Bereikbaarheid Zandvoort tijdens Formule 1

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door Hainje »

Drie minuten toch?
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door Suus »

Minder dan vijf minuten kan prima als het seinstelsel daarop berekend is. In Utrecht zit er twee keer per uur ook maar drie minuten tussen het vertrek van de trein naar Den Helder en de trein naar Schiphol.

Op tijd rijden en efficiënt keren zijn het belangrijkste in dit geval. Op twee sporen 12x/uur een trein keren zou moeten kunnen, GVB kan het 18x/uur met een metro.

Overigens adviseert de Volkskrant om bij een Formule 1 in Zandvoort te gaan lopen vanaf IJmuiden of met een bootje te komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door MetroRET »

Vraag me eigenlijk af hoe die 12 treinen per uur vanuit Zandvoort mogelijk zou zijn in combinatie met de 6 reguliere treinen naar Leiden.
Want beide treinverbindingen moeten elkaar overkruisen over één engelsman:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door Suus »

Haarlem - Uitgeest verbussen.
Spoor 1 voor treinen uit Leiden naar Amsterdam
Spoor 3 voor treinen van Amsterdam naar Leiden
Spoor 4/5 voor korttrajectdiensten Zandvoort - Haarlem
Spoor 6 voor treinen van Zandvoort naar Amsterdam
Spoor 8 voor treinen van Amsterdam naar Zandvoort.

Eenrichtingsverkeer in de reizigerstunnels instellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
samsam538
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 23:51

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door samsam538 »

Ik denk dat de treinen uit Leiden niet verder gaan dan Leiden. Zelfde geldt voor treinen uit Uitgeest. IC Amsterdam - Zandvoort, geen koppeling met bijv. Amsterdam - Eindhoven, want storingsgevoelig. Overveen wordt gesloten.

Spoor 1/3a voor treinen uit Leiden (ook shuttlebussen vanaf station Heemstede) (4 IC/2 SPR)
Spoor 3b voor treinen van Zandvoort naar Amsterdam (6 IC/2 SPR) (IC stopt ook op Spaarnwoude P+R, tijdelijke trap naar Camera Obscuraweg voor de grote reizigersstromen)
Spoor 4/5 voor korttrajectdiensten Zandvoort - Haarlem (4 SPR)
Spoor 6 voor treinen van Amsterdam naar Zandvoort (4 IC/2 SPR)
Spoor 8 voor treinen van Uitgeest (2 SPR)
Laatst gewijzigd door Ardan op di 14 mei 2019, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10538
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door trolly »

samsam538 schreef:Ik denk dat de treinen uit Leiden niet verder gaan dan Leiden. Zelfde geldt voor treinen uit Uitgeest. IC Amsterdam - Zandvoort, geen koppeling met bijv. Amsterdam - Eindhoven, want storingsgevoelig. Overveen wordt gesloten.
Ik hoop dat waar je de tweede keer "Leiden" schrijft je Haarlem bedoelt, anders wordt die laatste stad wel compleet onbereikbaar. Dat geldt ook voor Overveen: als je het station sluit is dat durrep compleet van de rest van de wereld afgesneden, want het wegverkeer staat ongetwijfeld klemvast. En waarom zou je? Die stop kost je geen uren — mede doordat dat stationnetje toch in een boog ligt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door Durashift »

Dolf Jansen had net op radio 1 een 'goed' idee. Maak één lange trein van Haarlem naar Zandvoort. 4 kilometer lopen, van achter naar voren. :D

https://www.nporadio1.nl/de-nieuws-bv/b-v-s-c

Het zou toch wat zijn hè.. alle koplopers weer open 'breken' en aan elkaar maken en dan tienduizenden mensen door die slurfen duwen.. :lol: (A)

~~~~~~

Wat ik er tot nu van begrijp is dat men bij de kaartverkoop precies wilt weten waar je vandaan komt en hoe je Zandvoort wilt bereiken.
Daarmee kan je natuurlijk een stuk 'crowd managen' maar wat te doen met mensen die geen ticket hebben en onder het mom van een stranddag toch in de buurt van het circuit willen komen om een glimp van het spektakel op te vangen? Die moet je al voor Haarlem tegen kunnen houden, lijkt mij.

Het wordt een hele uitdaging, heb het idee dat Jan Lammers c.s. vooral nog de focus op de circuitaanpassingen hebben en voor de bereikbaarheid vooral op de gemeente Zandvoort leunen..?

Over het bijbouwen van een extra transformator: gaat niet zo makkelijk, in Lunteren is er al veel verzet van omwonenden... dus dat kan wel ff duren denk ik..daar in Zandvoort. :wink:

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... n-Lunteren
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door Aking »

Dan zet je dat ding ergens in de duinen neer? Niet zo veel omwonenden daar lijkt me, al kan het goed zijn dat de zuid-aziaanse plofpadkikkersalamandervogel daar net nestelt natuurlijk :Y
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door Durashift »

Ja, mei is ook nog het broedseizoen. :P

~~~~~~
NOS.n l schreef:(..) Burgemeester Niek Meijer van de badplaats: "We gaan als circuit kijken wat voor stappen we op het gebied van mobiliteit kunnen nemen. We zullen leren van de eerste race." (..)
https://nos.nl/artikel/2284547-formule- ... voort.html

Zo'n opmerking maakt mij argwanend.. natuurlijk, lerend vermogen is nooit verkeerd.... maar er spreekt ook iets uit dat men wel verwacht dat er (grote) problemen ontstaan tijdens het eerste evenement..
Het kan, naar mijn mening, niet zo zijn dat men na het raceweekend stelt dat de organisatie is overvallen door de enorme drukte.. want dat kan je op je duimpje verwachten natuurlijk.. :wink:
samsam538
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 23:51

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door samsam538 »

trolly schreef:
samsam538 schreef:Ik denk dat de treinen uit Leiden niet verder gaan dan Leiden. Zelfde geldt voor treinen uit Uitgeest. IC Amsterdam - Zandvoort, geen koppeling met bijv. Amsterdam - Eindhoven, want storingsgevoelig. Overveen wordt gesloten.
Ik hoop dat waar je de tweede keer "Leiden" schrijft je Haarlem bedoelt, anders wordt die laatste stad wel compleet onbereikbaar. Dat geldt ook voor Overveen: als je het station sluit is dat durrep compleet van de rest van de wereld afgesneden, want het wegverkeer staat ongetwijfeld klemvast. En waarom zou je? Die stop kost je geen uren — mede doordat dat stationnetje toch in een boog ligt.
Klopt, ik bedoelde Haarlem.
Van en naar Overveen laat je bussen rijden, de treinen hoeven dan niet te vertragen en op te trekken en dan wordt de bovenleiding minder belast.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door Aking »

En hoe/waar gaan die bussen precies rijden?

Want zoals al eerder werd aangestipt is er een flinke kans dat de wegen ook een grote chaos worden :')
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10538
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door trolly »

:Y

Van dattum.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5312
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door umbusko »

Gewoon helikopters inzetten naar Overveen joh. Voor die paar mensen. :Y
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door MetroRET »

Suus schreef:Haarlem - Uitgeest verbussen.
Spoor 1 voor treinen uit Leiden naar Amsterdam
Spoor 3 voor treinen van Amsterdam naar Leiden
Spoor 4/5 voor korttrajectdiensten Zandvoort - Haarlem
Spoor 6 voor treinen van Zandvoort naar Amsterdam
Spoor 8 voor treinen van Amsterdam naar Zandvoort.

Eenrichtingsverkeer in de reizigerstunnels instellen.
Dan nog heb je 18x per uur een trein over dat bewuste wissel.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door Aking »

Dat is dan zo'n beetje elke drie minuten en mag dan toch volgens de plannormen en dingessen?
Alargule

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door Alargule »

Dat wordt dus een Noord/Zuidlijn naar Zandvoort. Via Schiphol.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door Hainje »

De Zuidtangent is er (min of meer) voor gebouwd, dus het kan prima. :lol:
🍉
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door cassie127 »

Hainje schreef:Drie minuten toch?
Je zit nog met je overkruisingen in Zandvoort... Daar moet officieel 6 minuten tussen zitten indien de eerst volgende trein de tegengestelde richting op gaat als de trein daarvoor.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door MetroRET »

Dat is maar 1 minuut.
Zie de [serie=Sprinter|2019|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] binnenkomend op Rtd om :04/:34 & de vertrekkenden [serie=Intercity|2019|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] om :05/:35.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door cassie127 »

Ja, maar dat zijn uitzonderingen. Plannorm is van oorsprong 6 minuten voor zo'n beweging
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10538
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door trolly »

Lijkt me wel een goed idee om in dit geval een uitzondering te maken, dan.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door Aking »

Nou ken ik het sporenplan van Roffa niet uit mijn hoofd, en ik ben te lui om het op te zoeken, maar ik kan me daar ook nog wel voorstellen dat het spul iets verderop kruist en niet gelijk puntje perron. Als dat in beide richtingen een minuut scheelt zit je totaal toch alweer op 3 minuten. Dat wordt in Zandvoort iets lastiger als ik zo vanaf de overweg koekelmapst...
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door MetroRET »

Aking schreef:Nou ken ik het sporenplan van Roffa niet uit mijn hoofd, en ik ben te lui om het op te zoeken, maar ik kan me daar ook nog wel voorstellen dat het spul iets verderop kruist en niet gelijk puntje perron. Als dat in beide richtingen een minuut scheelt zit je totaal toch alweer op 3 minuten. Dat wordt in Zandvoort iets lastiger als ik zo vanaf de overweg koekelmapst...
Het gaat niet om de kruising bij Zandvoort, maar over het engelsman 101b/103 in Haarlem.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door Aking »

Nou ja, daar geldt aardig hetzelfde voor denk ik?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10538
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door trolly »

:Y

Sterker nog, die kan bij plan Suus simpel afbuigend vastgezet worden, en hoeft sowieso niet in tegengestelde richtingen bereden te worden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten