Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Tussen Overveen en Zandvoort zitten inderdaad drie overwegen.
En ... Tussen Overveen en Haarlem zitten er ook twee. Dus een totaal van vijf overwegen.
Tsja ... de laatste keer dat het stukje Haarlem - Zandvoort bereist heb was is 1998. Ben niet bekend op dat traject.
Dat merk ik. Toevallig ben ik wel bekend op het traject, en ook om het traject heen. Dat geeft me de absolute zekerheid dat er zich tussen de stations van Haarlem en Zandvoort geen twee, geen vijf, maar precies drie overwegen bevinden. Een in de Bloemendaalseweg te Overveen en twee in Zandvoort, en wel in de Haltestraat en de Van Lennepweg. Verder zijn er nog een aantal viaducten, waar onder in het bijzonder het viaduct over de Zanderijvaart in Middenduin het vermelden waard is, en een van de weinige haakse kruisingen in het Nederlandse spoornet. Maar dat zijn dus allemaal geen overwegen.
En verder sluit ik me graag aan bij de woorden van Meltrain: 't is absoluut een decoratief stukje spoor.
Ach, omdat je een beetje onzeker bent zal ik je even helpen: het zijn er meer dan twee, maar toch ook weer niet zoveel als vier. En nog een hint: overwegen telt men in hele positieve getallen, dus het antwoord is bijvoorbeeld niet π.
KM46 schreef:Waar ligt dat overpad in Overveen dan?
Kan hem niet vinden.
Dat verbaast me op de een of andere manier niet heel erg. Maar omdat ik dus niet de beroerdste ben: het ligt tussen restaurant "Klein Centraal" en het perron van Overveen Hbf.
Suus schreef:Zover ik nu dingen hoor/lees over de Formule 1 gaat het vooral de belastingbetaler veel kosten terwijl de organisatie van de F1 voor de geldstroom de Ducktape-methode gebruikt na afloop. Lees: er blijft geen rode cent achter in Nederland.
Het verbaast me eigenlijk maar heel weinig eerlijk gezegd. Wat mij betreft was de F1 dan ook in het geheel niet teruggekomen naar Nederland, maar nu het wel georganiseerd wordt is het ook verstandig om wat aan de railinfrastructuur te doen. Op zich profiteren overige treinreizigers daar dan natuurlijk ook van.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Mikos schreef:Maar, dan reken je het overpad in Overveen dus niet mee.
(A)
Correct. Daar gaat nl. betrekkelijk weinig wegverkeer overheen, en daarnaast heeft het maar treinverkeer in één richting te verduren.
De Zandvoortse wethoudster rekent ook maar met drie overwegen. Liggen zo goed als continue in standje 'gesloten'..
Je zal toch knettergek worden van die alsmaar rinkelende bellen als je in de omgeving woont?
Er is afgelopen week een informatiebijeenkomst geweest voor omwonenden.
NH nieuws.nl schreef:(..) Wethouder Ellen Verheij van Zandvoort gaf tijdens dezelfde bijeenkomst toe dat drie spoorwegovergangen in het Formule 1-weekend 'nagenoeg dicht' zullen zijn. Dit gaat gebeuren als Prorail het technisch voor elkaar krijgt 24 treinen per uur van en naar Zandvoort te laten rijden.
Veiligheidsdiensten
Van de drie overwegen liggen er twee in Zandvoort en een in Overveen. Wethouder Verheij gaf toe 24 treinen per uur betekent dat de overgangen nagenoeg moeten sluiten. "Dat heeft consequenties voor de mensenstromen en voor de bereikbaarheid van de veiligheidsdiensten."
NH nieuws.nl schreef:(..) Volgens Van Overdijk moeten omwonenden van de toegangswegen naar het circuit rekenen op extra Formule 1-verkeer. Maar er is ook een pluspunt, zo benadrukte hij. "In die vier weken zijn er helemaal geen races op het circuit. Dit jaar wel. Dus per saldo zijn er op het circuit juist minder race-activiteiten dan normaal.
Durashift schreef:Je zal toch knettergek worden van die alsmaar rinkelende bellen als je in de omgeving woont?
Hier in de buurt liggen twee overwegen op 200 meter van elkaar. Beide overweg sluiten tot 24x per uur. Staan een drietal flats tussen deze overwegen in, met de balkons op de overwegen gericht. Ik ken nog geen verhalen van mensen die knettergek geworden zijn.
Hmmm, als een journalist door gaat vragen op het gegeven dat de overwegen zo vaak dicht zijn, gaan er vanzelf mensen opstaan die zich irriteren aan het lawaai van die overwegen.
Ik las vandaag in de papieren versie van het Noord Hollands dagblad dat er straks bij de ticketverkoop/ toewijzing geen verplichte combi-ticket afname gesteld wordt.
Xtra onderstations zijn misschien helemaal niet nodig als blijkt dat maar weinig mensen met de trein willen komen. (A)
Dat geldt alleen voor de vrije training. Als je de hele vrijdag in de auto hebt staan bakken tussen Heemstede en Zandvoort wil je de volgende dag echt wel met de trein *trein*