Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Klopt, in het weekend waren de treinen veel drukker dan doordeweeks, dus om aan te moedigen dan mensen meer op werkdagen gaan reizen is het nu op werkdagen goedkoper gemaakt.

Early Bird Week is inderdaad alleen voor maandag t/m donderdag te koop, Early Bird Weekend alleen voor vrijdag t/m zondag. Er wordt geen rekening gehouden met feestdagen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

Suus schreef:Hoe je aan € 66 komt weet ik eigenlijk niet.
Dat is de prijs die NS International aangeeft als je een kaartje voor een vrijdag probeert te boeken.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Ik ga alles goed bestuderen wat er gezegd is. Maar bedoelde dus vrijdag 19 juli.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Daniel schreef:Je hebt geen grenskaartje nodig, het Schöner Tag Ticket NRW is geldig vanaf Arnhem en kan je daar ook uit de Abellio-automaten halen.
Dit wist ik niet. Dus wat dit betreft weet ik genoeg en ben er eigenlijk ook vrijwel van overtuigd dat een dagje NRW goedkoper is dan richting België aangezien dit kaartje alle Nahverkehr dekt.
reisthijs schreef:
Suus schreef:Hoe je aan € 66 komt weet ik eigenlijk niet.
Dat is de prijs die NS International aangeeft als je een kaartje voor een vrijdag probeert te boeken.
Idd, ik ga ervan uit dat de boekingsmodule van NS International mij het beschikbare tarief geeft (retour). Tenzij ik in de automaat alsnog die van €29 (enkele reis) kan vinden?


Dus wat ik nu heb begrepen is dat het sowieso het goedkoopst is om het retourtje van €66 te komen naar Brussel. Daarmee kan ik wel de reis onderbreken en onderweg in Antwerpen afstappen. Daarnaast koop ik in ieder geval in Brussel een dagkaart wat €7,50 kost, plus een Mobib-kaart van €5.Daarnaast kost me een dagkaart in Antwerpen €7. Dus ik zou voor totaal €85,50 richting België kunnen.

Doe ik dagje NRW dan ben ik max €39 voor de trein tot Arnhem (ik ga ervan uit dat er een goedkopere optie zal zijn qua dagkaart) en €23 (we gaan met z'n tweeën) voor NRW-ticket die in alle nahverkehr geldig is. Totaal €62, en het wordt waarschijnlijk goedkoper.

Tenzij ik iets verkeerd heb gezien bij de reis naar België, vind ik het wel een stuk duurder dan NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Dit is niet helemaal een goede vergelijking, want de trein van Amsterdam tot Arnhem kost € 17,70 voor een enkele reis als je voor 9:00 wil vertrekken, anders ben je pas rond kwart voor 1 in Düsseldorf. Dagkaarten waarmee je de reis voor 6:30 kan beginnen bestaan niet meer. En voor een 24-uurskaart in Brussel hoef je geen MOBIB van € 5 te kopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Ik heb nog een VDU dus die is in de zomer voor 9.00 gewoon geldig (toch?). Dus dan ben ik alsnog dat bedrag kwijt en is er geen dagkaart waar ik goedkoper uit ben. Alleen voor mijn reisgezel valt dat wel duurder uit (die heeft geen VDU).
Van de 24-uurskaart i.c.m. MOBIB heb ik het op de site van MIVB gelezen
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 02 jun 2019, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Korte vragen

Bericht door jelmerrr »

Dan moet je iig wel voor 6u30 ingecheckt zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Helaas is linken naar de MIVB-site niet toegestaan, maar je moet op de pagina contactloze tickets zijn, niet op enkele of meerdere reizen.

Als je een VDU hebt kan je die korting ook toepassen op de prijzen voor de tickets naar België, dan moet je 40% korting invullen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Wat is eigenlijk het verschil tussen de S13 en S19 van de S-Bahn Köln?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Korte vragen

Bericht door Reiziger Delft »

jelmerrr schreef:Dan moet je iig wel voor 6u30 ingecheckt zijn.
Niet in juli en augustus als je nog de oude voordeelurenkaart hebt.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Hoe zit dat eigenlijk als je kaartjes boekt via DB? Het enige Nederlandse abonnement wat je daar kan kiezen is het Voordeelurenabonnement. Mag ik dit gewoon kiezen als ik met een ander abonnement recht heb op vrij reizen op die dag?
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Ja, daar hebben ze het nog steeds over het voordeelurenabonnement, maar het mag wel, al beta je dan nog wel 60% van de Nederlandse reiskosten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Suus schreef:Klopt, in het weekend waren de treinen veel drukker dan doordeweeks, dus om aan te moedigen dan mensen meer op werkdagen gaan reizen is het nu op werkdagen goedkoper gemaakt.

Early Bird Week is inderdaad alleen voor maandag t/m donderdag te koop, Early Bird Weekend alleen voor vrijdag t/m zondag. Er wordt geen rekening gehouden met feestdagen.
Duitse Sparpreisen zijn op vrijdag tot en met zondag ook een stuk duurder dan van maandag tot en met donderdag.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Chrysa schreef:Hoe zit dat eigenlijk als je kaartjes boekt via DB? Het enige Nederlandse abonnement wat je daar kan kiezen is het Voordeelurenabonnement. Mag ik dit gewoon kiezen als ik met een ander abonnement recht heb op vrij reizen op die dag?
Reizen tussen Nederland en Duitsland kan je indien je vrij reizen in Nederland hebt beter bij NSinternational.nl kopen als er geen Sparpreise meer zijn. Reis je met slechts één trein van het Fernverkehr dan zijn reserveringen bij NSinternational.nl ook goedkoper.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:Wat is eigenlijk het verschil tussen de S13 en S19 van de S-Bahn Köln?
De ritten van de S13 rijden zuidelijker dan Troisdorf. Dit is ingevoerd voor als de S13 wordt verlengd richting Bonn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Korte vragen

Bericht door Visgraatmodel »

Wat is de reden waarom de intercity van Den Haag Centraal naar Schiphol een geplande stop maakte te Hoofddorp?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

Afgelopen weekend bedoel je?
Dat was omdat de IC Den Haag-Amersfoort tussen Hoofddorp en Amsterdam Centraal in plaats van de sprinter reed.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Bestaat er een overzicht van goederenpaden in de huidige dienstregeling?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Je kan kijken op de site van Rolandrail, die heeft altijd wel dienstregelingen op de site staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Korte vragen

Bericht door jelmerrr »

Even een vraagje: Als er bijvoorbeeld door weersomstandigheden (blikseminslag of iets dergelijks) geen treinen ergens rijden rest van de dag, moet de vervoerder dan zorgen voor vervangend vervoer?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Ja, indien mogelijk. Als bijvoorbeeld door ijzel of zware windstoten geen mogelijkheid bestaat om veilig een busdienst te rijden wordt dit niet gedaan, maar over het algemeen gebeurt het wel.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Korte vragen

Bericht door jelmerrr »

Ah oke lastig. Ik moet vanavond de laatste trein naar huis hebben maar als er wat gebeurd met het onweer hebben we een probleem...
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Michael »

Als je door vertraging bij de NS niet meer thuis kan komen heb je recht op een taxi naar huis.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Korte vragen

Bericht door jelmerrr »

Ik reis helaas eerst met Arriva en daarna Keolis. Maar bijvoorbeeld onweer is toch overmacht? Dan hebben ze geen vervoersplicht toch?
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Korte vragen

Bericht door verfmeer »

Met onweer kan je nog gerust veilig een bus of taxi laten rijden, dus dan moeten ze dat gewoon doen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten