trolly schreef:edje schreef:trolly schreef:Helaas, dat is niet het goede antwoord. Bij een station met één perronspoor, zoals dit, gelegen aan een lijn die in twee richtingen bediend wordt, zoals deze, dienen er — tenzij dat station het eindstation is — afwisselend tenminste twee eindbestemmingen getoond te kunnen worden, zoals hier.
Dus de CTA op Kampen is wel onzin te noemen.
De CTA op Zwolle Stadshagen mag je van mij ook best onzin noemen, maar dat deze maar één station zou aangeven is dat in ieder geval ook.
Totdat er treinuitval is. De borden zijn ook een visueel communicatiemiddel zodat de passagier kan zien of de trein wel rijdt, vertraging heeft etc.
In het geval van Stadshagen is het wel handig dat je weet wat de volgende trein is: die naar Kampen of dis naar Zwolle. Zeker als normaal nooit vanaf Stadshagen reist en dus de dienstregeling niet uit je hoofd weet.
In deze gevallen is het niet interessant wat een doorgewinterde machinist of hobbyist nodig vindt, maar moet je denken aan de gemiddelde passagier, incidentele passagier of juist iemand die nog nooit eerder heeft gereisd.
Dus nut en noodzaak van CTA/TBP is niet ter beoordeling aan de machinist of hobbyist maar aan de gemiddelde reiziger die wellicht nog nooit op een bepaald station is geweest.
Ik reis regelmatig met de trein, maar ik weet lang niet van allee stations wat de reismogelijkheden zijn. En dan is zo’n digitaal bord met reisinformatie een uitkomst dan weet ik hoe lang het nog duurt voordat een trein binnen komt of vertrekt.
Als je Stadshagen overbodig vindt, is Hengelo Oost, Gezondheidspark, Vriezenveen, Vroomshoop, Borne, Rijssen, Holten, Twello, Colmschate, Dalfsen, Heino, ‘t Harde, Nunspeet, Nijkerk, Leiden Lammenschans en elk ander station waar alleen maar 1 treinserie stopt overbodig. Sterker nog.... sommige van die stations hebben zelfs nog 2 verschillende perrons, dan is het helemaal helder en heb je echt geen CTA/TBP nodig omdat er maar 1 keuze is waar de trein stopt (heb jaren in Holten gewoond en was maar wat blij dat die borden er hingen, dan kon ik tenminste zien hoeveel vertraging mijn trein had zonder op de telefoon te kijken.