Diverse materieelprojecten bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Jultar »

Ach, ik vind het een leuke reden. En anders verzinnen we toch gewoon een nieuwe kleur van de lamp deuren dicht voor de volgende generatie sprinters en dubbeldekkers :)
Wat vinden jullie van pimpelpaars?

Voor de ICNG is het al te laat, die krijgt gewoon een witte lamp.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Mikos »

Daniel schreef:Dat die gaan knipperen had toch juist te maken met de zichtbaarheid als je tegen de zon in naar een vertreksein staat te kijken als HC?
Ja, natuurlijk, maar op Aking moet je toch niet al te serieus reageren? Ze gaan trouwens vooral voor het schijnen van de zon op het vertreklicht, waardoor het lijkt alsof het vertreklicht brandt, knipperen.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door cassie127 »

marvinkok schreef:Hebben wel meerdere treinen niet (meer), een groene lamp. Zwenzwoka Flirt bijvoorbeeld ook niet meer, en de eurobahn/abellio Flirt3 ook niet
Bij de eurobahn/Abellio Flirts zitten ze gewoon bij de deur zelf, zover ik me kan herinneren
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door dennistd »

Dit gaat over een groene lamp op de stuurtafel van de machinist :mrgreen:

Bij de deur zelf ziet de machinist ze niet hè :wink:
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door cassie127 »

Haha nee dat snap ik ook wel ja :P

Maar ze hebben weldegelijk nog een groene lamp dus helemaal weg zijn ze niet.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door marvinkok »

Maar dat is niet de Groene Lamp die bedoeld wordt. Die heeft er weinig mee te maken. Al kun je bij die multicourante Flirts wel bij de deur zelf zien of ie netjes meedoet met de Grünschleife, oftewel de veiligheidsstroomlus, een klein groen vierkant lampje links van de deur. Zodra die lus verbroken is krijg je foutmeldingen en mag je niet rijden.
Voor de machinist geldt ook dat als tijdens het rijden de Groene Lamp (of z'n equivalent) dooft er direct gestopt dient te worden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

Omdat ik SLT zo veel mogelijk probeer te vermijden, zit ik nu pas voor het eerst in een stel met gerenoveerde stoelen. Ik ben niet positief over die stoelen. :N
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Hendrik »

Mogen we ook weten waarom niet?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door AppleMoose »

Het is beleid van NS dat je zo snel mogelijk oprot uit de trein, dus plaatsen ze in elke trein kl*testoelen :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Nitein-Repart
Berichten: 3538
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Nitein-Repart »

Ze hebben de stoelen van de SNG juist uit laten testen door de reizigers. Toch hoor ik veel negatieve verhalen over het comfort van de stoelen van de SNG. Ik heb zelf nog nooit in een SNG gezeten, maar ik vind dat best een vreemde gewaarwording.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Post »

Tja dat krijg je als je reizigers laat kiezen tussen soortgelijke stoelen. Dan kan dit best het fijnst zittende model zijn, het blijven natuurlijk stoelen die lang mee gaan en weinig kosten. (Alles relatief natuurlijk)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daniel »

Nouja, het kan natuurlijk dat de alternatieven nog slechter zaten dan wat er nu in SNG zit. Dat die als beste uit de test kwamen wil niet zeggen dat ze lekker zaten.
Zelf alleen nog 1e klasse in SNG gezeten, maar het schijnt dat de 2e klasse stoel beter zit dus dat moet ik nog eens proberen. De 1e klasse variant is inderdaad nogal oncomfortabel, zelfs SLT zit nog beter (ook met de nieuwe bekleding, wat qua comfort niet direct een verbetering is).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door katvis »

Ik vind die SNG stoelen best fijn. Ja, je moet wel rechtop zitten maar je zit dan tenminste wel met een goede houding.
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daniel »

Het probleem is niet het rechtop zitten, maar bij die 1e klasse stoel zit er een bult in de rugleuning en of je dat comfortabel vindt hangt heel erg van je lichaamsbouw af. Als de holte in je rug op dezelfde plek zit kan dat comfortabel zijn, maar zit die net niet op dezelfde hoogte dan is het hoogst oncomfortabel.

Net zoiets zijn voorgevormde stoeltjes die je in sommige bussen tegenkomt, dat zit ook voor geen meter als je wat breder gebouwd bent.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door julsteren »

In een SNG sta ik het liefst. Daarmee belast ik mijn rug het minst.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door AppleMoose »

Uitslag van de test door reizigers wordt meegenomen in de beslissing welke stoelen er in de treinen komen. Dat betekent dus niet dat ze een beslissende stem hebben en de uitslag 1-op-1 wordt overgenomen. En het kan inderdaad zijn dat de alternatieven nog slechter waren...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Jultar »

Ik vond zelf één van de andere stoelen uit de test fijner.
Dit was echter wel degelijk de keuze van de meeste reizigers, en dat het een goedkope stoel was met eenvoudig onderhoud heeft uiteraard ook wel meegeholpen :)
Ik vind zelf de 2e klas stoelen van SNG beter zitten dan 1e klas, uiteraard omdat die bobbel daar minder aanwezig is en de stoelen (door het ontbreken van de middenarmleuning) breder zijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

Ik ben goed te spreken over de stoelen in SNG (2e klas) en vind ze beter zitten dan SLT en FLIRT. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door cassie127 »

En dan ben ik weer van dat de stoelen in de NS Flirts beter zitten dan die in de Flirts van Keolis/Abellio. Overigens was tijdens een interview met reizigers in de Keolis trein, naderhand van de uitslag van de OV barometer ook dat het meest gehoorde kritiekpunt... De stoelen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Hainje »

Die stoelen in de 1e klasse van Keolis-Flirts hebben ook een echt megamoeilijk te verzetten rugleuning. Alsof het skai aan de stoel geplakt zit, zo irritant.
🍉
DingeZ
Berichten: 457
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door DingeZ »

De vraag is, moet de stoel het best zijn voor de meerderheid van de mensen, of moet de stoel acceptabel zijn voor zoveel mogelijk mensen? Stel dat 55% een stoel A lekker vindt zitten, maar de andere 45% vindt 'm verschrikkelijk en stoel B vindt 40% lekker en 60% acceptabel. Volgens het principe wat gebruikt wordt (voorkeur van de meerderheid) wordt het stoel A, terwijl stoel B voor het geheel beter is. Dat is ook het probleem met de stoelen van de SNG. Ja, de meerderheid (hoeveel weten we niet, kan ook 40% zijn) vond deze het best zitten, maar er is een aanzienlijk deel wat deze stoel verschrikkelijk vindt zitten, veel meer dan gemiddeld.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door waldo79 »

Dat is juist het lastige met dat soort onderzoeken, smaak is nogal persoonlijk en uiteindelijk is dat klantenonderzoek maar één van de factoren geweest bij de bestelling van de stoelen.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door katvis »

Inmiddels ook de eerste klas stoel SNG getest, die eerder genoemde bobbel in de rug is inderdaad niet echt fijn. Sluit me aan bij de mensen die de tweede klas stoelen beter vinden zitten.
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

Op de Twitters kwam ik dit tegen: https://twitter.com/tk_wro/status/11528 ... 21505?s=21

Een ICNG die als deels in definitieve kleurstelling is gespoten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daniel »

Gestickerd bij mijn weten, alleen het zwart en de gele neus zijn gespoten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten