De nieuwste LE’s uit Groningen blijven rijden en de oude LE’s worden vervangen door de nieuwere versie dacht ik, dan is er toch niet heel veel Citaro om naar Utrecht te schuiven? Ik vraag mij wel af of er misschien wat 25m bussen naar Groningen komen om lijn 15 aan te vullen (te weinig CapaCity’s), maar ik weet niet hoeveel er in Utrecht nodig zijn na december? De HESS’en zullen het sowieso niet worden, want denk niet dat die bij de Peizerweg de ring op komen met volle bak...Daniel schreef:Een deel van de vervanging is ook een doorschuifactie he: er komen immers elektrische geledes voor de stad die grotendeels stadsgeledes voor de streek vrij maken. Ligt dan voor de hand die de Citaro Gs te laten vervangen. Immers komt er voor de vervanging van de Amba's een stel Ebusco's, de 15 meter Setra's en wat gemoderniseerd spul. Goeie kans dat dat om de nieuwere Citaro's 12 meter uit GD gaat trouwens.
Concessie Regio Utrecht
Re: Concessie Regio Utrecht
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53
Re: Concessie Regio Utrecht
Nee die serie blijft gewoon in GD en word aangevuld met nog een aantal.Daniel schreef:Een deel van de vervanging is ook een doorschuifactie he: er komen immers elektrische geledes voor de stad die grotendeels stadsgeledes voor de streek vrij maken. Ligt dan voor de hand die de Citaro Gs te laten vervangen. Immers komt er voor de vervanging van de Amba's een stel Ebusco's, de 15 meter Setra's en wat gemoderniseerd spul. Goeie kans dat dat om de nieuwere Citaro's 12 meter uit GD gaat trouwens.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8718
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Ik heb het vermoeden dat er dan Citaro LE's uit 2009 van GD naar Utrecht komen, zoals dat inmiddels reeds is gebeurd met meerdere bussen uit dezelfde serie.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Regio Utrecht
Ik verwacht eerder dat er Q-link geledes naar U-link gaan.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Da's niet zo zinvol lijkt me, om bussen uit 2008 door bussen uit 2009 te gaan vervangenMilco schreef:Ik heb het vermoeden dat er dan Citaro LE's uit 2009 van GD naar Utrecht komen, zoals dat inmiddels reeds is gebeurd met meerdere bussen uit dezelfde serie.
Welke dan? De nieuwste wagens bleven immers in Groningen voor lijn 6 en 15 en ik had ergens gelezen dat Qlink 12 in eerste instantie ook nog geen nieuw materieel krijgt.Lijn 45 schreef:Ik verwacht eerder dat er Q-link geledes naar U-link gaan.
En ook hier heeft het weinig zin de oudste Qlink-bussen naar Utrecht te sturen, want die zijn maar een jaartje jonger dan wat er nu op de streek rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53
Re: Concessie Regio Utrecht
Misschien de citaros van Qlink blauw (3/4) die serie is van 2014 en euro6
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Maar de euro6 diesels zouden juist blijven voor lijn 6 (die bij mijn weten niet volledig met nieuwe Citaro's rijdt vooralsnog). Zelfde geldt overigens voor Qlink 12 die nog met materieel uit 2009 rijdt, daar zullen dus ook nog wel een stel nieuwere wagens uit Groningen heen moeten.
De vraag is dan of er wel voldoende overblijven voor Utrecht, 55 gemoderniseerde bussen zijn er nog best veel immers. Rijden er überhaupt zoveel op die Qlink-lijnen die je noemt.
De vraag is dan of er wel voldoende overblijven voor Utrecht, 55 gemoderniseerde bussen zijn er nog best veel immers. Rijden er überhaupt zoveel op die Qlink-lijnen die je noemt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Regio Utrecht
In het PVE van GD staat dat 28 Citaro2 bussen (van 3 en 4) overgenomen mogen worden door de vervoerder. De Citaro’s van paars moeten verplicht worden overgenomen en moeten ook blijven rijden in de concessie. Ik denk opzich dat de 15 paarse bussen genoeg moeten zijn voor lijn 6 en lijn 12.
Volgens de stoel-eisen in het PVE mogen de blauwe Q-links (met stadsstoelen) ook niet worden ingezet op Q-link (alleen de verplicht over te nemen bussen zijn een uitzondering hier op, dat zijn de CapaCity’s van de 15) of streeklijnen omdat er geen hoge rugleuningen in zit.
Volgens de stoel-eisen in het PVE mogen de blauwe Q-links (met stadsstoelen) ook niet worden ingezet op Q-link (alleen de verplicht over te nemen bussen zijn een uitzondering hier op, dat zijn de CapaCity’s van de 15) of streeklijnen omdat er geen hoge rugleuningen in zit.
Re: Concessie Regio Utrecht
Misschien worden de hybride bussen van Emmen ingezet in de Utrecht concessie? Die bussen worden niet overgenomen in de GD concessie.
De wielen van de bus gaan rond en rond...
Re: Concessie Regio Utrecht
Ze hebben ook nog die Hybrids van Arriva in Utrecht staan, kunnen ze ook om spuiten en gebruiken.. of hebben die bepaalde problemen?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Regio Utrecht
De Emmense hybrides gaan retour Evobus.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Problemen ontdekt bij testritten Uithoflijn, startdatum december nog altijd "95% zeker"
UTRECHT - Bij de testritten met de Uithoflijn zijn een aantal technische problemen naar voren gekomen. Het gaat bijvoorbeeld om wissels die niet goed werken, problemen met slagbomen en magneetvelden. Dit kan invloed hebben op wanneer de trams gaan rijden, maar volgens de gemeente is het nog altijd 95% zeker dat de Uithoflijn eind dit jaar gaat rijden.
Lees verder
UTRECHT - Bij de testritten met de Uithoflijn zijn een aantal technische problemen naar voren gekomen. Het gaat bijvoorbeeld om wissels die niet goed werken, problemen met slagbomen en magneetvelden. Dit kan invloed hebben op wanneer de trams gaan rijden, maar volgens de gemeente is het nog altijd 95% zeker dat de Uithoflijn eind dit jaar gaat rijden.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Regio Utrecht
Nieuwe dienstregeling per 5 mei. Weinig wereldschokkends, met als opvallendste wijziging een verschuiving van de tijden van lijn 59 met een halfuur.
(bron)
(bron)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Da's dan gewoon terug naar de oude tijden voor lijn 59: die waren in december ook al een half uur verschoven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Regio Utrecht
Even een vraagje over de sprinter busjes serie 4351-4360, rijden deze busjes nog bij CTS? En welke busjes zijn weg bij CTS? Want ik weet dat er eentje bij pouw op de 45 reed en zag een foto voorbijkomen dat er eentje als buurtbus reed op de 518 bij Raalte. Maar rijdt de rest nog wel bij CTS?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Het exemplaar bij Pouw zal daar niet meer rijden trouwens, gezien lijn 45 inmiddels door U-Flex vervangen is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Regio Utrecht
Rijdt de rest nog wel bij CTS?
Re: Concessie Regio Utrecht
Even dit bericht van eind december 2018 quoten:
Pouws busje (de 4356) is nog niet overgeschreven.
De meeste van de kentekens zijn in januari uit de apk gelopen en kort daarna (in elk geval op papier) van eigenaar gewisseld.Lijn 45 schreef:Acht van de CTS Sprinters staan momenteel bij hun stalling in Amersfoort. Het betreft de 4351-4353, 4355, 4357-4360.
Pouws busje (de 4356) is nog niet overgeschreven.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Regio Utrecht
Mag ik vragen wat er dan nu op lijn 14 en 15 rijdt?
@nvdw Dank voor het terugzoeken.
Edit: van wie zijn de busjes nu dan?
@nvdw Dank voor het terugzoeken.
Edit: van wie zijn de busjes nu dan?
Re: Concessie Regio Utrecht
Deze week testritten op de busbaan in Transwijk.
Opening a.s. juli. Project ligt 3 maanden voor op schema. :pos:
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... 5rNoq0JCp4
Opening a.s. juli. Project ligt 3 maanden voor op schema. :pos:
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... 5rNoq0JCp4
Re: Concessie Regio Utrecht
Wacht, die bouwput zal daadwerkelijk weg zijn wanneer ik terug ben in Utrecht? Die zag ik niet aankomen. Mooi dat de bouw goed gaat, de busbaan is sowieso geen overbodige luxe en de werkzaamheden vertragen het stuk nog eens daar bovenop.
Nu nog de busbaan Dichterswijk naar CS :Y
Nu nog de busbaan Dichterswijk naar CS :Y
請勿靠近車門
Re: Concessie Regio Utrecht
Volgens de Wiki rijden er Mercedes-Benz Sprinters.busfanNL schreef:Mag ik vragen wat er dan nu op lijn 14 en 15 rijdt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
De vraag is dus of die er nu nog rijden. Deze twee lijnen waren in het laatste vervoerplan namelijk nog wel aangegeven als rijdend met 8-persoons busjes, maar dat wordt lastig als die niet meer aanwezig zijn. Al kan het natuurlijk best dat er nog een paar in de Regio Utrecht achtergebleven zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Regio Utrecht
Er rijden 8-persoons Sprinters van een taxibedrijf. Als ik het goed onthouden heb Van Dijk, maar op dat bedrijf dat heb ik volgens mij wel vaker gegokt.
Vaak witte, afgelopen vrijdag een bruine.
Vaak witte, afgelopen vrijdag een bruine.
Bij twijfel: gebruik beton.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Ow tuurlijk ja, die heb ik zelf wel eens gespot... Die dingen rijden voor Van Rhijn schiet me te binnen na even Googlen op Utrechtse taxibedrijven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten