Oude bussen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Oude bussen

Bericht door Suus »

Ik zoek af en toe wat informatie over oude bussen, maar omdat die meestal zijn gesloopt of geexporteerd kan ik er geen informatie meer over krijgen bij de RDW. Nu weet ik dat er hier een aantal experts rondlopen, dus misschien dat jullie zo af en toe een vraag willen beantwoorden :)

De eerste vraag dan maar:
Wat voor bussen waren die bussen van Connexxion met onder andere nummers in de 314x (3146, 3147). Ik bedoel dat niet die nieuwe MAN-bussen, maar die oude uit Purmerend en Haarlem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Oude bussen

Bericht door Bart »

Ik denk dat het allebei Berkhof 2000NL zijn, waarvan de Purmerendse de kop heeft van een Berkhof Premier.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Oude bussen

Bericht door Daniel »

De kop van een Premier ziet er wel heel erg anders uit hoor. Zijn in ieder geval allebei bussen met Dennis onderstel en motor en Berkhof opbouw. Waren zover ik het weet prototypes waarvan nooit vervolgseries zijn gekomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Oude bussen

Bericht door tsov »

Zijn inderdaad Prototypes met een chassis van Dennis (de NZH was toentertijd de importeur van Dennis) met een opbouw van Berkhof, allebei ook 2000NL.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten