Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door huibf »

Voorgaande Topics


* Topic Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027.
* Topic Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017: viewtopic.php?f=36&t=12496
* Topic Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018: viewtopic.php?f=36&t=13249
* Topic Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019: viewtopic.php?f=36&t=13991


2020 wordt het 4de jaar van de concessie Zuidoost Brabant. In dit topic bespreken we de nieuwe dienstregelingen en ideeën.
Specifieke zaken voor de dienstregelingen in 2020 worden, net als voorgaande jaren, vermeld op deze pagina, uiteraard niet eerder dan dat stukken ergens publiekelijk geplaatst zijn.
Laatst gewijzigd door huibf op ma 17 jun 2019, 23:00, 2 keer totaal gewijzigd.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door huibf »

Laten we dan maar atrappen: vandaag werdt de Gemeenteraad van Eindhoven bijgepraat over Bravoflex en DNST 2020.

https://eindhoven.parlaeus.nl/user/agen ... 800a8bd56a.

Specifiek deze download: https://eindhoven.parlaeus.nl/user/show ... 7_juni.pdf
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door Yanaike »

Vooral pagina 17 t/m 19 van dat document vond ik interessant.

Blijkbaar is het plan om lijn 2, lijn 3 en de lijn naar Best weer te herstellen naar de situatie van een paar jaar geleden. Dat zal dan vast ook weer gevolgen hebben voor het lusje van lijn 9.

En het plan is om de frequentie van lijn 5 in het dal en op zaterdag naar 4x/uur te verhogen.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door huibf »

Lijn 2 in de spits 6x/uur :shock:
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door Yanaike »

Was dat niet waar jij al jaren lang voor aan het pleiten was?
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door huibf »

Nee niet zozeer. Wel voor minder drukke bussen zodat iedereen meekan. Op zowel 2, 4 en 5.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door Hainje »

Als je minder drukke bussen wil zodat iedereen mee kan dan zijn er mijns inziens 2 3 opties:

1) Je geeft zo'n drukke bus een pilletje Ritalin;
2) Je plant meer ritten in.
3) Je bezuinigt zo hard dat er op het eind gewoon niemand meer in zit.

(A)
Laatst gewijzigd door Hainje op di 18 jun 2019, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door huibf »

Langere bussen...
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door Post »

Hogere bussen.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door Yanaike »

... Bredere bussen? :D
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door lijntaxi »

huibf schreef:Laten we dan maar atrappen: vandaag werdt de Gemeenteraad van Eindhoven bijgepraat over Bravoflex en DNST 2020.

https://eindhoven.parlaeus.nl/user/agen ... 800a8bd56a.

Specifiek deze download: https://eindhoven.parlaeus.nl/user/show ... 7_juni.pdf

Ik heb dat document (PowerPoint presentatie Bravoflex Eindhoven ;17-6-2019" nog een keertje (nader) bekeken.
Wat mij opvalt is het hoog aantal instappers op het Stationsplein van Eindhoven. Weten de mensen niet waar het busstation van Eindhoven is? Of hoe zit dat? Of is de centrumzijde de gemakkelijkste uitgang.

Verder vallen mij de haltes Stadhuisplein, Keizersgracht en Grote Berg op. Volgens mij allemaal haltes waar meerdere buslijnen stoppen.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door huibf »

De Noordzijde was, voordat Eindhoven Noord bij het project kwam, eigenlijk erg oninteressant.
Daarbij is de halte op Neckerspoel zowat onvindbaar, er is een haltebord, maar die moet je wel weten te vinden.

Overigens is in het hele gebied wat is later toegevoegd BravoFlex onvindbaar. Nergens op de haltepaal te vinden. De laatste 4 toegevoegde halten krijgen voorlopig ook geen haltebord.

Tsja. Men wil het ook gewoon een fiasco laten worden en mijn zegen hebben ze. Dit gedrocht van een systeem (voor Eindhoven) mag z.s.m. worden opgeheven. Voor dat geld, 45.000 DRU, kan men wel beter reguliere bussen inzetten.

Dat ook drukke halten BravoFlex krijgen is niet gek. Vanuit die halten kan men toch ook naar een wat afgelegen plek reizen.
In December gaat er mogelijk wel e.e.a. veranderen, maar dat volgt later.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door ZO6176 »

Woensel is vergeleken met de rest van Eindhoven relatief slecht bereikbaar vanuit het centrum. Of overstappen of vanaf neckerspoel lopen. Ik kan me voorstellen dat je vanuit het centrum naar woensel moet en je gebruik wil maken van bravoflex je bij 1 van de centrumhaltes instapt. Het zou interessant zijn welke reisrelaties het meest worden gevraagd in kaart te brengen in plaats van aantal in- en uitstappers. Mocht het zo zijn dat woensel-centrum veel gevraagd wordt zou het een idee zijn om een aantal woenselse lijnen na haltering op het station te laten doorrijden door bijvoorbeeld een rondje over de binnenring.
@huibf heb jij daar gegevens van?
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door lijntaxi »

Is de website van Hermes voor een klein deel al aan het overschakelen op de dienstregeling 2020?
Ik zie namelijk in het zoekveld bij dientregeling zoeken
https://www.hermes.nl/nl/resultaten/dienstregeling

Lijn 26: Uden - Gemert - Eindhoven station tussen staan.
Suggereren ze hiermee dat een gedeelte van de oude lijn 21 van de voormalige Zuidooster weer in ere hersteld gaat worden?
En wordt dan ook weer Handel aan gedaan??
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door Raymond »

Ze lopen wel op de zaak vooruit want de provincie heeft de plannen nog niet eens goedgekeurd. Lijn 26 is wel een opvallend lijnnummer. Huibf heeft in een ander topic aangegeven dat het herstel van de rechtstreekse verbinding Uden - Gemert - Eindhoven als lijn 322 zou gaan gebeuren. Lijn 26 past nu ook niet heel logisch in de reeks 21 - 321 - 322 die de corridor Eindhoven - Nuenen - Gemert nu heeft.

Wat ik ook zie terugkomen en niet geheel onverwacht: het inkorten van lijn 9 tot Ekkersrijt - Son en Breugel.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door huibf »

Wat er online nu staat is vreemd, maar is dat al zo sinds de nieuwe website ?
De plannen zijn nog niet goedgekeurd. Dat is pas eind september. De tabellen zijn nog geeneens klaar.

Plan kortweg.
Lijn 25 en 26 worden ingekort tot Helmond - Gemert.
Lijn 121 wordt doorgetrokken naar Uden 2x per uur, 1x per uur in de avond en weekenden en gaat rijden als lijn 122 en rijdt niet via de A270
Lijn 122 wordt ingekort tot Gemert Poelplein en gaat als lijn 121 rijden en via de A270.
ZO6176 schreef:Woensel is vergeleken met de rest van Eindhoven relatief slecht bereikbaar vanuit het centrum. Of overstappen of vanaf neckerspoel lopen. Ik kan me voorstellen dat je vanuit het centrum naar woensel moet en je gebruik wil maken van bravoflex je bij 1 van de centrumhaltes instapt. Het zou interessant zijn welke reisrelaties het meest worden gevraagd in kaart te brengen in plaats van aantal in- en uitstappers. Mocht het zo zijn dat woensel-centrum veel gevraagd wordt zou het een idee zijn om een aantal woenselse lijnen na haltering op het station te laten doorrijden door bijvoorbeeld een rondje over de binnenring.
@huibf heb jij daar gegevens van?
Het Station/Busstation ligt juist erg goed tov het Centrum. Er zijn maar weinig steden waarbij het station direct in het Centrum ligt.
Het laten doorrijden en dan dan een centrumrondje is een idee, maar of dit enig nut heeft ? Ik heb mijn twijfels, alleen voor het stadhuisplein wellicht.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door ZO6176 »

Het station ligt inderdaad goed bij het centrum. Ik schreef dat vergeleken met de rest van Eindhoven woensel slecht verbonden is met het centrum.
Wanneer je aankomt per trein dan loop je inderdaad zo van het perron via het uitgang centrumzijde de stad in.
Wanneer je aankomt stop je 9 van de 10 keer aan het uitstapperron bij de taxi's. De bus rijdt dan helemaal tot aan het eind door. Sinds de afsluiting met poortjes van de reizigerstunnel moet je nu dus eerst langs alle perrons naar de vestdijktunnel. Nog steeds niet ver maar wel als je richting stadhuis moet. Dat deel van het centrum is beter per ov bereikbaar vanuit de rest van Eindhoven. Vroeger reden de bussen vanaf het station door naar de andere delen van de stad en kon je blijven zitten. En voor de uitstappende reizigers was perron A bedoeld.
De vraag was oorspronkelijk waar de reizigers vandaan of naar toe gingen vanuit de centrumhaltes met bravoflex en ik heb geopperd dat dat best woensel zou kunnen zijn om bovengenoemde reden.
Lijn 121 en 122 hierboven moet dat niet 321 en 322 zijn?
Laatst gewijzigd door ZO6176 op ma 19 aug 2019, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door Yanaike »

huibf schreef:Plan kortweg.
Lijn 25 en 26 worden ingekort tot Helmond - Gemert.
Lijn 121 wordt doorgetrokken naar Uden 2x per uur, 1x per uur in de avond en weekenden en gaat rijden als lijn 122 en rijdt niet via de A270
Lijn 122 wordt ingekort tot Gemert Poelplein en gaat als lijn 121 rijden en via de A270.
321 en 322 bedoel je dan, neem ik aan? Verder klinkt het niet heel logisch. Waarom niet gewoon 321 doortrekken naar Uden zonder de route in Gemert of de route tussen Eindhoven-Nuenen te wijzigen? Daarmee verspreid je de reizigers van Boekel en Gemert-Oost over verschillende bussen. Of is de relatie Gemert-Oost - Uden erg belangrijk?
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door WALUIGI96 »

Ik vermoed dat Hermes de scholieren en studenten uit Uden wil meepakken door langs de scholen in Eindhoven te rijden.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door huibf »

Excuses 321 en 322 natuurlijk.
Gemert Oost vervalt dus in de svond en weekenden.. Alleen 25 en 26 rijden er nog en alleen maar tussen Gemert en Helmond.
De grootste winst is dus de terugkeer van de oude verbinding Eindhoven-Uden. Deze is toch belangrijker dan de verbinding Uden-Helmond.
De huidige opzet met 25 en 26 is nu ook erg onhandig.

Stiekem komen steeds meer verbinding terug uit de oude concessie. Men had eerder al kunnen lezen via eindhoven.nl over de terugkeer van lijn 2 en 3 en de oude 144.
Laatst gewijzigd door huibf op di 20 aug 2019, 06:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Timmie
Berichten: 22
Lid geworden op: di 18 nov 2014, 20:02

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door Timmie »

Eindhoven-Uden wordt al gedaan door lijn 305. Dus dat is in principe niet nodig.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door huibf »

Die lijn is wellicht te Direct.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door regenmaker »

Die lijn gaat waarschijnlijk elke 7,5 minuut rijden vanaf december in de spits dus zeker niet te direct. :') Vooral dat Boekel in het weekend en avonduren weer rechtstreeks bediend wordt is grote winst. Nu is op zaterdagavond de laatste rit van lijn 25 te vroeg. Voor de verbinding Eindhoven - Uden hoef je het niet te doen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door lijntaxi »

Timmie schreef:Eindhoven-Uden wordt al gedaan door lijn 305. Dus dat is in principe niet nodig.
Vroeger en dan spreek ik over het schooljaar 1994/1995 had je zelfs meerdere bussen, die liepen van Uden naar Eindhoven, te weten:
BBA-lijnen:
- 152 (sneldienst) Oss - Heesch - Uden - Veghel - Eindhoven
- 157 Oss - Heesch - Nistelrode - Uden - Veghel - St. Oedenrode - Son en Breugel - Eindhoven

Zuidooster-lijnen later Hermes-lijnen:
- 410 Nijmegen (interliner) - Carpoolplaats Ravenstein A50 - Uden - Gemert - Eindhoven
- 21 Nijmegen - Grave Busstation - Zeeland - Uden - Volkel - Gemert - Beek en Donk - Eindhoven

Dus liefst 4 buslijnen. Daarbij is het zeer belangrijk om te beseffen, dat de doorgetrokken lijn 321 bedoeld is voor:
Volkel, Boekel (buitengebied tussen Boekel en Volkel), Uden ( de wijken: Raam, Melle en Hoeven)
Aantal inwoners:
https://allecijfers.nl/gemeente-overzicht/uden/
* Melle: 4160
* Raam: 2955
* Hoeven: 1960
* Kom Volkel: 2265

Het zal Hermes vooral te doen zijn om de ruim 8000 inwoners van de wijken Melle en Raam. In Uden (zonder Volkel en Odiliapeel) zelf wonen
ruim 36000 inwoners. Dat is meer dan het een vijfde deel van het aantal inwoners van Uden.
Als je daar ook nog Volkel en het buitengebied erbij optelt, heb je het over ruim 10.000 inwoners.

Dat men heeft gekozen voor een sterke opwaardering van de sneldienstlijn Oss - Uden - Veghel - Eindhoven heeft te maken
met de A50. Destijds koos men voor de opwaardering van de sneldienst lijn 70 van de Zuid-Ooster. Die werd omgezet in de interliner 410.

Eindhoven - Gemert - Eindhoven. Lijn 152 (sneldienst) was destijds meestal sneller dan de interliner. Mits je niet in Mariaheide vast kwam te zitten.
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door lijntaxi »

Voor de duidelijkheid: Gaat de nieuwe lijn 321 de oude lijn 322 de haltes Woensel Winkelcentrum en de Sterrenlaan in Eindhoven
aan doen?? Verder zou ik willen weten, wat men van plan is met de huidige lijn 21??
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 15 gasten