Eurostar Amsterdam - London

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Klaasje »

Als ik iets in de city wil doen vlieg ik op city. Veel sneller.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Z2N »

Dat betreft per definitie niet zo'n grote groep, er vliegen maar 4,5 miljoen mensen op LCY. Eindhoven Airport is groter.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door VIRM »

Z2N schreef:Het maakt mij niet uit dat de slots anders ingevuld worden nee, ik heb alleen liever niet extra vluchten op Schiphol (en boven mijn hoofd). Die slots kunnen veel beter ingevuld worden: van de 62 vluchten naar Londen gaan er maar 19 naar de Hubluchthaven Heathrow. Als we die 19 dan ook nog wat efficiënter maken (KLM en BA vliegen soms op vijf minuten achter elkaar aan), kan je echt een heel stuk van de Londense vluchten kwijtraken. 50 vluchten per dag minder is 7% van de capaciteit op Schiphol.
Dat BA en KLM vijf minuten achter elkaar aanvliegen houd je toch wel zo. Twee verschillende maatschappijen...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Suus »

Uiteindelijk moet voor London gewoon een beperkingswet komen net zoals voor Brussel binnenkort, waar vluchten vanaf Amsterdam naar verboden worden.

Dan moeten ze alleen wel een keer wat gaan doen in het VK in plaats van alleen maar bakkeleien over Breakfast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Z2N »

Een goede startplek zou een stop zijn van vluchten naar andere luchthavens rond Londen dan Heathrow en City. Beiden zitten volledig vol, en dus zorgt dat al voor een goede remming van het toeristenverkeer door de lucht. Maar dat is pas een optie als Eurostar uiteindelijk met Douanechecks hier naar Londen rijdt, en daar moet inderdaad eerst de breakfast-discussie afgerond worden. -o-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door trolly »

Heerlijk, bedankt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door JothamvW »

Ik zie al dat Eurostar op zich al niet al te duur is vergeleken met vliegen (vorig jaar ca. €133 betaald voor vliegen retour Schiphol-Heathrow, kan nu €141 vinden voor Eurostar), dus als die Britten eenmaal doorhebben dat ontbijt ontbijt betekent zou dat in ieder geval al mooi zijn. Dan heb je alleen nog aansluitingsvluchten over, bijvoorbeeld van/naar de VS via Londen. En qua reistijd ben je nu op vliegvelden ook al eeuwen kwijt aan de douane, plus je reistijd naar Schiphol/Heathrow/Eindhoven/whatever. Heathrow lag bijvoorbeeld een uur per metro van mijn verblijfplek af, en een rechtstreekse bus zag ik niet zitten. En dat voor een afstand van nog geen 15 km...
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Aking »

JothamvW schreef:Heathrow lag bijvoorbeeld een uur per metro van mijn verblijfplek af, en een rechtstreekse bus zag ik niet zitten.
Maar die was er wel? Waarom zag je die niet zitten dan?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Z2N »

Blijkbaar heeft National Express wat bussen rijden via Heathrow, maar de meest logische route is natuurlijk de trein. Op TFL Rail naar Heathrow (voorheen de losse Heathrow Connect-treinen, maar ooit wordt dat Crossrail) gelden de normale TFL-tarieven.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door VIRM »

Suus schreef:Uiteindelijk moet voor London gewoon een beperkingswet komen net zoals voor Brussel binnenkort, waar vluchten vanaf Amsterdam naar verboden worden.

Volgens mij was de verantwoordelijk bewindspersoon toch niet van plan die motie over de vluchten naar Brussel af te schaffen uit te voeren? Het zou alleen werken als KLM ook zou samenwerken met NS/Thalys, en als de HSL een stuk betrouwbaarder zou zijn. En wat dat laatste betreft, weet jij als geen ander dat het nog steeds bagger is.
JothamvW schreef:Ik zie al dat Eurostar op zich al niet al te duur is vergeleken met vliegen (vorig jaar ca. €133 betaald voor vliegen retour Schiphol-Heathrow, kan nu €141 vinden voor Eurostar), dus als die Britten eenmaal doorhebben dat ontbijt ontbijt betekent zou dat in ieder geval al mooi zijn.
En hoeveel betaal je nu voor een retourtje Londen met easyJet?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Z2N »

Dat lukt vaak wel voor een eurotje of 90. Maar daar heb je dan natuurlijk nog niet alles mee, als je vervolgens in Luton of Southend wordt afgezet. Retourtjes Southend - Liverpool St kosten je 35 pond, dus als je dat ook mee rekent ben je met Eurostar vaak al goedkoper. Tel daarbij op dat de rechtstreekse trein kaartjes heeft vanaf 40 euro, om tot de conclusie te komen dat de concurrentiepositie van de Eurostar ná introductie van de check-in faciliteiten heel goed is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Stefan »

Als je een beetje vroeg boekt, kun je voor 10 pond heen en weer van Southend naar Londen. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Z2N »

Als je vroeg boekt kan je voor 10 pond naar Schotland. De gemiddelde reiziger trekt echter pas na aankomst een treinkaartje de automaat uit, en dan ben je heel wat meer kwijt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door en-es »

Begin januari met de vliegtuig naar Londen geweest. Retoer Baarn-Schiphol 11 euro, Vliegticket Schiphol-Southend 45 euro (geboekt eind oktober) en retoer Southend Airport-Stratford 31 euro. Ik heb toen ook gekeken naar Eurostar maar dat was bijna dubbel zo duur.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Z2N »

En van Southend naar Londen ben je gelopen? (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door en-es »

Goed lezen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door trolly »

Of een ticket met een bepaalde modaliteit op één bepaald moment goedkoper is, is misschien een indicatie van de concurrentiepositie van de andere modaliteit, maar ook niet meer dan dat. Reistijd, comfort, flexibiliteit en zelfs milieubelasting kunnen ieder doorslaggevende overwegingen bij de keuze voor een vervoermiddel zijn, zeker als de portemonaie van die reiziger niet het uiterlijk van een door de mangel gehaalde platvis heeft.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door en-es »

O ja hoor. Voor Eurostar wil ik best wel iets meer betalen maar het moet wel redelijk blijven. Mij valt altijd op dat ze forse prijzen vragen, het soort prijzen waarmee concurrentie met de luchtvaart en fernbus een verloren zaak is. En natuurlijk wil Eurostar dat de korte vluchten op Londen afgeschaft worden want dan hebben ze minder concurrentie en kunnen ze nog hogere prijzen vragen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door trolly »

Je mist een beetje m'n punt, en-es. Dat jij vier maanden van tevoren een reis voor minder dan honderd euro hebt geboekt in januari, wil niet zeggen dat een ticketprijs van 140 euries bij voorbaat niet concurrerend is. Jouw keuze is vooral financieel, maar andere reizigers maken wellicht een andere afweging — al was het maar omdat ze niet de luxe hebben om vier maanden van tevoren te boeken, of gedwongen zijn op een druk moment tegen een hogere prijs te reizen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door en-es »

Sinds wanneer zitten er 4 maanden tussen eind oktober en begin januari?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door trolly »

Maak er maar twee van hoor. En vertel ook gelijk of dat enig inhoudelijk verschil maakt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door en-es »

Ik denk wel dat er verschil is tussen 2 of 4 maanden van te voren boeken. Zowel voor vliegtuig, bus of eurostar.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Eurostar Amsterdam - London

Bericht door IC140 »

De prijs van Eurostar is op dit moment nog relatief hoog door de overstap op Brussel Zuid. De reis Amsterdam - London is vrijwel altijd een stuk duurder dan London - Amsterdam doordat er een deel Thalys of IC Brussel bij zit. De opties met Thalys zijn al lang van tevoren erg duur door de populariteit van de Thalys, maar ook de opties met IC Brussel zijn ‘vanaf €59’. Vermoedelijk omdat Eurostar de opbrengsten moet delen. Een reis London - Amsterdam is vanaf €40 euro en die tarieven zijn nog tot vrij kort voor vertrek te vinden.

Zodra de security op Amsterdam en Rotterdam operationeel zijn zullen de kosten van een retourtje London naar mijn verwachting flink dalen. Dan pas gaat de concurrentie met het vliegtuig een echte vlucht nemen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door trolly »

trolly schreef:Je mist een beetje volledig m'n punt, en-es.
en-es schreef:Ik denk wel dat er verschil is tussen 2 of 4 maanden van te voren boeken. Zowel voor vliegtuig, bus of eurostar.
trolly schreef:En vertel ook gelijk of dat enig inhoudelijk verschil maakt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Durashift »

VIRM schreef:
Suus schreef:Uiteindelijk moet voor London gewoon een beperkingswet komen net zoals voor Brussel binnenkort, waar vluchten vanaf Amsterdam naar verboden worden.

Volgens mij was de verantwoordelijk bewindspersoon toch niet van plan die motie over de vluchten naar Brussel af te schaffen uit te voeren? Het zou alleen werken als KLM ook zou samenwerken met NS/Thalys, en als de HSL een stuk betrouwbaarder zou zijn. (..)
Die samenwerking was er ooit, toen KLM een (kleine) aandeelhouder was van, toen, de HSA.... Nu niet meer.. en dus weinig belang bij een goede verbinding?

https://nl.wikipedia.org/wiki/High_Speed_Alliance

Schiphol groep wel.. want die kunnen (voorlopig) niet groeien in vluchtbewegingen.. waardoor vliegmaatschappijen steeds grotere vliegtuigen inzetten op vervoer van/naar Schiphol. Wat weer voor 'comfort' problemen leidt doordat er onvoldoende gate's direct aan de pier beschikbaar zijn.. (A)

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... k-schiphol
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 43 gasten