Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Uit de eerdere berichten van Z2N begrijp ik dat het onveilig is om een bestaand en toegelaten treintype om te bouwen naar een ander bestaand en toegelaten treintype. Dus dat electrificeren van diesel-GTW's Kan Dus Niet.
Gelukkig weet men bij het spoor voor iedere oplossing en nieuw probleem te verzinnen .
Gelukkig weet men bij het spoor voor iedere oplossing en nieuw probleem te verzinnen .
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Een tijd terug zijn er in het noorden een aantal GTW's van een extra bak voorzien. Volgens jouw redenatie zou dat niet kunnen maar het is toch gebeurd.Z2N schreef:Als de stellen zijn toegelaten met twee bakken, en je plaatst vervolgens een derde bak, moet je opnieuw keuren als stellen met drie bakken. Dan moeten de stellen echter aan alle regels voldoen die gelden tijdens het herkeuren, en daar komt GTW niet door.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Die extra bakken zijn begin 2016 toegevoegd, sinds 1 november 2016 is een update van botsnorm EN 15227 van kracht.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Die voldoen wel aan de nieuwe botsnorm?Z2N schreef:VIRMm heeft natuurlijk ook zijn nieuwe piepjes en lampjes gekregen bij de deuren, omdat dat nieuwe wetgeving is.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
De lampjes bij de machinstendeuren zijn er wel bijgekomen als maatregel daarvoor lijkt me.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
3 jaar geleden werd in dit draadje ook al over o.a. de botsnormen gediscussieerd.
1) https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 02&from=EN
TSI staat dus voor Technische Specificatie inzake Interoperabiliteit.
Artikel 3 verwijst naar een andere richtlijn m.b.t. de geldigheid van de nieuwe richtlijn bij bestaand materieel.
2. Richtlijn 2008/57/EG:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 01&from=NL
Artikel 20:
Nou, die verdragen is een boel droge stof om door te lezen/ te begrijpen..
Volgens mij komt het er wel op neer dat aanpassingen aan treinen welke al reeds een toelating hebben voordat de nieuwe normen van kracht zijn geworden best mogen zolang de veiligheid ervan niet minder wordt dan deze was voordat de aanpassing voornemens is.
Bakje bij plaatsen OF elektro aandrijving zou dus moeten kunnen, lijkt mij.
Aan de andere kant zou je wel de vraag kunnen stellen of het voor o,a. de machinisten wel zo gewenst is om langer door te rijden op het drukke NL spoor met materieel dat nou niet het toonbeeld van crashbestendigheid is gebleken.. (zie de aanbevelingen van de OVV n.a.v het ongeluk in Dalfsen).
Ik ben uit nieuwsgierigheid wát die EN 15227 norm nou inhoudt ook even in de weblinks gedoken.Daleend schreef:Ben even het document (dank voor het opzoeken!) ingedoken, in aanhangsel J is te lezen dat EN 15227:2008 +A1:2011 de toepasselijke normen zijn voor passieve veiligheid van materieel. De GTW is op basis van deze normen toegelaten en is dus nog steeds toelaatbaar. Kortom, de diesel-GTW's zijn prima naar het buitenland te verkopen.Vinny schreef:Je moet soms wel hogere materieelkunde gestudeerd hebben om de juiste conclusies te trekken uit de betreffende normeringen. Er zijn natuurlijk ook best wel wat mensen echt in gespecialiseerd. Het zou me niet verbazen dat de normering ergens in het proces van Europese implementatie is aangescherpt waardoor GTW formeel niet meer voldoet. Maar nogmaals: daar moet ik ook de boeken voor inJultar schreef:Misschien mis ik iets, maar de nieuwste botsnormen zijn toch van 1 januari 2015? Op dat moment is er een aanpassing van de laatste norm van 2010 in werking getreden, waarbij, voor zover ik begrepen heb, de botsnormen zijn aangescherpt.
Zie ook http://www.era.europa.eu/Document-Regis ... T-TSI.aspx en voor het hele document http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 228.01.ENG
In dit document kan je de nummers van de betreffende normen vinden.
In Nederland is deze norm bekend als NEN-EN 12663-1:2010+A1:2014 en kan (als je er iets van 75 euro voor over hebt) gekocht worden op de site van de NEN ;)
Edit: in hoeverre die GTW's er dan aan voldoen: geen idee.
1) https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 02&from=EN
TSI staat dus voor Technische Specificatie inzake Interoperabiliteit.
Artikel 3 verwijst naar een andere richtlijn m.b.t. de geldigheid van de nieuwe richtlijn bij bestaand materieel.
De TSI geldt niet voor bestaand rollend materieel van het spoorwegsysteem in de Europese Unie dat op 1 januari 2015 reeds in dienst is gesteld op een deel van het spoorwegnet of het gehele net van een lidstaat, behalve in geval van vernieuwing of verbetering in overeenstemming met artikel 20 van Richtlijn 2008/57/EG en punt 7.1.2 van de bijlage.
2. Richtlijn 2008/57/EG:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 01&from=NL
Artikel 20:
Bijlage 7, artikel 1.2 van richtlijn 2008/57/EGIndienststelling van bestaande subsystemen na vernieuwing of verbetering
1. In geval van vernieuwing of verbetering zendt de aanbestedende dienst of de fabrikant bij de betrokken lidstaat een dossier in waarin het project beschreven wordt. De lidstaat bestudeert dit dossier en besluit, mede in het licht van de uitvoeringsstrategie in de desbetreffende TSI, of de omvang van de werkzaamheden het nodig maakt dat er opnieuw toestemming voor indienststelling in de zin van deze richtlijn wordt gegeven.
Een dergelijke hernieuwde toestemming voor indienststelling is altijd vereist wanneer de voorgenomen werkzaamheden negatieve gevolgen kunnen hebben voor de algehele veiligheid van het betrokken subsysteem. Als een nieuwe toestemming nodig is, besluit de lidstaat in hoeverre de TSI’s op het project moeten worden toegepast.
De lidstaat neemt een besluit uiterlijk vier maanden na de indiening van het volledige dossier door de aanvrager (...)
~~~~~~~~~~~~BIJLAGE VII
TE VERIFIËREN PARAMETERS VOOR DE INDIENSTSTELLING VAN NIET-TSI-CONFORME VOERTUIGEN EN CLASSIFICATIE VAN DE NATIONALE VOORSCHRIFTEN
(...)
1.2. Structuur en mechanische onderdelen
Mechanische integriteit en interface tussen voertuigen (met inbegrip van buffers en tractieorganen, doorgangen), stevigheid van de voertuigstructuur en toebehoren (bv. stoelen), de laadcapaciteit, de passieve veiligheid (met inbegrip van de botsbestendigheid van de binnen- en buitenzijde).
(..)
Nou, die verdragen is een boel droge stof om door te lezen/ te begrijpen..
Volgens mij komt het er wel op neer dat aanpassingen aan treinen welke al reeds een toelating hebben voordat de nieuwe normen van kracht zijn geworden best mogen zolang de veiligheid ervan niet minder wordt dan deze was voordat de aanpassing voornemens is.
Bakje bij plaatsen OF elektro aandrijving zou dus moeten kunnen, lijkt mij.
Aan de andere kant zou je wel de vraag kunnen stellen of het voor o,a. de machinisten wel zo gewenst is om langer door te rijden op het drukke NL spoor met materieel dat nou niet het toonbeeld van crashbestendigheid is gebleken.. (zie de aanbevelingen van de OVV n.a.v het ongeluk in Dalfsen).
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Of recentelijk nog die aanrijding met een vrachtwagen bij Leeuwarden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
De komende weken worden de stallingen van Venlo, Sittard en Heerlen aangepast voor de instroom van 35 elektrische bussen van het type VDL Citea LLE120 Electric. Officieel is dit type nog niet gepresenteerd door VDL als elektrische versie. Ook Maastricht zal nog 20 elektrische bussen geleverd krijgen. Totaal dus 55 en die krijgen de nummers 9701-9755
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
- Locatie: Voerendaal
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
"Pakket maatregelen tegen vertragingen Maaslijn"
https://www.1limburg.nl/pakket-maatrege ... starticles
https://www.1limburg.nl/pakket-maatrege ... starticles
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
www.miljoenenlijn.nl
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Dat is goed nieuws! Het aanpassen van de stallingen gebeurt dus de komende weken, maar heb je ook enig idee op welke termijn die elektrische bussen zullen instromen?bartjemestrom schreef:De komende weken worden de stallingen van Venlo, Sittard en Heerlen aangepast voor de instroom van 35 elektrische bussen van het type VDL Citea LLE120 Electric. Officieel is dit type nog niet gepresenteerd door VDL als elektrische versie. Ook Maastricht zal nog 20 elektrische bussen geleverd krijgen. Totaal dus 55 en die krijgen de nummers 9701-9755
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Als ik het goed begrepen heb rond begin zomer
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Hoeveel laadpalen staan er voor Arriva Limburg al in de openbare terreinen ?
Deze week is er een in Deurne neergezet.
Iemand enig idee hoe dat zit met de gebieden rondom de concessiegrenzen ? Mag Hermes zomaar aantakken op deze laadpaal.
Of is dat weer een letterlijke barriere aan de concessiegrenzen.
Weet iemand hoe dit is geregeld?
Deze week is er een in Deurne neergezet.
Iemand enig idee hoe dat zit met de gebieden rondom de concessiegrenzen ? Mag Hermes zomaar aantakken op deze laadpaal.
Of is dat weer een letterlijke barriere aan de concessiegrenzen.
Weet iemand hoe dit is geregeld?
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Waarom staat er überhaupt een in Deurne?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Concessie Limburg (2017-2031)
Omdat bij de voortschrijdende elektrificatie van de busdiensten rondom Venlo over enkele maanden ook lijn 80 aan de beurt.
Meestal worden laadpalen in samenwerking met de opdrachtgever gerealiseerd. Dit is inderdaad wel een grappig geval, zou niet weten wat hier nu de afspraken zijn.
Meestal worden laadpalen in samenwerking met de opdrachtgever gerealiseerd. Dit is inderdaad wel een grappig geval, zou niet weten wat hier nu de afspraken zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
En de bussen staan in Deurne zo'n 20 minuten stil.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Deze overeenkomst lijkt mij makkelijk realiseerbaar, omdat vanuit het Hermes-gebied alleen drie buurtbussen en lijn 28 met een midibusje in Deurne komen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Lijn 28 rijdt overdag (in elk geval buiten vakanties) met een Ambassador.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Volgensmij ook in de vakantie. Dat was in iedergeval tot vorige week wel zo.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
De treinverbinding Heerlen-Aachen wordt mogelijk op 1 juni tijdelijk stilgelegd omdat de tijdelijke ILT vergunning afloopt. https://www.1limburg.nl/drielanden-twee ... t=topstory
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Daar zijn ze dan verdraaid vroeg achter gekomen bij zowel Stadler als Arriva... :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Frotboeren
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Maar waarvoor geldt die tijdelijke vergunning dan? Voor het kleine grensstukje? Die treinen mogen toch al gewoon binnen Nederland rijden, of mag dat straks ook niet meer?
Edit: gaat om het materieel, niet de verbinding:
https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019051 ... -van-spoor
Edit: gaat om het materieel, niet de verbinding:
https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019051 ... -van-spoor
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Maar waarom mogen die treinen dan wel doorrijden op Maastricht-Heerlen? Als het om toestemming voor het materieel gaat en de ILT verantwoordelijk is, zie ik niet in waarom Maastricht-Heerlen wel mag en Heerlen-Aken niet. Kunnen ze met andere, toegelaten treinen wel de normale dienst uitvoeren, terwijl die niet over de grens mogen?
請勿靠近車門
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Zonder toelating mogen ze dus nergens rijden.
Voor Maastricht-Heerlen is dat geen probleem daar kan Arriva gewoon andere treinen inzetten die wel een volledige toelating hebben.
Voor Maastricht-Heerlen is dat geen probleem daar kan Arriva gewoon andere treinen inzetten die wel een volledige toelating hebben.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten