Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: zo 15 jul 2018, 12:40
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
is Connexxion al begonnen met citea's over plaatsen naar Alkmaar, zag vandaag eentje rijden terwijl ze alleen in het weekend dienst doen in Alkmaar.
🚌
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Dit probleem speelt al ruim 2 jaar en was de rede waarom de midcity's voor Haarlem-IJmond op diesel rijden ipv. elektra. Dus ze wisten donders goed waaraan ze begonnen. De vervoerder is in dit geval gewoon verantwoordelijk.DrechtBlub schreef:Liever dát dan dat de provincie boos word op de vervoerder voor problemen met de bussen waar ze niks aan kunnen doen. Je kan immers ook moeilijk een zooi tijdelijke elektrische bussen inzetten, want die zijn er simpelweg niet.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Dat de Haarlemse exemplaren op diesel rijden lag volgens mij aan leveringsproblemen van de accu's, en niet aan de perikelen waarmee de busjes uit NHN kampen.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
We hebben inderdaad in het weekend 2 Citea's rijden vanwege de nachtlijn naar Amsterdam. De witte Citaro die in Alkmaar reed is naar Hoorn gegaan en daar hebben we een Citea voor in de plaats gekregen. Geen idee waarom die ruil is gebeurd.Ovspotteralkmaar schreef:is Connexxion al begonnen met citea's over plaatsen naar Alkmaar, zag vandaag eentje rijden terwijl ze alleen in het weekend dienst doen in Alkmaar.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Was van de week in Alkmaar en zag alle BYD's 999 filmen, lekker handig.Wordt wel eens tijd dat die Amba's verdwijnen, wat een ouwe zooi.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
De meeste BYD's hebben een storing opgelopen door (waarschijnlijk) een software update waardoor de lijnfilm het niet meer doet.
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: zo 15 jul 2018, 12:40
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
In Hoorn staan er 2 citaro's zag ik maandag dus in ieder geval de 3969 en een ander.Frank93 schreef:We hebben inderdaad in het weekend 2 Citea's rijden vanwege de nachtlijn naar Amsterdam. De witte Citaro die in Alkmaar reed is naar Hoorn gegaan en daar hebben we een Citea voor in de plaats gekregen. Geen idee waarom die ruil is gebeurd.Ovspotteralkmaar schreef:is Connexxion al begonnen met citea's over plaatsen naar Alkmaar, zag vandaag eentje rijden terwijl ze alleen in het weekend dienst doen in Alkmaar.
hopelijk wordt de ruil snel terug gedraaid want heb liever een Citaro dan Citea.
🚌
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
voordat de fabrikant van de accu's toen failliet ging waren er al dezelfde peoblem. Echter lag het toen aan de accu's volgens VDL. Nu zijn er andere accu's, echter het probleem... is er nog steeds.Lijn 45 schreef:Dat de Haarlemse exemplaren op diesel rijden lag volgens mij aan leveringsproblemen van de accu's, en niet aan de perikelen waarmee de busjes uit NHN kampen.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Wat maakt het rijden met een Citea op de nachtlijn zo belangrijk dat er alleen voor de zaterdag speciaal twee Citea's daarvoor naar Alkmaar komen?Frank93 schreef:We hebben inderdaad in het weekend 2 Citea's rijden vanwege de nachtlijn naar Amsterdam. De witte Citaro die in Alkmaar reed is naar Hoorn gegaan en daar hebben we een Citea voor in de plaats gekregen. Geen idee waarom die ruil is gebeurd.Ovspotteralkmaar schreef:is Connexxion al begonnen met citea's over plaatsen naar Alkmaar, zag vandaag eentje rijden terwijl ze alleen in het weekend dienst doen in Alkmaar.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
De Ambassadors mogen Amsterdam niet meer in vanwege de milieuzone.
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: zo 15 jul 2018, 12:40
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
We hebben ook nog 2 Solarisen waarvan er maar 1 wordt gebruikt, dus kunnen ze die andere dan niet naar Amsterdam inzetten.Frank93 schreef:De Ambassadors mogen Amsterdam niet meer in vanwege de milieuzone.
Tot 22 Juli 2018 reden ze ook met gelede Citaro's naar Amsterdam.
🚌
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Er is al een tijdje maar 1 Solaris in Alkmaar. Den Helder had er in ieder geval 2 maar daar zullen er nu wel 3 staan. Sinds ik bij Conexxion zit (nu 2 jaar) wordt er naar Amsterdam al niet meer met geleed materiaal gereden. Daar is de bezetting gewoon veel te laag voor.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Ah, vandaar! Dank. Maar de Utrechtse 41/42xx'en hebben toch gewoon een Euro V motor?
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Ah oke, daar had ik nog geen idee van . Zo is het in ieder geval verteld dus ik ging er maar van uit dat alle series onder de norm zaten.
Maar ik ben wel blij met een Citea als ik naar Amsterdam ga vanwege de ticketbox en cruise control.
Maar ik ben wel blij met een Citea als ik naar Amsterdam ga vanwege de ticketbox en cruise control.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Met Euro 4 (diesel, vrachtwagen) mag je Amsterdam nog in binnen de milieuzone.
Voor autobussen hanteert men geen Euro classificatie maar slechts een datum eerste tenaamstelling.
Alles ouder dan dan 1-1-2005 mag er niet in... tenzij er voor € 230 een permanente ontheffing aangevraagd wordt en toegekend is..
Wellicht heeft CXX die moeite niet genomen.. (indien van toepassing) OF heeft A'dam de ontheffing niet toegekend omdat er, naar hun mening, voldoende alternatieven voorhanden zijn??
https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/? ... 6AE7301%7D
Voor autobussen hanteert men geen Euro classificatie maar slechts een datum eerste tenaamstelling.
Alles ouder dan dan 1-1-2005 mag er niet in... tenzij er voor € 230 een permanente ontheffing aangevraagd wordt en toegekend is..
Wellicht heeft CXX die moeite niet genomen.. (indien van toepassing) OF heeft A'dam de ontheffing niet toegekend omdat er, naar hun mening, voldoende alternatieven voorhanden zijn??
https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/? ... 6AE7301%7D
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Dan nog vallen die Utrechtse Amba's daar ruim binnen, die zijn van 2008. Zelfs al die ex-SVN Ambassadors die nu in Noord-Holland rijden halen dat bijna, die zijn net een maand te oud.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Hm.. dan heeft iemand daar een goede 'smoes' gevonden om voertuigen met cruise control in te kunnen zetten..
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Volgens mij is het gewoon makkelijker om aan de chauffeurs te zeggen dat alleen Citea op de nachtlijn uit Amsterdam mag rijden dan om een beperking op basis van wagenparknummer op te leggen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: zo 15 jul 2018, 12:40
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Ze zijn wel beter dan die Ex SVN Amba's waar bijna 3 kwart nu tijdelijk bij TCR rijdt.Frank93 schreef:Ah oke, daar had ik nog geen idee van . Zo is het in ieder geval verteld dus ik ging er maar van uit dat alle series onder de norm zaten.
Maar ik ben wel blij met een Citea als ik naar Amsterdam ga vanwege de ticketbox en cruise control.
🚌
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
De zomerlijnen beginnen dit jaar met rijden vanaf 13 juli. In de afgelopen jaren begonnen deze lijnen een paar weken eerder al met rijden alleen in het weekend maar dat is dit jaar niet meer.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
De VDL Midcity komt definitief niet meer te rijden in NHN. Er is gekozen voor de VDL Citea LLE9.9-Electric. Eind dit jaar stromen ze in.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Mooi zo. :pos:
Niet alleen omdat ze betrouwbaarder zijn, maar ook omdat ze meer capaciteit hebben.
Niet alleen omdat ze betrouwbaarder zijn, maar ook omdat ze meer capaciteit hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Blijven die kwartierdiensten op diverse streeklijnen in de spitsen dan wel bestaan? Of bezuinigt Connexxion die weg met de grotere elektrische Citea's?
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Ik neem aan dat die gewoon blijven. Met dat aanbod hebben ze immers ook de concessie gehaald (als het al geen eis was van de provincie) en de Ambassadors zijn tijdens deze ritten ook nog wel redelijk gevuld.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten