Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
-
- Berichten: 243
- Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51
Re: Concessie GD (2020-2029)
Vandaag reed de omgebouwde bus 3128 voor het eerst op Q-link 5, foto op link
Re: Concessie GD (2020-2029)
Als ik het goed zie, is er een nieuwere citaro te zien in het eerder genoemde filmpje. Namelijk bij het shot liks achter vd bus op 0:05.
En volgens mij ook bij 0:20 rechts in beeld.
En volgens mij ook bij 0:20 rechts in beeld.
Re: Concessie GD (2020-2029)
Volgens mij staat er ook een Q-link Blauw voertuig in de loods, want op 0:09 zie je de blauwe "via Hoogkerk, Kardinge" tekst door de andere bussen heen. Kan mij echter niet voorstellen dat ze een blauwe bus ombouwen als die mogelijk naar U-link gaan.
Re: Concessie GD (2020-2029)
Ombouwen voor U-Link? :)
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53
Re: Concessie GD (2020-2029)
Capacity Blauw blijven wel in de concessie ;)Nicketick schreef:Volgens mij staat er ook een Q-link Blauw voertuig in de loods, want op 0:09 zie je de blauwe "via Hoogkerk, Kardinge" tekst door de andere bussen heen. Kan mij echter niet voorstellen dat ze een blauwe bus ombouwen als die mogelijk naar U-link gaan.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie GD (2020-2029)
Sowieso komen er voor U-link nieuwe bussen, de ex-Groningers die naar Utrecht komen waren voor de normale streeklijnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie GD (2020-2029)
Ah dat kan ook inderdaad, had ik dat even ergens verkeerd gelezen.Daniel schreef:Sowieso komen er voor U-link nieuwe bussen, de ex-Groningers die naar Utrecht komen waren voor de normale streeklijnen.
Ah natuurlijk, was die helemaal vergeten.nv_busfreak schreef:Capacity Blauw blijven wel in de concessie ;)
Het lijkt er trouwens op dat er op het busstation in De Punt een transformator is geplaatst voor de laadpaal. Stond ineens een nieuw wit blok wat verdacht veel op een transformator lijkt.
Re: Concessie GD (2020-2029)
Hierbij wil ik even vermelden omtrent de nieuwe concessie wat ik vandaag heb gezien.
Qbuzz 3128 Mercedes Benz citaro O530 II LE by Jeroen pijper photography, on Flickr
de buitenkant in nieuwe kleuren.
Vix kaartenlezer met qr en pinvoorziening GD Merced citaro by Jeroen pijper photography, on Flickr
Het nieuwe pin systeem met het inchecken zoals ook gezien is op de 3400.
Maestronic breede scherm nieuwe Concessie GD by Jeroen pijper photography, on Flickr
En aardig werkende informatie schermen van Maestronic. Connexxion heeft ze niet in een speciale bak zitten, maar deze wel.
Qbuzz 3128 Mercedes Benz citaro O530 II LE by Jeroen pijper photography, on Flickr
de buitenkant in nieuwe kleuren.
Vix kaartenlezer met qr en pinvoorziening GD Merced citaro by Jeroen pijper photography, on Flickr
Het nieuwe pin systeem met het inchecken zoals ook gezien is op de 3400.
Maestronic breede scherm nieuwe Concessie GD by Jeroen pijper photography, on Flickr
En aardig werkende informatie schermen van Maestronic. Connexxion heeft ze niet in een speciale bak zitten, maar deze wel.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Re: Concessie GD (2020-2029)
Grappig dat die QR-scanner onder de kaartlezer zit. In Utrecht en DMG zit het oog op de kast voor de losse kaartverkoop.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie GD (2020-2029)
Hebben ze bij Overal niet dezelfde systemen met QR lezers eronder?
Arriva Friesland heeft ze in de NZWF bussen onderaan de kaartautomaat zitten en ZOF aan de zijkant (naar passagier gericht). Dat werkte in het begin heel goed, heb van meerdere chauffeurs verhalen gehoord dat het systeem dan crashte oid of zelfs dat het beeld ondersteboven vloog of iets in die richting.
Arriva Friesland heeft ze in de NZWF bussen onderaan de kaartautomaat zitten en ZOF aan de zijkant (naar passagier gericht). Dat werkte in het begin heel goed, heb van meerdere chauffeurs verhalen gehoord dat het systeem dan crashte oid of zelfs dat het beeld ondersteboven vloog of iets in die richting.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Re: Concessie GD (2020-2029)
Connexxion heeft hetzelfde QR systeem inderdaad.
Re: Concessie GD (2020-2029)
De Citaro C2 '3331' is ook omgebouwd in de nieuwe huisstijl, foto: https://qlinkgroningen.wordpress.com/20 ... -q-link-3/
Re: Concessie GD (2020-2029)
Blijven ze overigens nog steeds Qbis gebruiken of stappen ze ook over naar een ander systeem?
Re: Concessie GD (2020-2029)
Weet niet of je dit bedoeld, maar ik heb wel gezien dat ze een nieuw systeem hebben voor de haltes. (Rechts van het dashboard)
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 24 jul 2019, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Reden: Vorige post niet quoten!
Re: Concessie GD (2020-2029)
Ja dat bedoel ik inderdaad. Ben wel benieuwd waar ze dan naar zijn overgestapt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie GD (2020-2029)
Zelfde systeem als in DMG toevallig? Die hebben zowel de IVU-box (da's gewoon de nieuwste versie van Qbis) met een kaartverkoop computer ernaast naast het dashboard. Qua boordcomputer is dat hetzelfde als in Regio Utrecht overigens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie GD (2020-2029)
Ze hebben wel alles geintegreerd in één box maar dat is dezelfde box als men al gebruikte bij de bussen die konden pinnen. Maar dan meer dan alleen een verkoopfunctie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie GD (2020-2029)
Dat zou weer een nieuwere versie dan in DMG zijn dus, of had Groningen nog de chipkaart apparatuur apart zoals oorspronkelijk bij Qbuzz? (In Utrecht was dat eerst nog zo, maar is het later geïntegreerd in één systeem. En GD reden ze al langer natuurlijk)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie GD (2020-2029)
OV-Chipkaart en boordcomputer (IVU) waren twee losse apparaten hier in GD. De pinterminals kwamen daar als derde bij.
Wat ik in de 3400 heb gezien was dat de pinterminal en de boordcomputer waren samengevoegd (zie ook foto van JP13357 van de 3128), op de site van IVU staat dat de software ook verschillende devices kan draaien. Maar als ik het mij goed herinner was ook de losse computer voor de OV-Chipkaart verdwenen.
Wat ik in de 3400 heb gezien was dat de pinterminal en de boordcomputer waren samengevoegd (zie ook foto van JP13357 van de 3128), op de site van IVU staat dat de software ook verschillende devices kan draaien. Maar als ik het mij goed herinner was ook de losse computer voor de OV-Chipkaart verdwenen.
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53
Re: Concessie GD (2020-2029)
Alles zit straks in 1 box. In het scherm van de ticketbox van Telexis. Ov chip zit er dus ook in geïntrigeerd. De chauffeur heeft meerdere tabbladen van bijv dus de IVU software als het kaartverkoop. Ook komt er navigatie in.
Laatst gewijzigd door Gekko123 op wo 17 jul 2019, 07:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tapatalk qoute verwijderd
Reden: Tapatalk qoute verwijderd
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie GD (2020-2029)
Ah, in elk geval dezelfde ticketbox als in DMG zo te zien. En het scherm van IVU is exact gelijk aan de andere huidige Qbuzz-concessies trouwens, dus zo te zien geen nieuwe versie maar gewoon de boel geïntegreerd in één scherm.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie GD (2020-2029)
Ik zag op Facebook foto's voorbijkomen van Qliner Integro 3663 in de nieuwe kleuren. Ik dacht dat deze bussen door nieuwe voertuigen vervangen zouden worden?
Re: Concessie GD (2020-2029)
Wat een waardeloze huisstijl. Ziet er echt niet uit met dat grijs. Mooi blauw houden zoals nu, veel beter.
Die Integro's blijven tot eind 2020. Ze gaan dus voor één jaar alle bussen voorzien van gordels en lelijke kleuren en de begrenzing op honderd zetten.
Die Integro's blijven tot eind 2020. Ze gaan dus voor één jaar alle bussen voorzien van gordels en lelijke kleuren en de begrenzing op honderd zetten.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53
Re: Concessie GD (2020-2029)
Grote onzin word er hier weer vermeld... er blijven 6 integros naast de 49 setras die komen vanaf december 2019
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten