Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door lijntaxi »

Even op de vernieuwde website van Breng gekeken. Ik kan nergens terug vinden, dat de bussen vanaf juli dit jaar niet meer stoppen in de Burchtstraat.
Als je niet op dit forum zit of de Gelderlander leest, weet je dus helemaal van niets. Bij een nieuwe mobiele telefoon die gelanceerd wordt, wordt van te voren uitgebreid reclame gemaakt via diverse kanalen. Maar bij veranderingen in de dienstregeling, mag de reiziger het zelf uitzoeken. Er wordt alleen maar geheimzinnig gedaan.
Zover ik kan nagaan, rijdt de bus via de Waalkade in bepaalde gevallen om. Hoeveel minuten precies, durf ik niet te zeggen. En dan de stop bij halte
Plein 44. Hoelang blijft die gehandhaafd in de (nabije) toekomst?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wubbo »

Vaak komt dat soort informatie een paar weken vooraf online. Ik zie ook nog geen omleidingen voor de vierdaagse op de site, terwijl die er ook zijn.
rvcnl
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 18:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door rvcnl »

umbusko schreef:Je mag er van vinden wat je wilt, maar alle andere haltes liggen aan de rand van het centrum. De halte Burchtstraat is de enige die echt in het centrum ligt. Vanaf het stadhuis is het best wel een stukje lopen naar een andere halte, dat kun je niet ontkennen.
Vanaf halte Burchtstraat naar Valkhof is ongeveer 300 meter, naar Plein '44 zal richting 350 meter gaan.
Vind ik persoonlijk niet erg ver, maar kan me voorstellen dat het voor iemand die slecht ter been is wel ver is.
En voor de zekerheid, al zal het misschien wel bekend zijn, maar dit is een beslissing van de gemeente Nijmegen.
Nijmegen heeft besloten dat er na de 4daagse geen bussen meer over de Burchtstraat mogen.
Breng heeft dit maar op te volgen en alternatieve routes aan te dragen.
En niet over de Waalkade betekent via Keizer Karel Plein en Oranjesingel, dan ga je pas echt langs het centrum.
lijntaxi schreef:En dan de stop bij halte
Plein 44. Hoelang blijft die gehandhaafd in de (nabije) toekomst?
Voor zover nu bekend blijft Plein '44 gewoon gehandhaafd voor de lijnen die er nu op marktdagen ook stoppen.
Dus lijn 1, 5, 6 en 85 plus op zaterdag de marktritten van lijn 331 van en naar Plein '44.
Zie voorlopig ook geen reden om die te zien vervallen.
De Burchtstraat is voetgangersgebied waar de bus doorheen gaat, dat geld niet voor de lijnen die op Plein '44 blijven komen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door umbusko »

En vergeet de SB58 niet; wanneer die via de Waalkade rijdt, stopt hij ook op Plein ‘44.

Persoonlijk loop ik al die afstanden ook gemakkelijk, maar ik begrijp de bezwaren wel. Alleen de halte Valkhof is bovendien vlak toegankelijk, naar Plein ‘44 en al helemaal naar de Waalkade moet je ook nog een hoogteverschil overbruggen. Nogmaals: voor mij geen probleem, maar voor anderen misschien wel. Het is voornamelijk psychologisch: je kunt niet “even snel” de bus naar/van het centrum pakken. Ik ben benieuwd wat dat met de reizigersaantallen gaat doen; we gaan het zien.

De halte Plein 1944 gebruik ik wel af en toe; dat de rechtstreekse bussen naar Heyendaal verdwijnen (m.u.v. de SB58) vind ik wel vervelend.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Lijn 45 »

Is het al bekend welke geledes naar Nijmegen zullen komen voor de Vierdaagse?
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door bartjemestrom »

Lijkt me kwestie van geduld
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door lijntaxi »

Wubbo schreef:Vaak komt dat soort informatie een paar weken vooraf online. Ik zie ook nog geen omleidingen voor de vierdaagse op de site, terwijl die er ook zijn.
Dit soort informatie hoort gewoon op tijd op een website te staan. Zodat mensen ruim van te voren weten, waar ze aan toe zijn.
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door lijntaxi »

Nu de bus de Burchtstraat niet meer aan gaat doen, gaat hij wel vaker stoppen bij halte Hertogplein in Nijmegen?
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wolfje98 »

lijntaxi schreef:Nu de bus de Burchtstraat niet meer aan gaat doen, gaat hij wel vaker stoppen bij halte Hertogplein in Nijmegen?
Alleen lijn 2 en 8 hebben als halte Hertogstraat. De rest stopt op het Valkhof en Hunnerpark.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Marc »

Wat me opvalt: op de oude site van Breng stond informatie over de vroeg- en nachtbussen tijdens de vierdaagse. Nu de site is vernieuwd is deze link verdwenen...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wubbo »

De Vierdaagse heeft de folders maar op haar site (2x pdf) gezet. Tekenend...
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Marc »

Kijk, via Twitter heeft Breng wel een luisterend oor. Gisteren aangekaart dat er dingen voor de vierdaagse ontbraken. Vandaag is de link naar de extra bussen terug én de eerste omleidingen komen in beeld :pos:
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door microshit »

Ik zag zondag ook al de eerste kaartjes hangen in de abri's over de aangepaste dienstregeling... Komt heus wel goed!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Tom024 »

Er zijn weer genoeg gelede wagens te zien in Nijmegen: o.a. uit Einshoven, vanmiddag gezien op lijn 6.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:
regenmaker schreef:Voor diegene die het nog niet wisten: Vanaf 21 juli gaan alle lijnen via de vernieuwde Waalkade rijden in plaats van via de Burchtstraat. De bus verdwijnt hiermee definitief uit het Centrum.

Gelderlander
Nog minder reden om de bus in Nijmegen te pakken. Gelukkig maken ze de keuze makkelijk voor mij. *bus*
En als ik je vertel dat lijn 321 weer naar Uden gaat rijden vanaf december. Als lijn 322 dat dan weer wel.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door huibf »

Marc schreef:Kijk, via Twitter heeft Breng wel een luisterend oor. Gisteren aangekaart dat er dingen voor de vierdaagse ontbraken. Vandaag is de link naar de extra bussen terug én de eerste omleidingen komen in beeld :pos:
Jep. Ik heb ook gemiauwd. De PDF van de reguliere dienstregeling staat ernog steeds niet op. Alleen bij Hermes is het doorgevoerd.
ChrisGBNL
Berichten: 21
Lid geworden op: za 13 mei 2017, 09:05

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door ChrisGBNL »

Weet iemand waarom de Connexxion Haaglanden 6754 op de stalling in Arnhem staat? Vierdaagse, alvast vrijgespeeld uit de Haaglanden concessie?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Lijn 45 »

Misschien is hij overgedragen aan Breng?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Milco »

Code 95?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door JothamvW »

Ik denk inderdaad gewoon Vierdaagse. Normale dienstregeling rond Nijmegen plus werkzaamheden waardoor lijnen 1 en 3 in Arnhem niet met trolleys kunnen rijden zal wel opleveren dat Breng te weinig gasbussen heeft.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Etienne »

Er is mogelijk sprake dat Breng een aantal aardgasbussen overneemt. Wellicht dat deze alvast aanwezig is om te testen voor het een en ander?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Daniel »

@JothamvW: Sowieso is de beschikbaarheid van geleed materieel binnen Connexxion ook afgenomen: de wagens van Voorne-Putten waren de afgelopen jaren vaste gasten in Nijmegen met de Vierdaagse, maar die rijden niet meer (althans, de oudste ervan aannemelijk niet). En je stuurt ook niet zomaar even elektrisch materieel die kant op natuurlijk, dat geeft weer andere beperkingen.

Al zag ik ook al wel berichten over chaos door te weinig bussen in Nijmegen langskomen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Marc »

Vanmiddag zag ik bij het busstation een gelede bus van provincie Flevoland (aan een kant stond er half Overijssel op) en twee witte van Connexxion (volgens mij in de "nieuwe" CXX-kleuren).
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Milco »

Marc schreef:Vanmiddag zag ik bij het busstation een gelede bus van provincie Flevoland (aan een kant stond er half Overijssel op)
Een Van Hool van OV Regio IJsselmond
en twee witte van Connexxion (volgens mij in de "nieuwe" CXX-kleuren).
Dat zijn R-Net Citaro's waarvan een aantal de nieuwe kleuren heeft inderdaad.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Lijn 45 »

Volgens de wiki is er maar een witte (9227). Welke is de andere dan?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten