Bereikbaarheid Zandvoort tijdens Formule 1
Bereikbaarheid Zandvoort tijdens Formule 1
NS wil 6 intercity's en 6 sprinters naar Zandvoort laten rijden:
https://www.ad.nl/binnenland/ns-spoor-z ... ~aaf08af5/
https://www.ad.nl/binnenland/ns-spoor-z ... ~aaf08af5/
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Dat de stroomvoorziening niet optimaal is lijkt me logisch. Wat ik weer wat minder snap is de perronlengte. Vroegûh keerden daar toch getrokken treinen van twaalf bakken? Wie heeft dan bedacht dat het perron wel korter kon?
Gelukkig is dat nog wel op te lossen met wat planken. Wat veel vreemder is zijn de vier huisjes die pal ten noorden van het spoor staan, waardoor een derde perronspoor onmogelijk is. Raar, want nieuwbouw op een plek waar dertig jaar geleden ook nog een spoor lag. Toch schijnt er in het buitenland waardering voor de Nederlandse planologie te zijn...
Gelukkig is dat nog wel op te lossen met wat planken. Wat veel vreemder is zijn de vier huisjes die pal ten noorden van het spoor staan, waardoor een derde perronspoor onmogelijk is. Raar, want nieuwbouw op een plek waar dertig jaar geleden ook nog een spoor lag. Toch schijnt er in het buitenland waardering voor de Nederlandse planologie te zijn...
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Kunnen er niet gewoon pendelbussen ingelegd worden? Om de volledige infra om te gaan gooien voor één evenement, terwijl normaal een halfuursdienst voldoende is lijkt me ook overdreven.
Ik heb geen onderschrift
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Zandvoort is met de rest van Europa verbonden door twee wegen, die beiden door Haarlem heen gaan en op zonnige zomerdagen muurvast staan. Verder ben ik een beetje lui, dus ik heb geen zin om een capaciteitssommetje voor je te maken, maar waar dacht je die bussen eigenlijk te laten rijden?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Voor de Formule 1 lijkt me qua bereikbaarheid de enige optie een verplichte bus- en/of treincombi vanuit alle hoeken van het land...
In 10 bakken VIRM past ruim 1400 man. Elke 5 minuten een volle trein aanvoeren levert een capaciteit op van 28.000 reizigers per uur.
In een bus kun je al snel 50-60 man kwijt, zorg dat deze in colonnes van een stuk of twintig tegelijk de binnenwegen naar Zandvoort op gaan en je hebt weer 1000 bezoekers binnen. Doe dat elke 3-4 minuten en per uur kun je 20.000 mensen aanvoeren per bus.
Voor autoverkeer zou Zandvoort volledig afgesloten moeten worden dan, anders rijden de bussen zich vast.
In 10 bakken VIRM past ruim 1400 man. Elke 5 minuten een volle trein aanvoeren levert een capaciteit op van 28.000 reizigers per uur.
In een bus kun je al snel 50-60 man kwijt, zorg dat deze in colonnes van een stuk of twintig tegelijk de binnenwegen naar Zandvoort op gaan en je hebt weer 1000 bezoekers binnen. Doe dat elke 3-4 minuten en per uur kun je 20.000 mensen aanvoeren per bus.
Voor autoverkeer zou Zandvoort volledig afgesloten moeten worden dan, anders rijden de bussen zich vast.
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
...waarmee je niet alleen Zandvoort, maar ook Heemstede, Haarlem en een flink stuk van Bloemendaal onbereikbaar maakt. Laat die bussen maar zitten dus, en zet een extra transformator neer.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Voor die mensen zet je dan extra regulier OV in. Kaartjes voor het circuit alleen geldig laten zijn na een scan voor het instappen van de verplichte trein/bus en je hebt geen last van die reizigers in je normale bussen.
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Dat autoverkeer zou je bij station Haarlem Spaarnwoude misschien nog wel kwijt kunnen. Het station ligt nog voor de stad Haarlem en dichtbij de A200. Zo te zien is er ook nog wel wat extra ruimte voor nog meer parkeerplaatsen. De parkeervoorzieningen van de IKEA kunnen dan ook gebruikt worden.
Na het parkeren van de auto kan men dan de trein naar Zandvoort pakken.
Zandvoort moet in ieder geval voor personenauto's van bezoekers die de racebaan willen bezoeken dan helemaal afgesloten worden.
Vanaf station Zandvoort is het twee kilometer lopen naar het circuit. Dat valt dus wel mee. Ik zou de weg van het station naar de racebaan helemaal vrijmaken voor voetgangers en voor invaliden iets van een golfwagentje regelen die kan fungeren als pendel.
Na het parkeren van de auto kan men dan de trein naar Zandvoort pakken.
Zandvoort moet in ieder geval voor personenauto's van bezoekers die de racebaan willen bezoeken dan helemaal afgesloten worden.
Vanaf station Zandvoort is het twee kilometer lopen naar het circuit. Dat valt dus wel mee. Ik zou de weg van het station naar de racebaan helemaal vrijmaken voor voetgangers en voor invaliden iets van een golfwagentje regelen die kan fungeren als pendel.
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Maarruh, dit zal de organisatie van het evenement toch allemaal al wel hebben geregeld?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Vast wel ja *O*
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Vast, alleen is het waarschijnlijk niet voor niks dat NS aan de bel trekt over met name de stroomvoorziening op Haarlem-Zandvoort.
Verder vind ik alle ideetjes over combikaartjes en P&R's heel lief, maar als er in korte tijd serieus veel mensen vervoerd moeten worden moet je een enorme capaciteit hebben. Daar moet wel infrastructuur voor zijn, en dat kost dus geld.
Verder vind ik alle ideetjes over combikaartjes en P&R's heel lief, maar als er in korte tijd serieus veel mensen vervoerd moeten worden moet je een enorme capaciteit hebben. Daar moet wel infrastructuur voor zijn, en dat kost dus geld.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Volgende probleem, leg dat de verstokte automobilisten die juist naar de Formule 1 willen komen maar eens uit.Ferdinand schreef:Zandvoort moet in ieder geval voor personenauto's van bezoekers die de racebaan willen bezoeken dan helemaal afgesloten worden.
Maar om de om genoeg mensen er te kunnen krijgen is het wel noodzakelijk.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
F1 of niet, NS wil simpelweg dat de infrastructuur wordt opgewaardeerd, en daarvoor is geld nodig, want dat drukt ProRail ook niet zelf. Het is dus een milde vorm van chantage: meer geld naar het spoor, anders loopt alles vast.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Verkeersregelaartje in Bentvelt en Overveen en wat borden verspreid over Haarlem.JordiBrabant schreef: Volgende probleem, leg dat de verstokte automobilisten die juist naar de Formule 1 willen komen maar eens uit.
Waarom? In prorails visie voor 2030 staat er maar een halfuursdienst ingepland voor Zandvoort. Dat lijkt me ook voldoende voor het grootste deel van de tijd.nvdw schreef:F1 of niet, NS wil simpelweg dat de infrastructuur wordt opgewaardeerd, en daarvoor is geld nodig, want dat drukt ProRail ook niet zelf. Het is dus een milde vorm van chantage: meer geld naar het spoor, anders loopt alles vast.
Ik heb geen onderschrift
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Nee, de perrons zijn nooit langer geweest. In de tijd dat er een IC Zandvoort-Maastricht bestond waren de treinen nog niet zo lang.trolly schreef:Dat de stroomvoorziening niet optimaal is lijkt me logisch. Wat ik weer wat minder snap is de perronlengte. Vroegûh keerden daar toch getrokken treinen van twaalf bakken? Wie heeft dan bedacht dat het perron wel korter kon?
Toen NS met twaalf bakken ging rijden werd Haarlem het beginpunt van de IC's.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Dat klinkt plausibel.
Je hebt helemaal gelijk knul. Gewoon kop in 't zand en doen of er niks aan de hand is, dan waait het vanzelf wel over.sirvinniei schreef:Verkeersregelaartje in Bentvelt en Overveen en wat borden verspreid over Haarlem.JordiBrabant schreef: Volgende probleem, leg dat de verstokte automobilisten die juist naar de Formule 1 willen komen maar eens uit.Waarom? In prorails visie voor 2030 staat er maar een halfuursdienst ingepland voor Zandvoort. Dat lijkt me ook voldoende voor het grootste deel van de tijd.nvdw schreef:F1 of niet, NS wil simpelweg dat de infrastructuur wordt opgewaardeerd, en daarvoor is geld nodig, want dat drukt ProRail ook niet zelf. Het is dus een milde vorm van chantage: meer geld naar het spoor, anders loopt alles vast.
Laatst gewijzigd door trolly op ma 13 mei 2019, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
En tegen die tijd is de hype Verstappen wel uitgeraasd. :Xsirvinniei schreef:.....
Waarom? In prorails visie voor 2030 staat er maar een halfuursdienst ingepland voor Zandvoort. Dat lijkt me ook voldoende voor het grootste deel van de tijd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Oplossing van het probleem: De Grand Prix van Nederland op het circuit van Assen laten rijden :pos: .
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Hoe gaat het nu met speciale evenementen als Pinksterraces? Kan dat scenario niet gebruikt worden?
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Over Assen gesproken: Maar dan vraag ik me toch af of je zoveel treinen naar Assen kan voeren... misschien iets minder vanwege de afstand tot de grote steden maar nog steeds een hele zooi. Kan me moeilijk voorstellen dat Assen of Groningen de capaciteit hebben om zoveel treinen te laten keren, laat staan of Zwolle er zoveel kan verwerken (of je moet Meppel-Steenwijk onder het mom van 'werkzaamheden' eruit gooien )
Enfin, wat is de snelst mogelijke tijd om een transformator neer te zetten en te activeren?
Enfin, wat is de snelst mogelijke tijd om een transformator neer te zetten en te activeren?
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Assen organiseert de TT en het verkeer loopt niet massaal vast noch het openbaar vervoer daarheen kampt met problemen.
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Dat zal waarschijnlijk op niet al te lange termijn gerealiseerd kunnen worden. Het zal NS vooral gaan om het investeringsbesluit zo snel mogelijk te nemen.SLToilet schreef:Enfin, wat is de snelst mogelijke tijd om een transformator neer te zetten en te activeren?
Dat daar nou niemand aan gedacht heeft! Of zou dat met de schaal van beide evenementen van doen hebben?waldo79 schreef:Hoe gaat het nu met speciale evenementen als Pinksterraces? Kan dat scenario niet gebruikt worden?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Hi hi, ik opper ook wat. Tot 1985 werd er ook F1 georganiseerd. Destijds waren er ook Nederlanders succesvol in de racerij. Men heeft dus al ervaring met zo'n evenement.
Waarom is het nu een probleem afgezien dat ik de locatie gezien de ligging in een Natura2000 gebied dubieus vindt voor grootschalige evenementen.
Waarom is het nu een probleem afgezien dat ik de locatie gezien de ligging in een Natura2000 gebied dubieus vindt voor grootschalige evenementen.
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Tot 1985 ja . Dat is bijna 35 jaar geleden. Bedenk wel dat toen de de verkeer en openbaarvervoerstromen iets minder (en anders) waren dan in 2019 en 2020 .
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
...evenals de belangstelling voor het formule 1 gedoe en het succes van leden van de familie Verstappen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten