Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

@dnmw2705: wel goed mijn bericht lezen: de airco blaast vanaf de zijkant in het passagiers gedeelte i.p.v. uit het plafond. Aanvoer van lucht komt gewoon van bovenop het dak.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Excuus.. Ik kon hem niet meer vinden en wist niet meer waar ik het gelezen had. Nu dus weer wel!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door bartjemestrom »

dennistd schreef:Ik vond de Citea daar zelf beduidend minder koelen hoor. Ook hoorde ik er veel chauffeurs over klagen. Ze schijnen ook vaak te bevriezen trouwens, dat heb ik in Twente nooit meegemaakt, ook al rij je de hele dag met dat ding op 5,3 graden (laagste stand).
Dan zetten chauffeurs de airco te laag tov de buitentemperatuur. De afgelopen dagen mochten wij de airco in de Arriva bussen niet lager zetten dan 22 graden, hoger gaat ook niet :@
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Michael »

In de Volvo's kan je de temperatuur wel hoger dan 22 graden instellen meen ik mij te herinneren. Doe ik zelf alleen nooit. Heb hem zelf altijd op 22 graden staan en bij warm weer op 20 graden. Behalve afgelopen donderdag dan. Want toen werd er inderdaad aangegeven om hem niet lager dan 22 graden te zetten
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

O help... Lijn X80 heeft in de zomerdienstregeling dezelfde rijtijden als de rest van het jaar. Het resultaat: stipt op tijd van Amersfoort, Zonnehof-West vertrokken en dan tijd afwachten bij Leusden, Schutterhoeflaan, Bavoort, Kerk én Woudenberg De Poort :P

Dus maar bij één halte in Leusden niet gewacht. Vervolgens met maar -5 op De Klomp, dus na Woudenberg is de tijd niet overdreven ruim meer (gezien er deze weken niet echt enorm veel instappers zijn, hoogtepunt van de vakanties immers)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

^dan heb je mooie ZEN momentjes tijdens je reis. :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Heb ik toch al in de zomer... heerlijk om eind juli/eerste weken augustus gewoon te werken (vakantie is net voorbij). Is altijd zo'n lekker rustige periode als je net voor de echte spitspiek reist zoals ik eigenlijk dagelijks doe.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Vanmorgen kwam de 204 van 6.45 uur opeens met alarmlichten aan bij halte Zonnehof-West aangereden met zeer lage snelheid. Was blijkbaar wat stuk want de chauffeuse dropte daar haar passagiers om richting stalling te gaan.
Op zich wel klantvriendelijk opgelost zo, want op het samenloopdeel van de Uithoflijnen komt ook 's zomers binnen een paar minuten weer een andere bus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Alex99
Berichten: 66
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 09:24

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Alex99 »

Bij de halte Veenendaal Stat./Centrum Plein zag ik deze vertrekstaat hangen:
Spoiler: show
Afbeelding
Waarom moet die V erbij? Lijkt me vrij logisch dat een bus naar Amersfoort rijdt als 'ie naar Amersfoort rijdt :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Enige wat ik kan bedenken is dat er op dezelfde halte ook ritten uit Amersfoort aankomen die vrijwel direct weer terug gaan.
Overigens hebben dezelfde ritten ook op De Klomp die aparte voetnoot, waarbij hij eigenlijk nog raarder is omdat er dan nog tig ritten omheen staat die ook naar Amersfoort gaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Alex99
Berichten: 66
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 09:24

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Alex99 »

Heel apart...
henrivanderweijden
Berichten: 732
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door henrivanderweijden »

Ik vermoed dat de V voor Veenendaal staat. Deze ritten rijden van/tot Veenendaal station Centrum en stoppen op het pleintje ipv langs de Kerkewijk.
Zal wel iets inter voor Syntus zijn wat per abuis op de vertrektstaten staat.
Maar: is mijn idee erbij hoor, garantie tot de deur ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Nee, want het staat dus op de vertrekstaten van de 80 richting Amersfoort. Gaat om de eerste zaterdagrit (die start op Veenendaal Centrum, maar komt vast uit stalling Ede dus kan niet op de Kerkewijk beginnen) en de laatste twee ritten naar Amersfoort op zondag (dat zijn de kerende ritten van de laatste twee ritten uit Amersfoort die tot Veenendaal Centrum rijden en dus op het plein keren)

Morgen eens kijken trouwens, want ik twijfel nu of de ritten de andere kant op eigenlijk wel een voetnoot hebben :P Deze voetnoot, zover vanuit de bus gezien, blijkt er in elk geval tot in Scherpenzeel op te staan in elk geval :wink:

Overigens komt deze voetnoot niet voor bij lijn X80 terwijl die toch wel degelijk een op Veenendaal Centrum startende rit heeft. Echter begint die op de Kerkewijk (dus zal uit stalling Bunnik komen vermoed ik zo)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Vanuit Ede kan je ook op de Kerkewijk beginnen.. gewoon de Rondweg-Oost wat verder af rijden en dan een stukkie rechtsaf.. :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Tja, ik deed 't zo even uit het hoofd het stratenplan van Veenendaal niet uit het hoofd kennende. Kan dus prima dat die rit vanuit stalling Ede degene van X80 is beginnend op de Kerkewijk en dat juist een bus uit Amersfoort bv. op het Stationsplein begint (dat lijkt me althans iets minder omrijden).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5257
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Zag gisteren op de Syntusstalling in Amersfoort een tweetal Twentse buurtbussen staan. Zijn deze overgekomen om op de lijndienst te gaan rijden?
henrivanderweijden
Berichten: 732
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door henrivanderweijden »

Daniel,
die 80 op zaterdagochtend rijdt ook tot/van station Centrum in Veenendaal en dus op t Plein.(rit Wdb-Vnd-Amf).
Ritten van de X80 op ma-vr beginnen gewoon langs de Kerkewijk en zijn voor zover ik weet gewoon ritten van de stalling Ede.
Laatst gewijzigd door henrivanderweijden op wo 31 jul 2019, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Lijn 80 op zaterdagmorgen rijdt niet tot Veenendaal, da's juist de eerste bus die op het Plein start waar geen aankomende rit voor zit. Die komt dus kennelijk uit een stalling waarvandaan je niet makkelijk op de Kerkewijk kunt komen.

Wat is het deze zomer trouwens extreem rustig in de bus 's ochtends. Zelfs vorig jaar op de hele hete dagen kan ik me niet herinneren ooit tot aan Scherpenzeel De Voorposten de enige passagier te zijn geweest in de X80. Uiteindelijk kwam de betreffende bus met 2 passagiers op De Klomp aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door TimoD »

Lijn 45 schreef:Zag gisteren op de Syntusstalling in Amersfoort een tweetal Twentse buurtbussen staan. Zijn deze overgekomen om op de lijndienst te gaan rijden?
Ik sprak een chauffeur van zo'n busje, ze zijn overgekomen omdat pauw de 381 niet kan rijden vim personeelstekort. Dat doet syntus dus zelf met die busjes. Wat ervan klopt weet ik niet maar ik heb inderdaad de laatste tijd geen Rosero gezien.
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom523 »

Hahaha roddels, roddels, roddels _O-
henrivanderweijden
Berichten: 732
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door henrivanderweijden »

Daniel,
Nogmaals: de eerste 80 uit Woudenberg Poort (v6.54 uur) op zaterdagochtend eindigd bij station Veenendaal Centrum om 7.34 uur. Vertrek richting Amersfoort om 7.37 uur. Staat gewoon in de dienstregeling dus als je die even nakijkt ...... ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Had ik gister nog gedaan, maar OVinfo kende geen ritten eindigend op Veenendaal Centrum/Plein terwijl dat op zondag wel te zien is :wink: De dienstregeling op de Syntus-site is lastig te bekijken vanaf mobiel.
TimoD schreef:Ik sprak een chauffeur van zo'n busje, ze zijn overgekomen omdat pauw de 381 niet kan rijden vim personeelstekort. Dat doet syntus dus zelf met die busjes. Wat ervan klopt weet ik niet maar ik heb inderdaad de laatste tijd geen Rosero gezien.
Pouw rijdt de 381 toch überhaupt niet, dat doet Syntus immers zelfs (en in voorgaande jaren 's zomers met 12-meter, dus dan zie je inderdaad geen Rosero's).
Sowieso heeft Syntus zelf gewoon zat Rosero's (Pouw niet meer daarentegen) en heb ik in de vakantiedienst zowel 19 als 74 met zo'n ding gereden zien worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5257
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Pouw heeft naar mijn weten nog de beschikking over een Rošero die af en toe op lijn 106 rijdt.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Ik kwam een (X)80 Citea vanmiddag (iets na 17 uur) tegen tussen Elst en Amerongen.. :shock:

Vlak daarvoor de Setra van lijn 50..

Zou het een verkeerde lijnfilm geweest zijn (moest het de 50 vanuit Veenendaal zijn? (al gaf de DRIS in Amerongen aan dat die Setra inderdaad met 4 minuten kwam en daarna duurde het nog minimaal 10 minuten voor de volgende 50).

Voor een 'verkeerde' route leek het mij ook wel wat 'straf' omdat er dan wel eerdere keermomenten zijn geweest..

Wellicht een MAT rit (maar dan zonder 'garage' erop) richting de stalling in Bunnik of zelfs Amersfoort?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

In elk geval geen geplande MAT-rit, die kom ik in de diensten nergens tegen. Zou nog kunnen dat het een rit met grote vertraging was die binnendoor via Doorn naar Amersfoort is gereden om daar de dienst weer op te pakken?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten