Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Durashift

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

^^ had je dan tussendoor niet met de Syntus 'boemel' naar Oldenzaal kunnen reizen?
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Jawel, maar ik wilde graag een keer de RB61 uittesten, en met die Syntusboemel ga ik nu helemaal terug tot aan Zp. In een heel uur kon ik tenminste ook nog een beetje werken. :)
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Suus schreef:Ik schaar deze even in de categorie “de tijd van het jaar”: https://www.prorail.nl/sites/default/fi ... rs_pdf.pdf (PDF)
Moet ik me daar zoiets bij voorstellen?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
en-es

Bericht door en-es »

Video niet beschikbaar.
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Even klikken op het linkje "Bekijken op YouTube" zodra je die melding krijgt. NDR heeft insluiting op een andere website geblokkeerd.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Aking

Bericht door Aking »

umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ik heb vandaag wel een flink verschil gemerkt in controles tussen NS en Blauwnet: op alle binnenlandse Blauwnettreinen waar ik mee reisde werd ik vandaag gecontroleerd (Zl-Emn, Emn-Hdb, Hdb-Aml, Aml-Es en Odz-Zp); alleen op de "Duitse" ritjes niet (Es-Gbr, Gbr-Es, Hgl-Odz). Bij NS daarentegen heb ik geen enkele conducteur gezien in de trein vandaag, niet eens een serviceronde (Nm-Ah, Ah-Zl, Es-Hgl en Zp-Nm).
Hainje

Bericht door Hainje »

Ronaldussen schreef:Wel als de data in dat bericht er aanleiding toe geven om het als een fictief bericht te beschouwen :wink:
Een marktconform salaris -> minimumloon dus.... -o-
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Een vlag van de zaak is ook wel een hint...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Overwegend leuke collega’s
_O-
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

En als carrièretijger is dat natuurlijk het eerste baantje waar je aan denkt *O*
En blandning av sött och salt.
Ferdinand
Contacteer:

Bericht door Ferdinand »

Blijkbaar is die 1-aprilgrap van ProRail weer in het verkeerde keelgat geschoten bij veel mensen. Waarom, waarom vraag je je dan af. Waarom kun je niet eens meer een grap maken zonder direct aangevallen te worden door mensen?

Ik weet toch zeker dat dat tien jaar geleden er nog niet was. Ik vond de grap wel leuk eigenlijk en ze vragen er juist aandacht voor op deze manier.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Een grap moet grappig zijn, en ik vond hem niet grappig omdat hij te realistisch was. Niets 'verkeerde keelgat' aan de grap, eerder aan het beleid van ProRail op de andere 364 dagen van het jaar. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking

Bericht door Aking »

Ferdinand schreef:Blijkbaar is die 1-aprilgrap van ProRail weer in het verkeerde keelgat geschoten bij veel mensen. Waarom, waarom vraag je je dan af. Waarom kun je niet eens meer een grap maken zonder direct aangevallen te worden door mensen?

Ik weet toch zeker dat dat tien jaar geleden er nog niet was. Ik vond de grap wel leuk eigenlijk en ze vragen er juist aandacht voor op deze manier.
Tien jaar geleden had de veiligheidsjihad nog niet de proporties die het nu heeft (al was de omvolking ook toen al flink op gang geloof ik)

Het zou tegenwoordig maar zo waar kunnen zijn, waarmee het dus eigenlijk geen grap is. Want ik betwijfel of ze hiermee de draak willen steken met hun doorgeslagen veiligheidsgejank, of dat het een voorbereiding is op volgend jaar wanneer ze zoiets daadwerkelijk in gaan voeren. Er staan nu tenslotte al vaak zat BOA's bij overwegen, want waag het niet om nog door te fietsen als de rode lichten voor de eerste keer geknipperd hebben! :evil: :X
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ferdinand schreef:Blijkbaar is die 1-aprilgrap van ProRail weer in het verkeerde keelgat geschoten bij veel mensen. Waarom, waarom vraag je je dan af. Waarom kun je niet eens meer een grap maken zonder direct aangevallen te worden door mensen?

Nou, de grap waarbij op alle Argos-borden stond dat de wissels op zomertijd gezet moesten worden werd toch niet echt gewaardeerd :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef:Een grap moet grappig zijn, en ik vond hem niet grappig omdat hij te realistisch was.
Humor is persoonlijk. :)

Ons afdelingshoofd stuurde gisteren een e-mail dat er onder de naam "Heatless Monday" een pilot komt om de verwarming op maandagen op 15 graden Celsius in te stellen en hij raadde iedereen aan om op maandag een dikkere trui aan te doen. De pilot start uiteraard aankomende maandag. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Frank93

Bericht door Frank93 »

Ik ga aan een nieuwe uitdaging beginnen want ik ben namelijk gevraagd om komende hoogzomer periode in Haarlem-IJmond te rijden. Vanaf maandag ga ik al op lijnverkenning. *bus*
isadora

Bericht door isadora »

Gefeliciteerd Frank. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Heel veel succes en plezier *bus* *bus*
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Leuk voor de afwisseling. :pos: En na de zomer keer je weer terug in Alkmaar e.o.?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Frank93

Bericht door Frank93 »

Dat is wel de bedoeling inderdaad. Van de leidinggevende hoorde ik dat het de hele zomerperiode is maar de planning zei vanochtend ''in ieder geval voor een maand''. Dus volgens mij weten ze zelf ook nog niet hoe lang precies.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Nou, laat je verrassen hoe lang het wordt, maar een nieuw gebied lijkt me altijd wel leuk! Succes! :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Durashift

Bericht door Durashift »

Is er tegenwoordig niet ook een overkill aan 1 april grappen?
Ik heb de indruk dat iedereen een grap MOET maken/bedenken/opstellen..
Het wordt te doorzichtig op die manier en dan is het al gauw flauw, lijkt mij.

!~~~~~~~~~~~
Succes @ Frank93. Gelukkig heb je nu een auto zodat je de langere reisafstand naar de stalling wat makkelijker kan maken :wink:
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Vandaag is er twee straten bij mij vandaan een zeer zeldzame vogel ontdekt in de vijver.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Zo leuk! Ik heb ze gezien in het oceanium in Lissabon.
Plaats reactie