Verbetering spoor Rotterdam - Gouda - Utrecht

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Plaats reactie
isaacp
Berichten: 47
Lid geworden op: za 13 jul 2019, 14:23

Verbetering spoor Rotterdam - Gouda - Utrecht

Bericht door isaacp »

nieuwe spoor verbinding nieuwerkerk-moordrecht-gouderak zou een idee zijn voor de toekomst maar wel met deze foto
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: nieuwe spoor verbinding

Bericht door Mikos »

Dat lijkt me inderdaad een heel mooie uitbreiding van ons Nederlandse spoorwegnet! Met een kwartierdienst denk ik dat we op zaterdagmiddag zelfs het complete voetbalteam van de Voetbalvereniging Moordrecht in de trein zouden kunnen krijgen. Tijdens de spitsuren moet er wel met dubbele stellen worden gereden, want anders krijg je al die reizigers de trein niet in!

Ik neem aan dat je dan een rechtstreekse verbinding met Berghem Piekenhoef wilt bewerkstelligen? Ik zou het voorstellen aan de President van Nederland. Dan kunnen we nog voor de Kerst beginnen met bouwen! :Y
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: nieuwe spoor verbinding

Bericht door waldo79 »

Zeker, voorziet in een enorme behoefte.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: nieuwe spoor verbinding

Bericht door Hainje »

Goed verhaal in de startpost wel.
Spoiler: show
Lekker kort ook.
🍉
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: nieuwe spoor verbinding

Bericht door waldo79 »

Inclusief overbodige spatie en een gebrek aan hoofdletters (A)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: nieuwe spoor verbinding

Bericht door Mikos »

Ik denk wel dat het isaacp voorlopig zijn zakgeld gaat kosten, want hij zal het zelf moeten betalen. :Y

Zomervakantie en de kids hebben niks anders te doen. :')
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: nieuwe spoor verbinding

Bericht door katvis »

Had Moordrecht vroeger geen stopplaats/station?
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: nieuwe spoor verbinding

Bericht door Mikos »

Heul lang geleden wel, ver voordat jij en ik geboren waren.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: nieuwe spoor verbinding

Bericht door Z2N »

Iets meer ontopic: het zou wonderen doen als Arriva eens verplicht zou worden om rekening te houden met treinaansluitingen in ZHN. Die zijn vaak veel langer dan nodig, waardoor voor plaatsen die niet aan het spoor liggen (of er niet door worden bediend) de reistijden lang zijn. Voor Moordrecht geldt dat zowel richting Rotterdam als richting Utrecht: bus 190 komt niet eens direct langs station Nieuwekerk aan de IJssel, en dus stuurt de reisplanner je al op Alexander de bus in. Als die aansluiting wat beter is (5 minuten tussen [serie=Sprinter|2019|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] en bus op Nwk) komt Moordrecht ineens op 35 minuten van Rotterdam C te liggen tegen 1u01 nu (of 48 min via Gouda).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
isaacp
Berichten: 47
Lid geworden op: za 13 jul 2019, 14:23

spoor verdubbeling rotterdam-woerden

Bericht door isaacp »

hier had ik al een idee over om het spoor te verdubbelen rdam alexander-gouda-woerden hier een voorbeeld op de link
https://www.scribblemaps.com/maps/view/ ... rdubbeling
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Verbetering spoor Rotterdam - Gouda - Utrecht

Bericht door Zugführer »

Topics samengevoegd, het is niet nodig om voor elk idee een nieuw topic te openen.
Daarnaast wordt het op prijs gesteld als ideeën wat verder gaan dan het trekken van lijntjes op een kaart. Probeer bijvoorbeeld eens te onderbouwen waarom een nieuwe spoorlijn zinvol is.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Verbetering spoor Rotterdam - Gouda - Utrecht

Bericht door trolly »

Dank voor het advies. Om eerlijk te zijn aarzel ik zelfs over de nieuwe topictitel. "Veranderingen spoor Rotterdam - Gouda - Utrecht" dekt de lading eigenlijk beter :roll:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
isaacp
Berichten: 47
Lid geworden op: za 13 jul 2019, 14:23

Re: Verbetering spoor Rotterdam - Gouda - Utrecht

Bericht door isaacp »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ongeveer deze trainz ontwerp
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Verbetering spoor Rotterdam - Gouda - Utrecht

Bericht door Mikos »

Zugführer schreef:Daarnaast wordt het op prijs gesteld als ideeën wat verder gaan dan het trekken van lijntjes op een kaart.
Gnagnagna; isaacp heeft je bij je veter door vervolgens in Trainz zijn lijntjes te trekken! isaacp be like gangsta! :mrgreen:
Z2N schreef:Iets meer ontopic:
Volgens mij heb je het niet helemaal begrepen; dit topic gaat over de aanleg van dubbel spoor tussen Moordrecht, Moordrecht Voetbalvereniging en de bestaande spoorlijn. Wat heeft dat nu weer te maken met bussen? :X

(A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verbetering spoor Rotterdam - Gouda - Utrecht

Bericht door Suus »

Krijgen we daardoor EVMET tussen Gouda en Utrecht Centraal?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Verbetering spoor Rotterdam - Gouda - Utrecht

Bericht door Karl »

Hoezo EVMET? Alle treinen tussen Rotterdam C. naar Gouderak Centraal omleggen en vanuit Utrecht C. gaan alle treinen ook naar Gouderak Centraal. Alleen de trein tussen Uitgeest en Rotterdam C. zal niet via Gouderak C. rijden.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Verbetering spoor Rotterdam - Gouda - Utrecht

Bericht door Z2N »

Mikos schreef:
Z2N schreef:Iets meer ontopic:
Volgens mij heb je het niet helemaal begrepen; dit topic gaat over de aanleg van dubbel spoor tussen Moordrecht, Moordrecht Voetbalvereniging en de bestaande spoorlijn. Wat heeft dat nu weer te maken met bussen? :X

(A)
Zolang er geen probleemstelling is gegeven kan dit topic ook gaan over manieren om de voetbalvereniging van Moordrecht meer leden te geven, ik ben gewoon hoopvol en wacht op een onderbouwing met kosten/batenanalyse. Als ik het kan kan TS het ook. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Verbetering spoor Rotterdam - Gouda - Utrecht

Bericht door Mikos »

Heb je een punt.

Alhoewel ik de kosten/baten-analyse van deze topic starter niet diepgaander inschat dan "ongeveer een miljard euro". Dat zijn nog héél veel nachtjes slapen voor hij dat bij elkaar gespaard heeft.
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: Verbetering spoor Rotterdam - Gouda - Utrecht

Bericht door MLouter »

Zie ik nu een aantakking bij Alexander op het landelijk spoornetwerk? Wat prachtig dit.
Provincie ook blij, eindelijk metro's gecombineerd op het landelijk spoor in de regio Rotterdam.

En een lijntje tekenen aan beide kanten van het spoor is natuurlijk geen voorstel, dat kunnen we allemaal. Onderbouwing is denk ik alleen te veel gevraagd in deze context.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Verbetering spoor Rotterdam - Gouda - Utrecht

Bericht door ArrivaBas »

Een Karlsruher Model gaat qua ruimte echt niet werken ten oosten van Rotterdam. Ten westen van die stad is het eigenlijk ook al bijna mislukt. :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Verbetering spoor Rotterdam - Gouda - Utrecht

Bericht door SLToilet »

Laten we eerst maar eens kijken naar de huidige situatie en ambities: de situatie is mwoah, alhoewel station Alexander dan weer wél een mooie knoop is, maar Alexander wordt ook overschaduwd door een verbouwing die qua capaciteit op het spoor compleet niks toevoegt: ik hoop toch niet dat een tweesporig Alexander het eindstation is?

Wat mij betreft zou gekeken moeten worden naar mogelijke stations voor de toekomst, daar waar Rotterdam meer woningen wil bijbouwen (waarschijnlijk pas na de A16/Groene Boog af is) en dan zou ik aan de rand van Moordrecht ook best wat willen neerzetten, maar een aparte tak wordt het hem niet. Als Rotterdam Alexander en een stuk tot ten westen van de A16 viersporig zou zijn, zou je scheef 6x/uur een sprinter kunnen laten rijden in de spits, mooi 4x/uur overdag maandag-zaterdag.

PS: gelieve niet door te vertellen aan de RET :X
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Verbetering spoor Rotterdam - Gouda - Utrecht

Bericht door MarkNL »

isaacp schreef:nieuwe spoor verbinding nieuwerkerk-moordrecht-gouderak zou een idee zijn voor de toekomst maar wel met deze foto
https://i.imgur.com/RQiTnIV.png
Het ontwerp van nieuwe verbindingsbogen (boogstralen, helling) zouden het ook niet gek doen in de Efteling als nieuwe achtbaan 8-) .
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Verbetering spoor Rotterdam - Gouda - Utrecht

Bericht door Hainje »

Spoor gaat ook echt dwars door een woonwijk heen. :')
🍉
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Verbetering spoor Rotterdam - Gouda - Utrecht

Bericht door Wannes »

En vier sporen op Gouderak om alle treinen erop kwijt te kunnen _O-
Wijkhoven
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 13 apr 2015, 11:51

Re: Verbetering spoor Rotterdam - Gouda - Utrecht

Bericht door Wijkhoven »

_O-

Zullen we allemaal een gokje doen waar TS woont? Ik ga voor de Boezemsingel.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten