Concessie Regio Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door MdJ »

Van Rhijn is het inderdaad, nu na het googelen op plaatjes :pos:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Bij deze ook aangepast op de wiki. Weet iemand eigenlijk wat er 's avonds op lijn 43 rijdt? Daar zou ook 8-persoons materieel ingezet moeten worden en in OVinfo heeft het in elk geval geen realtime info.
Zelfde geldt voor lijn 78 in Bilthoven, maar die kan ik momenteel niet bekijken want die rijdt niet 's avonds.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Ik dacht dat op de lijnen 14, 15 en 16 hetzelfde materieel werd ingezet, maar op lijn 16 rijden dus grotere bussen dan op de andere twee lijnen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Oorspronkelijk reed er hetzelfde materieel (de ex-GD Mercedes SprinterCity's), maar sinds de huidige dienstregeling is lijn 16 als enige naar midibussen over gegaan en zijn 14/15 naar 8-persoons teruggegaan.
Ligt voor de hand dat dat in de vervoersvraag zit: voor de Jazzsingel is lijn 16 de enige bus naar het centrum, voorheen reed daar ook nog een grote bus richting centraal. 14 en 15 verbinden geen heel grote reizigerstrekkers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door MdJ »

Op lijn 16 rijdt een Mercedes Atlas Cityline (zoals op lijn 11, 13, 122, 43/44 en 138).
Het busje van lijn 16 komt van een korte rit van lijn 11 (Overvecht-Terwijde) en komt daarvoor uit de korte rit van lijn 122 (Westbroek-Overvecht).
Na lijn 16 lijkt het busje nog een slag lijn 127 te rijden en de bus van lijn 127 gaat naar Leidsche Rijn t.b.v. lijn 138.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Maargoed, wat zit er dan dus 's avonds op de 43... dan rijdt 'ie volgens vervoerplan met 8p i.p.v. 15p namelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door nvdw »

Lijn 78 is thans in elk geval ook een witte generieke taxibus. Dat zou Van Rhijn kunnen zijn, maar ik ben op z’n vroegst pas volgende week in Bilthoven om dat te verifiëren ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Tom523 »

Daniel schreef:Maargoed, wat zit er dan dus 's avonds op de 43... dan rijdt 'ie volgens vervoerplan met 8p i.p.v. 15p namelijk.
Een 8-persoons Sprinter van Van Rhijn :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Tramlijn Nieuwegein krijgt opknapbeurt van 150 miljoen

NIEUWEGEIN/IJSSELSTEIN - De provincie gaat flink investeren in de tramlijn Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein. Er komen nieuwe trams, de haltes worden verlengd en verlaagd en een groot deel van het spoor wordt vernieuwd.
De modernisering gaat ruim 150 miljoen euro kosten.
Tussen 1 juni en 21 augustus 2020 is wegens werkzaamheden aan de lijn geen tramverkeer mogelijk. Reizigers worden die twaalf weken vervoerd met bussen.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Aking »

Los van de precieze data was dit allemaal al bekend toch?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door nvdw »

Durashift schreef:Deze week testritten op de busbaan in Transwijk.
Ik lees nu een omleidingsbericht voor deze week: de buslijnen richting Papendorp rijden tot en met zaterdag over de busbaan zodat de naastgelegen rijbaan zijn laatste laag asfalt kan krijgen. Zijn uiteindelijk ook een soort van testritten ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gerben
Berichten: 63
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 19:19

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Gerben »

nvdw schreef: Ik lees nu een omleidingsbericht voor deze week: de buslijnen richting Papendorp rijden tot en met zaterdag over de busbaan zodat de naastgelegen rijbaan zijn laatste laag asfalt kan krijgen. Zijn uiteindelijk ook een soort van testritten ;)
Ja klopt, ik zat vanmorgen in de lijn 90 en die reed richting Gelkenes over de busbaan vanaf het Anne Frankplein en de onderdoorgang onder het 5 Meiplein. En er zijn ook tijdelijke haltes gemaakt voor de haltes Koningin Wilhelminalaan en Kanaleneiland. Maar de busbaan reed al soepel en lekker snel, zonder de vervelende verkeerslichten en smalle rijbanen waar doorheen gepropt moet worden met bussen. Dus kan niet wachten wanneer de bussen hem volledig kunnen gebruiken maar dat komt gelukkig steeds dichterbij *O* ! De eerste indruk was in ieder geval positief!

Maar helaas is de verbetering wel van korte duur (van juli - oktober/november want vanaf het najaar begint men weer met de busbaan Dichterswijk waardoor de bussen weer die vreselijke omleiding over de Vondellaan - Dichtersbaan moeten gaan rijden :cry: . Tenzij ze dan wel de verkeerslichten bij de Vondellaan eens goed instellen zodat ze niet meer een file van bussen in de vertraging negeren...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

nvdw schreef:Ik lees nu een omleidingsbericht voor deze week: de buslijnen richting Papendorp rijden tot en met zaterdag over de busbaan zodat de naastgelegen rijbaan zijn laatste laag asfalt kan krijgen. Zijn uiteindelijk ook een soort van testritten ;)
Daarbij heeft men vandaag ook gelijk getest hoe goed een bus die een halterende bus inhaalt opvalt. Kennelijk niet zo goed, want de onvrijwillig deelnemende voetganger is met spoed naar het ziekenhuis afgevoerd: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1911498/
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door nvdw »

Vervelend. Maar tegemoetkomende bussen vallen ook slecht op: na het uitstappen verdampen immers spontaan alle bussen, inclusief degene die je net hebt verlaten, althans dat lijkt de vigerende opvatting, is me opgevallen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door busfanNL »

Daniel schreef:Maargoed, wat zit er dan dus 's avonds op de 43... dan rijdt 'ie volgens vervoerplan met 8p i.p.v. 15p namelijk.
Ik heb in lijn 14 gezeten en de chauffeurs reden bij Qbuzz taxi bv en werden bij van Rhijn gedetacheerd. Het zijn dus witte sprinters en Vito's en alle taxibus lijntjes in de regio Utrecht worden door hun gereden. Volgens de chauffeur komen er binnenkort andere busjes.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Qbuzz taxi? Die lijnen werden eerst door CTS gereden hoor, nooit door Qbuzz zelf.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door busfanNL »

Chauffeur vertelde dat Qbuzz een bv'tje had opgericht genaamd Qbuzz taxi om hun daar onder te brengen. Dat was een belofte van Qbuzz aan de CTS chauffeurs ofzoiets. Geen idee of dat zo gegaan is maar dat vertelde de chauffeur. De bv bestaat hoor hij staat in het handelsregister.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

De Qbuzz taxi Bv bestaat sinds vorig jaar april.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Oow, je bedoelde na afloop van de CTS periode. Zal dan wel vooral voor het resterende personeel geweest zijn want neem aan dat er samen met de lijnen ook wat personeel mee naar Pouw is gegaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door busfanNL »

Ja ik bedoelde na afloop. :wink: Ik had het over het personeel op de van Rhijn busjes nu. Volgens die chauffeur zijn er ook een groot aantal CTS chauffeurs opgeleid tot buschauffeur (rijbewijs D) voor pouw. De rest van het personeel wordt bij van Rhijn gedetacheerd vanaf dat Qbuzz taxi bv'tje.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door wouter15 »

Op internet is een statenbrief verschenen over het nieuwe busmaterieel van U-OV: https://www.stateninformatie.provincie- ... l-2020.pdf. Daarin vallen de volgende zaken op:
*Als de Uithoflijn gaat rijden zullen er 17 bussen minder nodig zijn dan er nu rijden
*20 tweedehands 18 meter Euro VI bussen (bouwjaar 2014) zullen in 2020 instromen (welke zullen dit zijn?). Deze bussen zullen niet meegaan naar de nieuwe concessie vanaf 2023
*35 EEV bussen zullen doorrijden tot 2023 + 5 reserve
*De nieuwe bussen die in 2020 instromen zullen tevens meegaan naar de nieuwe concessie vanaf 2023. Dit geldt ook voor de laadinfrastructuur
*De 10 Ebusco bussen zullen overgaan naar de nieuwe concessie vanaf 2023.

Tevens zijn via https://www.stateninformatie.provincie- ... 2020-1.pdf de uitgangspunten te lezen voor het Vervoersplan 2020 van U-OV.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

*20 tweedehands 18 meter Euro VI bussen (bouwjaar 2014) zullen in 2020 instromen (welke zullen dit zijn?)
Ik zet mijn geld op wagens uit de serie 3426-3447, die voldoen aan het bouwjaar en de emissiecode.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op vr 03 mei 2019, 07:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Chrysa »

Lijn 45 schreef: de serie 3426-3447
:?:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Aking »

:shock: je weet toch wel welke bussen dat zijn? :X
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door bartjemestrom »

Qbuzz GD... :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 79 gasten