Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Daar ga ik wel van uit :Y
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Helaas is de lijst van Duitse spoorvervoerders die de interrail accepteren al sinds december 2017 niet meer bijgewerkt, maar de tendens is dat de Interrail niet wordt geaccepteerd op spoorlijnen die niet in beheer zijn bij DB Netz en waar het reizigersvervoer door de eigenaar van de spoorlijn wordt uitgevoerd, dus zoals bij de Bentheimer Eisenbahn. Zo is bijvoorbeeld de Interrail geldig voor de gehele Regio-S-Bahn Bremen, behalve Bremen-Farge - Bremen-Vegesack en bij de EVB Elbe-Weser is de Interrail niet geldig tussen Bremerhaven Hbf en Buxtehude. Ik zou het daarom niet met zekerheid kunnen zeggen of de Interrail geldig is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Heb het even nagevraagd en hij blijkt gewoon geldig te zijn! Kan ik mooi op de terugweg even langs.
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Zo te zien is er a.s. zaterdag een feestelijke opening met dagkaarten van 1 euro.
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Wat meer info:
Entreegeld gaat overigens naar het goede doel:
Entreegeld gaat overigens naar het goede doel:
Alle Einnahmen der Fahrkarten an diesem Tage werden für den Klinik-Clown der Euregio-Klinik Grafschaft Bentheim gespendet.
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Mooi gebaar, maar dan ga ik zaterdagmiddag maar eens die kant op... Want het retourtje Hengelo - Bad Bentheim kost voor mij slechts €4,30 *O*
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Ik ga zondag -o- mevrouw die meegaat kan zaterdag niet
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Ik ga maandag. Ik dacht ook de nieuwe internationale belbus naar Coevorden te proberen, maar dan moet ik met twee bussen bij Zwolle, dus dat wordt hem niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Dan ga je zaterdag alleen en zondag met mevrouw? *O*julsteren schreef:Ik ga zondag -o- mevrouw die meegaat kan zaterdag niet
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
https://youtu.be/V_cEkDc0sRQ
Heb weer eens een video in elkaar geflanst. Zonder beloofde mevrouw, die was ziek. Wel jammer want haar haarkleur correspondeerde goed met de kleur van de lint. Heb haar ingeruild voor medeforumgebruiker Bartjk.
Vind het lijntje er supergelikt uit zien. Op zelfs kutstations als Quendorf staat een CTA die ook voor een UFO door had kunnen gaan en ook het volgende vertrek kan voorlezen, de treinen ruiken nog nieuw en de buschauffeuses gooien nog steeds met bedreigingen naar je als je de bus wil klikken, Duitsland *O*
Heb weer eens een video in elkaar geflanst. Zonder beloofde mevrouw, die was ziek. Wel jammer want haar haarkleur correspondeerde goed met de kleur van de lint. Heb haar ingeruild voor medeforumgebruiker Bartjk.
Vind het lijntje er supergelikt uit zien. Op zelfs kutstations als Quendorf staat een CTA die ook voor een UFO door had kunnen gaan en ook het volgende vertrek kan voorlezen, de treinen ruiken nog nieuw en de buschauffeuses gooien nog steeds met bedreigingen naar je als je de bus wil klikken, Duitsland *O*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Ik ben onder de indruk :pos: Keurige treinen, verzorgde stations (al is Nordhorn nog niet helemaal af) en de korte aansluitingen op de bussen en de Eurobahn worden nu al goed gebruikt. De Bentheimer Eisenbahn mag trots zijn op dit resultaat.
Enig minpuntje: in Bad Bentheim kan je de Grafschaft-tickets alleen bij het loket krijgen, waar ze heel diep zuchten als je wil pinnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Tja, pinnen in Duitsland :X
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
*O* Bh is natuurlijk van DB netz, terwijl de andere stations door de BE zelf beheert worden.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Het stationsgebouw van Bad Bentheim is door de Bentheimer Eisenbahn gekocht, het loket wordt ook door hun uitgebaat. In de hal hadden ze dan ook wel even een kaartautomaat kunnen neerzetten. Wel zijn de wereldberoemde ramen in de hal tentoongesteld
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Mag je er ook doorheen klimmen?
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
De NDR heeft een documentaire gemaakt over de heropening van de spoorlijn:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Süß.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Eindelijk tijd gevonden te kijken.
Leuke doku, zo zie je dat zo'n lijntje meer invloed heeft dan alleen op reizigers.
Ze vertellen alleen niet dat het treintje in Bentheim op een eigenlijk illegale manier aan het perron komt en vertrekt. Door iets regeltechnisch kunnen de treinen alleen op Sh1 (rangeersein) binnenkomen en vertrekken. Rangeren, dus dat mag niet met passagiers _O-
Zal vast ontheffing voor gegeven zijn, maar het typeert wel weer de spoorwereld in Duitsland...
Leuke doku, zo zie je dat zo'n lijntje meer invloed heeft dan alleen op reizigers.
Ze vertellen alleen niet dat het treintje in Bentheim op een eigenlijk illegale manier aan het perron komt en vertrekt. Door iets regeltechnisch kunnen de treinen alleen op Sh1 (rangeersein) binnenkomen en vertrekken. Rangeren, dus dat mag niet met passagiers _O-
Zal vast ontheffing voor gegeven zijn, maar het typeert wel weer de spoorwereld in Duitsland...
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Dat met het rangeersein zal wel zijn omdat de Bentheimer Eisenbahn en hun emplacement Bentheim Nord bij mijn weten niet door DB Netz bediend wordt, maar door de BE zelf. Je moet van DB-station Bad Bentheim eerst via het emplacement Bentheim Nord rijden richting Nordhorn. Dan kan DB dus geen rijweg naar de vrije baan richting Nordhorn instellen. Is dit ook iets wat ze willen oplossen, of denken ze: ach ja, het werkt toch...?
-
- Berichten: 755
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Er is hier dus een oplossing gezocht en het werkt.
In Nederland zou de trein niet rijden totdat er voor vele miljoenen aanpassingen zijn gedaan.
In Nederland zou de trein niet rijden totdat er voor vele miljoenen aanpassingen zijn gedaan.
- AppleMoose
- Berichten: 6046
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Zoveel ruimte op het perron, en toch presteren ze het om een putdeksel precies in de baan van de blindengeleidestrook te plaatsen (of andersom) :X :XSuus schreef:[
- Spoiler: show
Goh.
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Andersom. Die putdeksel was daar eerder.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Dat gebeurt in Nederland ook zo vaak. Gewoon niet de juiste tekening gebruikt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Noodperron voor RB56 in Bad Bentheim Nord
Sinds november 2019 beschikt de Bentheimer Eisenbahn over een provisorisch "noodperron" voor de afwikkeling van de RegionalBahn 56 (Neuenhaus - Bad Bentheim) aan het perron van het eigen station Bad Bentheim Nord, voor het hotel Bentheimer Hof. Het noodperron wordt alleen (zelden) gebruikt wanneer het planmatige spoor 3 op het DB-station Bad Bentheim niet ter beschikking staat. Vanwege de lage perronhoogte zijn er twee plateaus met hellingbanen op dit lage perron gebouwd, waarmee er probleemloos in- en uitgestapt kan worden uit de Lint van de BE. De provisorische constructie op de huidige plaats zal alleen niet van lange duur zijn. Volgens 'de Bentheimer' zal in januari 2020 met de bouw van een vast perron begonnen worden, aan de westkant van het viaduct over de Bahnhofstraße/B403, noordelijk van het huidige middenperron op grond van de BE aan de straat "Am Bahndamm". Reizigers komen vanaf daar via een trap en door de tunnel naar de perrons van het DB-station.
Bron: ASM Münster
Sinds november 2019 beschikt de Bentheimer Eisenbahn over een provisorisch "noodperron" voor de afwikkeling van de RegionalBahn 56 (Neuenhaus - Bad Bentheim) aan het perron van het eigen station Bad Bentheim Nord, voor het hotel Bentheimer Hof. Het noodperron wordt alleen (zelden) gebruikt wanneer het planmatige spoor 3 op het DB-station Bad Bentheim niet ter beschikking staat. Vanwege de lage perronhoogte zijn er twee plateaus met hellingbanen op dit lage perron gebouwd, waarmee er probleemloos in- en uitgestapt kan worden uit de Lint van de BE. De provisorische constructie op de huidige plaats zal alleen niet van lange duur zijn. Volgens 'de Bentheimer' zal in januari 2020 met de bouw van een vast perron begonnen worden, aan de westkant van het viaduct over de Bahnhofstraße/B403, noordelijk van het huidige middenperron op grond van de BE aan de straat "Am Bahndamm". Reizigers komen vanaf daar via een trap en door de tunnel naar de perrons van het DB-station.
Bron: ASM Münster
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Geen voorzieningen voor mensen die slecht ter been zijn?Reizigers komen vanaf daar via een trap en door de tunnel naar de perrons van het DB-station.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten