OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door diederickx »

Volgens de site van NS is er momenteel "1 werkzaamheid". Iets zegt mij dat dat niet helemaal het goede woord is. Marten Toonder zou het laten uitvoeren door het manschap.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Aldus de regels van het Nederlands is het enkelvoud van werkzaamheden toch echt 'werkzaamheid'. Dat dat gek klinkt ben ik met je eens, maar ik ga me op last van Trolly niet met de Nederlandse taal bemoeien. :P
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door waldo79 »

Het betreft nog steeds het uitvoeren van werkzaamheden, al is het maar op 1 werk (zoals de Vlamingen zeggen).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

De Vlamingen hebben het ook over “Werken op het net”, wij over “Werk aan het spoor”.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door trolly »

waldo79 schreef:Het betreft nog steeds het uitvoeren van werkzaamheden, al is het maar op 1 werk (zoals de Vlamingen zeggen).
Dat.
Z2N schreef:Dat dat gek klinkt ben ik met je eens, maar ik ga me op last van Trolly niet met de Nederlandse taal bemoeien. :P
:pos:

Onze prachtige taal klinkt voor jullie buitenlanders altijd gek, dus daar trekken we ons lekker niks van aan :6
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Door een wisselstoring rijden er geen intercity's tussen Utrecht en Schiphol. Die intercity keert op het keerspoor in Breukelen. Dat staat vervolgens ook keurig op de borden en het wordt ook omgeroepen: "Dames en heren, door een wisselstoring rijdt de intercity naar Breukelen niet. U kunt gebruikmaken van de sprinter naar Uitgeest." -o-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Door de IC Dordrecht - Venlo dit weekend staat er her en der wat voor de reizigers ongebruikelijke info op de borden.

Dat dacht men in Venlo ook, want daar wordt omgeroepen dat reizigers naar Rotterdam en Den Haag het beste in Eindhoven kunnen overstappen in plaats van de directe trein te nemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Jultar »

Hebben ze een keer hun directe IC met Venlo, is het wéér niet goed :(
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Op Blaak viel de IC van 5:54 naar Dordrecht uit. Alternatieven worden niet meer omgeroepen, je moet maar in de reisplanner kijken, aldus de omroep.

Ook fijn om op Blaak de sprinter van 6:14 naar Dordrecht in een bestek van tien minuten te spoorwijziging van 3 naar 2 en dan weer van 2 naar 3. Ochtendgymnastiek ook weer gehad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Was de 5119 van 5:59 dan ook opgeheven ?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

De omroep over de opgeheven trein van 5:54 kwam pas om 6:07...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Lekker op tijd, zullen we maar zeggen :roll:
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

In de 822 in Std meldt de conducteur zojuist dat we op spoor 3a binnenkomen (is gewoon 2b) en geeft hij als aansluitingen 11.56 richting Hrl en 11.59 richting Mtr. (Het is nog geen 7 uur :wink: ) Denk dat er een elektronisch apparaat is blijven hangen op een eerdere rit. :mrgreen:
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

De NS app was gisteravond nog bezig met de domibo, want het vertrekspoor van de 3376 op Schiphol bleef hangen op 1 / 2. OvInfo was fris en nuchter, want vlak voor vertrek wist deze wel spoor 2 aan te geven. Dit vervelend incidenteel probleem blijft terugkeren in de NS app.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Stremming op de West-Kruiskade in Rotterdam. Tram 23 en 24 rijden een omleiding. Alle haltes op de omleidingsroute Mauritskade - Nieuwe Binnenweg - Heemraadsplein - Mathenesserlaan worden netjes omgeroepen (zelfs met halte Mathenesserplein (ti op de lichtkrant).

Waarom dat bij een geplande omleiding dan zo slordig gaat...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ODRAIL »

Tsja ... ik heb het al eerder op dit forum gezegd: RET en (goede) reizigersinformatie ... dat blijft gewoon een probleem. Zowel bij geplande werkzaamheden als onverwachte storingen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Uh, dit was ongepland en ging uitstekend. Ik ken geen andere vervoerder waar tijdens de rit een ongeplande omleiding wordt gereden alle haltes op de omleidingsroute worden omgeroepen. Zelfs de bestuurder moest niet de cabine uit om de wissels te bedienen. En je betaalt niet te veel, check je halverwege een omleiding uit dan betaal je tot de laatste halte op de normale route.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ODRAIL »

Dat is dan gelukkig wel weer de andere kant van de medaille :pos: :wink: .
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

Ik stap in Deventer in de [serie=Intercity|2019|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] naar Roosendaal en maak verbinding met de wifi. Boven de routestrip in rode letters 'er zijn meldingen over dit traject!' en dat gaat dan over Heerlen-Aachen.

Volgens mij staat er echt altijd bovenaan dat er meldingen over 'dit' traject zijn maar is het gewoon fake news.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Klopt. Er zit een update aan te komen (al een hele tijd) waarbij die 'standaard' melding weer verdwijnt.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door nvdw »

Gisteren, in Dordrecht: op de DRIS bij halte Ziekenhuis Dordwijk (de stadsbushalte richting station) verscheen gisterenmiddag een rit van lijn 620 naar Werkendam. Ik kan nergens terugvinden dat de route is veranderd... dus dan maar hier onder de missers.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Op de stadsbushalte is sowieso een misser, voor een rit op 620 via Leerpark en ziekenhuis naar Werkendam ligt immers een stop op de streekhalte meer voor de hand (dat gaat alleen richting station niet)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wannes »

nvdw schreef:Gisteren, in Dordrecht: op de DRIS bij halte Ziekenhuis Dordwijk (de stadsbushalte richting station) verscheen gisterenmiddag een rit van lijn 620 naar Werkendam. Ik kan nergens terugvinden dat de route is veranderd... dus dan maar hier onder de missers.
Dat de 620 überhaupt op een DRIS verschijnt is al een wonder, op Dordrecht CS staat ie nooit aangegeven :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Ik heb zo'n vermoeden waarom... via de Connexxion-site kan je nu mooi van alle lijnen de haltenummers zien: Dordrecht CS is 53600140, Dordrecht Ziekenhuis Dordwijk is 53600040. Zou er toevallig iemand bij Arriva een typefoutje gemaakt hebben waardoor de 620 bij het Ziekenhuis op de DRIP verschijnt i.p.v. op het station?
En we kunnen nog een typo hebben, want Krommedijk Oost is dan weer halte 53602140 :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door maarten83 »

Ik heb hem bij de overgang naar qbuzz de eerste week ook een tijdje op de DRIP bij de streekbushalte gezien bij Dordwijk.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten