Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8833
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

ArnoArriva schreef:De rode en blauwe iveco's zijn 13 meter lang en de groene iveco is 12 meter lang.

En waar gaan de Ebusso's snachts opladen? Op Baanhoekweg of bij nieuwe stalling?
Eind deze maand wordt de nieuwe stalling aan de Weeskinderendijk opgeleverd. Hier gaan alle stadsbussen 's nachts laden. Eigenlijk missen alleen de kantoren en hekken nog, zo zag ik afgelopen vrijdag.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Daniel schreef:Overigens was nagenoeg datzelfde aan de hand bij Arriva in 2007, maar dat lijkt iedereen ondertussen vergeten te zijn.
De politiek heeft wat het netwerk ook wel boter op zijn hoofd: veel aanpassingen die gemaakt zijn hebben immers ook te maken met wat de provincie in het PvE heeft laten zetten.
Het is inmiddels 2019......
Maar even ter opfrissing:
In 2007 sloot de stadsbus in Gorinchem keurig aan op de trein,
Had je geen overstap ellende op de lokale routes tussen Utrecht en Gorinchem/Rotterdam,
Was het gebruik van slecht toegankelijke touringcars beperkt tot een enkele inhuur rit in de spits,
Kon je tegen regulier tarief ook in de avonduren en in het weekend met het OV.

De ellende nu is deels het gevolg van het PvE van de provincie, maar voor het belangrijkste deel het gevolg van de slechte uitwerking van het PvE door Qbuzz.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

Lang leve Arriva! Want daar was alles geweldig!

Begin er inmiddels een beetje ziek van te worden eerlijk gezegd. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Tony_OV_GD
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 10 mei 2017, 20:15

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Tony_OV_GD »

Tipje; neem zelfbenoemd kenner en aandeelhouder van Arriva, de heer Wouter aka Greyhound dan ook niet zo serieus. Doe ik ook niet.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

Ik blijf ook bij mijn punt, als alle mensen die nu klagen al jaren in de bus hadden gezeten, had er op al die plekken nog een bus gereden.... Maar dat was niet het geval en dan gebeuren er dingen zoals dit, die vaak volkomen logisch zijn.

De keren dat ik lijn 90 op zondagavond reed en vanaf Nieuw-Lekkerland naar Utrecht en terug naar Alblasserdam 0 of nog geen hand vol passagiers zag, was niet meer op 1 hand te tellen...

Overigens zeg ik niet dat alle wijzigingen goed zijn, laten we dat wel voorop stellen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
HalfACentury
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 03 dec 2018, 11:29

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door HalfACentury »

Zo is dat Stefan. Er zijn heel veel reacties die neerkomen op "mijn, bus waar ik nooit mee ging, rijdt niet meer" :Y Geen vervoerder rijdt met lege bussen.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Durashift »

The Greyhound schreef: (..)

De ellende nu is deels het gevolg van het PvE van de provincie, maar voor het belangrijkste deel het gevolg van de slechte uitwerking van het PvE door Qbuzz.

Hmm, als dat zo zou zijn.. geef ik Qbuzz wel een pluim omdat ze dan, kennelijk, met een slecht plan tóch weten te winnen..

Hoe slecht zouden de aanbiedingen van de andere OV inschrijvers dan wel niet geweest moeten zijn? (A)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

The Greyhound schreef: Had je geen overstap ellende op de lokale routes tussen Utrecht en Gorinchem/Rotterdam,
Welke lokale route tussen Utrecht en Rotterdam? Die route langs de Lek die ruim twee uur duurde en waar bijna niemand over de volledige lengte gebruik van maakte? (Ik heb het zelf twee keer gedaan en de eerst keer werd die lijn nog geëxploiteerd door Connexxion. :') )
Enkele dorpen (zoals Noordeloos) hebben nu juist zelfs een directe verbinding met Rotterdam.
Was het gebruik van slecht toegankelijke touringcars beperkt tot een enkele inhuur rit in de spits,
Over welke bussen heb je het? Zo ver ik weet voldoen alle bussen aan het PvE. Als dat niet zo is, moet de provincie ingrijpen.
Kon je tegen regulier tarief ook in de avonduren en in het weekend met het OV.
Dat kan voor de meeste reizen nog steeds.
Ik ben het wel met je eens dat abonnementen eigenlijk wel geldig zouden moeten zijn op de BestelBuzz.
De ellende nu is deels het gevolg van het PvE van de provincie, maar voor het belangrijkste deel het gevolg van de slechte uitwerking van het PvE door Qbuzz.
Er is een verschil tussen dienstregeling en dienstuitvoering.
De dienstregeling wordt grotendeels bepaald door het PvE van de provincie. Hier kunnen de vervoerders wel enigszins mee variëren, maar geen enkele vervoerder zou lege bussen laten rijden.
De dienstuitvoering is wel de verantwoordelijkheid van de vervoerder, eventueel in combinatie met externe factoren. Qbuzz had zich wel beter moeten voorbereiden, om er in elk geval voor te zorgen dat de geplande dienstregeling in de parktijk ook haalbaar is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gerben
Berichten: 63
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 19:19

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Gerben »

Maar laten we niet discussiëren met weemoedige reacties naar de 'goede' oude tijd van Arriva, daar hebben helemaal niets aan want Qbuzz rijdt hier nu en rijdt ook nog wel wat jaren rond in DMG... Qbuzz was wel gewoon de beste bij de aanbesteding dus het had alleen maar slechter gekund blijkbaar! En daarmee is niet gezegd dat ze niets fout hebben gedaan, en dat erkennen ze zelf ook gewoon. Vandaar dat er vanaf 31 maart ook wijzigingen zijn in de lijnen die niet goed lopen dus ze nemen het zeker serieus, en feit blijft het DMG-gebied is gewoon niet zo'n makkelijke regio met snelwegen (A15, A27 enz.) en drukke provincale wegen (N3, N214 bij het hoge kruispunt in de spits is geen pretje etc.) die erg druk zijn en vaak vastlopen. Waardoor het vastloopt op bijv. de Bentz-Berg waarvoor de wachtrijen tot op de brug staan op het deel waar de bus de vluchtstrook niet mag gebruiken. Vooral de onvoorspelbaarheid van de files is vervelend want het ene moment staat het helemaal vast terwijl er op hetzelfde moment een week later niets aan de hand is (bijv. de A2 en de afrit naar Vianen)!

Dus laten we objectief kijken en niet met weemoed naar Arriva kijken want die tijd hebben we gewoon al gehad en komt ook niet meer terug... Kijk gewoon objectief naar Qbuzz en ga niet mee met de zeurneuzen van Twitter, er zijn écht een paar mensen die onder elk bericht plaatsen: 'Mijn lijn terug' of zeuren over dingen waarbij ik mensen bij Arriva nooit over hoorde. Vertragingen op lijn 90 in de spits bijv. hoorde ik bij Arriva niemand over zeuren (niemand gaf Arriva de schuld) terwijl mensen bij Qbuzz gelijk Qbuzz de schuld geven... Kijk gewoon objectief naar wat ze doen en ga niet subjectieve gevoelens erbij halen waarvan je zelf geen weet hebt (we weten bijv. niet hoe de aanbesteding achter de schermen aan Qbuzz tot stand is gekomen). Vergeet dus het Arriva-tijdperk dat is al bijna 4 maanden geleden!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8833
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

De 6113 is inmiddels ingewisseld voor een Ebusco.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
aadvannijen
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 17:28

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door aadvannijen »

Kwam gisteren ook de Ebusco 6108 al tegen.
gobhaon
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 17:02

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door gobhaon »

Hoeveel van de 37 Ebusco's zijn nu in dienst? En zijn ze allemaal al in NL?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8833
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Een Noors artikel van een maandje terug stelde dat alle 37 stadsBuzzen in Deurne afgeleverd zijn. Volgens een privé lijstje van mij zijn er nu 10 aanwezig in Dordrecht, waarvan ik er zelf al 6 daadwerkelijk op de dienst heb gespot. Gisteren is er ook weer een zevental tenaamgesteld. De MAN's ruimen ongeveer één op één het veld.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ArnoArriva
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 19:17
Locatie: Sliedrecht

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArnoArriva »

Vanmiddag voor eerste gezien Ebussco 6124 op lijn 8 van Dordrecht naar Sliedrecht :D
Foto:
AfbeeldingEbusco 6124 op lijn 8 naar Sliedrecht by Arno de Bruin, on Flickr
Favoriete bus - >7809!
Groet Arno
gobhaon
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 17:02

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door gobhaon »

Nu al een Ebusco op lijn 8? Dat had ik niet verwacht, ik dacht dat ze eerst rustig in Dordt zouden beginnen...
Hoelaat vertrok deze van Dordrecht station?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8833
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Ik vind de inzet op lijn 8 niet heel gek. Sinds deze week rijden ze niet meer op vaste omlopen. Zodoende reden er vandaag drie Ebusco's probleemloos over lijnen 3, 5 en 7. Het doel is volledige inzet met ingang van de volgende reeks aanpassingen over 10 dagen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Lijn 8 is ook een mooie test hoe ze het doen op een lijn zonder tussentijdse laadmogelijkheden natuurlijk, wel handig dat even te doen voordat je alle tijdelijke bussen weggedaan hebt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gobhaon
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 17:02

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door gobhaon »

ArrivaBas schreef:Ik vind de inzet op lijn 8 niet heel gek. Sinds deze week rijden ze niet meer op vaste omlopen. Zodoende reden er vandaag drie Ebusco's probleemloos over lijnen 3, 5 en 7. Het doel is volledige inzet met ingang van de volgende reeks aanpassingen over 10 dagen.
Dus over 10 dagen is het het einde van de MAN's (en de hybrides)?
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1256
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Frank93 »

Ik had een Ebusco vandaag op lijn 5 en 10 (richting Dordtse Kill).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Een Ebusco op de 10? Zeker dat het niet een spitsrit van lijn 8 was?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1256
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Frank93 »

Het was zeker weten lijn 10. De rit die om 16:37 vanaf Dordrecht CS vertrok naar Dordtse Kill III. Of ik ben gewoon in de war en het was een Sprinter :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Lijn 10 gaat niet naar Dordtse Kil III :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1256
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Frank93 »

Oh nouja dan weet ik het niet meer. Het was in ieder geval lijn 10 want ben uitgestapt bij P+R Weeskinderendijk. Die op lijn 5 was in ieder geval wel een Ebusco.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

Vanavond stond er al een heel plukje Ebusco's op het nieuwe terrein bij de Weeskinderendijk om de laadinfrastructuur te testen. Het gaat nu lekker snel.

Tijdens mijn dienst vandaag (ik mocht weer eens invallen in Dordrecht) heb ik overigens alleen Volvo's gereden. Dat was even schrikken voor demense, toen de 5426 werkende chiplezers bleek te hebben :lol:
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Frank93 schreef:Oh nouja dan weet ik het niet meer. Het was in ieder geval lijn 10 want ben uitgestapt bij P+R Weeskinderendijk. Die op lijn 5 was in ieder geval wel een Ebusco.
Je zult aannemelijk wel een elektrische bus hebben gehad (want die rijden ook op de 10), maar dat zijn de Rosero's. Allicht was je daarmee in de war.
Een Ebusco zou namelijk qua lengte de binnenstad niet in mogen, met de huidige route lijkt lijn 10 me trouwens ook knap lastig met zo'n ding (vooral de slinger van Steegoversloot naar Nieuwbrug)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten