoelen in een paar minuten vol gezet en vastgemaakt.

En ja, veel rolstoelgebruikers mijden het OV, onder meer vanwege de hobbels qua toegankelijkheid (incl. regelmatig defecte liften/planken).
Gevolg: WMO taxivervoer als alternatief, wat maatschappelijk velen malen duurder is.
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door JP13357 »

De huidige qliners van qbuzz zijn 85 km/h, een aantal van de 12 meter kunnen wel 100 km/h vanwege ex lijn 304 en 310. Maar de lijnen 314 en de 304 zijn wel T 100. Deze rijden nu onder Arriva Touring en onofficieel Arriva fryslân. Z2N is finaal tegen hogevloers bussen.
Wat voor klasgenoten heb je dan, als zij een voorkeur hebben voor een bus? :shock:
Studenten Civiele techniek/RO en een technische bedrijfskundiger
Maar hoe vaak komt het voor dat er 57 mensen in een bus zitten?
In de spits aan het begin van het Schooljaar. Ik moest op transferium oost te Drachten 4 bussen laten gaan omdat er geen zit plek meer is in de 314. Ik zie heel vaak dat de 312, 309 en de 300 ook vol zitten en zelfs dat mensen in de gangpad staan, daar mag je immers in staan. Laat staan in de toekomst dat de huidige 15 meter integro's ook omgebouwd worden tot T100 bussen dan mogen de reizigers niet meer staan in de bus dan moet je wel het aantal zitplaatsen op krikken. 8 mensen extra is mooi mee genomen.
Ik als Noorderling en de rest van GD zelfs in fryslân kennen niks anders dan hoge blauwe bussen zijn sneldiensten. Waarom is dan lijn 395 in Zeeland ook hogevloers? Ik zie immers in de volvo's helemaal geen rolstoel rijder.
at ook veel meer power in dan een Intouro wat heel fijn was bij het invoegen op de snelweg
Die inturko's zijn erg traag maar ik doelde op de euro 5 Integro's zoals de 7192 en de euro 3's zoals de 7164.

Kort samengevat van deze discussie is, dat er een aantal fel tegen zijn, en een aantal vinden het een goeie keus om verder te gaan met hogevloersbussen o.a. ik.

Nieuwe situatie op de qliners.
• De Setra S419 UL biedt een mooie aansluiting op de huidige Integro L 15 meter bussen. Het zijn gewoon de zelfde bussen met een andere voorkant, achterkant en het merk.
• De Situatie op de 304 en de 314 wordt verbeterd op het gebied van toegankelijkheid. Het is nu gissen of de bus een rolstoelplaats heeft. Een aantal integro’s uit de series 7155 t/m 7174 en 7181 t/m 7184 hebben gewone extra zitplaatsen i.p.v. de rolstoelplaats.
• De nieuwe situatie is beter voor het milieu alle GD qliners worden straks Euro 6. De huidige situatie is een mengelmoes van euro 6 tot en met euro 3.

Kortom een verbetering.

Ik zou deze wel missen, die rijden wel het best.
AfbeeldingArriva Touring 7173 Mercedes Integro M O550 Euro 3 Leeuwarden (1) by Jeroen pijper photography, on Flickr

Ik ben eigenlijk ook benieuwd wat er gaat gebeuren met Arriva touring. Blijven ze rijden op de 315 en de 335. Wat gaat er gebeuren met de 7788 t/m 7792 en de 7532, deze zijn euro 6. Ik denk de euro 3 integro's naar het buitenland gaan of naar treinvervangend en evenementen vervoer. De 7530,7531 en de 7191 t/m 7195 die gaan denk ik naar Noord-Zuid west Friesland. Ik ben ook heel benieuwd wat er zou gebeuren met de chauffeurs van Arriva Touring.

Dus ik moet nog erg goed op de foto zetten van de binnenkant en de buitenkant totdat het niet meer kan.
Laatst gewijzigd door JP13357 op di 12 feb 2019, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door Z2N »

JP13357 schreef:Z2N is finaal tegen hogevloers bussen
Goh, er komt er een achter. :mrgreen:

Hogevloersbussen zijn achterhaald voor het streekvervoer, alleen antwoord je niet op de argumenten. Als er geen rolstoelen of kinderwagens (makkelijk) meekunnen gaan ze ook niet mee. De bussen hebben er dan geen last van, alleen moet er dan wel veel meer publiek geld in omdat dat vervoer dan door WMO-fondsen betaald moet worden. De publieke waarde is dan ook veel hoger bij een lagevloersbus. Dus als er een enkele situatie is als dit:
In de spits aan het begin van het Schooljaar. Ik moest op transferium oost te Drachten 4 bussen laten gaan omdat er geen zit plek meer is in de 314.
... is een lagevloersbus gedurende het jaar inzetten goedkoper, want die eerste weken een extra bus inzetten kost minder dan een jaar lang WMO-vervoer voor 1 persoon. Dus tenzij je daar andere ideeën over hebt, moet je die argumenten meewegen in je keuze voor materieelaanschaf. Argumenten over comfort hebben in de keuze over materieel geen enkele waarde, zolang het comfort vooral wordt bepaald door stoelkeuze en niet door eventueel betere vering. Setra Low Entry met goede stoelen is niet minder comfortabel dan een Setra High Entry met standaard stoelen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door julsteren »

De Citea SLE/XLE kan geleverd worden in een 'cargo' uitvoering. Dus een kort stukje lage vloer aan het begin van de wagen, en het achterste gedeelte een lang stuk hogevloers, denk dat dit best een prima alternatief kan zijn.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door JP13357 »

2 van de 4 waren lagevloers bussen, de volvo 8900, die hebben veel minder zitplek dan een intouro dus ja er rijden lagevloers bussen. Op lijn 314 en de 304 rijden volvo 8900's LE intouro's integro's euro 3 en euro 5. Hele mik mak van arriva bijelkaar. Alle ritten aan het begin van het schooljaar lagevloersbussen inzetten kon niet vanwege het gegund is aan Arriva touring, die hebben alleen 4 volvo's tot hun beschikking conform de huisstijl, en een paar oude scania's voor evenementen vervoer. Het traject tussen drachten-groningen is nu al T100 en die volvo's hebben geen staanplaatsen.


Die setra LE is een citaro LE Ü en heeft delen van de wielophanging het zelfde als de integro. Die veringen zijn goed, maar als je een citea LLE 120 deze heeft slechte vering als je vergelijkt met een setra of een citaro Ü met een goede vering. Naast stoelkeuze speelt de ophanging, veringen en isolatie ook een grote rol. Het meest logische lijkt mij is de huidige integro's tot 2023 te laten rijden samen met extra S419 UL's om het te overbruggen en daarna alles te overschakelen naar de S418 LE. Hier heb je dan een gelijke toegankelijkheidsmodel en niet gissen of het een integro is als rolstoel persoon. WMO moet er altijd blijven, vooral ouderen kiezen vaak voor de gemak van wmo taxi over het Ov, vanwege het tempo veel lager ligt en van deur tot deur is en geen ov mogelijk op zondag om naar de kerk te gaan. Ik ben heel erg benieuwd hoe een mindervalide persoon op de des betreffende bushalte komt. Ik heb zelf geen ervaringen ermee, alleen met mijn oma ze is 84 jaar oud en pakt steeds minder de stadsdienst van Leeuwarden om naar het centrum en steeds vaker het gemak van deur tot deur van de wmo taxi. Ik ben benieuwd naar forum leden met ervaring van mindervalide personen in het OV.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door Z2N »

Niet iedereen die behoefte heeft aan een lage vloer is rolstoelgebruiker hoor: mensen met een kinderwagen, mensen met een rollator of mensen met andere lichte fysieke beperkingen hebben veel baat bij een makkelijke instap. Dan kan het lopen nog wel goed te doen zijn, maar de trap op om de bus in te komen niet. Het idee is ook niet dat OV het volledige WMO-vervoer vervangt, maar de vraag ernaar wel verkleint zodat de algehele kosten voor de samenleving lager zijn.

En ach, dat VDL bussen niet altijd even comfortabel zijn is een mening die hier op het forum meer gedeeld wordt, maar ook GD mag er meer en meer aan wennen. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door Suus »

Ik woon in Rotterdam en het aantal rollators, kinderwagens en rolstoelen dat ik per week in de tram tegenkom is niet op twee handen te tellen. Met het volledig overschakelen op lagevloertrams (nog controversiëler dan lagevloerbussen!) kunnen nu ook de allerjongsten en alleroudsten zonder problemen meereizen, mede dankzij de verhoogde haltes die naadloos op de tram aansluiten (of anders op de eerste twee deuren) en met hooguit een kleine helling vanaf de stoep of straat te bereiken zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door JP13357 »

Ik help graag mensen die wat minder valide zijn en moeite hebben om in de sneldienst te betreden, en heb in de huidige situatie op de 314 zelf dat we passagiers met een kinderwagen moesten weigeren vanwege er geen rolstoel plaats was in des betreffende bus. De meeste mensen in het noorden rijden met hun kind naar bijvoorbeeld P+R hoogkerk met de auto en pakken daar lijn 3 naar de stad met de kinderwagen. Ze pakken minder vaak de bus vanwege dat inverhouding te duur is in Noord Nederland vanwege lange zone afstanden. Drachten en de eerst grote stad is Groningen 36 km verder. Uit mijn ervaring is dat de meeste mensen met kinderwagens in qliner mensen die vanuit de AZC in Drachten komen en reizen buiten de spits. Ook ouderen reizen buiten de spits en de chauffeur heeft genoeg wacht tijd om de mindervalide persoon te begeleiden. De qliners wordt voornamelijk gebruikt door studenten/scholieren en forenzen die naar hun school of werk gaan en vergoed krijgen van hun werk of Ome duo o.a. ik als busspotter en liefhebber. Een Setra LE is wel gemakkelijker [VDL bussen zijn echt goed als qliner], maar blijft steeds in mijn beeld dat een qliner hoog moet zijn. Maar de meeste pakken toch de auto met kun kinderen in het Noorden alleen in de stad pakken vaker de ov of de fiets.
mede dankzij de verhoogde haltes die naadloos op de tram aansluiten (of anders op de eerste twee deuren) en met hooguit een kleine helling vanaf de stoep of straat te bereiken zijn.
Hier heb ik ook iets leuk erover te vertellen, dan over de grens in friesland. De oude situatie was de halte koepelkerk in leeuwarden beide kanten in gebruik, en super toegankelijk voor oudere mensen slechtzienden. Ze hebben een nieuwe halte geplaatst 200 meter aan de andere kant bij het vliet. De halte bote van bolswertstraat. Deze halte heeft geen verhoging dan is een lagevloersbus een hogevloersbus geworden geen abri en geen tegels voor slechtzienden.

Het gaat hier over wat meer dunbevolkt gebied, waar de auto nog een rol spelen en afstanden groter zijn, maar een LE is toch handiger maar er zit toch iets dat mij weer houdt naast minder zit plek, zit er toch iets :oops:

Meeste ouderen waar de qliners rijden hebben al genoeg voorzieningen in de plaats zelf. Bijvoorbeeld de 309 ontsluit kloosterveen voor de mensen die werken in Groningen of die naar de hanze gaan en de ouderen hebben genoeg voorzieningen in de stad assen zelf. Qliner is meer een snelle verbinding tussen grote plaatsen en bieden voor de forenzen en de studenten alternatief voor de auto. De mensen die een dagje naar Groningen willen pakken de auto en parkeren bij des betreffende p+r en nemen qlink die zijn low entry. Ik zit zelf op de hanze. Dit is mijn redenatie of qliner en qlink
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door dennistd »

En mensen zonder auto maar met kinderwagen zoeken het dan maar uit?
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door JP13357 »

Die kunnen gewoon mee toch. Je kunt een kinderwagen of buggy met 2 mensen heel makkelijk in tillen. Een kind die kan lopen kan alvast uit de kinderwagen en kan een mooie grote taak uitvoeren het inchecken. De ouder zit dan in de qliner naast hem of haar kind en de buggy of kinderwagen in geklapt of op de rem bij de rolstoel plaats. Het is ook de maatschappij die een rol speelt, als er geen mensen die bereid zijn om elkaar te helpen om een kinderwagen of buggy in te tillen weet ik het ook niet waar het heen gaat. Je kunt makkelijk met 2 mensen de trap op tillen en in des betreffende plaats neer zetten. Als we niet bereid zijn om een kinderwagen op te tillen dan snap ik het ook niet meer.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
nv_busfreak
Berichten: 86
Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door nv_busfreak »

Precies, vaak zat op de Qliners kinderwagens mee. Dst gaat altijd heel gemakkelijk en vaak zie je inderdaad spontaan een mede passagier even een handje helpen.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door bys1 »

Hogevloers Qliners zijn stukken comfortabeler en liggen beter op de weg. Ik hoor veel mensen klagen over de Volvo's dat die minder comfortabel zijn en bij 100 km/h niet goed op de weg liggen. Zelf heb ik alleen in die Volvo's gezeten met 85 km/h maar ook ik vind de hogevloersbussen dan veel beter rijden. Hogevloersbussen liggen veel beter op de weg, hebben veel betere vering en trillen dus niet als de pest en je kunt er ook nog eens veel meer mensen in kwijt. Ik zie geen enkele reden waarom je dan niet voor hogevloers Qliners zou kiezen.
Het enige argument voor lagevloersbussen dat ik hier hoor is toegankelijkheid voor rolstoelers. Ik kan je vertellen dat die er zeer weinig zijn. Ik reis dagelijks met de Qliner in Friesland en ik heb nog nooit een rolstoel in de bus gehad. Ook met de lagevloers streekbussen (Citea's) reis ik regelmatig (tot twee jaar terug dagelijks zes dagen per week) en ook daar heb ik nog nooit iemand met een rolstoel gezien, dus afschrikking door hogevloersbussen is hier niet van toepassing. Je hebt hooguit eens iemand met een kinderwagen en dat is makkelijk naar binnen te tillen. En zelfs al zou je eens een rolstoeler in de bus krijgen: moeten die twee rolstoelers per jaar dan ten koste gaan van het comfort voor tienduizenden andere reizigers?
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door Suus »

Het gaat niet alleen om mensen die gebruik maken van een rolstoel, maar om de toegankelijkheid voor iedereen. Omdat iemand slecht ter been is, wat ouder is, een kinderwagen met kind bij zich heeft of zware bagage. Iedereen profiteert van de verbeterde toegankelijkheid.

Qua capaciteit maakt het verder niet uit of je lagevloers- of hogevloersbussen koopt en het comfort is ook vrijwel identiek in ons land, waar alle wegen er zo straks als een biljartlaken bijliggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door bys1 »

Kun je lezen? Volgens mij is al meermaals gezegd dat een kinderwagen er makkelijk in kan en ook dat in een hogevloersbus veel meer passagiers kunnen dan in een lagevloersbus met dezelfde lengte. Een ouder iemand die slecht ter been is kan in een hogevloersbus net zo goed instappen. Misschien duurt het vijf seconden langer, wat is het probleem?
Tevens zei ik net al dat ik veel mensen hoor klagen over lagevloersbussen die niet comfortabel zijn en ook ikzelf vind hogevloersbussen veel beter rijden.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door Z2N »

Ik denk dat je je gruwelijk vergist in hoe moeilijk dat trapje de bus in kan zijn. Mensen met een kinderwagen of rolstoel kiezen liever voor een alternatief dan dat ze de bus in klimmen, mensen die slechter ter been zijn reizen vaker niet. Het inladen van een kinderwagen of rolstoel kan 10 minuten duren door de rolstoellift (aldus de chauffeurs die ermee werken, zie eerder), waar dat met het plankje in de lagevloersbus niet langer dan 15 seconden hoeft te duren. En het comfort van een hogevloersbus is door de goede wegen in Nederland en met goede stoelen exact hetzelfde als met een lagevloersbus. In vrijwel alle regio's is de keuze al gemaakt, waarom zou Groningen dan zo anders zijn? Reistijden is geen argument, want Almere -> Amsterdam Amstel of Hoorn -> Edam -> Amsterdam duurt langer dan Stadskanaal -> Groningen HS.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door Suus »

bys1 schreef:Kun je lezen?
Ja. Kun jij lezen, want je vat in je eerdere bericht alle opmerkingen over toegankelijkheid samen tot "rolstoelen".
bys1 schreef:ook dat in een hogevloersbus veel meer passagiers kunnen dan in een lagevloersbus met dezelfde lengte.
Is ook niet waar, in een 15 meter Setra kunnen zowel met lage instap als hoge instap mét rolstoelopstelplaats 57 stoelen gemonteerd worden.
bys1 schreef:Een ouder iemand die slecht ter been is kan in een hogevloersbus net zo goed instappen. Misschien duurt het vijf seconden langer, wat is het probleem?
Een jonger iemand kan ook slecht ter been zijn. En ik zie elke ochtend een jongedame met krukken uit een trein klauteren en die vindt dat echt niet leuk gezien haar gezichtsuitdrukking.
bys1 schreef:Tevens zei ik net al dat ik veel mensen hoor klagen over lagevloersbussen die niet comfortabel zijn en ook ikzelf vind hogevloersbussen veel beter rijden.
Ik hoor juist andersom, dus dit is niet objectief vast te stellen en daarom verklaar ik het comfort voor gelijkwaardig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JanTerSluis
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 13 feb 2019, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door JanTerSluis »

Op LinkedIn staat deze afbeelding met op de achtergrond waarschijnlijkerwijs impressies voor de nieuwe GD concessie? Afbeelding

Dus in het vervolg op deze discussie, misschien kan hier iemand uit opmaken of de Setra die word ingezet straks hogevloers of lagevloers is :shock:
Ook lijken de kleuren donkergrijs/licht grijs te worden met gele punten achterop?
Laatst gewijzigd door JanTerSluis op wo 13 feb 2019, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door Etienne »

Op de achtergrond staat een gewone Citaro LE, die destijds voor Qbuzz in Zuidoost-Friesland heeft gereden. De 3302 t/m 3306 bijvoorbeeld.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
JanTerSluis
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 13 feb 2019, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door JanTerSluis »

Kijk eens daaronder ;)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door Z2N »

Dat is inderdaad een Setra S418 zoals ze ook rijden bij Syntus Utrecht. Lagevloers dus. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door Z2N »

Dat is inderdaad een Setra S418 zoals ze ook rijden bij Syntus Utrecht. Lagevloers dus. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door bys1 »

Dat lijkt überhaupt niet op een Setra.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door Lijn 45 »

Die voorkant doet me meer aan een Astromega denken. (Ook al is die gelijk aan de voorkant van de bovenste bus op het linkerbord)

Is de tweede bus in het midden een van de huidige Qlink Citaro's?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten