Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
^^^^ Ja, daarin las ik dat het perron verlengt moet worden / seinen verplaatst..
Waarom? E.e.a. is toch gloedje nieuw?
Waarom? E.e.a. is toch gloedje nieuw?
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Zodat de trein bij het rijden met 8 bakken met hogere snelheid het station in kan rijden. Want 8 bakken is nu behoorlijk krap wat ik begreep
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Daar rijdt toch maximaal 6 bakken?
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
6 is max inderdaad.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
cassie127 schreef:Want 8 bakken is nu behoorlijk krap wat ik begreep
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
De reden was toch gewoon dat machinisten de trein minder nauwkeurig ergens konden stoppen?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Wat cassie127 zegt dus, maar dan met 6 bakken.
Het perron is nu 130 meter dat is maar enkele meters langer dan een 6-baks trein.
Het idee is dat bij een perron dat een stuk langer is dan de trein, de machinist het niet zo nauw hoeft te nemen en dus wat later kan beginnen met remmen. Scheelt toch weer een paar seconden rijtijd.
Het perron is nu 130 meter dat is maar enkele meters langer dan een 6-baks trein.
Het idee is dat bij een perron dat een stuk langer is dan de trein, de machinist het niet zo nauw hoeft te nemen en dus wat later kan beginnen met remmen. Scheelt toch weer een paar seconden rijtijd.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Het maakt niet zo heel veel uit. Wil je de trein als machinist hem comfortabel neerzetten, dan kom je toch niet als een idioot binnenvliegen.
Ik heb vandaag in de ochtendspits 3 ritten gereden met 6 bakken en ik wist hem prima neer te zetten aan het perron. Het is even doorhebben waar je je remming in moet zetten.
Ik heb vandaag in de ochtendspits 3 ritten gereden met 6 bakken en ik wist hem prima neer te zetten aan het perron. Het is even doorhebben waar je je remming in moet zetten.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ik meen me te herinneren, dat machinisten juist zo zuinig mogelijk moeten rijden, door tijdig de remming in te zetten. (?)reisthijs schreef:.....de machinist het niet zo nauw hoeft te nemen en dus wat later kan beginnen met remmen. Scheelt toch weer een paar seconden rijtijd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Op Zwolle-Kampen is alleen geen tijd om zuinig te rijden
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Lol, een hele CTA ophangen op een station waar dat ding toch nooit meer dan 1 station hoeft te tonen :')KM46 schreef:Een nieuwsbericht over de proef :
https://nos.nl/artikel/2287422-zwols-sp ... -test.html
Ze hadden net zo goed zo'n perronaanwijzer kunnen neerhangen _O-
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Helaas, dat is niet het goede antwoord. Bij een station met één perronspoor, zoals dit, gelegen aan een lijn die in twee richtingen bediend wordt, zoals deze, dienen er — tenzij dat station het eindstation is — afwisselend tenminste twee eindbestemmingen getoond te kunnen worden, zoals hier.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Kampen heeft ook een CTA/TBP. Daar staat dus wel de hele dag dezelfde tekst op, alleen de tijden veranderen steeds
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Tegenwoordig worden treinen pas 25 minuten voor vertrek op een TBP getoond, dus het scherm in Kampen zal 10 minuten per uur blanco zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dus de CTA op Kampen is wel onzin te noemen.trolly schreef:Helaas, dat is niet het goede antwoord. Bij een station met één perronspoor, zoals dit, gelegen aan een lijn die in twee richtingen bediend wordt, zoals deze, dienen er — tenzij dat station het eindstation is — afwisselend tenminste twee eindbestemmingen getoond te kunnen worden, zoals hier.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Daarom zei ik dus dat je op Stadshagen net zo goed een perronaanwijzer kan gebruiken als CTA, er hoeft immers toch maar één station getoond te hoeven worden in beide richtingentrolly schreef:Helaas, dat is niet het goede antwoord. Bij een station met één perronspoor, zoals dit, gelegen aan een lijn die in twee richtingen bediend wordt, zoals deze, dienen er — tenzij dat station het eindstation is — afwisselend tenminste twee eindbestemmingen getoond te kunnen worden, zoals hier.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Wat is dan jouw definitie van "perronaanwijzer"?
Want als ik op Google naar perronaanwijzer zoek, krijg ik voornamelijk foto's van TBP's en CTA's.
Want als ik op Google naar perronaanwijzer zoek, krijg ik voornamelijk foto's van TBP's en CTA's.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Bij perronaanwijzer denk ik gelijk aan een PV scherm wat je op de grote stations ziet die naar de trappen wijzen om naar het perron te gaan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Die bedoel ik inderdaad
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Het voordeel van een CTA is wel weer dat er op het perron vertraging kan worden doorgegeven.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
De CTA op Zwolle Stadshagen mag je van mij ook best onzin noemen, maar dat deze maar één station zou aangeven is dat in ieder geval ook.edje schreef:Dus de CTA op Kampen is wel onzin te noemen.trolly schreef:Helaas, dat is niet het goede antwoord. Bij een station met één perronspoor, zoals dit, gelegen aan een lijn die in twee richtingen bediend wordt, zoals deze, dienen er — tenzij dat station het eindstation is — afwisselend tenminste twee eindbestemmingen getoond te kunnen worden, zoals hier.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Achja kijk naar eens in het noorden... Daar hebben ook bijna alle stations een TBP... Zoals de Eemshaven :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
CTA's zijn voor Stadshagen imho wel handig bij vertragingen. Er zullen best mensen instappen als de trein naar Zwolle 12 minuten te laat binnenkomt in de veronderstelling dat het de trein naar Kampen is. In de 90-er jaren had zelfs Zoetermeer geen CTA's (alleen een routestrip) en werd het bediend door snel- en stoptreinen. Als de sneltrein richting Den Haag dan wat vertraging had reed hij op het tijdstip van de stoptrein. Maar een reiziger die wat minder bekend was met de materieelomlopen kon dat niet weten (behalve door het verkeer op de snelweg onverstaanbare geworden omroepberichten). Vooral vervelend als je dan naar Voorburg moest (daar stopte de sneltrein niet). Ook Heerlen heeft dacht ik vrij laat CTA's gekregen.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
men ziet toch wel uit welke richting de trein komt aanrijden?Dennenboom schreef:CTA's zijn voor Stadshagen imho wel handig bij vertragingen. Er zullen best mensen instappen als de trein naar Zwolle 12 minuten te laat binnenkomt in de veronderstelling dat het de trein naar Kampen is. (..)
Verder is het gewoon in deze tijd een standaard item, zo'n TBP, op een NS station. Eenduidigheid, digitaal bereikbaar voor de toekomst etc.
Op dit soort faciliteiten moet men geen uitzondering maken m.i.
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Een TB7-scherm lijkt mij voor stations als Kampen en Stadshagen toch wel voldoende. Een TBP/CTA is pas handig als je vanuit een station in minimaal drie richtingen kan reizen, al heeft bijv. Zevenaar ook geen TBP/CTA terwijl je er wel in drie richtingen kan reizen per trein.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten