OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Cas »

Afbeelding
Gisteren mocht ik nog gewoon inchecken bij de NS, maar vandaag is naar de reisplanner naar de KvK geweest, blijkbaar.
Ook fijn dat ik blijkbaar alleen maar in 's Hertogenbosch een overstap heb, niet in Heerlen of Geldermalsen.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Gelukkig hoef je dan weer niet vanaf Arriva Personenvervoer Nederland B.V. over te stappen, dan had zomaar de treinsoort buiten beeld kunnen vallen :P

De grootste misser vindt ik nog wel die overstap op R-net, waar ze overigens op de spoorkaart wel weer duidelijker in zijn. Ik zag laatst althans een digitale versie die het over "R-net uitgevoerd door NS" en "R-net uitgevoerd door Qbuzz" inclusief verschillend gekleurde lijntjes had.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door PHS »

Het meest verwarrende aan de afbeelding is dat van Houthem-Sint Gerlach tot Geldermalsen de namen van de vervoerders vermeld worden, maar voor het traject Geldermalsen naar Dordrecht gekozen wordt voor de kreet R-Net in plaats van Qbuzz.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Cas »

De omcheckpaaltjes op Geldermalsen hebben dan ook een R-netsticker, in plaats van een Qbuzz-sticker, over Arriva geplakt gekregen, en op de schermen staat ook alleen maar dat de vervoerder R-net is.
Alle reisinformatie heeft het dus over R-net als vervoerder, Qbuzz zie je alleen op de treinen zelf staan.

Overigens misschien meer iets voor het 'onmogelijke overstappen'-topic, maar de overstap van 32 minuten op een halfuursdienst is ook saillant, zeker aangezien ie praktisch cross-platform is. Heb hem makkelijk gehaald, maar hoefde dan ook niet om te checken want digitaal kaartje.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Ja dat is dus ook het rare: ze communiceren overal de merknaam in plaats van de vervoerder, terwijl in het rest van het land juist de vervoerder in plaats van de merknaam wordt gecommuniceerd. Met overigens nog één uitzondering: op de Valleilijn staat er ook geen "Connexxion" op de paaltjes en de TBPs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Blauwnet is eveneens geen vervoerder...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Maar bij Blauwnet check je tenminste nog om naar één tariefsysteem van meerdere vervoerders, dat is bij R-net niet het geval (want de ene keer moet je wel omchecken en de andere keer weer niet)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Wat staan er voor paaltjes op Gouda-Alphen? Gewoon NS-paaltjes?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Exact, maar wel R-net borden op de perrons en bij de stations (die er op Dordrecht - Geldermalsen ook staan inmiddels als ik me niet vergis). En kaartautomaten met zowel een NS als R-net logo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

umbusko schreef:Wat staan er voor paaltjes op Gouda-Alphen? Gewoon NS-paaltjes?
Gele paaltjes met een rode band. Net zoals de poortjes in Gouda voorzien zijn van een rode sticker boven de gele afdekplaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door webguy »

Overigens komt al deze onzin uit de dienstregeling gedraaid: NS maakt die dienstregeling en de vervoerders melden ieder voor zich wat er moet komen te staan.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

"Dit is station Sittard, u kunt hier overstappen richting Maastricht, deze treinen vertrekken van spoor 3a."
Treinen? Reden er maar treinen... :X
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Verwarrend: op de TBP van spoor 14b te Rotterdam Centraal staat "Vooraan instappen", terwijl gewoon de hele trein als 523 vertrekt. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

Was het achterste deel niet afgesloten?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Nee, want daar zat ik in.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Is het beleid om in de Benelux voortdurend om te roepen dat het “de internationale trein naar Amsterdam” is (terwijl het buitenlandse gedeelte al geweest is), maar niet dat binnenlandse reizigers een toeslag moeten hebben? :?
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hendrik »

In de Intercity Brussel heb je helemaal geen toeslag nodig!
Oh wacht, ik begrijp je verkeerd... :') Als je tussen Rotterdam en Schiphol met de Benelux reist (dus zonder internationaal ticket), heb je natuurlijk wel een toeslag nodig...
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Daarom reis ik ook vanuit België. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Mijn ervaring is dat internationale treinreizigers heel veel bevestiging nodig hebben dat ze nog steeds in de juiste trein zitten. De 9200 trekt te Rotterdam Centraal amper nog binnenlandse reizigers, de 1000 zit er drie minuten voor. De omroep wordt daarom wel eens weggelaten om buitenlandse reizigers niet te verwarren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door reisthijs »

Als er zou worden omgeroepen dat ze in “de Intercity trein naar Amsterdam” zitten denken alle internationale reizigers dat ze niet in een trein zitten die direct naar Amsterdam gaat? :?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Door een defecte trein op Rotterdam Noord had de NS vanmiddag alle sprinters tussen Rotterdam en Gouda opgeheven en reden er alleen intercity's. Krijg je het volgende reisadvies:
Tussen Gouda Goverwelle en Rotterdam Centraal rijden er geen Sprinters door een defecte trein. Maak gebruik van de Rotterdamse metro tussen Rotterdam Alexander en Rotterdam Centraal.
Uhm, Rotterdam Alexander was het enige station op deze route waar dus wel gestopt werd, het waren juist de reizigers naar Rotterdam Noord, Capelle Schollevaar en Nieuwerkerk a/d IJssel die behoefte hadden aan een alternatief. Gelukkig werd het bericht even later gecorrigeerd naar:
Maak gebruik van de Rotterdamse tram tussen Rotterdam Noord en Rotterdam Centraal.
Goed, reizigers van één van de drie stations hebben nu, 2 uur na het ontstaan van de storing, een alternatief. Een alternatief dat gewoon al die tijd al reed, maar alleen even gecommuniceerd moest te worden. Nu nog een advies voor reizigers naar de andere twee stations. Schollevaar is trouwens ook bereikbaar via een frequent rijdende buslijn, dus gewoon kwestie van even melden.

Vanuit trein 559 zag ik inmiddels dat de defecte trein weg was, op Rotterdam Noord stonden de eerste reizigers alweer te wachten. Even kijken wat de reisinformatie zegt:
Tussen Gouda Goverwelle en Rotterdam Centraal zijn de beperkingen voorbij.
Er rijden nog bussen tussen Gouda, Nieuwerkerk a/d IJssel, Capelle Schollevaar, Rotterdam Alexander en Rotterdam Centraal.
Maak gebruik van de Rotterdamse tram tussen Rotterdam Noord en Rotterdam Centraal.
Maak gebruik van de Rotterdamse tram tussen Rotterdam Noord en Rotterdam Centraal.
Oke, dus als de storing voorbij is rijden er opeens wel bussen? Die zelfs naar Centraal zouden rijden? Even later weer een update:
Er rijden nog bussen tussen Gouda, Nieuwerkerk a/d IJssel, Capelle Schollevaar en Rotterdam Alexander.
Maak gebruik van de Rotterdamse tram tussen Rotterdam Noord en Rotterdam Centraal.
Dus toch geen bussen naar Noord en Centraal? En waarom geen treinen eigenlijk? De verstoring is al een half uur voorbij.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Ging lekker met de storingen dan vandaag: om 16.50 uur riep Tuffy op Utrecht Centraal om dat de IC naar Leiden door een gestrande trein niet verder dan Alphen aan den Rijn reed. Later riep ze ook nog de betreffende verstoring om.
Volgens de TBP was de storing echter al voorbij, die gaf bij de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] aan dat deze door "een eerdere verstoring" maar tot Alphen aan den Rijn reed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Lekker optimistisch dan, want mijn 8869 is in Alphen begonnen. Tegelijkertijd was ook Bsk - Gd gestremd door een seinstoring, dus toen ik om 18:30 het station op liep waren alle perronsporen uitzonderlijkwijs bezet. De [serie=Sprinter|2019|Leiden Centraal - Alphen a/d Rijn8900[/serie] kon nog wel rijden, dus die trein zal wel bij Leiden Centraal in de buurt moeten zijn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Eerder op de middag was er trouwens ook nog een mooie: door een wisselstoring zouden er "veel minder treinen" tussen Utrecht en Gouda Goverwelle rijden, dat bleek op de opheffing van uitsluitend de [serie=Sprinter|2019|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal6900[/serie] te slaan. Zeg dan ook minder Sprinters...

De storing zal wel op een of andere manier de Sprintersporen tussen Utrecht en Woerden onbereikbaar hebben gemaakt, want de [serie=Sprinter|2019|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] reed weliswaar alleen was niet zo nuttig voor Sprinter-reizigers aangezien hij alle stations tussen Utrecht en Woerden oversloeg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Er stonden twee defecte treinen op Leiden Centraal, de sprinter naar Alphen aan den Rijn reed vanaf 4a. Op een gegeven moment waren ze de ICM’s op spoor 2 kwijt, maar een van de twee DDZ’s lijkt pas net weggehaald te zijn.

Eerder vandaag heb ik ook nog dubbelsporig in de file gestaan voor Leiden Centraal. Ik stond met de 2259 stil omdat de 2448 niet wou oppleuren. Naast ons stonden de 2148 en 6346 en nog een sprinter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten